Tripptrapp1 Skrevet 12. april 2021 #6081 Del Skrevet 12. april 2021 Caroline1986 skrev (3 timer siden): Ja, jeg tenkte også på at joggebukse kunne brukes på jobb men ikke splitter ny turbukse😂 Jeg er kanskje inhabil for jeg bruker turbukser mer enn vanlige bukser, men den hun la ut bilde av sist, den røde/lyserøde, var jo kjempefin Virker som Norge har gått i joggedress både til hverdags og fest det siste året, så det er tydeligvis blitt stuerent. Jeg sier meg derimot enig med Karl Lagerfeld vedrørende joggebukser: «Sweatpants are a sign of defeat. You lost control of your life, so you bought some sweatpants.” — The World According to Karl, 2013 😎 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewInTown Skrevet 12. april 2021 #6082 Del Skrevet 12. april 2021 Tripptrapp1 skrev (8 minutter siden): Virker som Norge har gått i joggedress både til hverdags og fest det siste året, så det er tydeligvis blitt stuerent. Jeg sier meg derimot enig med Karl Lagerfeld vedrørende joggebukser: «Sweatpants are a sign of defeat. You lost control of your life, so you bought some sweatpants.” — The World According to Karl, 2013 😎 En rar ting å si av et merke som produserer ekstremt mye sweats 🤨 og klær som er lite passende på f.eks. en arbeidsplass. Bare hettegensre, vesker, tskjorter og luer med et svært forenklet, nesten "tegneserie"-aktig bilde av produsenten/designeren selv på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 12. april 2021 #6083 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) Fullstendig avsporing, men lenge leve joggebukse på hjemmekontor! En av få fordeler, så jeg bor i joggebukse og er stolt av det! Blir noen festlige kombinasjoner med nystrøket skjorte og joggebukse på styremøter innimellom, men kun de møtene jeg har med folk fra andre deler av landet som ikke har oslo/viken tiltak. Alle "oslomøter" er i ullgenser og joggebukse, vi er alle i samme båten. Jeg jobber som leder innen fintech, så jeg har møter med bankdirektører og aksjemeglere, så vi har normalt sett en streng kleskodeks. Det er en tillitt vi viser hverandre; å vise bakgrunnen på hjemmekontoret, hilse på barna og kjæledyra som plutselig kommer inn, og joggebuksa som synes når man reiser seg for å lukke døra for å få fred 😉 Endret 12. april 2021 av Summeer 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caroline1986 Skrevet 12. april 2021 #6084 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) Summeer skrev (8 minutter siden): Fullstendig avsporing, men lenge leve joggebukse på hjemmekontor! En av få fordeler, så jeg bor i joggebukse og er stolt av det! Blir noen festlige kombinasjoner med nystrøket skjorte og joggebukse på styremøter innimellom, men kun de møtene jeg har med folk fra andre deler av landet som ikke har oslo/viken tiltak. Alle "oslomøter" er i ullgenser og joggebukse, vi er alle i samme båten. Jeg jobber som leder innen fintech, så jeg har møter med bankdirektører og aksjemeglere, så vi har normalt sett en streng kleskodeks. Det er en tillitt vi viser hverandre; å vise bakgrunnen på hjemmekontoret, hilse på barna og kjæledyra som plutselig kommer inn, og joggebuksa som synes når man reiser seg for å lukke døra for å få fred 😉 Jaja selvsagt, men at turbukse var mer upassende enn joggebukse var liksom et litt merkelig utsagn Endret 12. april 2021 av Caroline1986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 12. april 2021 #6085 Del Skrevet 12. april 2021 NewInTown skrev (1 time siden): En rar ting å si av et merke som produserer ekstremt mye sweats 🤨 og klær som er lite passende på f.eks. en arbeidsplass. Bare hettegensre, vesker, tskjorter og luer med et svært forenklet, nesten "tegneserie"-aktig bilde av produsenten/designeren selv på. Overhodet ikke en rar ting å si. Lagerfeld var creative director for Chanel og Fendi frem til sin død, begge high-fashion brands. Det var hos disse brandene han investerte tid, energi og kreativitet, ikke hos merket som bar hans eget navn. Faktisk presenterte han aldri selv kolleksjonene til brandet Karl Lagerfeld under fashion week engang. Brandet Karl Lagerfeld lager kommersielle klær, designeren Karl Lagerfeld skapte fashion. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 12. april 2021 #6086 Del Skrevet 12. april 2021 Caroline1986 skrev (1 time siden): Jaja selvsagt, men at turbukse var mer upassende enn joggebukse var liksom et litt merkelig utsagn Turbukse og joggebukse er sidestilt ifht jobbantrekk på kontoret. Helt enig der! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prover91 Skrevet 13. april 2021 #6087 Del Skrevet 13. april 2021 Idag IGJEN klages det over hvor dårlig hun er i graviditeten... hvordan skal hun takle ett barn? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 13. april 2021 #6088 Del Skrevet 13. april 2021 Prover91 skrev (32 minutter siden): Idag IGJEN klages det over hvor dårlig hun er i graviditeten... hvordan skal hun takle ett barn? Eh hæ? Jeg var veldig dårlig i svangerskapet, klarte likevel fint å takle barna 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 13. april 2021 #6089 Del Skrevet 13. april 2021 Prover91 skrev (1 time siden): Idag IGJEN klages det over hvor dårlig hun er i graviditeten... hvordan skal hun takle ett barn? Hmm, veldig ofte går mange av svangerskapsplagene over relativt fort. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 13. april 2021 #6090 Del Skrevet 13. april 2021 Annonseinnlegg for Sony headset i går.... iført fullt antrekk fra Bara. Burde vel gjerne vært merket det også eller, Helene? Kjenner at slik slurv blant bloggere provoserer meg litt. Å påpeke det til de næringsdrivende selv viser seg å ha liten effekt - sjansen er større for at man får så øra flagrer enn at de tar kritikk. Så da det det bedre å bare rapportere de til Forbrukertilsynet, tenker jeg. Får de nok henvendelser på samme firma, så sjekker de nok opp 😊 https://www.forbrukertilsynet.no/tips-eller-klage 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 13. april 2021 #6091 Del Skrevet 13. april 2021 Tessa12 skrev (2 timer siden): Hmm, veldig ofte går mange av svangerskapsplagene over relativt fort. Det er vel mest psykisk hun sliter, er mitt inntrykk. Og det kan være veldig psykisk tungt med en baby, om man har litt skjør psyke. Sier ikke at det må bli sånn men sjansen er vel noe større. Snakker av erfaring. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 13. april 2021 #6092 Del Skrevet 13. april 2021 Jolanda skrev (23 minutter siden): Det er vel mest psykisk hun sliter, er mitt inntrykk. Og det kan være veldig psykisk tungt med en baby, om man har litt skjør psyke. Sier ikke at det må bli sånn men sjansen er vel noe større. Snakker av erfaring. Det dreier seg vel kanskje om reaksjon på vektoppgang og endring av kroppen? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gull vaffel Skrevet 13. april 2021 #6093 Del Skrevet 13. april 2021 cerruti skrev (1 time siden): Det dreier seg vel kanskje om reaksjon på vektoppgang og endring av kroppen? Endringene etter svangerskap kan også være ganske store, så det kan blir tungt å hvis det er det hun sliter med 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rot Skrevet 14. april 2021 #6094 Del Skrevet 14. april 2021 Mange har ein tung graviditet og behøver hjelp også etterpå. Mange har også ein tung graviditet, men greier seg heilt fint etterpå. Det blir uansett feil å spekulere i om ho klarar å ta seg av barnet etterpå - ingen veit det sikkert. Ein ting som er i allefall er sikkert er at det ikkje hjelper å spekulere/baksnakke/hetse/kritisere. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 14. april 2021 #6095 Del Skrevet 14. april 2021 1 hour ago, Rot said: Mange har ein tung graviditet og behøver hjelp også etterpå. Mange har også ein tung graviditet, men greier seg heilt fint etterpå. Det blir uansett feil å spekulere i om ho klarar å ta seg av barnet etterpå - ingen veit det sikkert. Ein ting som er i allefall er sikkert er at det ikkje hjelper å spekulere/baksnakke/hetse/kritisere. Er du som drar inn «om hun klarer å ta seg av barnet». Ingen andre som har nevnt dette, men stiller spørsmål om hvordan hennes psyke vil takle å få et barn. Stor forskjell på disse to tingene. Å ha en dårlig psyke er ikke ensbetydende med å ikke kunne ta vare på babyen sin 😏 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 14. april 2021 #6096 Del Skrevet 14. april 2021 Ja, den siste posten kom fra rett sted... Kritiserer Dagbladet for vektnedgangstips; «må alt handle om vekt?...» Vel, jeg vet ikke hva x antall før og etter bilder, «her har det skjedd mye», poseringer, kragebein, alltid drømt om tynn mage osv osv bidrar til jeg? 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 14. april 2021 #6097 Del Skrevet 14. april 2021 (endret) 52 minutter siden, cerruti said: Ja, den siste posten kom fra rett sted... Kritiserer Dagbladet for vektnedgangstips; «må alt handle om vekt?...» Vel, jeg vet ikke hva x antall før og etter bilder, «her har det skjedd mye», poseringer, kragebein, alltid drømt om tynn mage osv osv bidrar til jeg? Hun har omtrent aldri gått ut med hvor mye hun har gått ned per uke osv, sannsynligvis fordi vi ikke skal henge oss opp i vekt! Omtrent alle artikler og promoteringen om dietter nevner antall kilo man kan gå ned! Ingen nevner cm.. Jeg er helt enig med Helene her. Hvorfor skal alltid alt handle om vekt? Hvorfor kan ikke antall cm man krymper være like viktig? Noen går sakte ned i vekt, men kjapt ned i cm.. allikevel er det kg’ene man bryr seg om!! Og må man virkelig nevne antall kg og cm for å «selge» en diett? Ja hun poserer, hun vil bli slank osv osv, men hun skal søren meg ikke beskyldes for å ha overfokus på vekta/antall kg ned! For det har hun ikke hatt de siste årene ihvertfall.. Å vise frem vektnedgang må hun da få lov til? Endret 14. april 2021 av Lileep 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rot Skrevet 14. april 2021 #6098 Del Skrevet 14. april 2021 Lileep skrev (46 minutter siden): Er du som drar inn «om hun klarer å ta seg av barnet». Ingen andre som har nevnt dette, men stiller spørsmål om hvordan hennes psyke vil takle å få et barn. Stor forskjell på disse to tingene. Å ha en dårlig psyke er ikke ensbetydende med å ikke kunne ta vare på babyen sin 😏 Eg er fullt klar over at dårleg psyke ikkje er einsbetydande med å ikkje klare å utøve god nok omsorg for barnet sitt. Det har eg heller ikkje sagt. Slik eg forsto innlegga var det snakk om å takle barnet, men då misforsto eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 14. april 2021 #6099 Del Skrevet 14. april 2021 (endret) Lileep skrev (3 minutter siden): Hun har omtrent aldri gått ut med hvor mye hun har gått ned per uke osv, sannsynligvis fordi vi ikke skal henge oss opp i vekt! Omtrent alle artikler og promoteringen om dietter nevner antall kilo man kan gå ned! Ingen nevner cm.. Jeg er helt enig med Helene her. Hvorfor skal alltid alt handle om vekt? Hvorfor kan ikke antall cm man krymper være like viktig? Noen går sakte ned i vekt, men kjapt ned i cm.. allikevel er det kg’ene man bryr seg om!! Ja hun poserer, hun vil bli slank osv osv, men hun skal søren meg ikke beskyldes for å ha overfokus på vekta/antall kg ned! For det har hun ikke hatt de siste årene ihvertfall.. Å vise frem vektnedgang må hun da få lov til? Er ikke det samme sak? For de aller fleste er vekt en naturlig indikator å forholde seg til. Hun har dessuten gjentatte ganger snakket om 60, 50 osv kg ned. Endret 14. april 2021 av cerruti 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 14. april 2021 #6100 Del Skrevet 14. april 2021 Just now, cerruti said: Er ikke det samme sak? For de aller fleste er vekt en naturlig indikator å forholde seg til. Samme sak? Forskjell på å promotere; gå ned «10kg på 2 uker» og « gjør denne endringen i livsstilen din og se vekta og cm krympe» . Jeg vil anta det er dette hun vil sette fokus på, hvorfor dietter osv skal promoteres med antall kilo ned.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå