hvermerjeg Skrevet 2. februar 2021 #5361 Del Skrevet 2. februar 2021 Birdo skrev (1 time siden): Der leste du det slik du ville selv. Hun mente nok ikke nødvendigvis fasongen på kroppen, men å få kroppen for seg selv igjen. Det er utrolig krevende for kroppen å faktisk gro et nytt menneske. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvordan kroppen så ut da jeg gikk gravid, men jeg gledet meg utrolig mye til å få kroppen for meg selv igjen. Slippe hormoner, vondter og det å være så ekstremt trøtt og sliten hele tiden.. Samme her! Skjønner henne godt, det tar all energien min å gro et menneske. Jeg vet ikke hvordan det er med Helene, men jeg gledet meg til gravidmagen begynte å vises skikkelig. Så bare ut som om jeg hadde lagt på meg til jeg gikk inn i tredje trimester. Og nei, jeg mener ikke at det ser ut som at Helene har lagt på seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 2. februar 2021 #5362 Del Skrevet 2. februar 2021 7 hours ago, Birdo said: Der leste du det slik du ville selv. Hun mente nok ikke nødvendigvis fasongen på kroppen, men å få kroppen for seg selv igjen. Det er utrolig krevende for kroppen å faktisk gro et nytt menneske. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvordan kroppen så ut da jeg gikk gravid, men jeg gledet meg utrolig mye til å få kroppen for meg selv igjen. Slippe hormoner, vondter og det å være så ekstremt trøtt og sliten hele tiden.. Hvis hun begynner å tenke på dette når hun bare 4 mnd påvei, så kommer det til å bli et uendelig langt svangerskap! Jeg var kanskje heldig, men hadde heldigvis ikke den tankegangen før siste innspurten, type siste mnd. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likermegher Skrevet 2. februar 2021 #5363 Del Skrevet 2. februar 2021 Lileep skrev (37 minutter siden): Hvis hun begynner å tenke på dette når hun bare 4 mnd påvei, så kommer det til å bli et uendelig langt svangerskap! Jeg var kanskje heldig, men hadde heldigvis ikke den tankegangen før siste innspurten, type siste mnd. Alle er ikke like ivrige på å gå gravide. Jeg elsket det første gangen, men ikke så gira andre gangen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 2. februar 2021 #5364 Del Skrevet 2. februar 2021 Lileep skrev (49 minutter siden): Hvis hun begynner å tenke på dette når hun bare 4 mnd påvei, så kommer det til å bli et uendelig langt svangerskap! Jeg var kanskje heldig, men hadde heldigvis ikke den tankegangen før siste innspurten, type siste mnd. Den ene gangen jeg gikk gravid så var jeg kun gravid i 12 uker (tok abort helt mot slutten av 12. uke), men de 12 ukene var tunge. Skikkelig tunge. Hadde absolutt ingen energi i det hele tatt, mye oppkast osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 3. februar 2021 #5365 Del Skrevet 3. februar 2021 Lileep skrev (7 timer siden): Hvis hun begynner å tenke på dette når hun bare 4 mnd påvei, så kommer det til å bli et uendelig langt svangerskap! Jeg var kanskje heldig, men hadde heldigvis ikke den tankegangen før siste innspurten, type siste mnd. Jeg tenkte de tankene fra uke 6. Jeg var så trøtt og sliten i kroppen fra dag 1, det tappet meg for all energi. Satt oppreist i en samtale og duppet av flere ganger, sov 12 timer på natten og minst to lurer i løpet av dagen🤷🏻♀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keiserenernaken Skrevet 3. februar 2021 #5366 Del Skrevet 3. februar 2021 Lileep skrev (8 timer siden): Hvis hun begynner å tenke på dette når hun bare 4 mnd påvei, så kommer det til å bli et uendelig langt svangerskap! Jeg var kanskje heldig, men hadde heldigvis ikke den tankegangen før siste innspurten, type siste mnd. Du var heldig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 3. februar 2021 #5367 Del Skrevet 3. februar 2021 15 hours ago, Birdo said: Jeg tenkte de tankene fra uke 6. Jeg var så trøtt og sliten i kroppen fra dag 1, det tappet meg for all energi. Satt oppreist i en samtale og duppet av flere ganger, sov 12 timer på natten og minst to lurer i løpet av dagen🤷🏻♀️ Hadde jeg begynt å tenkt de tankene 2 uker etter jeg sannsynligvis hadde funnet ut om graviditeten, så hadde jeg nok fokusert veldig på å ikke tenke sånn.. for 8 mnd med den tankegangen kan umulig være lett! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 3. februar 2021 #5368 Del Skrevet 3. februar 2021 (endret) 14 hours ago, keiserenernaken said: Du var heldig. Ja kanskje det 😊 men jeg prøvde også å fokusere på det positive, istedenfor å tenke på hvor slitsom det var. Men når jeg nådde tittelen høygravid så var det ikke så lett å unngå disse tankene. At jeg sier jeg var heldig, betyr ikke at svangerskapet var lekende lett fra dag 1. Jeg hadde to relativt tunge svangerskap, men tankegangen min var positiv stort sett hele tiden, unntatt siste ukene 😊 er glad jeg klarte det, for et svangerskap er langt i seg selv, og plusser man på negativitet så blir det uendelig langt Endret 3. februar 2021 av Lileep 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keiserenernaken Skrevet 3. februar 2021 #5369 Del Skrevet 3. februar 2021 Lileep skrev (10 minutter siden): Ja kanskje det 😊 men jeg prøvde også å fokusere på det positive, istedenfor å tenke på hvor slitsom det var. Men når jeg nådde tittelen høygravid så var det ikke så lett å unngå disse tankene. At jeg sier jeg var heldig, betyr ikke at svangerskapet var lekende lett fra dag 1. Jeg hadde to relativt tunge svangerskap, men tankegangen min var positiv stort sett hele tiden, unntatt siste ukene 😊 er glad jeg klarte det, for et svangerskap er langt i seg selv, og plusser man på negativitet så blir det uendelig langt Så bra dine svangerskap forløp fint mentalt selv om de var tunge. MEN - Det er nå engang slik at din erfaring er din erfaring. Det er ikke en fasit på hvordan graviditet oppleves eller kan oppleves for andre. Det er nok krav i hverdagen, spesielt til gravide, at man burde klare roe reka på positvitetstyranniet. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 3. februar 2021 #5370 Del Skrevet 3. februar 2021 22 minutter siden, keiserenernaken said: Så bra dine svangerskap forløp fint mentalt selv om de var tunge. MEN - Det er nå engang slik at din erfaring er din erfaring. Det er ikke en fasit på hvordan graviditet oppleves eller kan oppleves for andre. Det er nok krav i hverdagen, spesielt til gravide, at man burde klare roe reka på positvitetstyranniet. Jeg bare syns det er trist at hun opplever svangerskapet på den måten allerede.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 3. februar 2021 #5371 Del Skrevet 3. februar 2021 Nå må dere jammen gi dere. Er lov å si at ikke alle synes å gjennomføre et svangerskap er helt fantastisk da? Gjør HD noe rett i det hele tatt? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pæddan Skrevet 3. februar 2021 #5372 Del Skrevet 3. februar 2021 MiominMio skrev (6 minutter siden): Nå må dere jammen gi dere. Er lov å si at ikke alle synes å gjennomføre et svangerskap er helt fantastisk da? Gjør HD noe rett i det hele tatt? Helt enig. Vært gravid 5 ganger og hatet den tiden like mye hver bidige gang. Alt er ikke rosa puffa skyer med lilla enhjørninger under en graviditet, men gud nåde om en ikke liker det , da er man slem da. Skal så klart og burde tenke på alle de som mister og ikke klarer å bli gravide. Neida så..... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobleplasten Skrevet 3. februar 2021 #5373 Del Skrevet 3. februar 2021 Lileep skrev (52 minutter siden): Jeg bare syns det er trist at hun opplever svangerskapet på den måten allerede.. Hva i alle dager er det for en ting å si. Dette er bare mer av den trollingen forkledd som "bekymring" der man bare graver frem stadig mer teoretiske feil. Nå: At hun ikke synes det er KJEMPEGØY å være gravid hele tiden. Dessuten er det ganske vanlig at formen snur positivt litt uti andre trimester. Det er ikke sånn at alle har en nedadgående kurver. Jeg var møkk dårlig første 13 ukene av graviditeten min. Jeg sov og spydde om hverandre. Heldigvis ble det bedre. Men da formen min steg var det jammen meg et par som sørget for å minne meg på at det når som helst kunne bli verre også. Forstår ikke hva som feiler folk i møte med barselskvinner altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 3. februar 2021 #5374 Del Skrevet 3. februar 2021 MiominMio skrev (26 minutter siden): Nå må dere jammen gi dere. Er lov å si at ikke alle synes å gjennomføre et svangerskap er helt fantastisk da? Gjør HD noe rett i det hele tatt? Helt enig! Svangerskap er utrolig individuelt, noen blir grisedårlige mens andre knapt merker at de er gravide. Det er positivt å ikke fremstille svangerskap som kun sukkerspinn og lykke, det er faktisk ikke tilfelle for de fleste. Det er ubehag og vondter, i tillegg til psykiske utfordringer med bekymringer. Det ER en hard jobb å gå gravid! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 3. februar 2021 #5375 Del Skrevet 3. februar 2021 (endret) 28 minutter siden, Bobleplasten said: Hva i alle dager er det for en ting å si. Dette er bare mer av den trollingen forkledd som "bekymring" der man bare graver frem stadig mer teoretiske feil. Nå: At hun ikke synes det er KJEMPEGØY å være gravid hele tiden. Dessuten er det ganske vanlig at formen snur positivt litt uti andre trimester. Det er ikke sånn at alle har en nedadgående kurver. Jeg var møkk dårlig første 13 ukene av graviditeten min. Jeg sov og spydde om hverandre. Heldigvis ble det bedre. Men da formen min steg var det jammen meg et par som sørget for å minne meg på at det når som helst kunne bli verre også. Forstår ikke hva som feiler folk i møte med barselskvinner altså. Så jeg får ikke lov til å si at jeg syns det er synd hun opplever svangerskapet på den måten? Jeg, som har vært heldig og trivdes med mine svangerskap, skal ikke få lov til å skrive at jeg syns det er trist at hun kanskje ikke vil få den opplevelsen? Jeg syns synd på alle som ikke ikke får den gode opplevelsen det kan være å bære frem et barn! Endret 3. februar 2021 av Lileep 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 3. februar 2021 #5376 Del Skrevet 3. februar 2021 Etter som jeg har sett så kommenterer Helene bare en gang at hun gleder seg til å få kroppen sin tilbake. En gang. Hadde hun skrevet side opp, og side ned at det er helt forferdelig å gå gravid så hadde jeg skjønt at folk reagerer, men det er jo ikke saken i dette tilfellet. Den ene kommentaren er heller ikke nødvendigvis et tegn på at hun ikke kommer til å trives videre i svangerskapet. Jeg trivdes i mine svangerskap jeg også, men jeg hadde mine stunder der jeg var drittlei, og hvis noe hadde sagt til meg at jeg må "fokusere på det positive" i disse stundene så ville det ført til at jeg hadde følt meg mye verre. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 3. februar 2021 #5377 Del Skrevet 3. februar 2021 Lileep skrev (17 minutter siden): Så jeg får ikke lov til å si at jeg syns det er synd hun opplever svangerskapet på den måten? Jeg, som har vært heldig og trivdes med mine svangerskap, skal ikke få lov til å skrive at jeg syns det er trist at hun kanskje ikke vil få den opplevelsen? Jeg syns synd på alle som ikke ikke får den gode opplevelsen det kan være å bære frem et barn! Få lov til? Du får da lov til å skrive hva du vil, og så får hvem som helst like mye lov til å feks påpeke at innspillene dine her ikke akkurat oser av omsorg, hverken før eller etter du begynte å ro. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 3. februar 2021 #5378 Del Skrevet 3. februar 2021 (endret) 8 minutter siden, Aricia said: Få lov til? Du får da lov til å skrive hva du vil, og så får hvem som helst like mye lov til å feks påpeke at innspillene dine her ikke akkurat oser av omsorg, hverken før eller etter du begynte å ro. Sitter trygt på land jeg så trenger ikke å ro 😉 noen enkelte her er ute etter å anklage alle og enhver for trolling, med en gang noe blir skrevet som ikke hyller alt HD gjør. Dere har en utrolig evne til å vri alt i negativ retning, derfor det egentlig ikke nytter å skrive noe her.. Jeg er heller ikke ute etter å gi omsorg til HD, hun får nok det av de som er rundt henne. Jeg skrev her for å dele min mening.. som flere andre også gjør! Endret 3. februar 2021 av Lileep 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caram Skrevet 3. februar 2021 #5379 Del Skrevet 3. februar 2021 Lileep skrev (13 minutter siden): Sitter trygt på land jeg så trenger ikke å ro 😉 noen enkelte her er ute etter å anklage alle og enhver for trolling, med en gang noe blir skrevet som ikke hyller alt HD gjør. Dere har en utrolig evne til å vri alt i negativ retning, derfor det egentlig ikke nytter å skrive noe her.. Jeg er heller ikke ute etter å gi omsorg til HD, hun får nok det av de som er rundt henne. Jeg skrev her for å dele min mening.. som flere andre også gjør! Tror du, ærlig talt, at noen kjøper at du føler så med henne , og er trist for at hun har for negativ tankegang? Og så kan hun ikke bare ta lærdom av deg og din fantastiske evne til å tenke positivt?🤦♀️ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 3. februar 2021 #5380 Del Skrevet 3. februar 2021 (endret) 17 minutter siden, Caram said: Tror du, ærlig talt, at noen kjøper at du føler så med henne , og er trist for at hun har for negativ tankegang? Og så kan hun ikke bare ta lærdom av deg og din fantastiske evne til å tenke positivt?🤦♀️ Hvis det er det du får utav det så leser du med negativ holding fra starten av.. Hva du velger å tro om meg får være opptil deg. Alle kan ta lærdom i å tenke positivt istedenfor det negative.. men er visst feil å si det også her. Ikke får jeg lov til å dele min opplevelse heller, fytti da tråkket jeg virkelig i salaten. Men alle som har opplevd et like negativ forløp som HD, de hylles og applauderes! Her gjelder det å ha det like ille som en viss person, hvis ikke så skal man holde kjeft! Endret 3. februar 2021 av Lileep 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå