Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Bobleplasten
Bobleplasten skrev (På 13.1.2021 den 7.17):

Om hun har en roligere graviditetstid, trapper ned og har et klistremerkebarn man sitter og ammer i sofaen døgnet rundt, så vil de samme brukerne være dypt bekymret for at alt det gode arbeidet Helene legger ned vil bli reversert, at hun skal falle tilbake på gamle vaner, at hun hadde kommet seg bedre til hektene med mer aktivitet og noen vil også bare for sikkerhets skyld skrive at de er redd at hun har en barselsdepresjon, bare fordi de er så bekymret altså. Ikke for å drive med ondsinnet spekulasjon 😄

Det finnes ikke et liv som er streit og ukontroversielt nok til å ikke før eller siden trigge "griset i vesken ser ut som Pepsi Max-gjengen" uansett, og Helene har nok, med rette, funnet ut at denne gjengen kan man ikke vinne over, og da er det bare å kjøre på. 

Og da har man ikke vært borti problemstillinger som amming, soverutiner ++++ 

Jøss, det gikk jaggu fortere enn jeg trodde (under)

alix skrev (6 timer siden):

Enig med dere over. Håper forresten hun får tett oppfølging for den psykiske helsen under graviditeten. Det virker allerede beintøft for henne med omveltningene og lettere blir det i hvert fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenda skrev (6 timer siden):

Er litt på kanten, jeg vet det, men det du mener er altså at siden hun eksponerer sin kropp så fortjener hun å få mye stygge kommentarer rundt det på samme måte som at hvis kvinner går lettkledd på byen så fortjener de å bli voldtatt. 

Den som driver med shitshow er dere. Ikke Helene. Hadde ingen kommentert alt rundt hennes kropp og utseende så hadde det heller ikke vært så mye av det

Jeg håper ingen voldtektsofre leser dette. Fy skam for en sammenligning, og motbydelig bagatellisering av overgrep 😤

Og påstanden om at det ikke hadde vært så mye kropp og utseende hos denne bloggeren uten kommentarene er latterlig. Det ER hele bloggkonseptet hennes. Hun vil bare helst ha kun positive kommentarer. Får hun ikke det, er det først spydig og bitchy respons, og så rett inn i offerrollen. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Scott skrev (1 time siden):

Jeg håper ingen voldtektsofre leser dette. Fy skam for en sammenligning, og motbydelig bagatellisering av overgrep 😤

Og påstanden om at det ikke hadde vært så mye kropp og utseende hos denne bloggeren uten kommentarene er latterlig. Det ER hele bloggkonseptet hennes. Hun vil bare helst ha kun positive kommentarer. Får hun ikke det, er det først spydig og bitchy respons, og så rett inn i offerrollen. 

Vil hun helst ha positive kommentarer ? Snakker vi fremdeles kropp ?  Isåfall skulle det bare mangle. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at hun er så negativ og sutrete. En bør sette ting i perspektiv. Aldri har vel hverken gravide eller småbarnsforeldre hatt så mange rettigheter. Rom ble ikke bygd på en dag. Tror hun i perioder leter etter ting å bitche om. Hvorfor? Hva oppnår hun? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tutsi123 skrev (25 minutter siden):

Trist at hun er så negativ og sutrete. En bør sette ting i perspektiv. Aldri har vel hverken gravide eller småbarnsforeldre hatt så mange rettigheter. Rom ble ikke bygd på en dag. Tror hun i perioder leter etter ting å bitche om. Hvorfor? Hva oppnår hun? 

Hun prøver vel kanskje ikke å oppnå noe, men jeg tenker hormoner forsterker enkelte trekk hos enkelte. Noen blir vrange, noen stae, noen rasende, noen overemosjonelle og kanskje Helene blir litt ekstra klagete og utålmodig? Kan jo også forstå at hun er utålmodig for hun vil vel møte barnet mer enn å gå gravid, det bør jo være innafor. Helene har jo alltid fokusert på å vise at ikke alt er perfekt hele tiden, og nå som hun er gravid kommer det en del utfordringer og da er det fint at hun er åpen for de som har lignende følelser. Det er mye glorifisering på det å gå gravid i sosiale medier så litt ærlighet tror jeg kan være helt greit. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bobleplasten
likermegher skrev (1 time siden):

Hun har venta med å bli gravid pga karriere😳 Hvilken karriere? 

Ikke bare er du ekkel, du lyver også, hun har ikke sagt det. 

Hun var bekymret for hvordan det å få barn ville påvirke karrieren. Det er en helt legitim bekymring, gravide og foreldre utsettes for diskriminering i arbeidslivet. Det er en vitenskaplig helt ukontroversiell påstand, men det var tydeligvis viktigere for deg å rakke ned på folk i helt vanlige jobber enn å bry deg om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobleplasten skrev (4 minutter siden):

Hun var bekymret for hvordan det å få barn ville påvirke karrieren. Det er en helt legitim bekymring, gravide og foreldre utsettes for diskriminering i arbeidslivet. Det er en vitenskaplig helt ukontroversiell påstand, men det var tydeligvis viktigere for deg å rakke ned på folk i helt vanlige jobber enn å bry deg om det :)

Men; karriere? Huh? Kassa på xxl, kundeservice på telefon? Tar noen Fag på nettet uten å ta autorisasjon... Ingen av de to jobbene er utsatt for at du blir forbigått fordi du får barn og skal ha permisjon.  Fine jobber det der altså, men det er ikke i slike jobber man opplever å ikke gjøre karriere fordi man har barn og ikke kan jobbe 24/7....

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og må bare legge til på et personlig plan. Jeg har sikkert vært heldig med arbeidsgiverne, men jeg har gjort karriere med tre egne+ett bonusbarn. Jeg har jobbet 80% og allikevel blitt spurt om å ta utfordringen som leder. Jeg har fått masse ros for å ta med barna på jobb på planleggingsdager og vist at man kan kombinere barn og karriere (rigget opp Nintendo på et møterom, det manglet ikke på kollegaer som kom innom og spilte en runde mariocart eller to). Så jeg blir så oppgitt over de som utbasunerer at barn hindrer karriere når de a) ikke har barn og opplevd det eller b) ikke er i et yrke/en posisjon der karrieren blir hindret av å ha en familie  

#taDegEnBolle

Endret av Summeer
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobleplasten skrev (1 time siden):

Hun ventet så lenge fordi hun følte det hadde gått utover karrieren. GANSKE SÅ ORDRETT I DAG. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble distriktssjef i min jobb å det tilogmed etter jeg ble alenemor 100% til en gutt på 3 år. 

Så den tror jeg hun må  lenger ut på landet med. 

Å det at hun tagger Erna er jo nesten litt flaut. Er vell ingen andre land så har det så bra som barnefamilier i Norge. Får jo tilogmed penger under mamma/pappaperm 🤣🤣

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten
Summeer skrev (1 time siden):

Men; karriere? Huh? Kassa på xxl, kundeservice på telefon? Tar noen Fag på nettet uten å ta autorisasjon... Ingen av de to jobbene er utsatt for at du blir forbigått fordi du får barn og skal ha permisjon.  Fine jobber det der altså, men det er ikke i slike jobber man opplever å ikke gjøre karriere fordi man har barn og ikke kan jobbe 24/7....

Beleilig hvordan alle bare glemmer at hun har vært butikksjef i Change.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobleplasten skrev (15 minutter siden):

Beleilig hvordan alle bare glemmer at hun har vært butikksjef i Change.

Var det ikke for en klesbutikk for store damer? Uansett. En butikkjobb er ikke akkurat en karriere og det går helt fint an å kombinere det med barn. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bobleplasten
likermegher skrev (9 minutter siden):

Var det ikke for en klesbutikk for store damer? Uansett. En butikkjobb er ikke akkurat en karriere og det går helt fint an å kombinere det med barn. 

Sånn var det. Zizzi. Sponset av Change. Mange butikker i sving 😅

ellers er ikke diskriminering i arbeidslivet forbeholdt kun øvre middelklasse. Det er ikke noe enklere for en PT som jobber med å lage seg kundebase å ta permisjon eller folk som jobber i uregelmessige skift i retail å kombinere med barn og graviditet nødvendigvis 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likermegher skrev (11 minutter siden):

Zizzi mener jeg det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker nærmest stolt av at magen ikke vises forfra, noe hun har nevnt flere ganger. Ikke for å virke frekk, men hun er jo kun 19 uker på vei, og vil si det er helt vanlig. Uansett, litt rar ting å fokusere på. 😬 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kolibrien skrev (1 minutt siden):

Hun virker nærmest stolt av at magen ikke vises forfra, noe hun har nevnt flere ganger. Ikke for å virke frekk, men hun er jo kun 19 uker på vei, og vil si det er helt vanlig. Uansett, litt rar ting å fokusere på. 😬 

Den som vises fra siden har jo vært der hele tiden. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (1 time siden):

Og må bare legge til på et personlig plan. Jeg har sikkert vært heldig med arbeidsgiverne, men jeg har gjort karriere med tre egne+ett bonusbarn. Jeg har jobbet 80% og allikevel blitt spurt om å ta utfordringen som leder. Jeg har fått masse ros for å ta med barna på jobb på planleggingsdager og vist at man kan kombinere barn og karriere (rigget opp Nintendo på et møterom, det manglet ikke på kollegaer som kom innom og spilte en runde mariocart eller to). Så jeg blir så oppgitt over de som utbasunerer at barn hindrer karriere når de a) ikke har barn og opplevd det eller b) ikke er i et yrke/en posisjon der karrieren blir hindret av å ha en familie  

Nå har jeg ingen lederrolle eller den samme bakgrunnen som deg, men min erfaring er også at familieliv ikke står i veien for å bygge karriere. Tvert i mot ble jeg overrasket over min nye pondus i arbeidslivet etter jeg ble mor. Jeg sitter igjen med det inntrykket at min arbeidsgiver og mine oppdragsgivere tar meg mer seriøst etter jeg fikk familie. 

#barningenhindring

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likermegher skrev (1 time siden):

Kritikk uansett hva hun gjør. En butikkjobb kan også fint være karriere , ja hvertfall for de som ikke er nedlatende og sånt da

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bobleplasten
Orly skrev (24 minutter siden):

Kritikk uansett hva hun gjør. En butikkjobb kan også fint være karriere , ja hvertfall for de som ikke er nedlatende og sånt da

Denne tråden er som et enormt forstørrelsesglass for alle fordommer som folk har 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...