Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Hege1980 skrev (2 minutter siden):

ranten på IG story.😂 Helene er ikke negativ, hun er bare ærlig.. og alle som syns at hun er negativ for at hun er ærlig, må være kjipe. 🤦‍♀️  

Er det en influencergreie å sette likhetstegn mellom ærlig og negativ? Det går jo an å være ærlig om hvordan man har det uten å klage om alt hele tiden? Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det, Helene 😉

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hu vil ikke høre på følgernes erfaringer rundt graviditet, men vil at alle andre skal høre på henne klage dag ut og dag inn. Jada

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege1980 skrev (3 timer siden):

ranten på IG story.😂 Helene er ikke negativ, hun er bare ærlig.. og alle som syns at hun er negativ for at hun er ærlig, må være kjipe. 🤦‍♀️  

Jeg synes det er helt greit med ærlighet om man deler både de gode og dårlige dagene. Helene viser dessverre frem bare de dårlige og sier så ukesvis etter at det er masse positive ting også. Hadde hun snakket om begge deler hadde det vært ærlig og flott, men å bare dele de dårlige dagene gir henne en negative vibe på sin plattform. Ikke så kledelig. 

Kjolene derimot er veldig kledelige og god inspirasjon for sommeren, bare så synd at det er skjult reklame dagen etter at hun selv klager over andres skjulte reklame 🙈

Endret av Jaymie
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor mye tid iløpet av dagen hun egentlig bruker på utseendet sitt. Å drive å sminke seg så mye og style håret daglig, som om hun skal på fest... det tviler jeg på at hun får tid til når babyen har kommet

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har skikkelig fin form og farge på brynene fra naturens side. Fatter ikke behovet for å sminke de så enormt hardt og kraftig. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så på story får hun spørsmål om hun ikke regner selfies på story som bolder. Angående uttalelsen om ingen filter. "Takker for komplimentet, men ingen filter på dette bildet" Med andre ord, hun nekter ikke for at hun redigerer andre bilder på story. Dette skjer bare få dager etter at hun nektet for a redigere bilder

Endret av Miranda16
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda16 skrev (1 time siden):

Så på story får hun spørsmål om hun ikke regner selfies på story som bolder. Angående uttalelsen om ingen filter. "Takker for komplimentet, men ingen filter på dette bildet" Med andre ord, hun nekter ikke for at hun redigerer andre bilder på story. Dette skjer bare få dager etter at hun nektet for a redigere bilder

Tror ikke hun forsto at det var et generelt spørsmål, men trodde det var til det bildet direkte. Hun har vel aldri manipulert bildene sine manuelt, men brukt ferdigfilter fra Instagram story og Snapchat. Regner med disse må merkes i fremtiden med de nye reglene og håper hun husker dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (16 minutter siden):

Tror ikke hun forsto at det var et generelt spørsmål, men trodde det var til det bildet direkte. Hun har vel aldri manipulert bildene sine manuelt, men brukt ferdigfilter fra Instagram story og Snapchat. Regner med disse må merkes i fremtiden med de nye reglene og håper hun husker dette. 

Jeg tar utgangspunkt i hva HD sa.  Hun har vel aldri sagt noe om at hun bruker ferdigfilter fordi hun har nektet tusenvis av ganger for at hun bruker filter. Uansett filter er filter. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda16 skrev (3 minutter siden):

Jeg tar utgangspunkt i hva HD sa.  Hun har vel aldri sagt noe om at hun bruker ferdigfilter fordi hun har nektet tusenvis av ganger for at hun bruker filter. Uansett filter er filter. 

Hun har da snakket om dette tusen ganger. Det er da ikke veldig lenge siden hun kritiserte kritikere fordi «alle må da skjønne at jeg ikke har en bie på nesen». Bien var irrelevant. Såklart man vet det er et filter når man ser en sånn bie, men man vet ikke at samme filter minsker nese, hake og hodeform, glatter ut huden samt forstørrer øyne og munn på en imponerende god måte. Dette var ett eksempel på når hun har innrømmet filterbruk, og hun forsvarer det senest i kommentarfeltet for ikke lenge siden. Hun sier også at så lenge det er en tekst med link til filteret så burde det være innafor (den er latterlig liten, og sier ingenting om hva som er forandret på). 

Og til din kommentar om at filter er filter… nei. Filtrene på Instagram når du poster et bilde går på farge, lys og kontrast og det er innafor. Ferdigfiltrene du kan bruke på snap og Instagram story har innebygget manipulering og blir noe helt annet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (14 timer siden):

Jeg lurer på hvor mye tid iløpet av dagen hun egentlig bruker på utseendet sitt. Å drive å sminke seg så mye og style håret daglig, som om hun skal på fest... det tviler jeg på at hun får tid til når babyen har kommet

Da er det greit hun gjør det nå da, helt vanlig at man endrer seg når baby kommer

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (9 timer siden):

Hun har da snakket om dette tusen ganger. Det er da ikke veldig lenge siden hun kritiserte kritikere fordi «alle må da skjønne at jeg ikke har en bie på nesen». Bien var irrelevant. Såklart man vet det er et filter når man ser en sånn bie, men man vet ikke at samme filter minsker nese, hake og hodeform, glatter ut huden samt forstørrer øyne og munn på en imponerende god måte. Dette var ett eksempel på når hun har innrømmet filterbruk, og hun forsvarer det senest i kommentarfeltet for ikke lenge siden. Hun sier også at så lenge det er en tekst med link til filteret så burde det være innafor (den er latterlig liten, og sier ingenting om hva som er forandret på). 

