Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Elleven skrev (10 timer siden):

Åh, herregud så pinlig å juge om at man kjøpte orkideen til ei venninne..🙄😳Hun hadde kommet så mye bedre ut av det om hun bare hadde skrevet « oi, det var dumt av meg å ikke tenke på det, skal huske det til neste gang»... surre seg inn i et nett av tåpelige løgner bare for å ikke sette seg selv i et dårlig lys. Alle gjør da feil, og det er ikke verdens undergang. Men det blir så stort når man gjør det på den måten😣

Og i tillegg svare som en trassig 6-åring som ikke fikk vilja si.... Blir helt matt av å lese kommentarene hennes.... 

Lurer på hvem som er verst når Matlene fyller 13, hu eller mora 🙈🙄

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar. 

Sol, admin.

• Liker 1
Skrevet

Nå må jeg bare skrive... Leser vi det samme på hennes siste innlegg? Snakk om å si imot seg selv. Her beviser hun svart på hvitt det mange kritikere alltid har hevdet; manglende selvtillit og ønske om å bli tynn. Hun har stort sett vært 50 kg overvektig i tiden med Mads... men nå er hun redd for å ødelegge kroppen/ikke være attraktiv? Og denne stadige poseringen for å vise liten gravidmage? For et helt elendig fokus hun har!

• Liker 28
Gjest Albbas
Skrevet
6 minutter siden, cerruti said:

Nå må jeg bare skrive... Leser vi det samme på hennes siste innlegg? Snakk om å si imot seg selv. Her beviser hun svart på hvitt det mange kritikere alltid har hevdet; manglende selvtillit og ønske om å bli tynn. Hun har stort sett vært 50 kg overvektig i tiden med Mads... men nå er hun redd for å ødelegge kroppen/ikke være attraktiv? Og denne stadige poseringen for å vise liten gravidmage? For et helt elendig fokus hun har!

Det er da ikke noen hemmelighet at hun tidligere har slitt med selvtillit og ønske om å bli tynn? Det har hun jo vært veldig åpen om. 

Jeg sliter med å forstå kritikken her av og til. :klo:

Skrevet
cerruti skrev (5 minutter siden):

Hun er ikke til å bli klok på. Så mange ganger som hun har nektet for at hun ønsker seg tynn kropp og flat mage. Nå kommer det fram at hun alltid har ønsket seg det. 
At hun er redd for å legge på seg for mye kan jeg skjønne, med den bakgrunnen hun har. Ingen gravide ønsker å legge på seg masse. Og kroppen blir endret, men ikke ødelagt. 

• Liker 14
Skrevet
Albbas skrev (Akkurat nå):

Det er da ikke noen hemmelighet at hun tidligere har slitt med selvtillit og ønske om å bli tynn? Det har hun jo vært veldig åpen om. 

Det var det for meg, jeg trodde hun hele tiden snakket om at det ikke gjorde noe om ikke magen var flat, at hun aldri hadde sett seg selv som stor og i hvert fall ikke opererte seg for å bli tynn. 

• Liker 17
Gjest Albbas
Skrevet
Just now, cerruti said:

Det var det for meg, jeg trodde hun hele tiden snakket om at det ikke gjorde noe om ikke magen var flat, at hun aldri hadde sett seg selv som stor og i hvert fall ikke opererte seg for å bli tynn. 

Ja men den perioden kom jo etter den perioden hun slet med selvtillit, slanket seg mye på en måte hun mener ikke var sunn (før hun giftet seg) og så gikk opp igjen når hun ikke greide å holde ved denne livsstilen om. Hun har vært åpen om at det var tøft, at hun slet med selvtilliten, og derfor også snakket ganske nedlatende til andre overvektige. 

Skrevet (endret)

Jeg har sluttet å følge henne nå etter å ha fulgt henne og på some i mange år! Hun er blitt så selvopptatt og fokuset hennes er blitt helt hinsides! Hun er ikke stort bedre enn å andre influensere som bidrar til et alt for stort kroppsfokus. Hva skjedde med at hun var bra nok som hun var? Er absolutt ikke alt man bør dele med følgerene sine og innlegget i dag tok kaken for min del. Bildene står heller ikke i stil med teksten. Hun deler de bildene der jeg antar hun viser seg fra sin beste vinkel og så kommer den teksten. Aner ikke hva hun ønsker å oppnå. Jeg har alltid likt henne veldig godt, men det har dessverre snudd helt. Hun sier ofte en ting, men mener tydelig noe helt annet. Hun har også sagt at hun følte seg like flott når hun var større, men hun snakker i mot seg selv hele tiden. Når det er sagt så har hun gjort en super god jobb med vektnedgangen. Skulle bare ønske hun hadde et sunnere kroppsfokus og ikke delte det ekstreme kroppsfokuset med følgerne sine. Hennes negativitet rundt kropp er smittsom. Likte henne så mye bedre før :( føler det eneste som betyr noe for henne for tiden er størrelsen på kroppen hennes. Jeg har aldri vært like stor som henne så mulig jeg ikke bør uttale meg på dette området. Men håper virkelig hun endrer litt fokus etterhvert! 

Endret av Hedda00
  • Liker 23
Skrevet
Hedda00 skrev (1 minutt siden):

Jeg har sluttet å følge henne nå etter å ha fulgt henne og på some i mange år! Hun er blitt så selvopptatt og fokuset hennes er blitt helt hinsides! Hun er ikke stort bedre enn å andre influensere som bidrar til et alt for stort kroppsfokus. Hva skjedde med at hun var bra nok som hun var? Er absolutt ikke alt man bør dele med følgerene sine og innlegget i dag tok kaken for min del. Bildene står heller ikke i stil med teksten. Hun deler de bildene der jeg antar hun viser seg fra sin beste vinkel og så kommer den teksten. Aner ikke hva hun ønsker å oppnå. Jeg har alltid likt henne veldig godt, men det har dessverre snudd helt. Hun sier ofte en ting, men mener tydelig noe helt annet. Hun har også sagt at hun følte seg like flott når hun var større, men hun snakker i mot seg selv hele tiden. Når det er sagt så har hun gjort en super god jobb med vektnedgangen. Skulle bare ønske hun hadde et sunnere kroppsfokus og ikke delte det ekstreme kroppsfokuset med følgerne sine. Hennes negativitet rundt kropp er smittsom. Likte henne så mye bedre før :( føler det eneste som betyr noe for henne for tiden er størrelsen på kroppen hennes. Jeg har aldri vært like stor som henne så mulig jeg ikke bør uttale meg på dette området. Men håper virkelig hun endrer litt fokus etterhvert! 

Helt enig. Det er sykelige tanker hun formidler helt ufiltrert og ukritisk. Jeg lurer nesten på om det er ekstra tykt smørt på for å skape engasjement. Jeg har aldri sett maken til deling! Forsøker å ha empati, men nå gjør hun det vanskelig gitt. 

• Liker 15
Gjest Supero
Skrevet
Hedda00 skrev (20 minutter siden):

Har du vurdert å faktisk kommentere dette under bildet? Det er tydelig at du mener det godt og at du er lei deg for at hun har forandret seg på denne måten, og jeg tror faktisk hun trenger å høre det. Hadde jeg vært deg hadde jeg delt det med henne også. 

Jeg forstår heller ikke dette maset om at hun alltid har vært sååå glad i kroppen sin, og så kommer hun med stikk om at hun higer etter å være tynn. Det er forvirrende. 

Skrevet

«Til tross for hvor langt jeg har kommet». ?? Som i å ha gått ned mange kg etter en slankeoperasjon da? For fokus og signalene som sendes, synes jeg overhodet ikke reflekterer at hun har kommet langt. 

• Liker 20
Skrevet

Och det är detta med just dubbel- kommunikationen hon har fått mycket kritik för så länge. 

Enigt sig själv, innan graviditeten, sket hon fullständigt i om magen putade eller var platt. Samtidigt togs alla kort i dom bästa vinklarna för att dölja just magen. Hur många stories på IG och snap, och hur många inlägg på IG och blogg har varit proppat med ”jag skiter fullständigt i hur min mage ser ut”-inlägg? Budskapet i tal/skrift och bild sammanföll aldrig.

Nu, helt plötsligt, erkänner hon med egna ord ett ”brennende ønske om flat mage”, som stämmer bra med intrycket hon har gett sken av, men krockar fullständigt med alla ranter om att ”hon bryr sig minsann INTE!!”

Det är fruktansvärt att inte trivs i sin kropp. Det är fruktansvärt, för man kan ju inte direkt fly ifrån sin kropp, typ. Du kan inte träna dig ifrån den, och du kan inte äta dig ifrån den.Den är där hela jäv.. tiden och en ständig påminnelse på nåt man inte känner sig väl i. Som en tröja som skaver som man aldrig kan ta av sig. Ingen förtjänar att känna så, INGEN. Alla som mår illa över sin kropp har min fulla sympati för den punkten. Det betyder dock inte att man kan bete sig som ett as av den orsak. 

Kropp är svårt, och en graviditet kan nog trigga det ordentligt. Jag hoppas hon får hjälp, och tar åt sig den (till skillnad från tidigare episoder). Alla, oavsett vem, är så himla mycket mer än bara sin kropp. Det är så svårt att fatta själv, bara. Tyvärr 😔

• Liker 21
Skrevet
cerruti skrev (2 timer siden):

Har samme inntrykk som deg. Syns bedriften har forsøkt å formidle at målet med treningen og slankeoperasjonen var å få en frisk og velfungerende kropp, ikke å bli slank og se bra ut. Vekttapet har mersom blitt fremstilt som en «bonus». Har forøvrig ikke kjøpt den forklaringen i fem sekunder engang - mellom linjene lyser det tydelig gjennom et noget sykelig kroppsfokus og jag etter nettopp å bli slank.

Var engang så syndig å spørre hvorfor hun som PT valgte slankeoperasjon som løsning istedenfor den tradisjonelle måten: Spise riktig og trene. Spesielt siden å bli tynn i seg selv ikke var et mål. Jeg stilte spørsmålet ryddig og saklig, og var genuint nyskjerrig. Skal si jeg fikk så ørene flagret i kommentarfeltet, det var bare å finne frem popcornet.

• Liker 20
Skrevet

Kan ikke skjønne at hun har følgere i det hele tatt jeg. Hva er interessant med henne?

• Liker 22
Skrevet
Albbas skrev (9 timer siden):

Helene har alltid frontet at hun var/er minst like fornøyd med kroppen sin da hun var på sitt største. Hun har gjentatte ganger skrevet/sagt at hennes eneste motivasjon for fedmeoperasjon var hennes helse, at det ikke var for utseende og at hun ønsket å bli mindre. Hun har alltid blånektet på at hun har hatt et ønske om å bli tynnere. Så hun motsier seg selv fullstendig🤯🤯

• Liker 21
Gjest Albbas
Skrevet
Just now, Elleven said:

Helene har alltid frontet at hun var/er minst like fornøyd med kroppen sin da hun var på sitt største. Hun har gjentatte ganger skrevet/sagt at hennes eneste motivasjon for fedmeoperasjon var hennes helse, at det ikke var for utseende og at hun ønsket å bli mindre. Hun har alltid blånektet på at hun har hatt et ønske om å bli tynnere. Så hun motsier seg selv fullstendig🤯🤯

Nei, hun har vært helt åpen om hva hun strevde med før det. Om perioden da hun levde på 800 kalorier og ble slank men hadde det veldig vondt med seg selv. 

Det er ingen motsetning mellom det og motivasjonen for fedmeoperasjon. Jeg tror dere blander sammen her. Husk at hun har vært blogger leeenge, og snakker om en annen fase av livet enn dere sikter til. 

Skrevet
Albbas skrev (11 minutter siden):

Nei, hun har vært helt åpen om hva hun strevde med før det. Om perioden da hun levde på 800 kalorier og ble slank men hadde det veldig vondt med seg selv. 

Det er ingen motsetning mellom det og motivasjonen for fedmeoperasjon. Jeg tror dere blander sammen her. Husk at hun har vært blogger leeenge, og snakker om en annen fase av livet enn dere sikter til. 

https://www.instagram.com/p/CKpBtVIDL3y/?igshid=up0j2630105y

• Liker 4
Skrevet
Hedda00 skrev (9 timer siden):

Hun har også sagt at hun følte seg like flott når hun var større, men hun snakker i mot seg selv hele tiden. 

🙏🏼 bra skrevet generelt av ditt innlegg .. men ...det du siterer der det er vel år å dag siden 😅

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...