Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Albbas

Jeg syns helt ærlig ikke hun har klaget så mye den siste måneden eller par månedene. Klagingen her inne er jo mye mer intens. 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Albbas skrev (51 minutter siden):

Jeg syns helt ærlig ikke hun har klaget så mye den siste måneden eller par månedene. Klagingen her inne er jo mye mer intens. 😨

Hun klager omtrent hver eneste dag. Det er mye.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en fyr en gang som måtte informere meg om hver gang han hadde vondt i ei tå, hvor lite han hadde sovet, hvor trøtt han var, at vannet i dusjen hadde vært for varmt/for kaldt, at noen brøt vikeplikten da han var ute og kjørte, og at noen foran ham hadde kjørt for sakte, osv. konstant. Det var ikke ærlighet, det var klaging!

For all del, det er fint at hun setter fokus på at et svangerskap ikke oppleves udelt positivt, for det trenger det absolutt ikke være. Og det er mulig budskapet hennes er å være ærlig, men vi som mottakere opplever det som klaging. Dersom mange opplever det slik bør avsender vurdere hvordan budskapet formuleres.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har hun hele tiden behov for å i ettertid poengtere ditt og datt av det hun poster fra story? I morges var det kommentarer om at hun føler seg som en hval, og en time etter kommer oppfølgingskommentaren om at hun IKKE ser ut som en hval men at hun må få lov til å  føle seg som en. Ja...? Regner med at de fleste gravide har følt noe lignende i løpet av svangerskapet sitt..

 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alix skrev (12 minutter siden):

Hvorfor har hun hele tiden behov for å i ettertid poengtere ditt og datt av det hun poster fra story? I morges var det kommentarer om at hun føler seg som en hval, og en time etter kommer oppfølgingskommentaren om at hun IKKE ser ut som en hval men at hun må få lov til å  føle seg som en. Ja...? Regner med at de fleste gravide har følt noe lignende i løpet av svangerskapet sitt..

 

 

Budskapet hennes faller på stengrunn når hun har vært betydelig større tidligere enn hun er nå, og samtidig uttrykte at hun ikke var overvektig og følte seg fantastisk. Nå, som høygravid og mange kilo lettere, sier hun at hun føler seg som en hval. Blandede signaler.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Jeg trodde helt ærlig at alle voksne kvinner som planlegger å få barn, og blir gravide etter å ha prøvd i ett år (mener hun skrev det) var fullt klar over at et svangerskap ikke bare er rosenrødt? Man planlegger altså dette, man leser seg opp, snakker med andre osv. Så jeg synes bare det er rart at dette tilsynelatende kom som et sjokk på henne, uansett tidligere overvektsproblematikk.

At enkelte på Instagram får det til å se ut som en drøm å gå gravid - det biter vi vel ikke helt på? I hvert fall ikke når man er influencer selv, som Helene er.

Har ikke opplevd henne spesielt negativ før, så det er litt overraskende, og fremfor alt trist at hun har denne negative vinklingen gjennom nesten hele svangerskapet.

Synes også det så litt rart ut da hun filmet mannen, som omsorgsfullt brettet babyklær pent sammen og la i en eske, og etterpå henne selv som ballet de de små plaggene sammen og kastet dem i esken. Skulle sikkert være morsomt, men etter å ha lest hvor fælt det er å gå gravid i flere måneder, og hvor vanskelig hun synes det er å knytte seg til barnet, så blir inntrykket samlet alt annet enn morsomt.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlighet blir klaging når det er flere ganger daglig, hver dag. Og nei, hun er ikke bare ærlig. Hun syter. Jeg er helt for at man skal vise at svangerskap, fødsel og barseltid ikke er en dans på roser, men dette er laangt forbi det. Har selv hatt tunge svangerskap, så vet hvordan det er, bare så det er sagt. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FotbaIlflua skrev (1 time siden):

Budskapet hennes faller på stengrunn når hun har vært betydelig større tidligere enn hun er nå, og samtidig uttrykte at hun ikke var overvektig og følte seg fantastisk. Nå, som høygravid og mange kilo lettere, sier hun at hun føler seg som en hval. Blandede signaler.

Hun har aldri vært noe forbilde hva angår «å like sin egen kropp». Hun har alltid ønsket å være slank  - som de fleste, naturlig nok - og pakket det inn i masse fjas tidligere. Hun er altfor gammel til å holde på med dette kroppsfokuset sitt nå også i graviditeten. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (3 timer siden):

Jeg trodde helt ærlig at alle voksne kvinner som planlegger å få barn, og blir gravide etter å ha prøvd i ett år (mener hun skrev det) var fullt klar over at et svangerskap ikke bare er rosenrødt? Man planlegger altså dette, man leser seg opp, snakker med andre osv. Så jeg synes bare det er rart at dette tilsynelatende kom som et sjokk på henne, uansett tidligere overvektsproblematikk.

At enkelte på Instagram får det til å se ut som en drøm å gå gravid - det biter vi vel ikke helt på? I hvert fall ikke når man er influencer selv, som Helene er.

Har ikke opplevd henne spesielt negativ før, så det er litt overraskende, og fremfor alt trist at hun har denne negative vinklingen gjennom nesten hele svangerskapet.

Synes også det så litt rart ut da hun filmet mannen, som omsorgsfullt brettet babyklær pent sammen og la i en eske, og etterpå henne selv som ballet de de små plaggene sammen og kastet dem i esken. Skulle sikkert være morsomt, men etter å ha lest hvor fælt det er å gå gravid i flere måneder, og hvor vanskelig hun synes det er å knytte seg til barnet, så blir inntrykket samlet alt annet enn morsomt.

Bare det at hun faktisk enda klarer å gå i 100% jobb forteller at dette svangerskapet ikke er spesielt tungt sammenlignet med hvordan det kunne vært. Basert på all infoen hun har lagt ut som du fint oppsummerer blir jeg ikke overrasket om det dukker opp en fødselsdepresjon. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får mye oppfølging, og allikevel vurderes det sånn at hun kan og skal jobbe 100%. Da sier det meg at problemene sitter mer i hodet enn i kroppen, og helsepersonell vurderer det sånn at hun har best av å være ute blant folk og ikke på sofaen alene med tankene sine...

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (7 timer siden):

Jeg trodde helt ærlig at alle voksne kvinner som planlegger å få barn, og blir gravide etter å ha prøvd i ett år (mener hun skrev det) var fullt klar over at et svangerskap ikke bare er rosenrødt? Man planlegger altså dette, man leser seg opp, snakker med andre osv. Så jeg synes bare det er rart at dette tilsynelatende kom som et sjokk på henne, uansett tidligere overvektsproblematikk.

At enkelte på Instagram får det til å se ut som en drøm å gå gravid - det biter vi vel ikke helt på? I hvert fall ikke når man er influencer selv, som Helene er.

Har ikke opplevd henne spesielt negativ før, så det er litt overraskende, og fremfor alt trist at hun har denne negative vinklingen gjennom nesten hele svangerskapet.

Synes også det så litt rart ut da hun filmet mannen, som omsorgsfullt brettet babyklær pent sammen og la i en eske, og etterpå henne selv som ballet de de små plaggene sammen og kastet dem i esken. Skulle sikkert være morsomt, men etter å ha lest hvor fælt det er å gå gravid i flere måneder, og hvor vanskelig hun synes det er å knytte seg til barnet, så blir inntrykket samlet alt annet enn morsomt.

Det med klærne stusset jeg også veldig på, skulle sikkert være morsomt ment, men jeg fikk helt feil inntrykk og rett og slett klump i magen. Virker ikke som hun gleder seg litt til baby, og det er jo bare uendelig trist😢 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 20 hva? 20 år når babyen er flyttet ut? Begynner å bli veldig bekymret for Helene nå, og håper hun slipper fødselsdepresjon. Her om dagen sto det også på story at hun hadde løyet om hvorfor hun fikk så tett oppfølging i starten fordi det var så tungt osv. Helene har nok ikke hatt en veldig fysisk tung graviditet, men det er tydelig at det har tynget på henne mentalt. Jeg håper det blir bedre når baby kommer og at hun ikke blir verre. 

45D3E6A8-A67E-4B25-90A3-5F694BFE20E8.jpeg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (5 minutter siden):

Om 20 hva? 20 år når babyen er flyttet ut? Begynner å bli veldig bekymret for Helene nå, og håper hun slipper fødselsdepresjon. Her om dagen sto det også på story at hun hadde løyet om hvorfor hun fikk så tett oppfølging i starten fordi det var så tungt osv. Helene har nok ikke hatt en veldig fysisk tung graviditet, men det er tydelig at det har tynget på henne mentalt. Jeg håper det blir bedre når baby kommer og at hun ikke blir verre. 

45D3E6A8-A67E-4B25-90A3-5F694BFE20E8.jpeg

Ikke at jeg er lege eller psykolog men tror den depresjonen allerede er ganske velutviklet og på god vei til å bli enda verre. Det hjelper heller ikke at hun livnærer negativiteten og depresjonen ved å poste på ekkokammeret sitt (les: instagram). Jeg håper hun får hjelp, men jeg håper også at hun logger fullstendig av. Det hun driver med er åpenbart ikke sunt.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Almando skrev (Akkurat nå):

Ikke at jeg er lege eller psykolog men tror den depresjonen allerede er ganske velutviklet og på god vei til å bli enda verre. Det hjelper heller ikke at hun livnærer negativiteten og depresjonen ved å poste på ekkokammeret sitt (les: instagram). Jeg håper hun får hjelp, men jeg håper også at hun logger fullstendig av. Det hun driver med er åpenbart ikke sunt.

Jeg er enig, men jeg er så redd for at Helene skal få seg en så kraftig fødselsdepresjon etter fødsel siden hun allerede sliter såpass. Har hørt om folk som har hatt det så ille at de har gått fra baby i butikker osv, og unner henne virkelig ikke en kjip småbarnstid. Det gjør nok ikke helsen bedre at hun bretter det ut for alle som vil på sosiale medier, dette er et kjempesårt tema hvor hun utleverer seg mer enn hun er klar over tror jeg. Jeg sier ikke dette fordi jeg ikke liker Helene, men fordi jeg oppriktig blir bekymret og ønsker henne en god start på foreldrelivet for både henne, Mads og baby.
 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (21 minutter siden):

Jeg er enig, men jeg er så redd for at Helene skal få seg en så kraftig fødselsdepresjon etter fødsel siden hun allerede sliter såpass. Har hørt om folk som har hatt det så ille at de har gått fra baby i butikker osv, og unner henne virkelig ikke en kjip småbarnstid. Det gjør nok ikke helsen bedre at hun bretter det ut for alle som vil på sosiale medier, dette er et kjempesårt tema hvor hun utleverer seg mer enn hun er klar over tror jeg. Jeg sier ikke dette fordi jeg ikke liker Helene, men fordi jeg oppriktig blir bekymret og ønsker henne en god start på foreldrelivet for både henne, Mads og baby.
 

Er absolutt enig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det spill for galleriet..for å få flere lesere med dertil tilhørende oppmerksomhet og sympati? Slik hun fremstiller *alt * rundt graviditeten så burde hun vært sykmeldt for lenge siden, men hun smiler så pent på bildene og har mer enn nok energi til å holde hele SoMe produksjonen i gang! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beatbox skrev (9 minutter siden):

Men er det spill for galleriet..for å få flere lesere med dertil tilhørende oppmerksomhet og sympati? Slik hun fremstiller *alt * rundt graviditeten så burde hun vært sykmeldt for lenge siden, men hun smiler så pent på bildene og har mer enn nok energi til å holde hele SoMe produksjonen i gang! 

Hvis det er spill for galleriet så må hun da se at hun fremstiller seg selv veldig negativt. Ingen ønsker vel å fremstå på denne måten med vilje?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (3 minutter siden):

Hvis det er spill for galleriet så må hun da se at hun fremstiller seg selv veldig negativt. Ingen ønsker vel å fremstå på denne måten med vilje?

Men hun synes jo ikke selv at hun er negativ..hun er jo bare ærlig...som hun velger å kalle det...Hun har drevet i bloggverden i så mange år at hun vet hva som skal til for å få lesernes oppmerksomhet...sympati-fiske eller provokasjon..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (7 minutter siden):

Men hun synes jo ikke selv at hun er negativ..hun er jo bare ærlig...som hun velger å kalle det...Hun har drevet i bloggverden i så mange år at hun vet hva som skal til for å få lesernes oppmerksomhet...sympati-fiske eller provokasjon..

Jeg kjøper ikke at det er en nøye uttenkt strategi for da er den langt fra smart. Tror helt ærlig at hun sliter mentalt og tror på at hun bare er ærlig og ikke negativ (kjenner igjen trekkene). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beatbox skrev (16 minutter siden):

Men hun synes jo ikke selv at hun er negativ..hun er jo bare ærlig...som hun velger å kalle det...Hun har drevet i bloggverden i så mange år at hun vet hva som skal til for å få lesernes oppmerksomhet...sympati-fiske eller provokasjon..

Tvilsomt. Det vanlige målet med å ha en slik profil på sosiale medier er å få følgere og tjene penger på annonser og reklame, og slik hun holder på nå mister hun nok følgere fremfor å få dem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...