Jaymie Skrevet 4. desember 2020 #5101 Skrevet 4. desember 2020 Lirah skrev (5 timer siden): Typisk for klær med dårlig kvalitet. Jeg har en lignende bukse som er like gjennomsiktig, den er nesten for stor og man ser likevel alt. Men er ment til hjemmekos da. Hjemmekos eller ikke, jeg vil helt ha klær som ikke er gjennomsiktige. 2
Gjest Lirah Skrevet 4. desember 2020 #5102 Skrevet 4. desember 2020 Jaymie skrev (31 minutter siden): Hjemmekos eller ikke, jeg vil helt ha klær som ikke er gjennomsiktige. Helt forståelig.
oakakman Skrevet 11. desember 2020 #5103 Skrevet 11. desember 2020 Ekstremt opptatt av utseende og selfies fortiden, glow ups osv 😬 kan ikke være sunt! 15
cerruti Skrevet 11. desember 2020 #5104 Skrevet 11. desember 2020 oakakman skrev (6 timer siden): Ekstremt opptatt av utseende og selfies fortiden, glow ups osv 😬 kan ikke være sunt! Veldig. «En tannbleking» og ulike «glow»har nok her like mye med lys og kamera å gjøre. Om ikke poenget var å vise vektnedgang? Igjen. Å hele tiden selv poengtere hvor ung man ser ut, viser dessuten kanskje heller til «ung oppførsel.» 16
panzerpølsa Skrevet 11. desember 2020 #5105 Skrevet 11. desember 2020 cerruti skrev (33 minutter siden): Veldig. «En tannbleking» og ulike «glow»har nok her like mye med lys og kamera å gjøre. Om ikke poenget var å vise vektnedgang? Igjen. Å hele tiden selv poengtere hvor ung man ser ut, viser dessuten kanskje heller til «ung oppførsel.» Hun har jo selv sagt hun redigerer tenner hvitere, så hadde kanskje vært bedre å sagt det, i stedet for å legge det på frisk uten sukker? 8
Beatbox Skrevet 11. desember 2020 #5106 Skrevet 11. desember 2020 cerruti skrev (1 time siden): Veldig. «En tannbleking» og ulike «glow»har nok her like mye med lys og kamera å gjøre. Om ikke poenget var å vise vektnedgang? Igjen. Å hele tiden selv poengtere hvor ung man ser ut, viser dessuten kanskje heller til «ung oppførsel.» Når man ikke har annet å by på enn utseende og før/nå bilder..Flott at hun har klart å gå ned i vekt, men samtidig *avslører* hun jo at *operasjonen bare var for helsens skyld*..bullshit!! Hun virker helt manisk når det gjelder å vise hvor mye hun har gått ned..Vet ikke hvem hun prøver å lure jeg... 20
irevin Skrevet 11. desember 2020 #5107 Skrevet 11. desember 2020 (endret) Beatbox skrev (2 timer siden): Når man ikke har annet å by på enn utseende og før/nå bilder..Flott at hun har klart å gå ned i vekt, men samtidig *avslører* hun jo at *operasjonen bare var for helsens skyld*..bullshit!! Hun virker helt manisk når det gjelder å vise hvor mye hun har gått ned..Vet ikke hvem hun prøver å lure jeg... Jeg er enig! Og veldig bra at hun har gått ned i vekt, for jeg tror at det betyr aller mest for henne til tross for at hun forsøker fronte at det var for helsens skyld. Hun sa jo mange ganger at hun ikke hadde helseplager med vekta. Jeg tenker at hun like gjerne kunne ha sagt rett ut at operasjonen var for å miste vekt også kunne hun delt den «reisen» på godt og vondt. Det gir ikke menig når hun sier at vektnedgang er en bivirkning og at hun gjorde dette for bedre helse, da hun ifølge seg selv ikke hadde problemer med helsa....men at det var ekstra verktøy for å gjøre vektnedgangen lettere siden hun hadde prøvd alt! Jeg er ikke slankeoperert, men er i kategorien overvektig, men langt fra den vekten hun har bært på. Så mitt mål for å miste vekt er jo å se bedre ut, føle meg bedre og at ting føles lettere. Jeg kjenner flere slankeopererte som kun har tatt operasjonen slik at de kan komme ned i vekt og thats it ! De tok ikke operasjon for at vektnedgangen skulle være en bivirkning. Det var jo hovedpoenget for at de gikk til det skrittet. Klart med faresone for dibetes osv., så forsvinner jo det for de fleste når man mister vekt. Tror for Helene sin del at hadde hun innrømmet dette så hadde følgerene hennes også hadde syntes det var gøy med før/etter bilder. Hun har jo så voldsomt fokus på kropp og uteseende at jeg av den grunn rett og slett tror hun tok operasjonen av den grunn og ingenting annet. Hun trengte hjelp for å gå ned i vekt - det er helt legitimt, men å forsøke bortforklare det med noe annet blir lite troverdig. Måtte hun klare holde seg der - det unner jeg henne ! Endret 11. desember 2020 av irevin 18
Rubella Skrevet 11. desember 2020 #5108 Skrevet 11. desember 2020 Åh, det er så kleint med mennesker som hele tida skal påpeke hvor unge de ser ut og at de ser så mye yngre ut enn de er. Spesielt når de faktisk ser ut som sin reelle alder. Bedre å «eie» alderen sin - ikke noe skam i å bli eldre! 30
alix Skrevet 11. desember 2020 #5109 Skrevet 11. desember 2020 Helene så hundre ganger bedre ut på førbildet-til tross for fedmen. Utrolig fint ansikt fritt for idiotiske brynlamineringer og sterk sminke. Og hun kler den naturlige hårfargen sin utrolig godt! 10
NewStart87 Skrevet 11. desember 2020 #5110 Skrevet 11. desember 2020 Jeg liker Helene godt og følger henne på Instagram, men må selv innrømme at jeg syntes det begynner å bli litt mye nå av disse kroppsbildene. Vurderer å ikke følge henne lenger pga det. Sitter og scroller på mobilen min og plutselig får jeg en rumpe i fleisen. 16
irevin Skrevet 11. desember 2020 #5111 Skrevet 11. desember 2020 alix skrev (4 minutter siden): Helene så hundre ganger bedre ut på førbildet-til tross for fedmen. Utrolig fint ansikt fritt for idiotiske brynlamineringer og sterk sminke. Og hun kler den naturlige hårfargen sin utrolig godt! Enig - alt skal fikses på i dag. Kropp, ansikt osv. osv. Det gjelder ikke bare Helene men MANGE ! Jeg er gift, tobarnsmor og i fast jobb med grei økonomi. Om jeg skal holde tritt med å fikse bryn, justere meg både her og der, så må det bli en egen post på budsjettet mitt tror jeg;) Jeg syns det er flott når folk er naturlig jeg, men klart å sminke seg litt og freshe seg opp er jo bare bra. Det har bare en tendens til å gå litt for langt de som påvirkerer den yngre garde 8
*Stjerne*støv* Skrevet 12. desember 2020 #5112 Skrevet 12. desember 2020 On 12/11/2020 at 1:30 PM, Rubella said: Åh, det er så kleint med mennesker som hele tida skal påpeke hvor unge de ser ut og at de ser så mye yngre ut enn de er. Spesielt når de faktisk ser ut som sin reelle alder. Bedre å «eie» alderen sin - ikke noe skam i å bli eldre! Jeg tror oppførsel og klesstil gjør at flere påpeker at de trodde hun er mye yngre (det er ikke alltid en positiv kommentar å få..) Utseendemessig ser hun ut som sin egen alder 18
Finnwife Skrevet 13. desember 2020 #5113 Skrevet 13. desember 2020 On 12/11/2020 at 10:17 AM, irevin said: Jeg er enig! Og veldig bra at hun har gått ned i vekt, for jeg tror at det betyr aller mest for henne til tross for at hun forsøker fronte at det var for helsens skyld. Hun sa jo mange ganger at hun ikke hadde helseplager med vekta. Jeg tenker at hun like gjerne kunne ha sagt rett ut at operasjonen var for å miste vekt også kunne hun delt den «reisen» på godt og vondt. Det gir ikke menig når hun sier at vektnedgang er en bivirkning og at hun gjorde dette for bedre helse, da hun ifølge seg selv ikke hadde problemer med helsa....men at det var ekstra verktøy for å gjøre vektnedgangen lettere siden hun hadde prøvd alt! Jeg er ikke slankeoperert, men er i kategorien overvektig, men langt fra den vekten hun har bært på. Så mitt mål for å miste vekt er jo å se bedre ut, føle meg bedre og at ting føles lettere. Jeg kjenner flere slankeopererte som kun har tatt operasjonen slik at de kan komme ned i vekt og thats it ! De tok ikke operasjon for at vektnedgangen skulle være en bivirkning. Det var jo hovedpoenget for at de gikk til det skrittet. Klart med faresone for dibetes osv., så forsvinner jo det for de fleste når man mister vekt. Tror for Helene sin del at hadde hun innrømmet dette så hadde følgerene hennes også hadde syntes det var gøy med før/etter bilder. Hun har jo så voldsomt fokus på kropp og uteseende at jeg av den grunn rett og slett tror hun tok operasjonen av den grunn og ingenting annet. Hun trengte hjelp for å gå ned i vekt - det er helt legitimt, men å forsøke bortforklare det med noe annet blir lite troverdig. Måtte hun klare holde seg der - det unner jeg henne ! Ja hun mente jo at hun hadde prøvd absolutt "alt" før hun tok operasjon. Men som vanlig kommer hun nå med innrømmelsen av at hun muligens ikke hadde hatt behov for operasjon dersom hun hadde "visst om" FUS før operasjonen. Er ikke FUS bare lav/null karbo? Hun tok jo operasjon og fortsatte som tidligere med kostholdet sitt, og ikke derfor ikke ned i vekt. Jeg syns det er helt hårreisende at hun kan legge ut innlegg om "fasinerende kragebein" i fullt alvor. Om ikke dette er "thinspiration" og annen trigger for spiseforstyrrelser og kroppsforstyrrelser, så vet ikke jeg. Men bare forsett å si at egenverdi ikke har noe med kropp og vekt å gjøre, Helene. Det er ordentlig troverdig 🙄 21
Overgang Skrevet 13. desember 2020 #5114 Skrevet 13. desember 2020 (endret) ..... Endret 13. desember 2020 av Overgang Feil
Lileep Skrevet 13. desember 2020 #5115 Skrevet 13. desember 2020 «Vektnedgang som bivirkning av operasjonen»? Sier hun virkelig det? Da lurer jeg fælt på hva hovedpoenget med å fjerne såpass mye av magesekken er. Det har jo ingen annen funksjon enn at man spiser mindre og mister vekt.. og får dårligere opptak av vitaminer. Mener hun da at dårlige opptak av diverse er hovedpoenget med operasjonen? 22
Jaymie Skrevet 13. desember 2020 #5116 Skrevet 13. desember 2020 (endret) Jeg er litt lei disse forsvarstalene ang FUS (ja, vet det er et par dager siden). Hvorfor har hun så behov for å gå i forsvar hele tiden, bare fordi noen er skeptiske til mangel på forskning og hennes påvirkningskraft til å få sårbare grupper til å bruke masse penger? Det er ikke som om noen ikke unner henne vektnedgangen og fremgangen, det har vært nevnt her flere ganger, og personlig synes jeg hun ser mer lykkelig ut nå. Jeg er skeptisk til om det varer mest pga hennes bakgrunn, men jeg håper virkelig det for hennes del🤞🏻. Jeg er ikke skeptisk til at sukker er avhengighetsskapende, det er innlysende, jeg er skeptisk til at en spesiell gruppe er mer sårbare for det Kommer det forskning som beviser dette senere så er jo det supert, men foreløpig må det være lov å være skeptisk til påstander uten særlig tyngde fra forskning. Legger til at det finnes faktisk sterkere