Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rubella skrev (4 timer siden):

Jeg husker godt når hun gjorde denne shooten og viste bildene. Hun er totalt ugjenkjennelig på disse bildene kontra bilder hun selv la ut fra samme tidsperiode. Hun så MYE slankere ut på sine egne bilder, jeg hadde tippet minst 50 kg i forskjell på hennes bilder og lille frekke sine bilder. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FotbaIlflua skrev (2 timer siden):

Jeg husker godt når hun gjorde denne shooten og viste bildene. Hun er totalt ugjenkjennelig på disse bildene kontra bilder hun selv la ut fra samme tidsperiode. Hun så MYE slankere ut på sine egne bilder, jeg hadde tippet minst 50 kg i forskjell på hennes bilder og lille frekke sine bilder. 

Når er disse bildene tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Stjerne*støv* skrev (7 timer siden):

Ja, men hun har vel ikke gått ned 50kg på et år? Fra start til nå er det stor forskjell :) 

men nå kontra et år siden kan ikke skille mange kg..

Nei, ikke på ett år. Hun tok slankeoperasjon i 2018, og raste naturligvis ned i vekt en stund etter den. Hun la ut et sammenligningsbilde på insta her om dagen av seg selv i fjor versus i år. Enig med deg at heller ikke jeg ser særlig stor forskjell på de to bildene, men så var det det der med filter, posering osv da..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FotbaIlflua skrev (3 timer siden):

Jeg har fulgt Helene lenge, og har aldri sett på Helen som så stor som hu er på lille frekke sine bilder. Det beviser bare hvor god hu er til å posere seg slankere 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tripptrapp1 said:

Nei, ikke på ett år. Hun tok slankeoperasjon i 2018, og raste naturligvis ned i vekt en stund etter den. Hun la ut et sammenligningsbilde på insta her om dagen av seg selv i fjor versus i år. Enig med deg at heller ikke jeg ser særlig stor forskjell på de to bildene, men så var det det der med filter, posering osv da..

Ja var de bildene jeg tenkte på :)  Der ser hun veldig lik ut så jeg forstår ikke hva «wow» effekten var. Som du sier hadde hun postet naturlige bilder så kanskje .. 

Jeg tror det er flere i tråden som misforstår. Vi mener ikke at hun IKKE har gått ned i vekt det må man jo være blind for å inne se, men forskjellen mellom april 20/april 21 var ikke stor.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Stjerne*støv* skrev (3 minutter siden):

Ja var de bildene jeg tenkte på :)  Der ser hun veldig lik ut så jeg forstår ikke hva «wow» effekten var. Som du sier hadde hun postet naturlige bilder så kanskje .. 

Jeg tror det er flere i tråden som misforstår. Vi mener ikke at hun IKKE har gått ned i vekt det må man jo være blind for å inne se, men forskjellen mellom april 20/april 21 var ikke stor.

Det er ikke så lett å se forskjellen på de to bildene hun la ut, selv om det ser ut som hun har prøvd å lage en god sammenligning ved å posere på samme måte, bruke klær med samme snitt og ta bildene i samme skala. Selv om det visuelt er liten forskjell på bildene, så kan det så klart være at hun føler seg mye freshere, sterkere eller bedre på bildet fra i år vs det fra 2020. Å ha et god kosthold kan gjøre all verdens forskjell for en selv, selv om resultatet ikke er like lett å se for oss andre 😊 Bildenes effekt som reklame for programmet hennes vet jeg ikke om har så stor effekt, til det kan jeg tenke meg at forskjellen blir for lite tydelig?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tripptrapp1 said:

Det er ikke så lett å se forskjellen på de to bildene hun la ut, selv om det ser ut som hun har prøvd å lage en god sammenligning ved å posere på samme måte, bruke klær med samme snitt og ta bildene i samme skala. Selv om det visuelt er liten forskjell på bildene, så kan det så klart være at hun føler seg mye freshere, sterkere eller bedre på bildet fra i år vs det fra 2020. Å ha et god kosthold kan gjøre all verdens forskjell for en selv, selv om resultatet ikke er like lett å se for oss andre 😊 Bildenes effekt som reklame for programmet hennes vet jeg ikke om har så stor effekt, til det kan jeg tenke meg at forskjellen blir for lite tydelig?

Jeg er enig i deg du skriver :) og hun burde absolutt ha understrekt disse tingene når hun reklamerer for programmet. Meen i typisk Helene stil så blir det fokusert på utsende ..

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde bildene fra lille frekke var mye eldre så jeg måtte se litt på insta fra samme periode. Hun er virkelig en mester på å posere og fotografere bort kilo så jeg skjønner hvorfor mange ikke ser så stor forskjell fra i fjor. 50 kilo er mye, men det vises ikke så godt på før/ etter bildene hennes fordi hun alltid har fremstått mindre enn hun er. Allikevel er 50 kilo ned en super jobb, og ser jo forskjell både på kropp og humør, men samtidig en god påminnelse til meg selv at når jeg tar mine «før» bilder så skal jeg ikke posere 😅.

Hvor mye Helene veier, ønsker å veie eller alt rundt det bryr meg lite, men det er fascinerende å kunne se tilbake på hva posering kan gjøre. Jeg ser jo selv at når jeg gjør poseringer i speilet fremstår jeg mindre/ slankere for meg selv, så kanskje dette har noe med at Helene alltid har sett på seg selv som mindre enn hun var? Siste er hennes egne ord, så ikke misforstå. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooo. !!!  

Diskutering av vekten hennes over flere sider er ikke innafor. Hva er det med noen av dere damer/kjerringer som får så mye glede av å gosse dere i slikt .
Alle influencere poserer, men HD må for guds skyld IKKE gjøre det, for da jukser hun. 

Skikkelig usmakelig shaming. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Infinity said:

Halloooo. !!!  

Diskutering av vekten hennes over flere sider er ikke innafor. Hva er det med noen av dere damer/kjerringer som får så mye glede av å gosse dere i slikt .
Alle influencere poserer, men HD må for guds skyld IKKE gjøre det, for da jukser hun. 

Hadde ikke diskutert vekten hennes om hun ikke hadde brukt den som reklame for trening programmet hun selger. Ingen som sier at andre ikke poserer, men hun bruker før og etter bilder for å selge. Du ser den sant? 
Litt misvisende når man er slanke operert men ikke nevner det i reklamen ?

Og nå snakker hun også om keto-guide. Er det riktig av henne å selge det bare for hun har gått på sponset «frisk uten sukker» kurs? 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Infinity skrev (30 minutter siden):

Halloooo. !!!  

For min del ønsket jeg ikke å sette så fokus på vekt for jeg er egentlig enig med deg. Min post var mest ment for fascinasjonen over posering generelt når det kommer til vekt og vekttap. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Stjerne*støv* skrev (1 minutt siden):

Hadde ikke diskutert vekten hennes om hun ikke hadde brukt den som reklame for trening programmet hun selger. Ingen som sier at andre ikke poserer, men hun bruker før og etter bilder for å selge. Du ser den sant? 

Og nå snakker hun også om keto-guide. Er det riktig av henne å selge det bare for hun har gått på sponset «frisk uten sukker» kurs? 

Jeg lurer virkelig på om dette er greit for samarbeidspartneren hennes. Det blir jo på en måte et videresalg og hun har ikke indikert at frisk uten sukker skal være en del av denne guiden. Nå tenker jeg 100% business etikette, og lurer fordi jeg kan lite om det. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Stjerne*støv* skrev (8 timer siden):

Så diskuter det som er uetisk ! Diskuter dobbelmoral og reklame som ikke er merket, men hold dere for gode til å bruke vekt -shaming  som en del av det.

Slike kommentarer som hvordan hun ser ut på noen bilder kontra virkeligheten, og hvordan hun poserer er ikke konstruktivt, bare et dårlig skjult motiv for å kunne få si noe negativt om vekten hennes.

Noen brukere kommer inn i tråden kun for å sirkle seg inn på vekten hennes, og det er lett å gjennomskue.

Hvis dere ikke klarer å diskutere HD uten å måtte si noe stygt om kroppen hennes, så bør dere sitte på hendene og la tastaturet få litt fred.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Infinity skrev (38 minutter siden):

Hvis dere ikke klarer å diskutere HD uten å måtte si noe stygt om kroppen hennes, så bør dere sitte på hendene og la tastaturet få litt fred.

Det er vel tvert i mot det de fleste ikke gjør da. Det dreier seg om å kritisere bedrifter som er med på å skape et kropps-og forbrukspress ut av enn annen verden, og det er slett ikke kun HD som kritiseres for dette. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity skrev (34 minutter siden):

Så diskuter det som er uetisk ! Diskuter dobbelmoral og reklame som ikke er merket, men hold dere for gode til å bruke vekt -shaming  som en del av det.

Slike kommentarer som hvordan hun ser ut på noen bilder kontra virkeligheten, og hvordan hun poserer er ikke konstruktivt, bare et dårlig skjult motiv for å kunne få si noe negativt om vekten hennes.

Noen brukere kommer inn i tråden kun for å sirkle seg inn på vekten hennes, og det er lett å gjennomskue.

Det må jo være lov å mene at det er uetisk å bruke før/ etter bilde i assosiasjon med poster om eget trenings- og kostholdsprogram når modellen (Helene) ikke har fulgt dette programmet og i tillegg er slankeoperert. Dette har jo ingenting med vektshaming å gjøre, og jeg synes ikke stjernestøv har sagt noe som ikke er innafor. Helene kunne valgt å legge ut før/ etter bilde av kunder som har brukt programmet (noe hun har gjort tidligere), men valgte isteden å bruke seg selv. Å diskutere posering må være lov, det skjer jo i alle influencertråder fordi det handler om fremstilling eller kroppsfokus. Alle her vet at Helene har gått ned masse i vekt, men noen påpeker at hun fremstår ikke så mye tynnere fordi hun alltid har vært god på poseringer og kameravinkler. Dette har man sett kontrasten på når hun legger ut videoer f.eks.

Noen her inne snakker dårlig om vekten hennes, det vet jeg, men de rapporterer jeg og moderatorene fjerner det. Det hjelper ikke å skape brukerdebatt. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity skrev (31 minutter siden):

Helt uenig ned deg. Faktisk er slike holdninger som det du fremsier problematiske fordi så fort man nevner at noen er rund, så er det «mobbing». Det bygger opp om at tjukk=dårlig. 

Det er ikke «fatshaming» bare fordi man snakker om vekt. At hun har gått mye ned i vekt de siste årene er no HD selv aktivt kommuniserer gjennom kanalene sine m.a ved å regelmessig poste før- og etterbilder, og hun bruker også vekt som reklame for tjenestene hun selger .

Om du leser innleggene på de siste sidene her hvor vekt er nevnt, så finnes det knapt et eneste innlegg hvor du ikke også finner skryt av at hun har gjort en god jobb med vektnedgangen. Og når det kommer til poseringen, er ikke det heller mobbing, det er en påpekelse av noe hun gjør og effektene det har rent visuelt, hvordan mottakerne tolker den, og for tjenestene hun ønsker å selge. Du leser det med de negative mobbebrillene dine på, jeg leser det som noe helt annet - mellom annet at hun er griseflink til å posere. Skulle ønske at jeg var halvparten flink til å posere og jobbe med vinkler som det hun er.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaymie skrev (18 minutter siden):

Det må jo være lov å mene at det er uetisk å bruke før/ etter bilde i assosiasjon med poster om eget trenings- og kostholdsprogram når modellen (Helene) ikke har fulgt dette programmet og i tillegg er slankeoperert. Dette har jo ingenting med vektshaming å gjøre, og jeg synes ikke stjernestøv har sagt noe som ikke er innafor. Helene kunne valgt å legge ut før/ etter bilde av kunder som har brukt programmet (noe hun har gjort tidligere), men valgte isteden å bruke seg selv. Å diskutere posering må være lov, det skjer jo i alle influencertråder fordi det handler om fremstilling eller kroppsfokus. Alle her vet at Helene har gått ned masse i vekt, men noen påpeker at hun fremstår ikke så mye tynnere fordi hun alltid har vært god på poseringer og kameravinkler. Dette har man sett kontrasten på når hun legger ut videoer f.eks.

Noen her inne snakker dårlig om vekten hennes, det vet jeg, men de rapporterer jeg og moderatorene fjerner det. Det hjelper ikke å skape brukerdebatt. 

HD har alltid posert, Uavhengig av størrelse, så det er faktisk ikke relevant i noen diskusjon om juks.  Hvorfor er det så viktig for noen at hun kanskje er større enn det bildene viser? Hun er isåfall det på både før og etter bildene, så da nulles den effekten ut.

Akkurat det du nevner at noen skriver at hun ikke fremstår som så mye tynnere fordi hun poserer, blir da bare fatshaming.

Hvorfor nevner du eksplisitt @Stjernestøv?  Jeg tagget ingen i kritikken min. Kanskje hun svarte meg ?

Jeg er enig om at det skal komme frem at hun er operert. Det er ikke det jeg kritiserer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...