Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Supero skrev (16 minutter siden):

Camilla Lorentzen. Hun lot seg blant annet ikke kjøpe opp av useriøse Famme, noe mange influencere gjør. Hun viste integritet i den sammenheng blant annet. 

Jeg er ikke så in to alle disse ‘fluncerne, så nå måtte jeg instastalke 😅 Når jeg fikk et fjes til navnet så kjente jeg henne igjen. Enig med deg der, ut i fra feeden virker ikke hun til å hoppe på alt som sikkert kommer av tilbud fra *hva som helst*.

Sorry å avspore denne tråden ørlite (skal ikke forfølge det videre, jeg lover!), men hvorfor er Famme useriøse og hvorfor ville hun ikke samarbeide med de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Supero
Tripptrapp1 skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke så in to alle disse ‘fluncerne, så nå måtte jeg instastalke 😅 Når jeg fikk et fjes til navnet så kjente jeg henne igjen. Enig med deg der, ut i fra feeden virker ikke hun til å hoppe på alt som sikkert kommer av tilbud fra *hva som helst*.

Sorry å avspore denne tråden ørlite (skal ikke forfølge det videre, jeg lover!), men hvorfor er Famme useriøse og hvorfor ville hun ikke samarbeide med de? 

Lang historie gjort kort så la Famme ut på sin utviklingsgruppe på FB samtalen mellom seg og Camilla. Forretningssamtale, hvor de stilte Camilla i et dårlig lys. Dette svarte hun godt på i egen story på instagram. De mente at hun var en useriøs person og at siden We Are Fit betalte henne så godt så var det selvsagt at hun roset merket opp i skyene(!). De var veldig useriøse i formuleringen sin, og fikk meg til å tenke at jeg aldri skal kjøpe treningstøy fra Famme. Og så er det jo slik at Famme IKKE satser på mangfold, de forholder seg for det meste til de perfekte influencerne med perfekte kropper, slik som Gymshark. Men så prøver de å utvide horisontene litt og satse på mangfold for å tjene penger, slik Gymshark også har gjort..... 

Her er også en annen sak angående Famme: 
https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/GGLR4Q/reagerer-sterkt-paa-e-poster-fra-norsk-klesprodusent-sleipt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Stjerne*støv* skrev (16 timer siden):

Ja jeg forstår ikke hvorfor hun er så negativ til det? Det er jo en fin hobby han har fått seg :) 

Altsa, hadde mannen min fyllt opp et helt rom av leiligheten vår med kommoder som han hadde store ambisjoner om å pusse opp og selge hadde jeg daua 😑😂.. Skjønner det godt om ikke Helene er så begeistret..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (21 minutter siden):

Altsa, hadde mannen min fyllt opp et helt rom av leiligheten vår med kommoder som han hadde store ambisjoner om å pusse opp og selge hadde jeg daua 😑😂.. Skjønner det godt om ikke Helene er så begeistret..

Tja... men i perspektiv så fyller vel hun opp sin del av hyller og skap med klær. Virker nemlig som det er kjøpebonanza hele året der.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Helene nå kommer ut med sin Keto guide som er basert på hennes formening om at hun er sukkeravhengig vil jeg dele denne podcast episoden.

Sukkeravhengighet blir tatt opp på på timestamp 19:00. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (6 minutter siden):

Siden Helene nå kommer ut med sin Keto guide som er basert på hennes formening om at hun er sukkeravhengig vil jeg dele denne podcast episoden.

Sukkeravhengighet blir tatt opp på på timestamp 19:00. 

Ja, sukkeravhengighet er bullshit. Det er bare enkelte som er dårligere til å begrense søstsaker en andre.  Handler mye om dårlige vaner og psyke. HD har laget et mysterium av årsaken til at hun overspiser (noen traumer i barndommen hun har gått til psykolog for). Jeg tror hun hadde kommet mye bedre ut av det om hun ikke hadde gått på ørten antall sultekurer og nå keto. Hadde hun bare droppet godisen og spist fire normalt sunne måltider om dagen hadde hun gradvis gått ned vekten i løpet av et par år uten stress. I stedet har hun gått på ekstremkurer som har ført til oksehunger, ny vektoppgang og så samme runddansen igjen. Den der slankeoprasjonen også.. Huff. At noen får seg til å ødelegge friske organer.. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten89 skrev (18 minutter siden):

Ja, sukkeravhengighet er bullshit. Det er bare enkelte som er dårligere til å begrense søstsaker en andre.  Handler mye om dårlige vaner og psyke. HD har laget et mysterium av årsaken til at hun overspiser (noen traumer i barndommen hun har gått til psykolog for). Jeg tror hun hadde kommet mye bedre ut av det om hun ikke hadde gått på ørten antall sultekurer og nå keto. Hadde hun bare droppet godisen og spist fire normalt sunne måltider om dagen hadde hun gradvis gått ned vekten i løpet av et par år uten stress. I stedet har hun gått på ekstremkurer som har ført til oksehunger, ny vektoppgang og så samme runddansen igjen. Den der slankeoprasjonen også.. Huff. At noen får seg til å ødelegge friske organer.. 

Hvis du hører på podcasten så er jo matavhengighet en spiseforstyrrelse i form av binge eating (sånn det nærmeste vi kommer en definisjon klinisk), men noen matvarer endrer responsen i hjernen. Dette er ikke ren sukker/ karbohydrat mat da, men «highly palatable foods” som vil si mat med høyt sukker OG fettinnhold eller andre smaksforsterkere som salt (dvs sjokolade, chips, bakverk osv er gode eksempler). Jeg vil si smash er et perfekt eksempel her.  Keto hjelper ikke på dette, men noen tror de trenger å ha et restriktivt kosthold for å føle seg bedre, men det vil ikke jeg bidra til. Et så restriktivt kosthold er dømt til å gå dårlig etter en periode for de aller fleste og sukkeravhengighet er ikke en medisinsk grunn for å velge keto. Jeg er så redd for at Helene gjør vondt verre for mange ved å promotere dette. 

Når det gjelder slankeoperasjonen ser vi på dette forskjellig tror jeg. Det er et nødvendig onde for noen pga leptin resistens og andre risikofaktorer for metabolsk syndrom. 

Endret av Jaymie
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at influencere bidrar til kroppspresset selv når man er gravid ved å skrive at «jeg får krype til korset og kjøpe én mammabukse.» 

Jeg ble gravid som 19-åring og hadde meeget liten mage pluss at barnet kom litt for tidlig, men selv jeg måtte kjøpe bukser med strikk i livet! Man kan da ikke ha som mål at kroppen skal se helt lik ut under en graviditet som den gjorde på forhånd!

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (4 timer siden):

Enig der. I tillegg har ikke akkurat resultatet alltid vært noe å hoppe i taket for, heller x)

Synes han har blitt flinkere i det siste, da! Øvelse gjør mester, og gjenbruk er jo alltid supert!

682386B9-0F4A-4D2B-8267-6BBD9888404B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline1986 skrev (47 minutter siden):

Jeg synes det er trist at influencere bidrar til kroppspresset selv når man er gravid ved å skrive at «jeg får krype til korset og kjøpe én mammabukse.» 

Jeg har ikke sett at hun har skrevet det, men det ikke sikkert hun mente det som en negativ ting. Helene har sagt at det er ubehagelig å gå med bukser og at hun derfor vil bruke bare kjoler framover. Så det kan rett og slett bety at hun vil ha ei mammabukse i tilfelle hun ikke vil gå med kjole. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubella skrev (40 minutter siden):

Enig der. I tillegg har ikke akkurat resultatet alltid vært noe å hoppe i taket for, heller x)

Synes han har blitt flinkere i det siste, da! Øvelse gjør mester, og gjenbruk er jo alltid supert!

Hmm... Var dette tidlig i "karrieren" eller er det etter at du mener han har fått litt øvelse og blitt flinkere? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubella skrev (50 minutter siden):

huff, da 🤭

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (14 minutter siden):

huff, da 🤭

Helt enig! Etter å ha drevet med interiør og oppussing i mange år må jeg bare si at dette...det er verken råkult eller spennende..Arbeidet ser halvgjort ut og første bud hvis man skal selge gjenbruksmøbler så bør man i det minste kunne male skikkelig og vite hva man driver med. Hadde gjort mye dersom håndtakene hadde blitt skiftet..for det første! Og for det andre; slurvete arbeide lønner seg aldri..

Endret av Beatbox
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rubella skrev (1 time siden):

skal man pusse opp gamle kommoder/møbler så må man gjøre mer enn bare å male rett over, malingen er ujevn og skjoldete. Virker som en hobby der han gjør et minimum. Hadde han solgt kommoden som den var så kanskje han kunne fått mer. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (6 timer siden):

eh nei sukkeravhengighet er ikke bullshit

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (2 timer siden):

Hmm... Var dette tidlig i "karrieren" eller er det etter at du mener han har fått litt øvelse og blitt flinkere? 

Tidlig i karrieren, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cappuccino skrev (8 timer siden):

Jeg har ikke sett at hun har skrevet det, men det ikke sikkert hun mente det som en negativ ting. Helene har sagt at det er ubehagelig å gå med bukser og at hun derfor vil bruke bare kjoler framover. Så det kan rett og slett bety at hun vil ha ei mammabukse i tilfelle hun ikke vil gå med kjole. 

Nei det var i en story her om dagen, muligens i går. Ingen bukser som passer lengre så da måtte hun krype til korset. Hun har sagt og skrevet flere ganger at hun ikke ønsker å kjøpe mammaklær og det virker som at det er pga at hun ikke ønsker at kroppen skal forandre seg så mye under graviditet. Med tanke på hvor mye klær hun kjøper ellers så tviler jeg på at det handler om å senke forbruket. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (6 timer siden):

eh nei sukkeravhengighet er ikke bullshit

Jo, det er tull. Og du finner ingen vitenskapelig dokumentasjon på det motsatte. 

Men det er en fin unnskyldning for dårlig impulskontroll, da 😏

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp hvilke spørsmål hun får på story and keto kostholdet så synes jeg det bare beviser hvorfor influencere ikke bør promotere dietter. Her er det kunnskapsløse mennesker som absolutt ikke trenger eller bør vurdere keto som tenker å kjøpe det. Flere av Helene sine svar er også uriktige ifølge hovedvekten av forskning på ketogent kosthold i forhold til andre kosthold. 

Endret av Jaymie
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...