Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. oktober 2019 #661 Del Skrevet 5. oktober 2019 13 minutter siden, Levina skrev: Denne bloggeren har vært åpen om helseoperasjonen hun har tatt for å gå ned i vekt. Dette av helsemessige årsaker. Hun snakket mye om at hodet skal være med. Hun har vært på kurs og fått informasjon om kosthold og det å holde vekta etter en stor vektnedgang. På siste podcast forteller hun at når hun ser på gamle bilder av seg selv med mye mer overvekt, så kan hun ikke forstå at det er henne, fordi dengang så opplevde hun at hun så seg selv slik hun er nå. Hun så altså ikke seg selv som den overvektige personen hun var 140 kilo+. Altså når hun har gang på gang har sagt til sine lesere at hun er så fornøyd med seg selv, sexy, awsome og alt dette, så har hun ikke sett den personen i speilet som hun egentlig var. Jeg vet ikke hvorfor hun har opplevde det slik. Jeg kan tenke meg det kan være en forsvarsmekanisme fordi hun ikke klarte å ta inn over seg sin egen overvekt. Jeg er sikker på at det ingen som har glede av eller ønsker oppriktig å veie 140 kilo. Hun snakker om på podcasten hvor lett det er å lure seg selv. Mannen tar bildene av henne. Hvis hun alltid tar bilder hvor man poserer på en måte som gjør deg smalere eller bruker filter som gjør deg smalere, som ikke er uvanlig blant bloggere å bruke, så er det klart at man ser annerledes på bilde enn i virkeligheten. Jeg har reagert på dette tidligere, og det er nå interessant at hun nå får en AHa- opplevelse selv når hun ser gamle bilder av seg selv. Det å klare å se seg selv som hvordan man egentlig er, og gjøre tiltak som må til for å ikke havne der hun engang var, mener jeg er hennes utfordring nå. Bildene fra turen til København, viser at hun desverre ikke er på rett vei ifht. til det ønske om å blir normalvektig av helsemessige årsaker. Det er jo det som har vært hennes mål. Og hva så? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cati Skrevet 5. oktober 2019 #662 Del Skrevet 5. oktober 2019 57 minutter siden, Levina skrev: Denne bloggeren har vært åpen om helseoperasjonen hun har tatt for å gå ned i vekt. Dette av helsemessige årsaker. Hun snakket mye om at hodet skal være med. Hun har vært på kurs og fått informasjon om kosthold og det å holde vekta etter en stor vektnedgang. På siste podcast forteller hun at når hun ser på gamle bilder av seg selv med mye mer overvekt, så kan hun ikke forstå at det er henne, fordi dengang så opplevde hun at hun så seg selv slik hun er nå. Hun så altså ikke seg selv som den overvektige personen hun var 140 kilo+. Altså når hun har gang på gang har sagt til sine lesere at hun er så fornøyd med seg selv, sexy, awsome og alt dette, så har hun ikke sett den personen i speilet som hun egentlig var. Jeg vet ikke hvorfor hun har opplevde det slik. Jeg kan tenke meg det kan være en forsvarsmekanisme fordi hun ikke klarte å ta inn over seg sin egen overvekt. Jeg er sikker på at det ingen som har glede av eller ønsker oppriktig å veie 140 kilo. Hun snakker om på podcasten hvor lett det er å lure seg selv. Mannen tar bildene av henne. Hvis hun alltid tar bilder hvor man poserer på en måte som gjør deg smalere eller bruker filter som gjør deg smalere, som ikke er uvanlig blant bloggere å bruke, så er det klart at man ser annerledes på bilde enn i virkeligheten. Jeg har reagert på dette tidligere, og det er nå interessant at hun nå får en AHa- opplevelse selv når hun ser gamle bilder av seg selv. Det å klare å se seg selv som hvordan man egentlig er, og gjøre tiltak som må til for å ikke havne der hun engang var, mener jeg er hennes utfordring nå. Bildene fra turen til København, viser at hun desverre ikke er på rett vei ifht. til det ønske om å blir normalvektig av helsemessige årsaker. Det er jo det som har vært hennes mål. Helt vanlig det at man ikke egentlig klarer å se seg selv slik man egentlig ser ut. Det gjelder både de altfor tynne og de altfor store. Hva var egentlig hensikten din med innlegget? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåklokka* Skrevet 5. oktober 2019 #663 Del Skrevet 5. oktober 2019 1 time siden, Levina skrev: Denne bloggeren har vært åpen om helseoperasjonen hun har tatt for å gå ned i vekt. Dette av helsemessige årsaker. Hun snakket mye om at hodet skal være med. Hun har vært på kurs og fått informasjon om kosthold og det å holde vekta etter en stor vektnedgang. På siste podcast forteller hun at når hun ser på gamle bilder av seg selv med mye mer overvekt, så kan hun ikke forstå at det er henne, fordi dengang så opplevde hun at hun så seg selv slik hun er nå. Hun så altså ikke seg selv som den overvektige personen hun var 140 kilo+. Altså når hun har gang på gang har sagt til sine lesere at hun er så fornøyd med seg selv, sexy, awsome og alt dette, så har hun ikke sett den personen i speilet som hun egentlig var. Jeg vet ikke hvorfor hun har opplevde det slik. Jeg kan tenke meg det kan være en forsvarsmekanisme fordi hun ikke klarte å ta inn over seg sin egen overvekt. Jeg er sikker på at det ingen som har glede av eller ønsker oppriktig å veie 140 kilo. Hun snakker om på podcasten hvor lett det er å lure seg selv. Mannen tar bildene av henne. Hvis hun alltid tar bilder hvor man poserer på en måte som gjør deg smalere eller bruker filter som gjør deg smalere, som ikke er uvanlig blant bloggere å bruke, så er det klart at man ser annerledes på bilde enn i virkeligheten. Jeg har reagert på dette tidligere, og det er nå interessant at hun nå får en AHa- opplevelse selv når hun ser gamle bilder av seg selv. Det å klare å se seg selv som hvordan man egentlig er, og gjøre tiltak som må til for å ikke havne der hun engang var, mener jeg er hennes utfordring nå. Bildene fra turen til København, viser at hun desverre ikke er på rett vei ifht. til det ønske om å blir normalvektig av helsemessige årsaker. Det er jo det som har vært hennes mål. Hvordan kan du si at hun ikke er på rett vei til normalvekt? Hun har jo gått ned mye! Hadde hun gått opp og ikke ned, så kunne du sagt at hun ikke er på rett vei. Så det var en unødvendig kommentar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alix Skrevet 5. oktober 2019 #664 Del Skrevet 5. oktober 2019 Ble veldig overrasket av det siste kroppsbilde. Hun er mye større enn det vises når hun poserer 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 5. oktober 2019 #665 Del Skrevet 5. oktober 2019 2 timer siden, Cati skrev: Helt vanlig det at man ikke egentlig klarer å se seg selv slik man egentlig ser ut. Det gjelder både de altfor tynne og de altfor store. Hva var egentlig hensikten din med innlegget? Hensikten var vel å pakke inn de siste setningene der.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 5. oktober 2019 #666 Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) Jeg vil gjerne gjenta at målet med en såkalt slankeoperasjon ikke er å endre kroppens utseende. Man kan følgelig heller ikke bedømme operasjonen som vellykket eller mislykket ut fra hvordan en person som har gjennomgått den ser ut. Det sier seg selv at det bare er prøver og undersøkelser hos behandlende lege som kan fastslå noe slikt. Og det man i hvert fall ikke kan gjøre, er å bedømme en gastric sleeve som vellykket eller mislykket ut fra om en person blir tynn nok av operasjonen i forhold til de idealene en selv har for kroppsvekt og kroppsform. For som utenforstående leser av en blogg har man jo strengt tatt ikke noe annet å forholde seg til, eller måle opp imot. I tillegg er det stadig min oppfatning at spekulasjoner omkring en bloggers helsetilstand og -opplysninger har nada i en offentlig debatt å gjøre. At Helene Drage selv reflekterer rundt prosessen hun går gjennom i ulike kanaler med innfallsvinkler mange kan kjenne seg igjen i mht selvbilde, kropp og vekt er selvsagt