Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Skjønner virkelig ikke trangen til å dele mengde utpumpet melk til stadighet! Hvorfor skal vi absolutt få vite dette? Det oppleves kun som skryt! I tillegg blir det ofte nevnt at «56 fortsatt er for stort» osv., og ungen er knapt 6 uker; helt ordinært med andre ord. Str på klær varierer også veldig. Og for å ikke glemme fokuset på str på gravidmagen. 

Hun er så overfokusert på størrelse og mengde at det lett oppleves provoserende, og det kan påvirke følgere negativt. Er selv nybakt mamma. Man er gjerne litt ekstra påvirkelig og sårbar i en slik situasjon - noe hun nok selv kjenner på, også. Vil tro hun har mange følgere i samme båt, og burde virkelig tenke seg om før hun deler. Måtte selv bare slutte å følge henne på insta, da innholdet begynte å påvirke meg negativt. 

Endret av Kolibrien
Skrivefeil.
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kolibrien skrev (10 minutter siden):

Skjønner virkelig ikke trangen til å dele mengde utpumpet melk til stadighet! Hvorfor skal vi absolutt få vite dette? Det oppleves kun som skryt! I tillegg blir det ofte nevnt at «56 fortsatt er for stort» osv., og ungen er knapt 6 uker; helt ordinært med andre ord. Str på klær varierer også veldig. Og for å ikke glemme fokuset på str på gravidmagen. 

Hun er så overfokusert på størrelse og mengde at det lett oppleves provoserende, og det kan påvirke følgere negativt. Er selv nybakt mamma. Man er gjerne litt ekstra påvirkelig og sårbar i en slik situasjon - , noe hun nok selv kjenner på, også. Vil tro hun har mange følgere i samme båt, og burde virkelig tenke seg om før hun deler. Måtte selv bare slutte å følge henne, da innholdet begynte å påvirke meg negativt. 

Enig. Er en litt ekkel undertone med det med magen og at babyen er liten (noe den ikke er om den så hadde vært født til termin). 

Tror ikke hun lager positivt innhold til andre som nylig har født, selvom hashtaggene viser at det kanskje er tiltenkt målgruppe. 
Under en post hadde en av følgerne kommentert «kanskje du skjønner de som ikke rakk å ta en dusj i starten av barsel), eller noe lignende. Men det kunne hun virkelig ikke forstå...

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

net0ty skrev (3 timer siden):

Enig. Er en litt ekkel undertone med det med magen og at babyen er liten (noe den ikke er om den så hadde vært født til termin). 

Tror ikke hun lager positivt innhold til andre som nylig har født, selvom hashtaggene viser at det kanskje er tiltenkt målgruppe. 
Under en post hadde en av følgerne kommentert «kanskje du skjønner de som ikke rakk å ta en dusj i starten av barsel), eller noe lignende. Men det kunne hun virkelig ikke forstå...

....... Hun er nok ekstra sårbar hun også, og det å hele tiden gå i forsvarsmodus for eks. er ofte et tegn på at alt ikke er helt som det fremstilles innerst inne ( sånn er det vel for de fleste, prøver selv å jobbe med det. Om jeg  blir veldig provosert, er det som regel et tegn på at noe treffer meg). 

har ikke sett kommentaren du sikter til ang. dusj og tid til det etc. og svaret hennes. Men det er noe tankeløst 🙈 Selv dusja jeg når jeg følte jeg måtte😅 Men var veldig sterkt knytta til baby, og hadde for eks. aldri klart tanken på å gå fra og ut på date så kort tid etter fødsel. Sier ikke at de ikke skal gjøre det, nødvendigvis.... Men jeg hadde ALDRI tenkt tanken en gang... 

Det var slitsomt ja, med kolikk og alt styret. Men for meg og oss var det ikke noe annet alternativ enn å stå i det og gi trygghet, nærhet og alt som stod i vår makt. 

Så har generelt vanskelig for å forstå andre som setter bort babyen med andre, så tidlig. Men ser jo at alle føler gjerne forskjellig☺️

Det med fokus på at alt er lite, eller at mengden melk som pumpes er så mye og så lett osv. er jeg helt enig i at ikke bidrar til noe positivt heller.... husker jeg prøvde desperat å pumpe, men uansett fikk jeg bare ut 5-10 ml 😞 Unner selvsagt henne at dette går lett, men nybakte mødre kan føle seg dårlige av innholdet hun nå leverer....

Samtidig litt vanskelig fordi nybakte mødre er sårbare og kan bli påvirka av det meste.. noen ting er jo dog veldig åpenbart at kan påvirke mer negativt enn andre ting. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolibrien skrev (4 timer siden):

Hun er så overfokusert på størrelse og mengde at det lett oppleves provoserende, og det kan påvirke følgere negativt. Er selv nybakt mamma. Man er gjerne litt ekstra påvirkelig og sårbar i en slik situasjon - , noe hun nok selv kjenner på, også. Vil tro hun har mange følgere i samme båt, og burde virkelig tenke seg om før hun deler. Måtte selv bare slutte å følge henne på insta, da innholdet begynte å påvirke meg negativt. 

