Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

FotbaIlflua skrev (3 minutter siden):

Alt hun mangler er masteroppgaven? Masteroppgaven er vel mesteparten av et masterstudie, så vidt jeg vet? Ingen oppgave, ingen master.

Hun skrev at hun manglet et fag pga en misforståelse. Veldig spesielt å ikke fullføre et fag for å få mastergrad. Mangler hun selve hovedoppgaven, så er hun langt unna å ha en mastergrad. Hun er så lite troverdig den dama  

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supero skrev (26 minutter siden):

Nå er det jo hun som er krenka her. At folk reagerer på løgner er helt normalt. 

Ja, gjør d ikke mindre irriterende at det er HD som sitter å roper at følgere er krenka. Synes det er en uting. Du må ikke gå ut fra at andre automatisk forsvarer henne.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likermegher skrev (19 minutter siden):

Hun skrev at hun manglet et fag pga en misforståelse. Veldig spesielt å ikke fullføre et fag for å få mastergrad. Mangler hun selve hovedoppgaven, så er hun langt unna å ha en mastergrad. Hun er så lite troverdig den dama  

Uansett merkelig å ikke få godkjent et fag pga av en misforståelse? Da er det vel mer naturlig at man tar faget på nytt og gjør ferdig masteren?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supero
arnoyb skrev (Akkurat nå):

Ja, gjør d ikke mindre irriterende at det er HD som sitter å roper at følgere er krenka. Synes det er en uting. Du må ikke gå ut fra at andre automatisk forsvarer henne.

Er enig i at det er en uting, og jeg skjønner godt at følgere reagerer, hormoner eller ikke. Det er også en veldig uprofesjonell måte å drive business på å konstant klage på følgerne sine, jeg skjønner ikke helt hvorfor bedrifter skulle ønske å samarbeide med noen som holder på sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supero skrev (Akkurat nå):

Er enig i at det er en uting, og jeg skjønner godt at følgere reagerer, hormoner eller ikke. Det er også en veldig uprofesjonell måte å drive business på å konstant klage på følgerne sine, jeg skjønner ikke helt hvorfor bedrifter skulle ønske å samarbeide med noen som holder på sånn. 

Det er i grunn ganske festlig og ikke minst ironisk at influencere som lever av bl.a å dele privatlivet sitt mener at ingen har rett til å mene noe om det de deler med mindre det er positive kommentarer😇 Helene reklamerer feks for produkter til barn som hun ikke har mulighet til å teste for bruk med baby, og klikker i vinkel når hun blir spurt om dette. Hun har INGEN forutsetninger for å vite hvordan den vognen er i bruk, så hun burde holde seg for godt til å reagere på den måten. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supero skrev (11 timer siden):

Hun har oppdatert det nå. Sto først bare mastergrad men nå har hun svart på nytt. 

Oppdatert? Det stod hele veien at hun har gjennomført en master, men mangler godkjenning i et fag.. Legg merke til at hun også da ikke skriver at hun HAR mastergrad, men at hun har gjennomført en mastergrad, men ikke har godkjent. 

Ta henne gjerne på dårlig kritikk, og alt annet berettiget. Men ikke sitt her over flere sider og forbann "dere" over at hun lyver, når dere ikke har noen forutsetning for å vite sannheten🤷🏻‍♀️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Birdo skrev (13 minutter siden):

Oppdatert? Det stod hele veien at hun har gjennomført en master, men mangler godkjenning i et fag.. Legg merke til at hun også da ikke skriver at hun HAR mastergrad, men at hun har gjennomført en mastergrad, men ikke har godkjent. 

Ta henne gjerne på dårlig kritikk, og alt annet berettiget. Men ikke sitt her over flere sider og forbann "dere" over at hun lyver, når dere ikke har noen forutsetning for å vite sannheten🤷🏻‍♀️

Hun skrev først hun hadde en mastergrad før hun endret på teksten

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (17 minutter siden):

Det er fordi hun har redigert storyen sin (dvs hun har, i kjent Helene-stil, slettet det første spørsmålet om utdannelse). Kritiser gjerne kritikken, men gjør det på korrekt grunnlag.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supero
Birdo skrev (4 timer siden):

Hun hadde svart på spørsmålet først hvor hun skrev kun at hun hadde mastergrad, samt Pt-utdanning osv, og at hun mente det måtte være nok. Så reagerte folk her, og da sletta hun den, og la ut på nytt at hun mangla fag osv. Så først påsto hun at hun hadde fullført, senere skriver hun at hun mangler godkjenning. 

Les tråden før du beskylder folk for å lyve. Sitter ikke her å dikter opp tull, jeg følger henne og så storyen. 

Endret av Supero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supero skrev (5 timer siden):

Hun hadde svart på spørsmålet først hvor hun skrev kun at hun hadde mastergrad, samt Pt-utdanning osv, og at hun mente det måtte være nok. Så reagerte folk her, og da sletta hun den, og la ut på nytt at hun mangla fag osv. Så først påsto hun at hun hadde fullført, senere skriver hun at hun mangler godkjenning. 

Les tråden før du beskylder folk for å lyve. Sitter ikke her å dikter opp tull, jeg følger henne og så storyen. 

Vel, du beskylder jo også folk for å lyve uten å vite - så tenker vi begge kan lære litt her👌🏻

Jeg beklager at jeg ikke hadde fått med meg at hun hadde endret. Trodde jeg så den ganske tidlig etter hun la ut, men da tok jeg feil 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supero
Birdo skrev (2 minutter siden):

Vel, du beskylder jo også folk for å lyve uten å vite - så tenker vi begge kan lære litt her👌🏻

Jeg beklager at jeg ikke hadde fått med meg at hun hadde endret. Trodde jeg så den ganske tidlig etter hun la ut, men da tok jeg feil 

Jaha? Du som skriver at vi ikke har noen forutsetninger for å vite sannheten når vi nettopp hadde akkurat det. Jeg så den rett etter hun la den ut, og så deretter senere at hun hadde lagt til at hun mangler et fag for godkjenning og slike ting. Skulle gjerne tatt screenshot for å bevise, men så viktig for meg er det ikke akkurat da. Hun likte åpenbart ikke spørsmålet fordi hun tolket det nok som at utdanningen hun hadde ikke var bra nok, når spørsmålet rett frem bare var om hun hadde tenkt å ta høyere utdanning etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supero skrev (7 minutter siden):

Jaha? Du som skriver at vi ikke har noen forutsetninger for å vite sannheten når vi nettopp hadde akkurat det. Jeg så den rett etter hun la den ut, og så deretter senere at hun hadde lagt til at hun mangler et fag for godkjenning og slike ting. Skulle gjerne tatt screenshot for å bevise, men så viktig for meg er det ikke akkurat da. Hun likte åpenbart ikke spørsmålet fordi hun tolket det nok som at utdanningen hun hadde ikke var bra nok, når spørsmålet rett frem bare var om hun hadde tenkt å ta høyere utdanning etter hvert. 

Jeg har beklaget for at jeg tok feil, har jeg ikke? Trodde jeg så storyen med en gang det ble lagt ut, men tydeligvis så tok jeg da feil. Nå gidder jeg ikke å beklage noe mer. 

Det jeg mente, var at dere har ingen forutsetning for å vite sannheten om utdannelsen hennes. Hun ble jo beskyldt for å lyve med en gang, for flere her inne bestemte seg for at det var tilfelle. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supero
Birdo skrev (1 minutt siden):

Jeg har beklaget for at jeg tok feil, har jeg ikke? Trodde jeg så storyen med en gang det ble lagt ut, men tydeligvis så tok jeg da feil. Nå gidder jeg ikke å beklage noe mer. 

Det jeg mente, var at dere har ingen forutsetning for å vite sannheten om utdannelsen hennes. Hun ble jo beskyldt for å lyve med en gang, for flere her inne bestemte seg for at det var tilfelle. 

Trenger ikke beklage til meg, jeg bryr meg strengt talt ikke. Jeg bare forklarer situasjonen, slik at andre kan lese og ikke misforstå på samme måte, og det er sikkert noen som tenker at "jammen det har du ikke bevis på", men vi er heldigvis flere her inne som fikk det med oss. 

Dette med utdannelse har vært på bane før så det er jo derfor folk forsto at dette var løgn. Hun har ikke en mastergrad, men skriver at hun har det med en twist, og det er ikke riktig. Blir det samme som at jeg skal si at jeg har en bachelorgrad når jeg holder på med studiene, eller at jeg skal påstå at jeg har en utdanning jeg ikke har, det blir for dumt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker litt som at det er et sårt punkt for henne med at folk er nysgjerrige på utdannelsen hennes, og hvorfor hun ikke har fullført eller bruker noen av dem. Må innrømme at jeg blir jo nysgjerrig på hvorfor, men hun har vel ikke tidligere ønsket å utdype noe om det? Tenker nå på hvorfor hun aldri fullførte mastergraden i historie.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falkefugl skrev (2 minutter siden):

Det virker litt som at det er et sårt punkt for henne med at folk er nysgjerrige på utdannelsen hennes, og hvorfor hun ikke har fullført eller bruker noen av dem. Må innrømme at jeg blir jo nysgjerrig på hvorfor, men hun har vel ikke tidligere ønsket å utdype noe om det? Tenker nå på hvorfor hun aldri fullførte mastergraden i historie.

Det er kanskje en del av mønsteret hennes? Hun er flink til å starte men ikke like flink til å gjennomføre 🙂 Hun tok utdanning som helsesekretær på en skole hvor man ikke er godkjent til å få autorisasjon, og hun får dermed ikke jobb som helsesekretær. Å få jobb innen historie kan være utfordrende også. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så mye negativt her kan jeg si noe positivt. Jeg synes HD er veldig flink å kle seg etter sin form. Flott dame er hun. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MiominMio skrev (19 minutter siden):

Siden det er så mye negativt her kan jeg si noe positivt. Jeg synes HD er veldig flink å kle seg etter sin form. Flott dame er hun. 

Hun er flink med klær.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiominMio skrev (4 timer siden):

Synd hun føler hun må holde hendene i helt merkelige posisjoner for å lage en illusjon om slankere midje... 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (7 timer siden):

Jeg har alltid likt Helene Drage godt, og synes også hun ser flott ut. Men denne reaksjonen hun kom med ang. kjønn satt meg helt ut. Jeg forstår at det sikkert er mange negative ting rundt det å være gravid - og at det kan være et hormonelt helvete.

Men kjære Helene, må du dele absolutt alt? Har du virkelig ingen grenser? Du legger deg opp til kritikk, og reagerer så vanvittig på kritikk når du får den. Vet du? Jeg kan være sånn selv jeg når det går på meg personlig. Personlig kritikk er jeg ekstremt dårlig på, og jeg hater å bli mislikt. Men det er jo derfor jeg aldri kommer til å bli en influencer, og det er derfor jeg sluttet å blogge i småskala for mange år siden. Det er et valg å velge å dele så mye av seg selv under fullt navn og bilde/video. Og det vil alltid være mennesker som kommer med kritikk eller finner noe kritikkverdig. Hvordan orker du? Kanskje er problemet at du egentlig ikke orker, og da synes jeg kanskje du bør tenke over konsekvensene som vil komme om du fortsetter. Spesielt når du får barn. Om du eksponerer ditt barn eller ikke har jeg ingen forutsetning for å spå, men vil du egentlig at ditt fremtidige barn skal kunne søke deg opp på denne måten og lese alt som står om deg? En ting er liksom store stjerner som blir utsatt for ryktespredning, men du legger jo faktisk opp til det helt selv og villig deler. Jeg fatter ikke at du orker eller vil det.

For å gi deg en liten realietsorientering: du kunne vært meg. Du kunne vært ufrivillig barnløs i en alder av 34 år, og fått påminnelsen fra skyen din (hvor jeg lagrer alle mine bilder) om at "se hva du tok bilde av for for 2 år siden i dag", som viser et bilde av en positiv graviditetstest som i dag bare er symbolet på den MA'en man gikk gjennom noen uker senere. Du kunne vært meg som har måtte utsette prøverørsbehandlingen fordi vi er midt i en pandemi, og jeg som har hatt Covid-19 ikke vil risikere liv og helse ved å dra til Danmark nå. Ikke at det uansett ville vært smart, tidligere smittet eller ikke. Så her sitter jeg, og ser livet passerer meg, og venter på min sjanse, og så lirer du ut av deg dette her. Er du klar over hvor provoserende du er Helene?

Jeg skulle gjort alt jeg, Helene, for å kunne ha en fest for å avsløre kjønn. Virkelig, alt. Jeg synes det er en helt merkelig amerikansk ting å ha en slik avsløre-kjønnet-fest, men du har ihvertfall valget. Jeg vet ikke om jeg noen gang får det. Har du egentlig tenkt på hvordan det føles, når man sitter her og hører deg snakke om kjønn? Altså: get real Helene. Det er ikke ofte du gjør meg forbanna, som regel har jeg støttet deg, men nå merker jeg at jeg bare blir skikkelig oppgitt. Og nesten litt småforbanna. Som jo egentlig er en helt tåpelig ting å føle, siden jeg ikke kjenner deg personlig - OG det er åpenbart laget for å skaffe flest mulige klikk. For hva er vel egentlig vitsen, hvis det ikke er det som meningen? 

Så Helene. Jeg ønsker deg virkelig alt godt, både babyen og deg, men vær så snill: kom ned på landjorda sammen med oss andre. Det er ikke alt du må dele. Noe ville jeg kanskje bare holdt for meg selv.

Jeg har sittet på begge sider av bordet, både som ufrivillig barnløs over flere år og nå som rykende fersk mamma med svangerskap som nettopp ufrivillig barnløs gjennom mange år friskt i minnet. 

Jeg ser hvor provoserende det kan være at andre «sutrer» seg gjennom et svangerskap. Jeg var, og fremdeles delvis er, der selv. Disse voldsomme reaksjonene på noe så trivielt som kjønn, og i alle fall når man hauser opp «avsløringen» på den måten. Å bruke hormoner som unnskyldning for både det ene og det andre, og kanskje spesielt dårlig oppførsel. Alt dette fokuset på voksende mage og økende vekt, og gjerne sutring over det siste. 

I ettertid har jeg skjønt at joda, selv om hormoner er reelt er det ingen unnskyldning for å oppføre seg dårlig. Det går faktisk an å «skjerpe seg», prøve å se seg selv litt utenfra og kanskje få litt hjelp fra de utenfor deg selv om det er vanskelig. Kjønn er en triviell greie, det er 50/50, og egentlig er det bare bestemor som bryr seg, for hun lurer på om hun skal kjøpe rosa eller lyseblått garn. Magen vokser og for mange øker vekta (for meg med over 20 kg), men det er liksom en del av «gamet». Det var vanskelig, spesielt i begynnelsen, men etterhvert skjønte jeg at svangerskap er unntakstilstand. Det som kommer, det kommer. Det letteste er å bare drive med.

Det jeg kan møte HD på er at det er vanskelig å forstå hva som faktisk skjer. Jeg gikk i 9 måneder og skjønte ingen ting, da gutten omsider kom ut skjønte jeg ikke hva det var som ble lagt på brystet mitt. Nå har han blitt 10 uker gammel og endelig forstår jeg litt mer. 

Jeg har problemer med å forstå hvorfor man velger å fremstille seg så sårbar og samtidig stille seg gladelig til for hogg. Jeg mener ikke at det er greit å hugge, men når man gjennom mange år vet at det skjer og når man vet at man blir sliten og provosert av det, hvorfor ikke bare la vær? Jeg hadde hatt så uendelig mer respekt for henne om hun hadde sagt «jeg syns tilbakemeldinger er vanskelig akkurat nå, derfor velger jeg å holde mye for meg selv». Det er ikke gitt at alle dine 27 000 følgere er dine venner som bare vil deg vel. 

Og SPOCA: Jeg håper din tur kommer snart. Og da håper jeg du gjør det til akkurat slik du vil, at du får ha den store kjønnsavsløringsfesten om du vil det, babydusjen med gode venner. Eller ikke, om du heller vil kose deg med ventingen sammen med dine nærmeste uten å gjøre så mye ut av det. Jeg kjenner så godt følelsen av at toget går og jeg står igjen på stasjonen. Jeg håper med hele meg at du får bli med på turen!

Endret av PecanPie
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...