Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

CecilieX skrev (4 minutter siden):

Det er ingen tvil om at det gjør det. Det er skremmende lite refleksjon hos følgerne og jeg fatter ikke at å se bilde av ukjente babyer er noe å hige etter. Men slik er det. 

Skrev det i Funkyginetråden også. Det er tankevekkende at man på et business-nivå kan komme til å diskutere at en baby vil ha effekt på økonomien til firmaet. Stor effekt faktisk, både fordi det gir nye følgere, sementerer venninnerelasjonen og åpner opp for en ny type annonsører. 

Du er nok spot on på lite refleksjon og sementere venninnerelasjonen. Uten disse to bærebjelkene hadde ikke "influencer" vært en gullgruve for de som reklamerer gjennom skjult reklame. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CecilieX skrev (1 time siden):

Det er ingen tvil om at det gjør det. Det er skremmende lite refleksjon hos følgerne og jeg fatter ikke at å se bilde av ukjente babyer er noe å hige etter. Men slik er det. 

Skrev det i Funkyginetråden også. Det er tankevekkende at man på et business-nivå kan komme til å diskutere at en baby vil ha effekt på økonomien til firmaet. Stor effekt faktisk, både fordi det gir nye følgere, sementerer venninnerelasjonen og åpner opp for en ny type annonsører. 

Helt enig, og dette er noe vi alle bør ta kraftig innover oss om hvilken retning vi er på vei inn i. Det snakkes om skjerming, privatliv og retten til digital identitet. Samtidig med det er hovedpersonen i denne tråden på del 5 av egen fødselshistorie og behandler eget barn som et tilbehør. 

Tankevekkende. Men hadde nok ikke ventet meg noe mer fra den kanten, dessverre. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en del spørsmål om når jeg skal begynne med keto igjen. Helt ærlig, det stresser jeg ikke med! 

*viser bilde av egg og bacon hver morgen*

Kommentarfelt: Bra det, slanking er ikke bra under amming. 

Helene: slanking er jeg ferdig med

*Spiser mat for å komme i ketose*

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

monstergospel skrev (14 timer siden):

Får en del spørsmål om når jeg skal begynne med keto igjen. Helt ærlig, det stresser jeg ikke med! 

*viser bilde av egg og bacon hver morgen*

Kommentarfelt: Bra det, slanking er ikke bra under amming. 

Helene: slanking er jeg ferdig med

*Spiser mat for å komme i ketose*

Unnskyld meg men "alle" spiser egg og bacon til frokost helt uten at de prøver å slanke seg eller komme i ketose. Viser hun hva hun spiser resten av dagen? Nei, trodde heller ikke det. 

Endret av Ryuk
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

monstergospel skrev (13 minutter siden):

Får en del spørsmål om når jeg skal begynne med keto igjen. Helt ærlig, det stresser jeg ikke med! 

*viser bilde av egg og bacon hver morgen*

Kommentarfelt: Bra det, slanking er ikke bra under amming. 

Helene: slanking er jeg ferdig med

*Spiser mat for å komme i ketose*

Så lenge hun kjøper seg iskaffe/div nymotes kaffeer osv så er hun ikke på lavkarbo. Man kan spise karboredusert uten å gå så lavt at det er fare for kvaliteten på melken babyen får. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....Jeg nekter også å be om unnskyldning for at jeg av og til viser den frem/ kroppen/ i sosiale medier..Mvh HD...Av og til ???? Årets understatement!!

Endret av Beatbox
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som har spist lavkarbo/keto vet at man ikke skal legge over til keto når man ammer.  Nettopp pga stoffene som skilles ut i ketose.  Har man levd på keto under hele svangerskapet kan man fortsette også under amming for det er kun i begynnelsen de giftstoffene skilles ut. 

Så istedenfor å svare frekt på den kommentaren kunne hun skrevet hva hun tenker ang maten. 
 

Hun har tidligere sagt at hun skal tilbake på keto for det er det kroppen trives best med. Så hvorfor ikke svare det . At akkurat nå spiser jeg sånn og sånn men planen etterhvert er…. 

Er lov å takke for tips å være hyggelig. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebi skrev (14 minutter siden):

Alle som har spist lavkarbo/keto vet at man ikke skal legge over til keto når man ammer.  Nettopp pga stoffene som skilles ut i ketose.  Har man levd på keto under hele svangerskapet kan man fortsette også under amming for det er kun i begynnelsen de giftstoffene skilles ut. 

Så istedenfor å svare frekt på den kommentaren kunne hun skrevet hva hun tenker ang maten. 
 

Hun har tidligere sagt at hun skal tilbake på keto for det er det kroppen trives best med. Så hvorfor ikke svare det . At akkurat nå spiser jeg sånn og sånn men planen etterhvert er…. 

Er lov å takke for tips å være hyggelig. 

 

Men Helene har ikke spurt om tips så da svarer hun akkurat som hun vil  😶🥲:ironi:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er vel også noe å justere på vogna når man poserer med den sånn at ikke sola går rett nedi til babyen og treffer den... men da får man jo ikke neeesten babyen med på bildet 🤪

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (1 time siden):

Der er vel også noe å justere på vogna når man poserer med den sånn at ikke sola går rett nedi til babyen og treffer den... men da får man jo ikke neeesten babyen med på bildet 🤪

Og det viser med all tydelighet hva som er viktigst for HD, at fokuset er på henne selv. Narsissist much?! *Først meg selv, så meg selv og blir det noe igjen tar jeg det selv også*🙄

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en grunn til ordtaket "it takes a village to raise a child". Man kan ikke alt som nybakt mor, og når man eksponerer: 

baby I vogn rett på madrass uten laken eller gulpeklut.

Baby som eksponeres for sola rett nedi vogna 

Prematur Baby som har utstrakte ben som holdes så lenge i den stillingen at bena har en annen hudfarge enn resten av kroppen. 

Kostholdet sitt som melkeproduserende mor.

Baby I bilsete som rekvisitt uten reklamemerkingen på plass

Baby I body fra mormors butikk (tviler på at det er betalt fullpris, altså skal det merkes som reklame)

And the list goes on.... da ber man faktisk om råd og tips. For man gjør alle blemmene offentlig, og man har ikke fått de rådene fra den private sfæren. Man kan si mye om mammapolitiet, men alle innspill jeg har sett har vært høflig formulert og det har gått direkte på "allmenn mammakunnskap" og ikke "kun økologisk tøybleie, hjemmegrodd hirsegrøt og bare bæresjal" (for å sette det på spissen, for premature skal egentlig gjerne bæres mye i bæresjal hud mot hud, det heter kengurumetoden og som prematurmamma ble jeg oppfordret til det av sykehuset, men jeg klikker ikke på vognbruk liksom 😆)

Endret av Summeer
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (1 time siden):

Det er jo en grunn til ordtaket "it takes a village to raise a child". Man kan ikke alt som nybakt mor, og når man eksponerer: 

baby I vogn rett på madrass uten laken eller gulpeklut.

Baby som eksponeres for sola rett nedi vogna 

Prematur Baby som har utstrakte ben som holdes så lenge i den stillingen at bena har en annen hudfarge enn resten av kroppen. 

Kostholdet sitt som melkeproduserende mor.

Baby I bilsete som rekvisitt uten reklamemerkingen på plass

Baby I body fra mormors butikk (tviler på at det er betalt fullpris, altså skal det merkes som reklame)

And the list goes on.... da ber man faktisk om råd og tips. For man gjør alle blemmene offentlig, og man har ikke fått de rådene fra den private sfæren. Man kan si mye om mammapolitiet, men alle innspill jeg har sett har vært høflig formulert og det har gått direkte på "allmenn mammakunnskap" og ikke "kun økologisk tøybleie, hjemmegrodd hirsegrøt og bare bæresjal" (for å sette det på spissen, for premature skal egentlig gjerne bæres mye i bæresjal hud mot hud, det heter kengurumetoden og som prematurmamma ble jeg oppfordret til det av sykehuset, men jeg klikker ikke på vognbruk liksom 😆)

Helt enig. Hun burde være glad, for alle disse feilene gjør at hun fremstår "dum".  Hun er 34 år eller noe sånt, ingen tenåring. Ingen ligger å sover uten sengetøy på sengen feks. Synd at det er SOME som må veilede om dette her, hadde det ikke vært det så hadde nok Helsesykepleier vært på banen om råd og veiledning. 

Hun ser godt ut, men hadde fremstått enda bedre om hun var litt mer ydmyk for at her har hun mye å lære. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villa Gjennomtrekk

Takker min skaper for at jeg ikke hadde mammapolitiet i nakken og på skuldrene da jeg hadde babyer. Det var liksom nok med mor og svigermor.

Jeg  tenker at dette barnet, med sol i øynene, uten myggnetting, og rett ned  på madrassen osv osv osv - vokser opp uten men. .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: slutt å legge ut bilde av maten din og fokuset på kostholdet. Virkning: ingen tips eller velmente råd. 
 

For en måte hun valgte å svare følgeren som kommenterte ang amming og ketose🙄 hun kunne bare svart «takk, det skal jeg sjekke ut med helsesykepleier» så hadde hun ikke fremstått som så frekk🙈 

jeg gremmes over måten hun svarer på, når det åpenbart bare er et velment, ikke frekt, råd
 

Endret av Icedcoffee
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icedcoffee skrev (5 minutter siden):

Tips: slutt å legge ut bilde av maten din og fokuset på kostholdet. Virkning: ingen tips eller velmente råd. 
 

For en måte hun valgte å svare følgeren som kommenterte ang amming og ketose🙄 hun kunne bare svart «takk, det skal jeg sjekke ut med helsesykepleier» så hadde hun ikke fremstått som så frekk🙈 

jeg gremmes over måten hun svarer på, når det åpenbart bare er et velment, ikke frekt, råd
 

Eller skru av kommentarfeltet, så kan hun legge ut akkurat hva hun vil uten å få tips og råd. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

likermegher skrev (20 minutter siden):

Eller skru av kommentarfeltet, så kan hun legge ut akkurat hva hun vil uten å få tips og råd. 

Kan jo ikke det for da stopper jo strømmen av komplimenter om hvor fantastisk hun ser ut… 😶

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Summeer skrev (3 timer siden):

 

Endret av CecilieX
Så ikke hele dialogen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Villa Gjennomtrekk skrev (1 time siden):

Takker min skaper for at jeg ikke hadde mammapolitiet i nakken og på skuldrene da jeg hadde babyer. Det var liksom nok med mor og svigermor.

Jeg  tenker at dette barnet, med sol i øynene, uten myggnetting, og rett ned  på madrassen osv osv osv - vokser opp uten men. .

 

Der sa du noe. Jeg er sjeleglad det ikke var mammapoliti da mine barn var små for du verden så mye upedagogisk jeg gjorde med mine barn. De snublet, slo knærne sine, jeg måtte sove sammen en av dem for å få dem rolig til natten, min yngste datter brakk armen og det gikk 3 dager før jeg oppdaget det og tok henne til legevakten, jeg glemte myggnetting av og til og de fikk skrubbsår på knærne om sommeren. 

Barna overnattet ofte hos sine besteforeldre og besteforeldrene ønsket at de skulle overnatt. 

Mine venner hadde også barn på samme tidspunkt men vi brydde oss ikke noe om hvordan de andre gjorde det med sien barn. 

Jeg har delt bilder av mine barn på facebook, instagram og snap chat men ikke noe har hendt. Til gjengjeld er jeg heldigvis ikke influenser men en helt vanlig sosial medie bruker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisiaflisa skrev (50 minutter siden):

Kan jo ikke det for da stopper jo strømmen av komplimenter om hvor fantastisk hun ser ut… 😶

Stemmer det😬 Da får hun legge til i innlegget at hun alltid har rett og hun ønsker ingen tilbakemeldinger på noe annet enn at hun ser fantastisk ut.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...