Og til din kommentar om at filter er filter… nei. Filtrene på Instagram når du poster et bilde går på farge, lys og kontrast og det er innafor. Ferdigfiltrene du kan bruke på snap og Instagram story har innebygget manipulering og blir noe helt annet. 

Tusen takk  for info ❤️ Hun har innrømmet å bruke ferdigfilter? Plutselig påstår hun i  storyen om bilderedigering at hun ikke bruker filter. 

 

 

Endret av Miranda16
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda16 skrev (3 timer siden):

Tusen takk  for info ❤️ Hun har innrømmet å bruke ferdigfilter? Plutselig påstår hun i  storyen om bilderedigering at hun ikke bruker filter. 

 

 

Hun bruker ferdigfilterne på story av og til. Lettere å nekte for det når det blir borte etter 24 timer. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaymie skrev (1 minutt siden):

Hun bruker ferdigfilterne på story av og til. Lettere å nekte for det når det blir borte etter 24 timer. 

Stories vil alltid ligge der, men tar lengre tid å finne i etterkant, fordi da nyeste ligger helt bakerst i rekken under hvert tema. Beste er å ta screen shot  der og da når hun legger ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda16 skrev (3 minutter siden):

Stories vil alltid ligge der, men tar lengre tid å finne i etterkant, fordi da nyeste ligger helt bakerst i rekken under hvert tema. Beste er å ta screen shot  der og da når hun legger ut

Kun stories hun velger å ha på høydepunkt blir synlige for oss etter 24 timer. Noen av de på høydepunkt har filter (inkl noen merket med reklame), men veldig få. 

Jeg gidder som regel ikke bruke tiden min på å screen shotte. 

Endret av Jaymie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (Akkurat nå):

Kun stories hun velger å ha på høydepunkt blir synlige for oss etter 24 timer. Noen av de på høydepunkt har filter (inkl noen merket med reklame), men veldig få. 

Da er screenshots det beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er veldig enkelt å se på hennes insta bilder når hun bruker filter. Det innebygde beauty filteret (som kan justeres fra 1-6 i styrke mener jeg) fjerner urenheter, føflekker og jevner hudfarge. Er bare til å se etter bilder hvor hun ikke har føflekk i ansiktet synlig, det beste eksemplet er føflekken over hennes venstre øyenbryn. Ser man på hennes youtube videoer pleier hun ikke å sminke dem bort - så om de ikke viser på insta selfies er det pga filter. Og det er plenty av dem på hennes feed om man blar nedover. 

Noen påpekte også at hun redigerte bloggbanner bildet sitt en stund tilbake, noe hun innrømmet og etterpå byttet ut. Tror hun satt på gulvet i stuen eller noe. 

Endret av Superrosa
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også se ut som at hun brukte dette filteret tidligere på youtube, her ser du føflekken nesten forsvinne til tider (filteret påvirker hovedsaklig kun ansiktet) mens alt annet er veldig tydelig og klart. Det forklarer hvorfor det er mer blurry i ansiktet enn resten av overkroppen ved bevegelse. Et kamara pleier jo vanligvis å sette fokus på ansikt, så det gir ikke helt mening at det skjer her, med mindre det er pga beautyfilteret. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...hva er det med dette sykelige behovet for å fortelle verden at man syns man selv er pen/ser bra ut med sminke/uten sminke..at man er awesome...Fremstår jo nesten ikke krampeaktig!!..og så lite troverdig ....Tror du på det du sier selv HD? For det virker faktisk ikke sånn!

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Helene. Det ser ut som om du fremdeles ikke skjønner hva som blir forsøkt formidlet til deg. Du klager veldig mye over svangerskapet. Det er ikke å være ærlig, fordi det er så ubalansert. 99% negativt, 1% positivt. Du har framstått på den måten i mange år, og du er nok så fastlåst i egne mønster at du ser det ikke selv. Ingen klager på at du ikke skal få lov til å være ærlig. Men om du er ærlig, så synes jeg synd på deg fordi det virker som om du synes alt er dritt. Jeg håper for din skyld at det ikke er tilfelle. Når du driver med kommunikasjon som levebrød bør du ta til deg de tilbakemeldingene du får, ikke bare avfeie dem som hat osv. Ingen utvikler seg i et ekkokammer. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...