forskning for at det finnes sårbare grupper som har foretrukket smakssans for fett, hos overvektige hovedsakelig https://scholar.google.com/scholar?hl=no&as_sdt=0%2C5&q=russel+keast+fat+toleranse&btnG=#d=gs_qabs&u=%23p%3DBMOTzO1tUGUJ (denne forskningen er vel ca 7 år gammel, dette er en av mange rapporter), men det har heller ikke kommet langt nok til å kvalifiseres som en avhengighet av den grunn. Husk at forskning på 15 år også er sett på som babystadiet, vi har generelt en lang vei å gå innenfor det meste av kostholdsforskning Jeg synes også generelt at reklame for kosthold/ diett er utafor (og dette hadde jeg sagt om det gjelder vanlig lavkarbo, veganisme, keto og alt annet) fordi man burde gå til profesjonelle for å se om man trenger/ har godt av en slik restriktiv livsstil, og sliter man veldig bør man ha et godt team rundt seg av helsepersonell inkl klinisk ernæringsfysiolog, psykolog osv. Livsstil kan være veldig individuelt, og man bør ikke gjøre drastiske endringer helt alene. Som ei annen her har nevnt tidligere går hun på FUS og har støtte fra fastlege, der har hun gjort noe riktig fordi hun har profesjonell støtte i tillegg, dette burde Helene også oppfordre til (se f.eks. på YouTube influencere som alltid har en slik disclaimer i sine videoer). Også til slutt vil jeg nevne at de fleste dietter/ kosthold fungerer, spesielt for vektnedgang, men de fleste sliter med å holde livsstilen over 5+ år, for ofte må flere faktorer også jobbes med (psyke, søvn, trivsel i arbeid, indre uro/ stress, fysisk aktivitet, sosialliv, skjermtid osv). Det er nok her jeg synes at å promotere noe uten særlig kunnskap faller gjennom, spesielt hvis det man promoterer ikke er prøvd ut over lang tid (FUS ble promotert etter bare noen uker i bruk). Update: For å svare på hennes eget spørsmål om hvorfor det er så viktig for meg at jeg er skeptisk til sukkeravhengighet; det er fordi jeg interesserer meg sterkt for kosthold, overvekt og ansvaret influencere har ovenfor sine følgere. Det jeg vil spesifisere er at det er ikke hat og kunnskapsløs kritikk flere kommer med, det er en generell sunn skepsis, i tillegg til min mening om hva man er ansvarlig for som offentlig person uten spesialisert bakgrunn. Endret 13. desember 2020 av Jaymie 15
Finnwife Skrevet 15. desember 2020 #5117 Skrevet 15. desember 2020 Tenkte kun på én person da jeg ramla over denne 19
Sol Rampelyset Skrevet 16. desember 2020 #5118 Skrevet 16. desember 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar. Sol, admin.
Finnwife Skrevet 5. januar 2021 #5119 Skrevet 5. januar 2021 Nå klages det på krenkekultur, mens hun selv er ute av stand til å ta imot saklig kritikk. Helene du TAR på ansiktet ditt HELE tiden! Kanskje fikler du ikke med munnbindet direkte, men fingrene dine er i hår/ansikt i så og si alle videoklipp. Ikke akkurat krenkekultur å påpeke at dette ikke er helt heldig? 15
Summeer Skrevet 5. januar 2021 #5120 Skrevet 5. januar 2021 (endret) Jeg kommenterte at det ikke er bedre å ta på huden i ansiktet og strikkene, enn å ta på munnbindet. La inn lenke til lokalavisa hennes om akkurat det: https://www.f-b.no/korona-tips-hold-hendene-borte-fra-ansiktet/o/5-59-1793053 Kommentaren min er slettet og jeg ble blokkert gitt 😆 Knallbra respons på det å få saklige tilbakemeldinger på innlegg om "folkens ta på dere det j*@@#a munnbindet" 😂😂😂 Endret 5. januar 2021 av Summeer 14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå