Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Hottentått
Sally-Go-Round skrev (15 minutter siden):

En ting er hva du gjør når du kommer hjem, men det er en annen ting på sykehuset hvor det er mange syke som tåler smitte dårlig. Du kan smitte langt flere enn ditt eget lille barn. Nå vet ikke jeg nøyaktig hvor Helene Drage bor, men hun fødte på et sykehus i et område hvor det er generelt mye smitte. Igjen derfor jeg reagerer på at hun og mann velger og gjøre som de gjør. 

 

Dette er sykehusets regler som er tatt etter en vurdering om hva som er forsvarlig og ikke. 

Helene fødte på Kalnes og bor i Fredrikstad. Til informasjon er det EKSTREMT lite smitte her. Så ikke uttale deg om noe du ikke vet noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ella_00
Wenda skrev (30 minutter siden):

Skjønner ikke at det er noe å diskutere engang jeg. På Kalnes så kan far få dra hjem og mor kan få gå til kiosken. 
Er ikke noe å diskutere. Det er hva sykehuset har bestemt er greit. Hva man syns om det er irrelevant 

I tillegg er barnet født noe prematurt. De får ikke reise hjem etter 1-2 dager. Det er klart far må få se barnet OG dra på jobb/passe bikkjene osv

Jeg er enig. Kan ikke kritisere noen basert på vurderinger andre har gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hottentått skrev (14 minutter siden):

 

Dette er sykehusets regler som er tatt etter en vurdering om hva som er forsvarlig og ikke. 

Helene fødte på Kalnes og bor i Fredrikstad. Til informasjon er det EKSTREMT lite smitte her. Så ikke uttale deg om noe du ikke vet noe om. 

Greit, så er det ikke så mye smitte i området som jeg trodde, det tar jeg tilbake. Jeg reagerer imidlertid fortsatt på behovet for å gå i kiosken og dra ut der ifra. Det er virkelig ikke så lenge siden hun fødte. Hun får alle måltider og alt hun måtte ønske av drikke. De har vel ordnet hundepass til et par dager. Far har mulighet for å ta permisjon, så jobb skal han vel først om et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått
Sally-Go-Round skrev (2 minutter siden):

Greit, så er det ikke så mye smitte i området som jeg trodde, det tar jeg tilbake. Jeg reagerer imidlertid fortsatt på behovet for å gå i kiosken og dra ut der ifra. Det er virkelig ikke så lenge siden hun fødte. Hun får alle måltider og alt hun måtte ønske av drikke. De har vel ordnet hundepass til et par dager. Far har mulighet for å ta permisjon, så jobb skal han vel først om et par dager. 

Mor får mat ja. Far får ikke det, han må kjøpe. Kan du ikke bare slå deg til ro med at reglene er slik? Det har vært de samme reglene i et år og har åpenbart ikke ført til økt smitte. La nå fagpersoner ta seg av de avgjørelsene. Synsingene dine skal du selvfølgelig få ha i fred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hottentått skrev (4 timer siden):

Jeg må bare telle litt her.... 30 år siden du fikk barn.....Betyr det at du er 50+ og sitter og deltar i denne tråden??? Shit. 

 

Dette er bare en så syyyyk tråd. Jeg fatter ikke hvorfor den får være åpen engang. Så utrolig mye stygt som skrives her. 

Til og med at Mats får dra ut fra sykehuset klarer dere å lage kjeftesmell ut av. Jeg vil bare fortelle at da jeg fødte midt i pandemien i fjor fikk også min mann gå ut fra sykehuset for å handle eller hente noe hjemme. Jeg fikk gå i kantina uten baby. Så dette er ikke noe nytt på Kalnes. Ikke trengte man å være vaksinert heller. 

(og ja, jeg vet at det blir masse kommentarer hvor dere forsvarer dere for å skrive som dere gjør her inne eller legger det over på meg at jeg skriver denne kommentaren +++ Kjør på, jeg kjøper det ikke :)

Eeh..hva har folks alder med debattering på KG å gjøre 🤔 Står ingen steder at * ved fylte 30 bør deltagelse på KG generelt unngås* 🙄Og fascinerende å se hvordan de som ikke liker tråden bidrar til å holde liv i den..dag etter dag..

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hottentått skrev (8 minutter siden):

Mor får mat ja. Far får ikke det, han må kjøpe. Kan du ikke bare slå deg til ro med at reglene er slik? Det har vært de samme reglene i et år og har åpenbart ikke ført til økt smitte. La nå fagpersoner ta seg av de avgjørelsene. Synsingene dine skal du selvfølgelig få ha i fred. 

Far får da tilbud om mat på avdelingen. Han må ikke dra noe sted etter den. Jeg skjønner ikke, er ikke dette debattforum? Er det ikke meningen å diskutere? Uansett, jeg trekker meg. Vi forblir uenige. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sally-Go-Round skrev (46 minutter siden):

Far får da tilbud om mat på avdelingen. Han må ikke dra noe sted etter den. Jeg skjønner ikke, er ikke dette debattforum? Er det ikke meningen å diskutere? Uansett, jeg trekker meg. Vi forblir uenige. 

Nei, far må kjøpe middag i kantinen. Han kan kjøpe kort for å spise av buffeten på avdelingen, men det gjelder ikke middag. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (9 minutter siden):

Nei, far må kjøpe middag i kantinen. Han kan kjøpe kort for å spise av buffeten på avdelingen, men det gjelder ikke middag. 

På sykehuset hvor jeg fødte fikk far tilbud om å kjøpe på avdelingen, trengte ikke å gå i kantinen. Det kunne jeg presisert, at jeg var klar over det at han må betale for maten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (2 timer siden):

Greit, så er det ikke så mye smitte i området som jeg trodde, det tar jeg tilbake. Jeg reagerer imidlertid fortsatt på behovet for å gå i kiosken og dra ut der ifra. Det er virkelig ikke så lenge siden hun fødte. Hun får alle måltider og alt hun måtte ønske av drikke. De har vel ordnet hundepass til et par dager. Far har mulighet for å ta permisjon, så jobb skal han vel først om et par dager. 

Ærlig talt, hva er dette å henge seg opp i? Dette blir kritikk kun for å kritisere, og fremstår som utrolig smålig. Så lenge de følger sykehusets retningslinjer, må hun da kunne gå i kiosken, uten at folk skal kritisere henne for det også. Det får være måte på hva man skal kritisere henne for.

 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hottentått skrev (6 timer siden):

Jeg må bare telle litt her.... 30 år siden du fikk barn.....Betyr det at du er 50+ og sitter og deltar i denne tråden??? Shit. 

 

Dette er bare en så syyyyk tråd. Jeg fatter ikke hvorfor den får være åpen engang. Så utrolig mye stygt som skrives her. 

Til og med at Mats får dra ut fra sykehuset klarer dere å lage kjeftesmell ut av. Jeg vil bare fortelle at da jeg fødte midt i pandemien i fjor fikk også min mann gå ut fra sykehuset for å handle eller hente noe hjemme. Jeg fikk gå i kantina uten baby. Så dette er ikke noe nytt på Kalnes. Ikke trengte man å være vaksinert heller. 

(og ja, jeg vet at det blir masse kommentarer hvor dere forsvarer dere for å skrive som dere gjør her inne eller legger det over på meg at jeg skriver denne kommentaren +++ Kjør på, jeg kjøper det ikke :)

Nei,jeg deltar ikke. Men leser hva som blir skrevet og må bare kommentere en sjelden gang. Utrolig hva folk kan få seg til å skrive. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (45 minutter siden):

Ærlig talt, hva er dette å henge seg opp i? Dette blir kritikk kun for å kritisere, og fremstår som utrolig smålig. Så lenge de følger sykehusets retningslinjer, må hun da kunne gå i kiosken, uten at folk skal kritisere henne for det også. Det får være måte på hva man skal kritisere henne for.

 

Viser til sykehusets retningslinjer. Jeg er ikke ute etter å ta HD. Jeg har for øvrig sagt mitt og står på det. 

25B887DA-25C3-4A7E-B6F6-62B742950D47.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt meningsløst å diskutere noe hun åpenbart har fått lov til på sykehuset. Praksisen kan sikkert kritiseres, men dette er vel ikke stedet å gjøre det på.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (18 timer siden):

Jeg synes innlegget ditt er rimelig drøyt. 

Det handler ikke om å ha lave forventninger eller å være nedlatende mot overvektige. 

Det er en mer krevende øvelse å vise frem en kropp som er overvektig eller ikke idealet. Hver eneste sommer skrives det om overvektige som opplever å bli sett ned på når de går på stranden. De blir sett ned på når de handler fettrik mat på butikken eller andre steder. Mange overvektige influencere deler historier om hvordan mye stygt de har opplevd. Ronny Brede Aase viste til statistikk som viser at overvektige er de som man minst ønsker å være venner med. Det er ekte problemer for veldig mange mennesker. De blir stigmatisert som late og viljeløse som ikke klarer å slanke seg også det dokumentert i serien til nevnte Aase

Med denne kunnskapen er det faktisk noe å berømme at man likevel velger å vise frem en overvektig kropp på SoMe. 

Med denne kunnskapen er det helt hinsides å tro at noen føle på kroppspress ved å se en overvektig kropp. 

Med denne kunnskapen er det absolutt nødvendig at vi får se et mangfold av kropper, slik at også overvektige kan kjenne på identifikasjon. 

Det er jo fantastisk at det er jeg som beskyldes for å være nedlatende mot overvektige, i denne tråden. 

👏👏👏 Flott skrevet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ella_00

HD har etter fødsel fått flere hundre nye følgere. Hun skriver at barnet skal få danne sin egen digitale identitet. Vet allerede altfor mye, i tillegg er #annonse allerede på plass ved bilde av og kunngjøring av barnets navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (9 timer siden):

På sykehuset hvor jeg fødte fikk far tilbud om å kjøpe på avdelingen, trengte ikke å gå i kantinen. Det kunne jeg presisert, at jeg var klar over det at han må betale for maten. 

Har ingenting å si hvordan det var på ditt sykehus - du kan ikke være så bastant når du ikke vent hvordan det er på Kalnes🤷🏻‍♀️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Heartgirl
Hottentått skrev (13 timer siden):

Mor får mat ja. Far får ikke det, han må kjøpe. Kan du ikke bare slå deg til ro med at reglene er slik? Det har vært de samme reglene i et år og har åpenbart ikke ført til økt smitte. La nå fagpersoner ta seg av de avgjørelsene. Synsingene dine skal du selvfølgelig få ha i fred. 

Enig. Reglene på Kalnes er ikke noe å diskutere. Da får man klage til sykehuset der i stedet for å ta det ut på denne tråden. 

Endret av Heartgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått
Beatbox skrev (19 timer siden):

Eeh..hva har folks alder med debattering på KG å gjøre 🤔 Står ingen steder at * ved fylte 30 bør deltagelse på KG generelt unngås* 🙄Og fascinerende å se hvordan de som ikke liker tråden bidrar til å holde liv i den..dag etter dag..

 

Hehe. Man trenger ikke ligge unna tv som voksen selvom man kanskje velger noe annet enn barnetv-program. Du skjønner forskjellen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så sykt fascinerende å følge med på henne! Skulle trodd når man får første barnet sitt at man iallefall første uka kun fokuserte på babyen og sin nye ukjente rolle som mamma..? Vaske, stelle, bade, kose med baby?

Neida, her er det, reklame, filter, ligge i poserende vinkler i sykehussenga med "no filter filter" og prate forførerisk til kamera om hvor enkelt hun har det etter fødselen? Hva faen liksom! Babyen ble født 4 uker før termin, klart det er lettere for kroppen da. Fortelle oss alle om 2 overfladiske sting der nede, og hvordan hun produserer så mye melk. Snakk om å lage press for andre nybakte mødre som har det jævli!

Hva med å faktisk bruke tid på å bli kjent med babyen din? Ligge med den på fanget og legge vekk mobilen..? Slappe av sammen, kanskje kikke litt på tlf når hun sover for natten. Neida vi skal pumpe ut instastories hver time! 

Vi poserer i speilet med fortynnede posisjoner som vanlig! (Ingen har behov for å se ammepuppene dine fra flere vinkler, Helene) Se bildet med den lilla genseren i speilet f. Eks. Hånda langt fra der midjen egentlig er kun for å lage en illusjon av å være slankere. 

Hu er altså noe for seg selv! Aldri opplevd et mer oppmerksomhetssykt menneske. Tilogmed en baby forandrer ingenting! Ingen håp! 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ella_00
monstergospel skrev (13 minutter siden):

Det er så sykt fascinerende å følge med på henne! Skulle trodd når man får første barnet sitt at man iallefall første uka kun fokuserte på babyen og sin nye ukjente rolle som mamma..? Vaske, stelle, bade, kose med baby?

Neida, her er det, reklame, filter, ligge i poserende vinkler i sykehussenga med "no filter filter" og prate forførerisk til kamera om hvor enkelt hun har det etter fødselen? Hva faen liksom! Babyen ble født 4 uker før termin, klart det er lettere for kroppen da. Fortelle oss alle om 2 overfladiske sting der nede, og hvordan hun produserer så mye melk. Snakk om å lage press for andre nybakte mødre som har det jævli!

Hva med å faktisk bruke tid på å bli kjent med babyen din? Ligge med den på fanget og legge vekk mobilen..? Slappe av sammen, kanskje kikke litt på tlf når hun sover for natten. Neida vi skal pumpe ut instastories hver time! 

Vi poserer i speilet med fortynnede posisjoner som vanlig! (Ingen har behov for å se ammepuppene dine fra flere vinkler, Helene) Se bildet med den lilla genseren i speilet f. Eks. Hånda langt fra der midjen egentlig er kun for å lage en illusjon av å være slankere. 

Hu er altså noe for seg selv! Aldri opplevd et mer oppmerksomhetssykt menneske. Tilogmed en baby forandrer ingenting! Ingen håp! 

Mange som holder på slik, men det er gjerne noen uker etter fødsel. Fint at HD kan fremstå som en superkvinne? Skjønner ikke helt denne motvekten alle snakker om, hun er på mange måter mer ekstrem en andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...