Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Helene, fy faen så barnslig du er på instastory! Å be følgerne dine om å bestemme hvilket av to navn som er styggest er et nytt lavmål, selv for deg. Jeg kjenner personer med navnene dere gjør narr av, det er mennesker dere disser. For å kaste ballen tilbake; denne idiotkritikken kommer fra en dame som har byttet navn fra Sommer til DRAGE! Slutt å skyld på hormoner, av og til er du rett og slett bare en møkkakjærring. Takk for meg.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FotbaIlflua skrev (1 minutt siden):

Helene, fy faen så barnslig du er på instastory! Å be følgerne dine om å bestemme hvilket av to navn som er styggest er et nytt lavmål, selv for deg. Jeg kjenner personer med navnene dere gjør narr av, det er mennesker dere disser. For å kaste ballen tilbake; denne idiotkritikken kommer fra en dame som har byttet navn fra Sommer til DRAGE! Slutt å skyld på hormoner, av og til er du rett og slett bare en møkkakjærring. Takk for meg.

Syns du overreagerer voldsomt her. De disser ikke menneskene, men navnene. 
Har selv et navn det ofte blir gjort narr av. Jeg blir ikke krenka så slutt å bli krenka på andres vegne. 

Don’t be a Karen

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FotbaIlflua skrev (5 minutter siden):

Må si at jeg reagerte mer på storien hvor hun har en tirade vedrørende forespørselen til en ikke-navngitt bedrift som vil at hun skal reklamere for dem gratis, og at på til kjøpe produktene hun skal reklamere for selv. Ikke skjønner jeg hvordan hun kommer frem til at hun må skatte av slike gratisoppdrag heller. Dersom hun ikke mottar noen form for ytelser (betaling, rabatt o.l), så har det vel heller ikke blitt produsert noe av skattbar verdi?

Dette er en sak mellom henne og bedriften, og absolutt ikke noe offentligheten har noe med. Det er da vitterlig ikke verre enn å (1) la være å svare på forespørselen, eller (2) avslå samarbeidet på en hyggelig måte. Utrolig useriøs måte for en bedrift å reagere på. Hvis jeg var en bedrift hadde tenkt meg om to ganger før jeg innledet noen form for samarbeid med dette firmaet.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (57 minutter siden):

Syns du overreagerer voldsomt her. De disser ikke menneskene, men navnene. 
Har selv et navn det ofte blir gjort narr av. Jeg blir ikke krenka så slutt å bli krenka på andres vegne. 

Don’t be a Karen

Don't be a Karen? Navnene blir harselert med, men det er mennesker som har disse navna. Om du ikke fikk det med deg er det faktisk lagt ut en poll hvor man kan stemme på det styggeste navnet. Om Helene selv ikke hadde tatt så og si alle tilbakemeldinger som hets og hat, hadde jeg gitt henne mer slack. Hun ranter i vei daglig og blir blodig fornærmet om noen responderer på det hun selv kommuniserer. Når hun er så hårsår som hun er (og nei, det er ikke gravidhormoner for sånn har hun alltid vært) bør hun være litt mer musikalsk i egne medier. 

Endret av FotbaIlflua
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (40 minutter siden):

Må si at jeg reagerte mer på storien hvor hun har en tirade vedrørende forespørselen til en ikke-navngitt bedrift som vil at hun skal reklamere for dem gratis, og at på til kjøpe produktene hun skal reklamere for selv. Ikke skjønner jeg hvordan hun kommer frem til at hun må skatte av slike gratisoppdrag heller. Dersom hun ikke mottar noen form for ytelser (betaling, rabatt o.l), så har det vel heller ikke blitt produsert noe av skattbar verdi?

Dette er en sak mellom henne og bedriften, og absolutt ikke noe offentligheten har noe med. Det er da vitterlig ikke verre enn å (1) la være å svare på forespørselen, eller (2) avslå samarbeidet på en hyggelig måte. Utrolig useriøs måte for en bedrift å reagere på. Hvis jeg var en bedrift hadde tenkt meg om to ganger før jeg innledet noen form for samarbeid med dette firmaet.

Ja det er mye kritikkverdig her. Dessverre glemmer influencere flest at de opererer som bedrifter, ikke privatpersoner, selv om det er privatlivet de selger. Bedrifter ville aldri kritisert feks navn i sine sosiale medier.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FotbaIlflua skrev (1 time siden):

Det var jo grusomme navn😳 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likermegher skrev (7 minutter siden):

Og hvordan tror du Drage hadde reagert dersom noen hadde gjort det samme med hennes navn..jo hun hadde garantert klikket i vinkel..and then some....

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre som reagerer på den veldig dårlige reklamemerkingen etter at hun ble gravid? Tenker hovedsakelig på Ellos, og lurer på om de har betalt henne for skjult reklame. Plagget er gjerne merket i story, men aldri i innlegg (siste eksempel er den buksa som var så praktisk og stretchy). 

Hun har alltid vært dårlig på merking i perioder hvor hun viser til at hun trenger bedre økonomi (veterinær, graviditet osv), men synes virkelig det tar av med merking i story og skjult reklame i innlegg (eller omvendt). Hun klarer aldri å merke begge steder lengre. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likermegher skrev (1 time siden):

De som har gitt barna sine disse navna synes tydeligvis ikke at de er grusomme. At voksne mennesker kan finne på å le av stygge navn og i tillegg be andre om å rangere dem fra stygg til styggest er totalt lavmål. Helene har selv valgt et merkelig nytt etternavn. Tror du hun hadde tatt det som humor om en influencer ba følgerne sine å rangere hennes navn fra stygg til styggest? Hun snakker om at andre mobber og er slemme mot henne (helt legitim kritikk går også i sekken for mobbing og hets), vær deg selv osv men hun framstår ikke akkurat som et godt forbilde selv. Det å se flisa i andres øye men ikke se bjelken i sitt eget passer godt på Helene.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

s.h skrev (2 timer siden):

Pascaline og pandora 😂😂 enig med Helene og mannen. Man skal få le av dette 😂😂😂

Man kan le så mye man vil privat, men ikke på en bedriftskonto.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FotbaIlflua skrev (4 timer siden):

Kan jo knapt kalles navn... Er jo ikke akkurat Per og Kari hun harselerer med. Hvor mange i Norge har egentlig de navnene hun nevner? Ikke mange som kan føle seg krenka🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Pandora er ganske fint, jeg 😛 Finere enn å hete Drage, i hvert fall.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, Helene. Du er en 33 år gammel mobber. Du må føle deg vellykket. :sarkasme:

Jeg synes forresten at det er verre(og så fuckings unødvendig) å latterliggjøre sjeldne navn kontra Helene, Mats, Per og Kari. Rett og slett fordi man fort blir en eneste Pandora i en liten norsk by f.eks, mens så vanlige navn som de fire andre er åpenbart mye brukt fordi mange liker dem. 

Og er det en 14-åring som snubler over slike idiotiske kommentarer så er man sårbar og HD aner ikke hvor mye sånne kommentarer kan treffe andre mennesker. Hadde hun likt drittkommentarer på navnet til barnet sitt? Å nei du, det hadde blitt månelyst i alle kanalene hennes. 

Det er helt Ok å ikke være særlig bereist i verden men det er litt spesielt å omtale de to navnene som "ikke navn". Franske Pascaline har jo samme opphav som Leopoldine, Marceline, Claudine, Wilhelmine og Martine.

Du er 33 år Helene. Har faktisk aldri sett så barnslig oppførsel fra dine 10 og 15 år yngre og mer kjente influenserkolleger.

Endret av alix
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (11 timer siden):

Hvorfor reagerer du på det? Helt latterlig å tro at noen vil reklamere for noe uten å få noe igjen for det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (26 minutter siden):

Hvorfor reagerer du på det? Helt latterlig å tro at noen vil reklamere for noe uten å få noe igjen for det. 

Det syns jeg at burde være innlysende, men jeg har likevel forklart det i avsnitt to av den opprinnelige kommentaren min.

Det hender at vi får uaktuelle forespørsler om oppdrag på min arbeidsplass også, men som en profesjonell virksomhet er det selvsagt helt uaktuelt å latterliggjøre disse - anonymt eller ikke - i sosiale medier eller andre forum. Det er bare frekt og useriøst, og kan skade vårt renommé. Den åpenbart riktige måten å håndtere slike henvendelser på er å høflig avslå, eventuelt å la være å reagere i det hele tatt hvis det er en åpenbare scheme.

Endret av Tripptrapp1
Skrivefeil.
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tripptrapp1 skrev (1 time siden):

Det syns jeg at burde være innlysende, men jeg har likevel forklart det i avsnitt to av den opprinnelige kommentaren min.

Det hender at vi får uaktuelle forespørsler om oppdrag på min arbeidsplass også, men som en profesjonell virksomhet er det selvsagt helt uaktuelt å latterliggjøre disse - anonymt eller ikke - i sosiale medier eller andre forum. Det er bare frekt og useriøst, og kan skade vårt renommé. Den åpenbart riktige måten å håndtere slike henvendelser på er å høflig avslå, eventuelt å la være å reagere i det hele tatt hvis det er en åpenbare scheme.

Det skal du selvsagt få mene , jeg tenker at bedriften selv burde skjønne at man ikke engang spør om vil reklamere gratis og attpåtil få utgifter på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten
Tripptrapp1 skrev (1 time siden):

Det spørs helt. Folk som vil at andre skal jobbe gratis for seg kan godt slepes på internett for min del. Ideen om at folk skal skape masse verdi for andre for ingenting er en sykdom. De eneste som har noe å tjene på at sånt holdes hemmelig er folk som lurer og underbetaler i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (9 timer siden):

Kan jo knapt kalles navn... Er jo ikke akkurat Per og Kari hun harselerer med. Hvor mange i Norge har egentlig de navnene hun nevner? Ikke mange som kan føle seg krenka🙄

Kan jo knapt kalles navn? Det er helt normale navn, selv om de ikke er like vanlige i Norge som Per og Kari. Poenget er ikke at man blir krenka, poenget er at hun latterliggjør navn på en bedriftskonto med mange følgere. Hun er en influencer og påvirker tydeligvis nok til å få betalt for det. I tillegg kan hun ikke selv velge når hun påvirker og ikke. Hun kan le på privaten, men ikke på bedriftskontoen sin. Om jeg hadde betalt henne for å reklamere for min bedrift hadde jeg avsluttet samarbeidet umiddelbart. Jeg ønsker ikke at mitt navn eller min bedrift skal assosieres med noen som mangler normal folkeskikk. Du kan jo ta en sving innom instaen hennes å se hvordan hun svarer på spørsmål om smittevern som influencer. Det er ikke mye evne til selvkritikk å spore.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...