Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Har hun fikset på brunfargen på beina siden tatoveringen hennes syns så dårlig på bilde til høyre?  

Screenshot_20210405_140336_com.instagram.android.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Frøken888 said:

Har hun fikset på brunfargen på beina siden tatoveringen hennes syns så dårlig på bilde til høyre?  

Strømpebukse 😉

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Frøken888 skrev (3 minutter siden):

Man bør gå til Specsavers hvis man ikke ser forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity skrev (5 timer siden):

Så diskuter det som er uetisk ! Diskuter dobbelmoral og reklame som ikke er merket, men hold dere for gode til å bruke vekt -shaming  som en del av det.

Slike kommentarer som hvordan hun ser ut på noen bilder kontra virkeligheten, og hvordan hun poserer er ikke konstruktivt, bare et dårlig skjult motiv for å kunne få si noe negativt om vekten hennes.

Noen brukere kommer inn i tråden kun for å sirkle seg inn på vekten hennes, og det er lett å gjennomskue.

Hvis dere ikke klarer å diskutere HD uten å måtte si noe stygt om kroppen hennes, så bør dere sitte på hendene og la tastaturet få litt fred.

Synes du ikke at det er uetisk å selge sitt eget, hjemmelagde trenings og kostholdsprogram med seg selv som modell når hun a) er slankeoperert (og ikke informerer potensielle kunder om det) og b) Hverken har fulgt treningsprogrammet eller kostholdsprogrammet hun selger?

Endret av FotbaIlflua
Lagt til info i parentes
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FotbaIlflua skrev (1 time siden):

Synes du ikke at det er uetisk å selge sitt eget, hjemmelagde trenings og kostholdsprogram med seg selv som modell når hun a) er slankeoperert (og ikke informerer potensielle kunder om det) og b) Hverken har fulgt treningsprogrammet eller kostholdsprogrammet hun selger?

Har jeg sagt noe annet ? 
Jeg har vel tvert imot sagt at saklig kritikk er helt innafor .

Endret av Infinity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity skrev (57 minutter siden):

Har jeg sagt noe annet ? 
Jeg har vel tvert imot sagt at saklig kritikk er helt innafor .

Du har reagert til dels kraftig på slike innlegg fordi de også nevner vekt (som er både innafor og relevant i denne sammenhengen), det er derfor jeg spør. Jeg oppfatter det slik at du reagerer på alle innlegg som nevner vekt, uansett hvilken sammenheng det gjøres i.

Helene snakker selv om kroppen sin daglig i alle sine kanaler, derfor diskuteres det her inne. Det er ikke mobbing eller fatshaming å si at noen er overvektige, det er ikke mer mobbing en å si at noen er høy/lav osv, det er en konstatering av fakta. Overvektig er ikke det samme som uattraktiv, selv om de som reagerer sterkest på innlegg om vekt legger det frem som om det er alltid er negativt. Jeg bryr meg ikke om vekta til Helene, heller ei kroppsfasongen. Det jeg bryr meg om er mismatchen av det hun sier og det hun gjør. Å promotere beastmode-programmet med seg selv som modell er som å selge snake oil. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Bestiller time til Specsavers*

(ikke pga strømpebukse, men ser ikke forskjell på et år) 

Endret av loffen
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supero
Lin11 skrev (3 timer siden):

Man bør gå til Specsavers hvis man ikke ser forskjell. 

Nå må dere gi dere, hun bruker åpenbart strømpebukse på det bildet. Derfor ser tatoveringen "fadet" ut.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Supero skrev (9 minutter siden):

Nå må dere gi dere, hun bruker åpenbart strømpebukse på det bildet. Derfor ser tatoveringen "fadet" ut.... 

Det var ikke tatoveringen, men at man ikke ser at HD har hatt god vektnedgang siden i fjor. De som ikke ser det trenger å ta en tur til Specsavers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supero
Lin11 skrev (1 minutt siden):

Det var ikke tatoveringen, men at man ikke ser at HD har hatt god vektnedgang siden i fjor. De som ikke ser det trenger å ta en tur til Specsavers. 

Åja, da har jeg ikke lest ordentlig, kanskje jeg skal dra til Specsavers også, haha.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, gjengivelse av slettet innhold og svar. 

Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supero

Jeg må presisere: jeg har full sympati og forståelse for at det å være gravid IKKE er enkelt. Tro meg. Er en grunn til at jeg selv ikke ønsker å gå gravid, og ikke har planer om å sette barn til verdenen. 

MEN. Hva er poenget med å klage på story? Hva ønsker hun? Jeg gjetter at ønsket hennes er at følgerne hennes skal synes synd i henne og skrive "stakkars deg" og alt det der. Men nå vil det renne inn råd og støttende tips i innboksen, og hun kommer til å få fnatt fordi HUN SPURTE JO IKKE OM RÅD!!!. Jeg ser for meg storyen som blir lagt ut i morgen allerede. Det er åpenbart at graviditeten er kjempe vanskelig for henne, men hvorfor gjør hun ting verre for seg selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supero skrev (6 minutter siden):

Jeg må presisere: jeg har full sympati og forståelse for at det å være gravid IKKE er enkelt. Tro meg. Er en grunn til at jeg selv ikke ønsker å gå gravid, og ikke har planer om å sette barn til verdenen. 

MEN. Hva er poenget med å klage på story? Hva ønsker hun? Jeg gjetter at ønsket hennes er at følgerne hennes skal synes synd i henne og skrive "stakkars deg" og alt det der. Men nå vil det renne inn råd og støttende tips i innboksen, og hun kommer til å få fnatt fordi HUN SPURTE JO IKKE OM RÅD!!!. Jeg ser for meg storyen som blir lagt ut i morgen allerede. Det er åpenbart at graviditeten er kjempe vanskelig for henne, men hvorfor gjør hun ting verre for seg selv? 

Hun oppfører seg som hun er den eneste som har gått gravid. Hun har klaget så lenge at en skulle tro hun var på overtid, men hun er bare litt over halvveis🙄 
Også er det merkelig at på alle innleggene hennes så er det positurer og happy face( fordi hun reklamerer for diverse som ikke er spesielt troverdig), men hun bare surver og klager på stories. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supero skrev (12 minutter siden):

Så enig. Dette kan hun prate med de nærmeste om i fortrolighet. Og helsepersonell. Forstår ikke meningen med å smøre det utover sosiale medier annenhver uke 😐 og spesielt ikke når hun ikke engang ønsker råd om det

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supero
alix skrev (3 minutter siden):

Så enig. Dette kan hun prate med de nærmeste om i fortrolighet. Og helsepersonell. Forstår ikke meningen med å smøre det utover sosiale medier annenhver uke 😐 og spesielt ikke når hun ikke engang ønsker råd om det

Nettopp. Jeg er for åpenhet og det å snakke om vonde og negative følelser, jeg setter faktisk enormt pris på det, men jeg liker ikke måten hun gjør det på, for så snart noen deler egne erfaringer og kommer med råd/hjelpsomme tips, så klikker hun i vinkel. Jeg følger flere kontoer på instagram som handler om åpenhet rundt psykisk helse blant annet, og atmosfæren er HELT annerledes. Det er mye negativitet, ja, men det positive og konstruktive veier opp. 

I hennes tilfelle handler det jo kun om å sanke sympati og likes, ikke å faktisk skape en trygg arena hvor man tømmer sjela, deler erfaringer med andre og sammen finner løsninger. I stedet er det bare syting og grining for så å klikke på folk som vil hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag går lite på repeat med mig själv nu, jag vet, men det gör HD med. Har man följd HD et tag så vet man från tidigare att när det buttas emot det allra minsta så ger hon som oftast up. Det vare sig träningsupplägg/ träningsmål, jobb, en inte-fullföljad-master grundad ”et missförstånd”, dieter. Listan är lång.

En graviditet kan man dock inte bara hoppa av när man är över halvvägs. Man måste stå i det. Samtidigt är en liten varelse något som kommer ändra hele ens värld, men man vet ju egentligen inte alls hur. Kroppen förändras. Man har tagit på sig ett livslångt ansvar för någon annan än sig själv. Självklart att detta kan känns skumt. Lite ledsamt bara att allt det negativa (som vanligt) tar upp så mycket plats. 

Hoppas hon får någon professionell att prata med och att hon, för en gångs skuld, lyssnar på dom råden hon får. 

Endret av Hei2016
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frøken888 skrev (7 timer siden):

Hva er før- og hva er etter-bildet? Synes hun ser helt lik ut størrelsesmessig. Dog ser hun fantastisk og fresh ut på begge bildene! 💪🏻

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubella skrev (22 minutter siden):

Hva er før- og hva er etter-bildet? Synes hun ser helt lik ut størrelsesmessig. Dog ser hun fantastisk og fresh ut på begge bildene! 💪🏻

Etter er med grønn kjole. Jeg kan fint se forskjell i ansiktet og på bena, men vanskelig å se på resten mtp poseringen. Også er jeg helt enig med deg at hun ser flott ut på begge bildene. 

Endret av Jaymie
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alix skrev (57 minutter siden):

Mener dere det samme om de som bare er lykkelige i svangerskapet også? Er det sånn verden vi vil ha? Lykkelige kan snakke ihjel ting, mens de som har en dårlig opplevelse må kun snakke med fortrolige eller helsepersonell?🤷🏻‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supero skrev (1 time siden):

Graviditeten hennes er helt normal, hun har kunnet trene, gå, ikke har hun vært sykehusinnlagt for kvalme osv. Altså ingenting å sutre for. Mange hadde tatt hennes svangerskap anyday i bytte mot sine egne plager. Hun har prøvd å bli gravid i ett år, hun sutrer om hvor slitsomt svangerskapet er til tross for lett fysisk arbeid i en kontorjobb, og kommer nok til å få realiteten midt i trynet når barnet kommer og hun ikke kan tilbringe mesteparten av tiden på sofaen med hårføneren på mens mannen vasker hus og serverer henne mat. Søk hjelp Helene, svangerskap/fødselsdepresjoner er alvorlige greier som man ikke skal ta lett på! Og du; ikke bli sint når noen prøver å være hyggelige med deg, det er ikke spesielt sjarmerende.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...