Ja, det oppleves som selvskryt og at hun kringkaster at dette takler hun så fint. Alt er on fleek. Selv om jeg tviler på at det faktisk er tilfelle. Det er gjerne ikke det for førstegangsfødende som har premature barn. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lill :) said:

Ja, det oppleves som selvskryt og at hun kringkaster at dette takler hun så fint. Alt er on fleek. Selv om jeg tviler på at det faktisk er tilfelle. Det er gjerne ikke det for førstegangsfødende som har premature barn. 

Hun er en mester i skjult (vel egentlig ikke så skjult siden det gjennomskues ofte) selvskryt! 
Innimellom all infoen om mengde melk, hvor ofte hun pumper osv, så måtte hun få med at hun selvfølgelig får til amming også. Men velger det vekk selv.. veldig viktig å få med dette! 

Hun vil ikke ha tilbakemeldinger osv, men kaster ut en diger brannfakkel når hun skriver at hun velger vekk amming på den måten. Det hadde vært utrolig merkelig om ingen lesere hadde en mening om dette. 

Jeg kan ikke bry meg mindre om hvordan hun mater sin unge, men jeg reagerer på hvilke grunnlag hun velger fullpumping. At hun har den oppfatningen om at ammende mødre sitter i fengsel omtrent.. ser hun ikke hvor negativt det kan virke mot ammende mødre? 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (32 minutter siden):

Jeg kan ikke bry meg mindre om hvordan hun mater sin unge, men jeg reagerer på hvilke grunnlag hun velger fullpumping. At hun har den oppfatningen om at ammende mødre sitter i fengsel omtrent.. ser hun ikke hvor negativt det kan virke mot ammende mødre? 

Klart det kan virke negativt mot de som følger. Men hun er jo ikke sitt ansvar bevisst overhodet. Kontoen er til for selvskryt, tjene penger og vise at alt er on fleek. Selv om de fleste som har fulgt henne i over flere år vet at det ikke kan stemme. De fleste influensere som får barn, velger å logge av for en periode. 

Endret av Lill :)
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv en baby på 3 mnd og måtte gi opp ammingen fordi jeg hadde alt for lite melk. pumpet og pumpet, men fikk bare ut 25 ml hver gang. Syns helt ærlig det er sårt og komme inn på instagram og få flasker med utpumpet melk trykt i trynet hele tiden. Kan hun ikke bare droppe det? De som klarer å pumpe/amme driter i det og de som aldri fikk det til syns kanskje det er sårt og ubehagelig. Jeg sier ikke at man skal ta hensyn til alle i alt man poster, men dette er en så liten greie som er helt unødvendig for feeden hennes, men det kan være triggende for andre. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hevder at hun veldig opptatt av at mødre ikke skal føle seg mislykket fordi de pumper og ikke ammer Hva med denne selvskryten som hun nærmest hver dag kommer med at hun pumper mye og har mer enn nok melk?  Hva med de som ikke har nok brystmelk? Mange vil føle seg mislykket hvis ikke produserer nok.. HD har sagt gjennom hele graviditeten og etter fødsel at hun også lar seg påvirke negativt. Toppen av selvsentrerthet når hun blir sint når hun selv lar seg påvirke negativt, men tar ingen ansvar for at andre kan føle seg mislykket og utilstrekkelig som følge av det hun velger å dele

Det at hun velger og ikke amme. Det er mange som vil, men som ikke kan, som ville gjort hva som helst for å kunne amme. Hovedargumentet er at det er til det beste for familien. ikke sier det for det beste for barnet som burde være hovedfokuset. 

Noe som er utrolig provoserende er at hun igjen tar opp dette at graviditet kan ødelegge kroppen og hvilket kroppspress dette bidrar til. Det er helt normalt at kroppen endrer seg under og etter en graviditet. Kroppen er et fantastisk maskineri  og fokuset burde være på barnet. Ideelt sett burde kropp under graviditet og etter fødsel burde være et ikke tema

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (18 timer siden):

Nå har vi vel sett barnet nesten hver dag siden fødsel, stort sett med ansikt skjult, men innimellom også i tilnærmet profil. Det er vel snart bare bleieområdet som ikke er vist. 

I tillegg til en lang rekke helseopplysninger, barnet brukt i reklame, eller som mors tilbehør. Samlet er det mye. Alt for mye.

Det tok ikke mange minuttene før «av og til - eller ikke i det hele tatt» var glemt, nei. Hun som snakket om «mye barn i monitor hos mange» ble fort sveiseblind selv. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde så lyst å kommentere dette på bildet hennes med Breastfeedweek-greia.

"Man velger helt selv hva man vil fokusere på. Ditt fokus på Instagram siden dag 1 etter Frøya ble født er melk, pumping og flasker. Hadde du ikke delt det hver eneste dag hadde det ikke vært noe fokus på det i kommentarfeltet heller. Vi har vitterlig ingenting med hvordan du mater babyen din og jeg tviler på at det er interresant for de aller fleste. Jeg tror du hadde hatt godt av Instagrampause og fokusert på hva som er viktig i livet. Du har ingenting å bevise for følgerne dine og det virker som at du strever litt siden du hele tiden må forklare og unnskylde deg. Det er lov å si at man tar en pause og normale oppegående personer forstår det! Masse lykke til i tiden framover :) "

But I didnt 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmVeeJee skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde så lyst å kommentere dette på bildet hennes med Breastfeedweek-greia.

