Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Finlay skrev (1 time siden):

Ja. Håper hun nyter tiden som mamma, og ikke fokuserer alt for mye på keto og trening.

Synes det er et fryktelig press på de nybakte mødrene i dag.

Generelt er inntrykket man får i SoMe at man til nød kan vise seg i en genser med gulpeflekk, eller til og med usminket og med bustete hår. Da for å vise at “sånn er livet med baby dere!” MEN man skal være slank. Det er det viktigste av alt. De ekstra kiloene skal bort så fort som mulig etter fødsel. Koste hva det koste vil, ja om det så koster dem morsmelken, så skal det trenes og diettes straks barnet er ute. Barselkroppen skal bort. Barselkroppen er ikke Instavennlig. Synes det er en skikkelig trist utvikling! 

Nå har folk skrevet her inne i ukesvis, hvor de kritiserer kroppen hennes, mat osv. Og når hun først lager mer mat, så er det også galt. Ikke rart kvinner blir slitne av dagens press 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maydis8 skrev (2 timer siden):

Nå har folk skrevet her inne i ukesvis, hvor de kritiserer kroppen hennes, mat osv. Og når hun først lager mer mat, så er det også galt. Ikke rart kvinner blir slitne av dagens press 

Det er jo ikke fordi hun lager mat, men hvilken mat hun fronter som ammende mor.. 🤦🏽‍♀️ 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (9 timer siden):

Ingen har kritisert kropp eller mat i ukesvis. Det er faktisk ren løgn. Hun kritiseres for å gi dårlige kostholds råd, det er noe helt annet. Og det mat og  kroppspresset HD fronter på sin IG Konto er usunt og gir ut et dårlig budskap til andre barsel  kvinner.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 timer siden):

Ingen har kritisert kropp eller mat i ukesvis. Det er faktisk ren løgn. Hun kritiseres for å gi dårlige kostholds råd, det er noe helt annet. Og det mat og  kroppspresset HD fronter på sin IG Konto er usunt og gir ut et dårlig budskap til andre barsel  kvinner.

Enig!

Spørsmål og svar sier hun at hun benytter seg av dette kostholdet fordi det er bra for henne og at hun går ned i vekt av dette kostholdet tar hun som en positiv «bonus». Hele hennes fokus går jo på vekt. Kan hun ikke bare si det istedenfor å skulle liksom pakke det inn? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, irevin said:

Enig!

Spørsmål og svar sier hun at hun benytter seg av dette kostholdet fordi det er bra for henne og at hun går ned i vekt av dette kostholdet tar hun som en positiv «bonus». Hele hennes fokus går jo på vekt. Kan hun ikke bare si det istedenfor å skulle liksom pakke det inn? 

Tror det er vanskelig for henne å relatere ting til vekt og vektnedgang. Sånn har det alltid vært og vil nok ikke endre seg.

En ting jeg lurer på, er hvorfor hun gjør alt så veldig komplisert! Hvorfor prøver hun ikke på et normalt kosthold med mengdekontroll? Å leve på keto resten av livet, måtte kontrollere alt man har lyst på, virker veldig slitsomt. Hun har jo på en måte litt hjelp i mengdekontroll enda ref operasjonen. Ketokosthold er vel ikke ensbetydende med å kunne spise så mye man vil? Om det er derfor hun velger dette?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (9 timer siden):

Tror det er vanskelig for henne å relatere ting til vekt og vektnedgang. Sånn har det alltid vært og vil nok ikke endre seg.

En ting jeg lurer på, er hvorfor hun gjør alt så veldig komplisert! Hvorfor prøver hun ikke på et normalt kosthold med mengdekontroll? Å leve på keto resten av livet, måtte kontrollere alt man har lyst på, virker veldig slitsomt. Hun har jo på en måte litt hjelp i mengdekontroll enda ref operasjonen. Ketokosthold er vel ikke ensbetydende med å kunne spise så mye man vil? Om det er derfor hun velger dette?

Keto kostholdet henger vel sammen med «friskutensukker», som hun er ambassadør for? https://hemali.no/siste/slankeoperasjon-var-en-darlig-losning-for-helene-for-jeg-er-sukkeravhengig/ Hun henviser til baconsvor som kos, som er typisk lavkarbo. I tillegg sidestiller hun sukkeravhengighet med alkoholmisbruk. Som det faktisk ikke finnes noe belegg for å påstå.

Endret av Lill :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Lill :) said:

Keto kostholdet henger vel sammen med «friskutensukker», som hun er ambassadør for? https://hemali.no/siste/slankeoperasjon-var-en-darlig-losning-for-helene-for-jeg-er-sukkeravhengig/

Ja det stemmer nok det. Så er kanskje mer reklame enn reel kostholdsendring.  Men skjønner fortsatt ikke hvorfor hun velger dette kompliserte kostholdet, hun har jo tidligere vist at det er vanskelig å gjennomføre noe så krevende over tid. Med tid mener jeg da mer enn et år osv

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så mye reklame uten merking om dagen, er det egentlig lov? Hva er konsekvensene av å ikke merke reklame egentlig? Hun er jo i utgangspunktet veldig opptatt av dette selv.. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirra skrev (2 minutter siden):

Synes det er så mye reklame uten merking om dagen, er det egentlig lov? Hva er konsekvensene av å ikke merke reklame egentlig? Hun er jo i utgangspunktet veldig opptatt av dette selv.. 

Hun har blitt en av verstingene når det gjelder snikreklame. Det er vel på tide å sende tips til Forbrukertilsynet. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (På 15.8.2021 den 9.22):

HD har misforstått dette med personvern. Virker som hun tror at så lenge ansiktet ikke vises så er det greit, men hun deler jo nok informasjon om barnet som burde vært privat. Jeg er spent på om Fru Johansen tar opp dette og hvordan HD evt reagerer. 

panzerpølsa skrev (På 15.8.2021 den 10.40):

Helt klart! Helseopplysninger, rutiner, og selvsagt bruk av barn i reklame. Syns faktisk det er hakket verre. 

Enig! Heller noen fine enkle bilder med ansikt en gang i blant, enn den delingen hun driver med nå. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (23 minutter siden):

Enig! Heller noen fine enkle bilder med ansikt en gang i blant, enn den delingen hun driver med nå. 

Bilder av ansikt "en gang i blant" kunne fort ført til at barnet ble gjenkjent, og like "familiært" som barna til en rekke andre influencere.

Det hadde holdt i massevis med ett eneste bilde av barnet som nyfødt, og så stoppet der. Nyfødte forandrer seg så raskt at ingen ville gjenkjent barnet fra et bilde tatt de første par ukene. 

Synes forresten det har blitt mindre av både barn og melk de siste dagene, så håper kursen er lagt om nå👍

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirra skrev (2 timer siden):

Dessverre er konsekvensene nesten fraværende. Ikke så lenge siden jeg leste at nesten ingen influencere var blitt straffet for feil, eller manglende merking. 

Bedriftene det reklameres for kan også bli straffet for at deres annonsører ikke merker, så man kan jo prøve å tipse dem. Men om Bara f.eks. leste jeg noen som sa at de sletter dårlige anmeldelser, så jeg vet ikke om de er mottakelig. Ser at grunnleggeren selv reklamerer i sitt navn uten å merke. 

denne saken er en bedrift ilagt mulkt for manglende merking, kan jo bare håpe at det blir bedre oppfølging framover av andre aktører. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (14 minutter siden):

Dessverre er konsekvensene nesten fraværende. Ikke så lenge siden jeg leste at nesten ingen influencere var blitt straffet for feil, eller manglende merking. 

Bedriftene det reklameres for kan også bli straffet for at deres annonsører ikke merker, så man kan jo prøve å tipse dem. Men om Bara f.eks. leste jeg noen som sa at de sletter dårlige anmeldelser, så jeg vet ikke om de er mottakelig. Ser at grunnleggeren selv reklamerer i sitt navn uten å merke. 

denne saken er en bedrift ilagt mulkt for manglende merking, kan jo bare håpe at det blir bedre oppfølging framover av andre aktører. 

Opplever det som merkelig at ikke friutensukker heller ikke merkes med reklame. Totalt er det mye snikreklame. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lill :) skrev (1 minutt siden):

Opplever det som merkelig at ikke friutensukker heller ikke merkes med reklame. Totalt er det mye snikreklame. 

Det er faktisk blitt verre igjen den seneste tiden synes jeg. Reklamemerkingen er aldri korrekt plassert i story. Merking av annonselenke mangler. Lys merking på lys bakgrunn, og snikreklame for nameit, Bara, Myrevolution, FUS osv. Noe er merket, noe er ikke. Hvem vet om hun betaler full pris hos Inspirals, hvis ikke, får de i alle fall mye gratis reklame. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cappuccino skrev (13 minutter siden):

Det er faktisk blitt verre igjen den seneste tiden synes jeg. Reklamemerkingen er aldri korrekt plassert i story. Merking av annonselenke mangler. Lys merking på lys bakgrunn, og snikreklame for nameit, Bara, Myrevolution, FUS osv. Noe er merket, noe er ikke. Hvem vet om hun betaler full pris hos Inspirals, hvis ikke, får de i alle fall mye gratis reklame. 

Ja, snikreklame og eksponering av mindreårig på samme konto. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (8 timer siden):

Enig!

Enig. Hun har jo alltid drømt om kragebein og flat mage, som mange. Jeg tror ingen som ikke har/har hatt problemer med vekt, frivillig dropper alt av karbo. 

Endret av cerruti
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man syns ammepuppene sine ser groteske ut så kan jo man faktisk ta på seg en T-skjorte. 

Så enkelt. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebi skrev (8 minutter siden):

Hvis man syns ammepuppene sine ser groteske ut så kan jo man faktisk ta på seg en T-skjorte. 

Så enkelt. 

Haha ja hun mååå liksom vise de frem. Enda de er så groteske😂

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...