Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Orly skrev (27 minutter siden):

Kritikk uansett hva hun gjør. En butikkjobb kan også fint være karriere , ja hvertfall for de som ikke er nedlatende og sånt da

Ingen som har disset det å jobbe i butikk. Men det å si at barn hindrer  "karrieren" med å sitte på kundeservice på telefon, den holdningen må hun roe ned. Det er å gå ett skritt tilbake og sette seg selv i en offer-rolle uten å ta grep for egen situasjon det hun driver med. Det er en måte å bli kvitt problemet med diskriminering i arbeidslivet av gravide/småbarnsforeldre. Det er å faktisk få barn, stå i det og stå på kravene sine. Ikke kjefte og smelle over ting man ikke har opplevd selv. Det har jeg problemer med. Snakk for deg selv, eller snakk andre opp. Ikke fyr løs på ting du ikke har forutsetningene til å plaffe ned.

Endret av Summeer
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Summeer skrev (3 timer siden):

Og må bare legge til på et personlig plan. Jeg har sikkert vært heldig med arbeidsgiverne, men jeg har gjort karriere med tre egne+ett bonusbarn. Jeg har jobbet 80% og allikevel blitt spurt om å ta utfordringen som leder. Jeg har fått masse ros for å ta med barna på jobb på planleggingsdager og vist at man kan kombinere barn og karriere (rigget opp Nintendo på et møterom, det manglet ikke på kollegaer som kom innom og spilte en runde mariocart eller to). Så jeg blir så oppgitt over de som utbasunerer at barn hindrer karriere når de a) ikke har barn og opplevd det eller b) ikke er i et yrke/en posisjon der karrieren blir hindret av å ha en familie  

#taDegEnBolle

Ikke alle som har en type jobb der de kan ta barna med. Og mange jobber faktisk 100%, og har lite overskudd etter arbeid. Noen er kontorrotter, andre har tungt fysisk arbeid.

#taDegEnBolleSjæl

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (5 minutter siden):

Ikke alle som har en type jobb der de kan ta barna med. Og mange jobber faktisk 100%, og har lite overskudd etter arbeid. Noen er kontorrotter, andre har tungt fysisk arbeid.

#taDegEnBolleSjæl

Og det har jeg full forståelse for. Men man har krav på redusert stilling når man har barn under skolealder. Og de fleste har muligheten til å bytte turnus, bytte arbeidsgiver, far kan jobbe redusert. Disse historiene fortjener å dras frem i lyset, av de som står i disse problemstillingene. Ikke ei  som setter seg i offerposisjon og som ikke har klart å stå i samme jobb i mer enn et par måneder....

Endret av Summeer
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (På 20.2.2021 den 10.05):

Hahahaha hva i alle dager? Hvordan klarer du å trekke inn slutshaming/voldtekt inn i dette?!

Jeg er generelt enig i at kommentarer rundt kropp er en uting, særlig som barnløs kvinne i 30-årene som stadig får spørsmål og blikk mot magen. Men Helene har bygd seg en business rundt hele fenomenet der hun fisker etter komplimenter og har alt fokus på kropp og null på din egenverdi. De siste årene har hun forgjeves forsøkt å snu og bli positivist, da hun aldri klarte å oppnå drømmekroppen. Men det fungerer ikke for henne, da det lyser gjennom at hun er ulykkelig som overvektig.. 

Dette var bra skrevet. Syns det stemmer på en prikk.. Dobbeltmoralen hun fronter er så kvalm at jeg kan ikke få sagt det nok og nei jeg er ikke perfekt jeg heller, vi alle kan være dobbelmoralske fra tid til annen, men nå har hun holdt på i flere år. Jeg skjønner ikke hvorfor hun driver med sosiale medier når hun KONSTANT bitcher og klager og er sint på alle og enhver. Det er så mye negativitet at jeg får vondt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

keiserenernaken skrev (2 timer siden):

Nå har jeg ingen lederrolle eller den samme bakgrunnen som deg, men min erfaring er også at familieliv ikke står i veien for å bygge karriere. Tvert i mot ble jeg overrasket over min nye pondus i arbeidslivet etter jeg ble mor. Jeg sitter igjen med det inntrykket at min arbeidsgiver og mine oppdragsgivere tar meg mer seriøst etter jeg fikk familie. 

#barningenhindring

Dette er veldig individuelt hos arbeidsgiver. Småbarnsforeldre blir fortsatt diskriminert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (36 minutter siden):

Dette er veldig individuelt hos arbeidsgiver. Småbarnsforeldre blir fortsatt diskriminert. 

Nei. ENKELTE småbarnsforeldre blir diskriminert. Det er ikke småbarnsmor == diskriminert. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har sagt flere ganger at hun ikke ønsket barn, men aldri nevnt noe om karriere. Var heller at hun ikke orket barn. Kan ikke tro på noe av det hun sier. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likermegher skrev (7 minutter siden):

Hun har sagt flere ganger at hun ikke ønsket barn, men aldri nevnt noe om karriere. Var heller at hun ikke orket barn. Kan ikke tro på noe av det hun sier. 

Hun har sagt at hun ikke ser ser selv som overvektig lenger, å blir sur og blokkerer om noen nevner det. 

Hun er på mammahjerter idag på snap å der sier hun selv at hun er overvektig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebi skrev (4 minutter siden):

Hun har sagt at hun ikke ser ser selv som overvektig lenger, å blir sur og blokkerer om noen nevner det. 

Jeg så det. 

Endret av likermegher
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hebi skrev (26 minutter siden):

Dette er nok ett sårt tema for henne, og det hun går mest i forsvar for. Det har nok vært vanskelig å godta at hun faktisk var så stor som hun var, tror ikke hun innså at det var sånn. Og det har kanskje tatt litt tid å godta at hun var/er større enn hun trodde. 

Men all negativitet kan hun kanskje roe ned litt på. Alt er feil, alt er fælt og det kritiseres over en lav sko. Det kan ikke være særlig sunt å holde på sånn. Og det bildet hun maler av seg selv nå, er ikke særlig positivt. Hun fremstår sur, misfornøyd og negativ til alt, inkludert graviditet. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel tenkes at hun trengte å jobbe en stund mtp det økonomiske. Det er vel kun ett år siden spleisen. Så sånn sett trengte hun å fokusere på karrieren - altså jobbe mest mulig for å få en ok permisjonsinntekt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnwife skrev (På 20.2.2021 den 10.05):

Jeg er generelt enig i at kommentarer rundt kropp er en uting, særlig som barnløs kvinne i 30-årene som stadig får spørsmål og blikk mot magen. Men Helene har bygd seg en business rundt hele fenomenet der hun fisker etter komplimenter og har alt fokus på kropp og null på din egenverdi. De siste årene har hun forgjeves forsøkt å snu og bli positivist, da hun aldri klarte å oppnå drømmekroppen. Men det fungerer ikke for henne, da det lyser gjennom at hun er ulykkelig som overvektig.. 

Man kan jo lure på den businessen, veldig lite profesjonelt i alle fall. 

Finnwife skrev (På 20.2.2021 den 12.17):

Og før man blir fullstendig halshugget her; jeg syns Helene gjør mye bra. Hun er blitt flink til å kle seg og inspirerer mange inkludert meg selv, til å tørre å bruke farger og mønster, istedenfor å gjemme seg bort i sort. Hun er flink med reklame (utenom merking) for både Ellos og Change. Hun er inspirerende med sminke og jeg syns hun generelt får til mye.

Det jeg har problemer med, er denne dobbeltformidlingen om kropp. På ene siden skal du elske den som den er, med alle sine skavanker. Men på andre siden er det operasjon, FUS, filter, poseringer, kragebein og jeg vet ikke hva. 

Hun burde holde seg til skjønnhetsblogging, det er det hun er flinkest på, hvis hun absolutt må ha følgere.Psyken hennes virker ikke til å klare å ta imot saklige kommentarer iallefall. 

Veldig dobbeltmoralsk å kritisere bedriften Sophie Elise for å ha dårlig innflytelse på andre og da spesielt yngre. Men det er kanskje “greit“ at hun selv er like ille så lenge publikummet er voksnere. Poengterte at det var bedriften Sophie Elise som bli kritisert, men bedriften Helene Drage kan man visst ikke si noe negativt om fordi det tas personlig. 

Kjenner jeg allerede er drittlei av alt negativt rundt graviditeten og den tilgjorte mageposen som har vært der siden før magen vistes. Heldigvis kikker jeg sjeldnere innom IGen hennes, ikke mye inspirerende. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (1 time siden):

Nei. ENKELTE småbarnsforeldre blir diskriminert. Det er ikke småbarnsmor == diskriminert. 

Skjønner du ikke hva individuelt betyr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lin11 skrev (3 timer siden):

Ja, det er individuelt hvem som blir diskriminert i arbeidslivet. Småbarnsforeldre, enslige, eldre, yngre, forskjellige etnisiteter, kvinner, menn,  funksjonshemmede og fandens oldemor kan potensielt bli diskriminert. Man blir ikke automatisk diskriminert fordi man er mor eller far. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keiserenernaken skrev (13 timer siden):

Ja, det er individuelt hvem som blir diskriminert i arbeidslivet. Småbarnsforeldre, enslige, eldre, yngre, forskjellige etnisiteter, kvinner, menn,  funksjonshemmede og fandens oldemor kan potensielt bli diskriminert. Man blir ikke automatisk diskriminert fordi man er mor eller far. 

Nei?  Også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten
keiserenernaken skrev (13 timer siden):

Diskriminering av samfunnsgrupper er ikke individuelt :sprettoy: Og diskriminering finnes og er et problem selv om du kanskje ikke personlig har opplevd det eller det gikk bra med deg. 

Vil varmt anbefale å lese seg opp på Survivorship bias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange ganger skal hun påpeke at hun ikke ser gravid ut forfra egentlig? 🙄🙄 Hun er i uke 20, det er og burde ikke være noen prestasjon, og det er dessuten heeelt normalt at det ikke vises så tidlig. Kvalm uttalelse og bruk av emojis.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (9 minutter siden):

Overvektige blir jo ofte mindre synlig gravide også....

Mindre synlig og får sjelden noen fin gravidmage, spesiellt ikke om man har løshud på magen fra før. Jeg skjemtes av gravidmagen min i siste svamgerskap, da den absolutt ikke var pen pga heng etter KS 1-1,5 år før 🙄😔

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alix skrev (19 minutter siden):

Hvor mange ganger skal hun påpeke at hun ikke ser gravid ut forfra egentlig? 🙄🙄 Hun er i uke 20, det er og burde ikke være noen prestasjon, og det er dessuten heeelt normalt at det ikke vises så tidlig. Kvalm uttalelse og bruk av emojis.

Jeg tenker at om Drage ikke ønsker kommentarer på kropp, bør hun slutte med disse utsagnene sine hele tiden. Hun har ett overdrevent fokus på kropp, nå også denne magen hun har forsøkt å skjule i årevis. Er det om å gjøre å ikke ha synlig mage i front? De fleste vil vel ikke ha det kledd i svart med bilde tatt rett forfra. Hvorfor er dette så viktig å påpeke gang på gang? Å hva er det hun vil med kroppsfikseringen sin? Når du hele tiden snakker om kropp, utseende og deler før/etter, må du nesten regne med tilbakemeldinger. Ikke alle vil sende hjerter og lovord om hvor pen og vakker. Og hun har jo allerede lagt seg godt inn i mammarollen med snap grupper med fokus på barn/gravid/foreldre, og hiver seg ut i kritikk mot alt som dreier seg om fødsel og graviditet. Hvorfor er det da så viktig med denne kroppen? Hva med å rette fokus mot noe litt mer konstruktivt enn syt og klag, sinne og se på meg. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...