"Man velger helt selv hva man vil fokusere på. Ditt fokus på Instagram siden dag 1 etter Frøya ble født er melk, pumping og flasker. Hadde du ikke delt det hver eneste dag hadde det ikke vært noe fokus på det i kommentarfeltet heller. Vi har vitterlig ingenting med hvordan du mater babyen din og jeg tviler på at det er interresant for de aller fleste. Jeg tror du hadde hatt godt av Instagrampause og fokusert på hva som er viktig i livet. Du har ingenting å bevise for følgerne dine og det virker som at du strever litt siden du hele tiden må forklare og unnskylde deg. Det er lov å si at man tar en pause og normale oppegående personer forstår det! Masse lykke til i tiden framover :) "

But I didnt 

But you should! Det var väldigt fint och förnuftig skrivit. Dock är jag mindre säker på att hon fattar innebörden, men det är viktiga och riktiga meningar du skriver 😊

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at man ikke kan se hvordan man fremstår fra utsiden? Du har født et barn for tidlig, viser det frem på daglig basis også skriver du på en offentlig konto at du velger å ikke amme barnet ditt av egosentriske grunner? I tillegg klarer du å formidle kostholdsråd som er rimelig spesielle når man er barselkvinne og fronter kroppspress som barselkvinne? Folk med høy BMI har også sine idoler og parametere de sammenligner seg med. Skjønner ikke hvorfor folk følger innhold som dette. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lill :) said:

Jeg forstår ikke at man ikke kan se hvordan man fremstår fra utsiden? Du har født et barn for tidlig, viser det frem på daglig basis også skriver du på en offentlig konto at du velger å ikke amme barnet ditt av egosentriske grunner? I tillegg klarer du å formidle kostholdsråd som er rimelig spesielle når man er barselkvinne og fronter kroppspress som barselkvinne? Folk med høy BMI har også sine idoler og parametere de sammenligner seg med. Skjønner ikke hvorfor folk følger innhold som dette. 

Jeg tror mange følger for underholdningens del, for å se om hun klarer å toppe det igjen og igjen. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kjære vene , er detaljgjengivelse. Hun pumper og barnet får mm, jeez altså dere må skjerpe dere! Spiller vel ingen rolle hvordan hun får det og hadde hun gitt mme hadde det også vært greit

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med en mikro tredemølla når du bare kan gå ut døra? Akkurat det  overfylte leiligheten trenger

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda16 skrev (45 minutter siden):

Hva er vitsen med en mikro tredemølla når du bare kan gå ut døra? Akkurat det  overfylte leiligheten trenger

For å tjene penger.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at mange influensere har takket ja til det tilbudet. Å de tjener vell penger etter hvor mange som handler med dems kode? Å da er det vell ikke lukrativt med slike samarbeid når alle takker ja til samme samarbeidet? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Orly said:

Men kjære vene , er detaljgjengivelse. Hun pumper og barnet får mm, jeez altså dere må skjerpe dere! Spiller vel ingen rolle hvordan hun får det og hadde hun gitt mme hadde det også vært greit

Du må skille mellom ting, det som kritiseres er mengden informasjon HVER eneste dag. Hver dag er det snakk om enten mengde melk, antall pumpinger eller noe annet rundt amming/flasking. Kanalen består snart ikke av annet enn pupp, pumping, selvskryt og feil kroppsfokus. Og den evige selvmotsigelsen.. og manglende evne til å se  at hun mellom linjene selv kritiserer..

Endret av Lileep
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (26 minutter siden):

Du må skille mellom ting, det som kritiseres er mengden informasjon HVER eneste dag. Hver dag er det snakk om enten mengde melk, antall pumpinger eller noe annet rundt amming/flasking. Kanalen består snart ikke av annet enn pupp, pumping, selvskryt og feil kroppsfokus. Og den evige selvmotsigelsen.. og manglende evne til å se  at hun mellom linjene selv kritiserer..

Å så ? Hun er nybakt mamma, helt normalt. Slutt å følg om du ikke tåler det

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Orly said:

Å så ? Hun er nybakt mamma, helt normalt. Slutt å følg om du ikke tåler det

Helt normalt er det vel ikke! Er mange influencere som har født og man omtrent ikke har sett barnet, og ikke har peiling på hvor mye melk som pumpes fra hver pupp..

Er ikke normalt blant «vanlige mødre» heller har jeg inntrykk av heller. Jeg og min omgangskrets, familie osv har aldri delt detaljert hver eneste dag om pupping og mengde.. 

Hun var så bastant på at en feed stappa med babybilder og snakk var så lite interessant så det skulle hun ihvertfall ikke gjøre! Da er det komisk at hun blir en av de verste på markede.. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...