Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå kritiserer hun kronikken til Helene asphaug om kroppspositivisme: https://www.nrk.no/ytring/nei-til-kroppspositivitet-1.15347576

Forfatteren av kronikken har gode poenger, tenk om all den tid brukt på å studere seg selv i speilet heller hadde blitt brukt på noe konstruktivt! Når man reagerer sånn på den artikkelen, så har den truffet et sårt punkt....

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Summeer skrev (7 minutter siden):

Nå kritiserer hun kronikken til Helene asphaug om kroppspositivisme: https://www.nrk.no/ytring/nei-til-kroppspositivitet-1.15347576

Forfatteren av kronikken har gode poenger, tenk om all den tid brukt på å studere seg selv i speilet heller hadde blitt brukt på noe konstruktivt! Når man reagerer sånn på den artikkelen, så har den truffet et sårt punkt....

Så enig! Hele den kroppspositive greia har gått i feil retning. Helene er en av de som sier en ting, og viser noe annet. Hun sier hun ikke er opptatt av vekt og utseende. For så å presse frem kragebein. Hun styrer med posering, kamuflering og lys. Hun bruker filter, redigerer tenner og legger ut quotes om at vekta forteller henne at hun begynner å bli feit igjen. Noen som bruker så mye tid på å bortforklare eksibisjonismen og eksponeringsbehovet sitt, føler seg nok garantert truffet. 

• Liker 23
Skrevet
Summeer skrev (9 minutter siden):

Jeg likte den kronikken veldig godt. Uansett om det kommer fra influensere eller kroppsaktivister så setter de et enormt fokus på utseende. Utseende er ikke en egenskap. Vi burde dyrke gode egenskaper, muligheter for utvikling og drømmer enn noe så trivielt som utseendet. Flott at man er fornøyd med sånn man ser ut, men et slik sykelig fokus er ikke bra for noen og de som har påvirkningskraft burde legge tyngden sin på viktigere budskap. 

• Liker 13
Skrevet

Helene blander jo «å elske seg selv» med «å elske kroppen sin». Det synes jeg er to forskjellige ting. Man trenger ikke ELSKE kroppen sin for å elske den man er. 

• Liker 20
Skrevet (endret)
Lin11 skrev (5 timer siden):

Med tanke på at den brukeren jeg siterte henviste til en visst TV program om ekstremt overvektige, så er HD slank!

Hun er selvsagt slankere enn de i tv-programmet det henvises til, men det betyr ikke at hun er slank. Sammenlignet med dem var hun jo slankere enn dem selv før hun opererte seg. Det betyr likevel ikke at hun kan refereres til som slank slik begrepet slank vanligvis benyttes. Når hun slanket seg sist og var på sitt tynneste noen gang var hun heller ikke i kategorien slank, btw. 

Endret av FotbaIlflua
  • Liker 15
Skrevet
FotbaIlflua skrev (28 minutter siden):

Hun er selvsagt slankere enn de i tv-programmet det henvises til, men det betyr ikke at hun er slank. Sammenlignet med dem var hun jo slankere enn dem selv før hun opererte seg. Det betyr likevel ikke at hun kan refereres til som slank slik begrepet slank vanligvis benyttes. Når hun slanket seg sist og var på sitt tynneste noen gang var hun heller ikke i kategorien slank, btw. 

Men er det så jævlig viktig for deg da? 

• Liker 12
Skrevet
Jaymie skrev (1 time siden):

Så da er det greit selv om det bryter forumreglene. Vi diskuterer bedriften, ikke personen. Personlig synes jeg at det er en uting at Helene har skrevet «Keto kosthold» i bioen på Instagram nå etter at hun annonserte graviditeten fordi det indirekte kan inspirere andre gravide, jeg mener det er uetisk fra bedriftens side. Kosthold er noe jeg engasjerer meg sterkt for og er derfor ofte kritisk til hvem Helene tar råd fra og promoterer videre, spesielt når hun glemmer å be folk sjekke med helsepersonell (klinisk ernæringsfysiolog f.eks.) først.

Men å diskutere hvor overvektig hun er nå, om de har råd til barn osv og dra frem gamle ting som tidligere har fått tråden kraftig ryddet, det er unødvendig og en stor grunn til at denne tråden har fått et dårlig rykte. 

I de fleste tilfeller når gjelder influensere, er personen bedriften. De "selger" jo seg selv, mer eller mindre. 

• Liker 4
Skrevet
FotbaIlflua skrev (På 24.1.2021 den 14.07):

Hun spør for å fiske etter spons. Det er ikke mer enn et år siden spleisen for operasjon til hunden, nå skal de ha barn. Barn er MYE dyrere enn hund.

Siterer meg selv; ta daaaaa!! I dag legges det ut reklame for twistshake! Twistshake responderte på fisketuren hennes og er nå stolt sponsor. Hva sier dere som hardnakket påstod at dette ikke var fisking etter spons nå?

• Liker 21
Skrevet
Birdo skrev (1 minutt siden):

Men er det så jævlig viktig for deg da? 

Det er ikke så jævlig viktig for meg som person. Men det er jævlig viktig for debatten at vi har samme utgangspunkt når man diskuterer. Om slank skal defineres basert på hvem man sammenligner vedkommende med blir diskusjonen meningsløs. For å kunne diskutere noe må oppfatningen av premissene være noenlunde det samme.

• Liker 13
Skrevet
FotbaIlflua skrev (48 minutter siden):

Siterer meg selv; ta daaaaa!! I dag legges det ut reklame for twistshake! Twistshake responderte på fisketuren hennes og er nå stolt sponsor. Hva sier dere som hardnakket påstod at dette ikke var fisking etter spons nå?

Visste det. 

MEN!!!

Hvordan kan en som er 3 mnd på vei allerede har favorittprodukt??? Det et så ille. Hun har ho ikke testet dette på noe barn??? 

Dette var flaut å se på @twistshake. 

• Liker 29
Skrevet
FotbaIlflua skrev (1 time siden):

Det er ikke så jævlig viktig for meg som person. Men det er jævlig viktig for debatten at vi har samme utgangspunkt når man diskuterer. Om slank skal defineres basert på hvem man sammenligner vedkommende med blir diskusjonen meningsløs. For å kunne diskutere noe må oppfatningen av premissene være noenlunde det samme.

Tenker at debatten er helt på trynet, og jeg kan virkelig ikke skjønne at dette er noe å diskutere. Jeg mener at hun er slank, og det er min mening.

Skrevet
Lin11 skrev (39 minutter siden):

Tenker at debatten er helt på trynet, og jeg kan virkelig ikke skjønne at dette er noe å diskutere. Jeg mener at hun er slank, og det er min mening.

Du må gjerne mene det, men ikke kom her og arrester oss andre for å påpeke fakta. Fakta er og blir, Helene er overvektig. Hun er mye mindre enn da hun hadde sykelig fedme men det betyr ikke at hun er slank. 

• Liker 17
Skrevet
alix skrev (Akkurat nå):

Du må gjerne mene det, men ikke kom her og arrester oss andre for å påpeke fakta. Fakta er og blir, Helene er overvektig. Hun er mye mindre enn da hun hadde sykelig fedme men det betyr ikke at hun er slank. 

Mulig at jeg har misforstått noe, men er det lov å diskutere kropp på denne måten på forumet?

Skrevet

Det er bare pinlig. Hadde ikke kjøpt basert på hva noen uten barn tror hun trenger 😂😂😂

• Liker 16
Skrevet
Summeer skrev (44 minutter siden):

Det er bare pinlig. Hadde ikke kjøpt basert på hva noen uten barn tror hun trenger 😂😂😂

Det blir for dumt. Rett og slett. 

• Liker 5
Skrevet

Får ikke akkurat noe godt inntrykk av Twistshake heller. Hiver de ut spons til hvem som helst? Det må da være mer lønnsomt og troverdig å velge influensere som kan prøve produktet i alle fall, de med barn utenfor magen. Jeg skjønner at Helene vil tjene lette penger, men hun kan jo ikke stå innenfor dette når babyen ikke er født engang. 

• Liker 14
Skrevet

Enhver person med instagram med mer enn 100 følgere kan få spons av twistshake virker det som. Og junkyard. 

Jalla. 

• Liker 19
Skrevet
hippyskippy skrev (1 time siden):

Enhver person med instagram med mer enn 100 følgere kan få spons av twistshake virker det som. Og junkyard. 

Jalla. 

Jeg sendte twistshake en forespørsel. Fikk aldri svar..

Skrevet
Lin11 skrev (4 timer siden):

Mulig at jeg har misforstått noe, men er det lov å diskutere kropp på denne måten på forumet?

I denne tråden er tydeligvis alt lov! 

• Liker 3
Skrevet
Caram skrev (1 minutt siden):

I denne tråden er tydeligvis alt lov! 

Jeg har rapportert diverse innlegg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...