Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Nå synes jeg en del må roe kula litt her inne. Leser dere hva dere skriver? Alt hun sier og skriver blir jo feil. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Jeg er en objektiv leser av tråden her. Objektiv i den forstand at jeg ikke har noe forhold til Helene Drage. Jeg har ikke dannet meg noe inntrykk av hvem hun er som person. 

I motsetning til henne har jeg fulgt andre bloggere og influencere over tid. Om man vil eller ikke så danner man seg et inntrykk av hvem de er. Det er uungåelig at man sympatiserer med noen og utvikler antipatier mot andre. Poenget er at man skal være seg det bevisst. Jo mindre man liker noen jo mer skal man kjøre meningene sine gjennom et filter. For har du først fått noen i vrangstrupen så leser man alt de skriver med nettopp de brillene på. 

Når jeg leser tråden her, uten å ha noe forhold til bloggeren er det veldig lett å se hvordan antipatien preger tolkningene som man har av det hun skriver. 

Jeg leste gjennom noen innlegg for å se om det stemmer at hun bare er negativ. Det stemmer ikke. Hun skriver om de ambivalente følelsene sine. Ambivalens er å være nyansert, i motsetning til hva påstanden er her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebi skrev (3 timer siden):

Hva skjer med at man trykker ned andre merker som har treningstøy for så å kaste ut sin egen rabattkode til ett annet merke?? 
 

Er det slik man reklamerer for tiden? 
 

Flaut Drage, flaut. 

Kjeder seg vel nå som hun er sykemeldt... Og så "glemmer" hun å sladde navnet på produsenten på en av skjermbildene... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (13 timer siden):

Helene har en åpen profil ja. Det gjør ikke at vi som skribenter på verdensveven er fritatt alt av folkeskikk og etiske betraktninger om hva vi velger å legge ut som respons på hennes profil. Du, jeg og alle brukere i denne tråden har alle et ansvar for hva vi velger å kommentere. Jeg syns det er ekstremt ironisk at mange brukere nå bruker innlegg etter innlegg, pluss etter pluss, på å klage over klaging. 

Og man er i sin fulle rett til det, men da må man i likhet med Helene tåle at enkelte sier ifra om at hallo, nå er det nok klaging og sutring og ekstrem feiltolking og dårlige gjengivelser av gamle innlegg. Men da hopper folk i skyttergravene og roper hersketeknikk, for det man skriver på verdensveven skal visst ikke være åpent for kritikk. Vi skal ikke ta noe ansvar vi, nei! 

Jeg syns ærlig talt at Helene virker å ha det bra om dagen, jeg. 🤷‍♀️ Syns også det var negativt de første månedene, men nå syns jeg hun virker som er helt vanlig gravid dame som blir sliten, men likevel stråler innimellom. 

Nei, men man er ikke uten folkeskikk om man er ærlig. Hadde jeg hatt en venninne med samme oppførsel som Helene, så hadde jeg så klart konfrontert henne, akkurat som jeg ikke har noe problem med å spesifisere hva jeg syns er problematisk med henne. Om noen er uenig så er det helt greit. Du opplever at hun har det bra om dagen, jeg får overhodet ikke det samme inntrykket. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (8 timer siden):

Det er vel heller hun som alltid har presset seg inn i L, går opp i vekt, kommer ikke lenger inn i L, og legger problemet over på produsenten 🤷‍♀️

Når det er sagt så kjøper jeg aldri bara. Det sitter ikke pent på folk som ikke har noen kilo ekstra, det er treningstøy for de som er litt større.....

Helene er ikke alene om å skylde på produsenten, det er det mange andre kvinner som gjør også. Har hørt nok av større kvinner som klager på Bik Bok, at de er så lite inkluderende og at klærne kun er tilpasset de som er mindre og slankere. Vel, de som er slanke og petite må også finne klær et sted, og de skal så klart slippe å handle på barneavdelingen for å finne noe pent og passende. En god kleskjede inkluderer de fleste i sitt sortiment enten de er plus size eller petite, men noen kleskjeder er også forbeholdt en spesifikk gruppe. Zizzi er for eksempel forbeholdt plus size og større kropper. Bik Bok for de som er mindre, og jeg mistenker at Gina Tricot er litt i samme gate. 

Bara har størrelser fra XS til XXXL. Med andre ord er klærne også for slanke, selv om du ikke mener det er pent på de som er slanke. 

Endret av Almando
Skrev "Zara" i stedet for "Zizzi". Grov feil.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Almando skrev (13 minutter siden):

Nei, men man er ikke uten folkeskikk om man er ærlig. Hadde jeg hatt en venninne med samme oppførsel som Helene, så hadde jeg så klart konfrontert henne, akkurat som jeg ikke har noe problem med å spesifisere hva jeg syns er problematisk med henne. Om noen er uenig så er det helt greit. Du opplever at hun har det bra om dagen, jeg får overhodet ikke det samme inntrykket. 

Men hadde du diskutert venninna di opp og ned på et offentlig forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (1 minutt siden):

Men hadde du diskutert venninna di opp og ned på et offentlig forum?

I så tilfelle som anonym, siden denne fiktive venninnen heller ikke er en offentlig person som deler mye om sitt liv i sosiale medier. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
CecilieX skrev (22 minutter siden):

Jeg leste gjennom noen innlegg for å se om det stemmer at hun bare er negativ. Det stemmer ikke. Hun skriver om de ambivalente følelsene sine. Ambivalens er å være nyansert, i motsetning til hva påstanden er her inne. 

Du har åpenbart ikke fulgt storyene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Finlay skrev (22 minutter siden):

Du har åpenbart ikke fulgt storyene hennes.

Det er likegyldig, siden påstanden er at hun bare er negativ, når hun er både positiv og negativ i sine andre kanaler. Da blir det ikke riktig å si at hun bare er negativ og unyansert. 

Jeg synes oppriktig at det bekrefter antagelsene mine at det er er enormt behov for å forsvare og rettferdiggjøre det som skjer i tråden her. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (3 timer siden):

Det er vel heller hun som alltid har presset seg inn i L, går opp i vekt, kommer ikke lenger inn i L, og legger problemet over på produsenten 🤷‍♀️

Når det er sagt så kjøper jeg aldri bara. Det sitter ikke pent på folk som ikke har noen kilo ekstra, det er treningstøy for de som er litt større.....

Jeg er en XS. Alle tightsene mine fra Bara sitter fint på 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Almando skrev (26 minutter siden):

I så tilfelle som anonym, siden denne fiktive venninnen heller ikke er en offentlig person som deler mye om sitt liv i sosiale medier. 

Det er jo etikken som er interessant her. Så gull-argumentet ditt er at HD deler ting offentlig så da gjelder ikke normer og regler som du ville fulgt om det var en person som stod deg nær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
CecilieX skrev (2 minutter siden):

Det er likegyldig, siden påstanden er at hun bare er negativ, når hun er både positiv og negativ i sine andre kanaler. Da blir det ikke riktig å si at hun bare er negativ og unyansert. 

Jeg synes oppriktig at det bekrefter antagelsene mine at det er er enormt behov for å forsvare og rettferdiggjøre det som skjer i tråden her. Det blir på nivå med barnehage-retorikk «hun er dum så da kan vi være dumme også»

Jeg har fulgt henne lenge, og jeg liker Helene, bare så det er sagt! Synes likevel det må være lov å påpeke hennes ensidige negative fokus de siste månedene. (Uten å spekulere i hennes psykiske helse)

Ingen hevder vel at hun er “bare negativ”, men at Instagram - spesielt story - preges av negativitet.

Det må være leit for andre gravide å lese at det å måtte sykemelde seg to uker før permisjon er et enormt nederlag, fordi jobb er så viktig for henne, og hun har stor arbeidskapasitet. De fleste ønsker nok å stå i jobb så lenge som mulig, men mange hindres av helsemessige utfordringer. Og det lenge før fødsel nærmer seg.

Siste er vel at hun synes at tanken på å “bare gå hjemme” et år er vanskelig.

Synes helt ærlig det blir mye MEG, MEG, MEG. Sykemeldingen er gitt med tanke på babyens beste, mammapermen er innført for å gi mor og baby tid og ro til amming og nærhet. Til å knytte bånd.

Det er en mening med å “bare” være mamma disse månedene!

Må bare si at jeg har aldri sett noen offentlig klage så mye over helsa, det måtte i så fall være Kokkejævel. Og det UTEN at hun er syk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Finlay skrev (7 minutter siden):

Jeg har fulgt henne lenge, og jeg liker Helene, bare så det er sagt! Synes likevel det må være lov å påpeke hennes ensidige negative fokus de siste månedene. (Uten å spekulere i hennes psykiske helse)

Ingen hevder vel at hun er “bare negativ”, men at Instagram - spesielt story - preges av negativitet.

Det må være leit for andre gravide å lese at det å måtte sykemelde seg to uker før permisjon er et enormt nederlag, fordi jobb er så viktig for henne, og hun har stor arbeidskapasitet. De fleste ønsker nok å stå i jobb så lenge som mulig, men mange hindres av helsemessige utfordringer. Og det lenge før fødsel nærmer seg.

Siste er vel at hun synes at tanken på å “bare gå hjemme” et år er vanskelig.

Synes helt ærlig det blir mye MEG, MEG, MEG. Sykemeldingen er gitt med tanke på babyens beste, mammapermen er innført for å gi mor og baby tid og ro til amming og nærhet. Til å knytte bånd.

Det er en mening med å “bare” være mamma disse månedene!

Må bare si at jeg har aldri sett noen offentlig klage så mye over helsa, det måtte i så fall være Kokkejævel. Og det UTEN at hun er syk! 

Hvorfor skal det være vondt for andre å lese at det er et nederlag? Jeg er helt sikker på at mange opplever det på akkurat samme måten, meg selv inkludert. Spesielt om man sammenlikner seg med alle treningsbloggerne som tar tar 100kg benkpress mens de er i full fødsel. Jeg hadde synes det var fint å se at jeg ikke var den eneste som måtte kaste inn håndkleet.

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay
CecilieX skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal det være vondt for andre å lese at det er et nederlag? Jeg er helt sikker på at mange opplever det på akkurat samme måten, meg selv inkludert. Spesielt om man sammenlikner seg med alle treningsbloggerne som tar tar 100kg benkpress mens de er i full fødsel. Jeg hadde synes det var fint å se at jeg ikke var den eneste som måtte kaste inn håndkleet.

Det jeg mener er at hun har vært kjempeheldig, og usedvanlig frisk og sprek som har klart å jobbe nesten helt fram til permisjon!😅 

Det er jo noe å være GLAD for, ikke noe som burde karakteriseres som "et enormt nederlag".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Finlay skrev (9 minutter siden):

Det jeg mener er at hun har vært kjempeheldig, og usedvanlig frisk og sprek som har klart å jobbe nesten helt fram til permisjon!😅 

Det er jo noe å være GLAD for, ikke noe som burde karakteriseres som "et enormt nederlag".

Jeg etterspurte hvorfor det er kritikkverdig i form av at «det er leit for andre gravide» å lese det. 

Og for å være riktig djevelens advokat så går det an å argumentere for det. Det kan bidra til å stigmatisere gravide som blir sykemeldt i svangerskapet. 

Hihi. Antar det blir vanskelig å forholde seg til at noen beveger seg ut av svart-hvitt tanken om brukere på forum. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
CecilieX skrev (10 minutter siden):

Hihi. Antar det blir vanskelig å forholde seg til at noen beveger seg ut av svart-hvitt tanken om brukere på forum. 

Den tok jeg ikke. Kan du utdype?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest CecilieX
Finlay skrev (12 minutter siden):

Den tok jeg ikke. Kan du utdype?😊

Jeg oppfatter at man enten må være for eller i mot. Hvis noen prøver på en mellomting, så skaper det forvirring. Slik du ble nå. Jeg har jo argumentert kraftig  for saken, hvorpå jeg nå faktisk argumentere for at i dette tilfellet kan du ha rett. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
CecilieX skrev (3 timer siden):

Det er likegyldig, siden påstanden er at hun bare er negativ, når hun er både positiv og negativ i sine andre kanaler. Da blir det ikke riktig å si at hun bare er negativ og unyansert. 

Jeg synes oppriktig at det bekrefter antagelsene mine at det er er enormt behov for å forsvare og rettferdiggjøre det som skjer i tråden her. 

Vi andre har sett hva som har blitt publisert de siste 20 ukene. At hun nå plutselig nyanserer etter kritikk er vel ikke nytt i influenser verden. Når det gjelder spekulering om sykemeldinger og måten hun reklamerer på, så tenker jeg at det er noe man kan spare seg for å poste.

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (3 timer siden):

Det er jo etikken som er interessant her. Så gull-argumentet ditt er at HD deler ting offentlig så da gjelder ikke normer og regler som du ville fulgt om det var en person som stod deg nær?

Hvilke normer og regler bryter jeg når jeg deler hvorfor jeg ikke lenger vil følge en offentlig person og ytrer bekymring om en offentlig person, når dette deles i en tråd som er opptrettet fra før på et forum, hvor offentlige personer diskuteres? 

Endret av Almando
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebi skrev (8 timer siden):

Hva skjer med at man trykker ned andre merker som har treningstøy for så å kaste ut sin egen rabattkode til ett annet merke?? 
 

Er det slik man reklamerer for tiden? 
 

Flaut Drage, flaut. 

Synes egentlig det er unødvendig å legge ut korrespondansen med Famme. Joda, det er sikkert dumt at ikke alle klær kommer i alle størrelser, men da får de jo bare solgt mindre. Og så får man heller handle der man får sin størrelse. Tross alt er utvalget mye større enn det var for 10-15 år siden. 

Jeg er veldig glad i Bara-tøy, men de er ikke mye bedre. Der jeg må ha xxxl i en tights fra Bara kan jeg kjøpe xl/xxl i We are fit, og de har virkelig klær i store størrelser. Dessverre sklir tightsene til We are fit ned hos meg, ellers ville jeg nok valgt dem. At Bara har klær for større mennesker er en sannhet med modifikasjoner, det stemmer til en viss størrelse. Men jeg ønsker heller ikke å presse meg inn i en tights som blir hvit i stoffet fordi den egentlig er for liten. Og andre bukser som de har i xxxl blir faktisk for små. Det opplever jeg ikke med andre merker. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...