en helt annen sak. Og tilslutt: At man "har hodet med seg" gjennom en så omveltende og krevende prosess som dette betyr selvsagt ikke at man er i mål eller har stålkontroll. Å reflektere rundt egne reaksjonsmønstre er å ha hodet med seg. Å våge å gjøre dette offentlig er sterkt. Stålkontroll, derimot, kan være et typisk spiseforstyrret trekk. Finn Skårderud sier noe om det i denne artikkelen, som jeg har vist til flere ganger i tråder her inne. Der reflekterer han blant annet litt rundt begrepet "fitness" på en måte jeg oppfatter som relevant for diskusjonen i denne tråden: Sitat Fit er hard og stram, og knyttet til en idé om psykisk kontroll. [...] Fit er å være i form, men det handler vel så mye om formene, rent estetisk. [...] Normene for bra og dårlig er svært trange. Det er nyttig å huske på at det engelske adjektivet fit opprinnelig betyr å passe inn . Endret 5. oktober 2019 av Aricia 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 5. oktober 2019 #667 Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) Jeg vil ikke kalle en operasjon vellykket, hvis denne personen går opp mye igjen, etter den naturlige vektnedgangen som alle har etter en slik operasjon. Nå vet ingen av oss hva sluttresultatet blir, men ut fra bilder av søtsaker, øl som hun nå elsker etter eget utsagn, så tenker jeg at her burde hun være forsiktig med hva og hvor mye som kan inntas. Men, dette vet hun selvfølgelig i teorien. Endret 5. oktober 2019 av Levina 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. oktober 2019 #668 Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) 1 time siden, Levina skrev: Jeg vil ikke kalle en operasjon vellykket, hvis denne personen går opp mye igjen, etter den naturlige vektnedgangen som alle har etter en slik operasjon. Nå vet ingen av oss hva sluttresultatet blir, men ut fra bilder av søtsaker, øl som hun nå elsker etter eget utsagn, så tenker jeg at her burde hun være forsiktig med hva og hvor mye som kan inntas. Men, dette vet hun selvfølgelig i teorien. Hvis det er endringer rent helsemessig (blodtrykk, kolesterol, vondt i knær blir borte) men man ikke ser ut som man fronter en pro-ana kultur, så er ikke operasjon vellykket? Det blir jo bare spekulasjoner! Temmelig overfladisk tankegang å måle dette kun i kilo også. Det er en varig endring som tar tid, og man skal kunne kose seg underveis også. Det er ikke så lenge siden hun tok operasjonen heller. Endret 5. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 5. oktober 2019 #669 Del Skrevet 5. oktober 2019 1 minutt siden, lillesnøfnugg skrev: Hvis det er endringer rent helsemessig (blodtrykk, kolesterol, vondt i knær blir borte) men man ikke ser ut som man fronter en pro-ana kultur, så er ikke operasjon vellykket? Det blir jo bare spekulasjoner! Temmelig overfladisk tankegang å måle dette kun i kilo også. Det er en varig endring som tar tid, og man skal kunne kose seg underveis også. Det er klart at de helsemessige fordelene har stor betydning ved en slik operasjon, dette har vært hennes hovedmotiv for operasjonen. Nå har nå hun både skrevet og uttalt at hun ikke har hatt noen helsemessige utfordringer med sin store overvekt før operasjonen, så det har vært mer med tanke på fremtiden. Så det å være normalvektig for henne har jo vært et ønske, nettopp for å forebygge en økt sjanse for hjerte/ kar sykdommer. Når jeg nå ser bilder av henne, og spesielt det i undertøyet, så ser jeg en person som virkelig må jobbe for å gå ned endel kilo, selv snart et år etter operasjonen. Det er mitt poeng, det virker for meg ut fra hva hun legger ut, at hun er motsatt vei av det hun ønsker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. oktober 2019 #670 Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) 4 minutter siden, Levina skrev: Det er klart at de helsemessige fordelene har stor betydning ved en slik operasjon, dette har vært hennes hovedmotiv for operasjonen. Nå har nå hun både skrevet og uttalt at hun ikke har hatt noen helsemessige utfordringer med sin store overvekt før operasjonen, så det har vært mer med tanke på fremtiden. Så det å være normalvektig for henne har jo vært et ønske, nettopp for å forebygge en økt sjanse for hjerte/ kar sykdommer. Når jeg nå ser bilder av henne, og spesielt det i undertøyet, så ser jeg en person som virkelig må jobbe for å gå ned endel kilo, selv snart et år etter operasjonen. Det er mitt poeng, det virker for meg ut fra hva hun legger ut, at hun er motsatt vei av det hun ønsker. Da ser vi forskjellig, jeg ser ei som har gått ned mye. Det er virkelig ikke hennes jobb å tilfredsstille hverken din eller andres behov for å passe inn i «hvor mye burde hun gått ned malen». Det viktigste er at det er resultater for henne. Endret 5. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 5. oktober 2019 #671 Del Skrevet 5. oktober 2019 2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Da ser vi forskjellig, jeg ser ei som har gått ned mye. Ja, hun har gått ned, men ser ut som en vektøkning igjen ut fra tidligere bilder i våres. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. oktober 2019 #672 Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) 4 minutter siden, Levina skrev: Ja, hun har gått ned, men ser ut som en vektøkning igjen ut fra tidligere bilder i våres. Og? Jeg skjønner virkelig ikke dette behovet for å grafse i HD sin vekt. Hvis hun hadde solgt slankepiller eller drevet slanke klinikk eller skulle selge inn en treningsapp (som Netfit) hvor målet var å være tynn og ikke trent. Da kunne dere ment og argumentert rundt dette, men det dere holder på med er reinspikka sladring og fatshaming. Endret 5. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 5. oktober 2019 #673 Del Skrevet 5. oktober 2019 5 minutter siden, Levina skrev: Ja, hun har gått ned, men ser ut som en vektøkning igjen ut fra tidligere bilder i våres. Jeg ser noen som har gått ned fra i våres jeg da...☺️ 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 5. oktober 2019 #674 Del Skrevet 5. oktober 2019 2 minutter siden, CabinCruiser skrev: Jeg ser noen som har gått ned fra i våres jeg da...☺️ Noen ser det de vil se dessverre. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trude4 Skrevet 5. oktober 2019 #675 Del Skrevet 5. oktober 2019 Helene er en flott, tøff og sterk dame eg virkelig har sansen for. JA til flere influencerne som viser sannheten og ikke ett glansbilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 5. oktober 2019 #676 Del Skrevet 5. oktober 2019 33 minutter siden, Trude4 skrev: Helene er en flott, tøff og sterk dame eg virkelig har sansen for. JA til flere influencerne som viser sannheten og ikke ett glansbilde Har aldri vært borte i en blogger som retusjerer og poserer så mye for å se annerledes ut en henne. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cati Skrevet 5. oktober 2019 #677 Del Skrevet 5. oktober 2019 Ja, folk kan si hva de vil, men jeg ser henne av og til i virkeligheten (bilder kan lyve), og det er ingen tvil om at hun har gått ned mange kilo. Slik jeg har sett henne IRL så har hun fortsatt vektnedgang. Vellykkethet av en slik operasjon måles ikke i antall kilo under 1 år etter inngrepet. Dette er en prosess som tar tid, og dessuten er det helt vanlig og faktisk forventet at de fleste går opp noen kilo igjen når de har nådd sin laveste vekt. Og betegnelse på vellykket operasjon er absolutt ikke normalvektig BMI for de fleste. Det er nemlig slik at svært mange av de som opereres har såpass høy BMI i utgangspunktet at å nå under 25 er mange ganger usannsynlig. Alt dette gjennomgås nøye på startkurs og senere. Og det er kjent at vektnedgang generelt er mindre med sleeve enn bypass, allikevel er ofte sleeve anbefalt yngre kvinner med senere barneønske fordi man ser mindre komplikasjoner i forhold til graviditet. Man regner det som vellykket når man har gått ned x-antall % av OVERVEKTEN, ikke av hele vekten... Samt selvfølgelig andre ting som redusert risiko for andre sykdommer relatert til sykelig overvekt. Altså, en ting som provoserer meg voldsomt er når folk her slenger ut påstander i øst og vest. Folk som ikke har kompetanse hverken når det gjelder overvekt, operasjoner eller livsstilsendringer. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. oktober 2019 #678 Del Skrevet 5. oktober 2019 5 minutter siden, Cati skrev: Ja, folk kan si hva de vil, men jeg ser henne av og til i virkeligheten (bilder kan lyve), og det er ingen tvil om at hun har gått ned mange kilo. Slik jeg har sett henne IRL så har hun fortsatt vektnedgang. Vellykkethet av en slik operasjon måles ikke i antall kilo under 1 år etter inngrepet. Dette er en prosess som tar tid, og dessuten er det helt vanlig og faktisk forventet at de fleste går opp noen kilo igjen når de har nådd sin laveste vekt. Og betegnelse på vellykket operasjon er absolutt ikke normalvektig BMI for de fleste. Det er nemlig slik at svært mange av de som opereres har såpass høy BMI i utgangspunktet at å nå under 25 er mange ganger usannsynlig. Alt dette gjennomgås nøye på startkurs og senere. Og det er kjent at vektnedgang generelt er mindre med sleeve enn bypass, allikevel er ofte sleeve anbefalt yngre kvinner med senere barneønske fordi man ser mindre komplikasjoner i forhold til graviditet. Man regner det som vellykket når man har gått ned x-antall % av OVERVEKTEN, ikke av hele vekten... Samt selvfølgelig andre ting som redusert risiko for andre sykdommer relatert til sykelig overvekt. Altså, en ting som provoserer meg voldsomt er når folk her slenger ut påstander i øst og vest. Folk som ikke har kompetanse hverken når det gjelder overvekt, operasjoner eller livsstilsendringer. Nettopp blir bare sladring. 11 minutter siden, kahaki skrev: Har aldri vært borte i en blogger som retusjerer og poserer så mye for å se annerledes ut en henne. Har du sett på bildene til SE, CBE og ABD? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 5. oktober 2019 #679 Del Skrevet 5. oktober 2019 1 time siden, lillesnøfnugg skrev: Nettopp blir bare sladring. Har du sett på bildene til SE, CBE og ABD? Ja, så feil av meg. Bloggere er generelt retusjerte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 5. oktober 2019 #680 Del Skrevet 5. oktober 2019 3 timer siden, Cati skrev: Ja, folk kan si hva de vil, men jeg ser henne av og til i virkeligheten (bilder kan lyve), og det er ingen tvil om at hun har gått ned mange kilo. Slik jeg har sett henne IRL så har hun fortsatt vektnedgang. Vellykkethet av en slik operasjon måles ikke i antall kilo under 1 år etter inngrepet. Dette er en prosess som tar tid, og dessuten er det helt vanlig og faktisk forventet at de fleste går opp noen kilo igjen når de har nådd sin laveste vekt. Og betegnelse på vellykket operasjon er absolutt ikke normalvektig BMI for de fleste. Det er nemlig slik at svært mange av de som opereres har såpass høy BMI i utgangspunktet at å nå under 25 er mange ganger usannsynlig. Alt dette gjennomgås nøye på startkurs og senere. Og det er kjent at vektnedgang generelt er mindre med sleeve enn bypass, allikevel er ofte sleeve anbefalt yngre kvinner med senere barneønske fordi man ser mindre komplikasjoner i forhold til graviditet. Man regner det som vellykket når man har gått ned x-antall % av OVERVEKTEN, ikke av hele vekten... Samt selvfølgelig andre ting som redusert risiko for andre sykdommer relatert til sykelig overvekt. Altså, en ting som provoserer meg voldsomt er når folk her slenger ut påstander i øst og vest. Folk som ikke har kompetanse hverken når det gjelder overvekt, operasjoner eller livsstilsendringer. Hvor mange prosent må man ha gått ned for at det skal anses som vellykket? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå