Orly Skrevet 18. mai 2020 #3581 Skrevet 18. mai 2020 Deler hun ikke , nei da ligger hun nok bare på sofaen. Deler hun, så går hun for kort, for sakte , for dårlig trent ++ 13
miss summers Skrevet 18. mai 2020 #3582 Skrevet 18. mai 2020 1 time siden, CecilieX skrev: Jeg leste gjennom innleggene rundt denne 3km i går kveld. Og for å være helt sikker leste jeg to ganger. Det som er trist er at de utelukkende handler om Helene som person. Kritikken er ikke satt inn i et perspektiv av henne som påvirker og det finnes ingen argumenter på hvorfor det hun gjør eller bidrar med er viktig å kritisere. Det var ren og skjær kritikk som gikk på henne som person. Det var var også umulig å forstå hva hun faktisk hadde gjennomført. I løpet av kvelden og natten kom det flere innlegg av samme sort. Mer håning av Helene. Prøv i det minste å sette det inn i et perspektiv da, hvorfor er dette viktig mediekritikk, hvorfor er dette kritikkverdig i et rent samfunnsmessig perspektiv. Godgjør hvorfor dette kan ha negativ effekt på følgerne hennes. For ellers er det jo bare harselering over et enkeltmenneske i fellesskap med andre. Svært gode poenger. Fort gjort å la seg rive med også. Men det er utelukkende personangrep og harselering. 6
Pollen Skrevet 18. mai 2020 #3583 Skrevet 18. mai 2020 At hun brukte lang tid er ikke så rart pga den ene hunden. Poenget er at hun legger ut målene sine for følgere i some, men gjennomfører aldri. Og det er veldig spesielt av en pt og en treningsblogger, som i tillegg selger treningsprogram. 3 km bør være overkommelig da. 11
Gjest CecilieX Skrevet 18. mai 2020 #3584 Skrevet 18. mai 2020 2 timer siden, Pollen skrev: At hun brukte lang tid er ikke så rart pga den ene hunden. Poenget er at hun legger ut målene sine for følgere i some, men gjennomfører aldri. Og det er veldig spesielt av en pt og en treningsblogger, som i tillegg selger treningsprogram. 3 km bør være overkommelig da. På hvilket vis mener du at det er kritikkverdig av henne? Hva er «spesielt» med dette? Hvilke normer og regler finnes for en treningsblogger og PT som hun ikke oppfyller? Er det fordi hun viser realiteten? Det finnes plenty av treningsbloggere som viser frem hvor flinke de selv er til å trene. De løfter høyt og tungt, trener hver dag, spiser sunt og holder på. Det motiveres sikkert en del. Andre blir ikke motivert av det. Tiden, orken, formen strekker ikke til og i stedet føler man seg bare enda mer mislykket og ubrukelig som ikke greier det disse treningsbloggerne får til. Jeg tenker at det er disse som er Helene Drage segment. De som er overvektige, og som ser seg selv i Helene, som nikker gjenkjennende til hennes opp og nedturer. Og finne inspirasjon i noen som er gjenkjennbare. Jeg har nå sett gjennom blogg, instagram og Facebook og finner ikke noe sted at hun promoterer at hun skal løpe denne 3km. Derimot finner jeg et innlegg på Instagram der hun forteller at hun på 17. mai koste seg med å gå 3 km. Er det negativ påvirkning? Er det kritikkverdig at hun frontet å være fysisk aktiv? Jeg antar at det er på Snap at hun har snakket om dette? Men det er jo ikke akkurat som om hun har hatt voldsomt fokus på det i alle kanaler og at leseren sitter snytt tilbake fordi hun ikke gjennomførte? Og vil det på noen som helst måte ha noen negativ konsekvens for dem? Det er i den rammen man kan godtgjøre at kritikken er legitim, fordi du da vurderer dem i rollen som nettopp influencer.
Gjest Lirah Skrevet 18. mai 2020 #3585 Skrevet 18. mai 2020 13 timer siden, Birdo skrev: Forsåvidt skjønner jeg godt at hun ikke deler turer med hundene lengre, for da hun gjorde det før ble det kritisert her inne at hun var dårlig trent for hun pustet så høylytt inn i mikrofonen🙃 Såpass....... Noen her inne har et behov for å kritisere hva som helst, virkelig.
Gjest Lirah Skrevet 18. mai 2020 #3586 Skrevet 18. mai 2020 5 timer siden, Orly skrev: Deler hun ikke , nei da ligger hun nok bare på sofaen. Deler hun, så går hun for kort, for sakte , for dårlig trent ++ Hvor har noen skrevet det? Ser bare at folk reagerer på at 3 km blir betegnet som en kort tur (var det jeg reagerte på), men ellers intet nytt under solen? I tillegg er det flere som drar inn dette med at hun meldte seg på et løp som hun ikke fullfører - et av mange hundre mål hun setter seg som hun ikke engang prøver å nå. Et atferdsmønster som er trist og vondt, og som jeg selv kjenner meg mye igjen i. Er på akkurat samme viset selv. Men nå kritiserte jeg vell henne for mye, hånet henne og var direkte slem. Fordi bare man kommenterer noe med denne dama, enten det er positivt, negativt eller nøytralt, så er det hat og styggdom, i følge noen her inne....
Gjest Lirah Skrevet 18. mai 2020 #3587 Skrevet 18. mai 2020 12 timer siden, monstergospel skrev: Hun viste printscreen fra turen på slankeoperert_snap. Pt Helene brukte 1 time og 8 minutter på 3,7 kilometer 😮 Det var treningsturen sin det! Unødvendig syns jeg. Og bare fordi man går en tur, betyr ikke det at det er en treningstur. Er ikke alle som går turer for å trene.
Caram Skrevet 18. mai 2020 #3588 Skrevet 18. mai 2020 2 timer siden, Lirah skrev: Hvor har noen skrevet det? Ser bare at folk reagerer på at 3 km blir betegnet som en kort tur (var det jeg reagerte på), men ellers intet nytt under solen? I tillegg er det flere som drar inn dette med at hun meldte seg på et løp som hun ikke fullfører - et av mange hundre mål hun setter seg som hun ikke engang prøver å nå. Et atferdsmønster som er trist og vondt, og som jeg selv kjenner meg mye igjen i. Er på akkurat samme viset selv. Men nå kritiserte jeg vell henne for mye, hånet henne og var direkte slem. Fordi bare man kommenterer noe med denne dama, enten det er positivt, negativt eller nøytralt, så er det hat og styggdom, i følge noen her inne.... 🤦♀️ 3
Gjest22 Skrevet 18. mai 2020 #3589 Skrevet 18. mai 2020 Hvorfor må hun alltid skrive BRÅTT?! Siste insta-bilde: BRÅTT ble det mer kunstig sukker i helgen... Hvorfor skjer alt så BRÅTT plutselig.. 4
kindagirl Skrevet 18. mai 2020 #3590 Skrevet 18. mai 2020 Jeg liker Helene jeg! Ingen er feilfrie og det å sette seg mål og ikke klare å fullføre er vel ikke akkurat Helene alene om. Det er faktisk ganske mange som ender opp med å ikne fullføre ting.. Og hvor mange kjøper vel ikke ting man ikke nødvendigvis trenger? Eller sløser iblandt? Ganske mange det og. Jeg syns det er synd at hun og andre influencere skal få så unødvendig mye pirking og til tider unødvendig drittslenging kun fordi de har valgt å være offentlige.. Det er helt utrolig hva folk skal henge seg opp i og pirke på.. Og det virker som enkelte tror de faktisk kjenner de, vet ka de tenker og ka de vil/ikke vil.. Bare fordi man ikke legger ut snap av hver tur så får ikke hundene tur.. really? Da får mine hunder sjelden tur såfall.. Og når man først viser at man går tur så er det jammen meg noen som finner ting å pirke på der og.. Håper Helene klarer å heve seg over alt det negative folk lirer ut av seg.. 4
Birdo Skrevet 18. mai 2020 #3591 Skrevet 18. mai 2020 3 minutter siden, Gjest22 skrev: Hvorfor må hun alltid skrive BRÅTT?! Siste insta-bilde: BRÅTT ble det mer kunstig sukker i helgen... Hvorfor skjer alt så BRÅTT plutselig.. Fordi hun er fra Fredrikstad😅 Mange som er derfra som bruker brått og ille overdrevent mye🤭 4
Infinity Skrevet 18. mai 2020 #3592 Skrevet 18. mai 2020 3 minutter siden, Gjest22 skrev: Hvorfor må hun alltid skrive BRÅTT?! Siste insta-bilde: BRÅTT ble det mer kunstig sukker i helgen... Hvorfor skjer alt så BRÅTT plutselig.. Hvem tenker du at skal svare på det ? ( Brått var det enda en tulleting å henge seg opp i ) 7
Orly Skrevet 18. mai 2020 #3593 Skrevet 18. mai 2020 2 timer siden, Lirah skrev: Hvor har noen skrevet det? Ser bare at folk reagerer på at 3 km blir betegnet som en kort tur (var det jeg reagerte på), men ellers intet nytt under solen? I tillegg er det flere som drar inn dette med at hun meldte seg på et løp som hun ikke fullfører - et av mange hundre mål hun setter seg som hun ikke engang prøver å nå. Et atferdsmønster som er trist og vondt, og som jeg selv kjenner meg mye igjen i. Er på akkurat samme viset selv. Men nå kritiserte jeg vell henne for mye, hånet henne og var direkte slem. Fordi bare man kommenterer noe med denne dama, enten det er positivt, negativt eller nøytralt, så er det hat og styggdom, i følge noen her inne.... Du får lese tråden så finner du det nok , seneste er vel innlegg fra i går 3
Gjest Heartgirl Skrevet 18. mai 2020 #3594 Skrevet 18. mai 2020 2 timer siden, kindagirl skrev: Jeg liker Helene jeg! Ingen er feilfrie og det å sette seg mål og ikke klare å fullføre er vel ikke akkurat Helene alene om. Det er faktisk ganske mange som ender opp med å ikne fullføre ting.. Og hvor mange kjøper vel ikke ting man ikke nødvendigvis trenger? Eller sløser iblandt? Ganske mange det og. Jeg syns det er synd at hun og andre influencere skal få så unødvendig mye pirking og til tider unødvendig drittslenging kun fordi de har valgt å være offentlige.. Det er helt utrolig hva folk skal henge seg opp i og pirke på.. Og det virker som enkelte tror de faktisk kjenner de, vet ka de tenker og ka de vil/ikke vil.. Bare fordi man ikke legger ut snap av hver tur så får ikke hundene tur.. really? Da får mine hunder sjelden tur såfall.. Og når man først viser at man går tur så er det jammen meg noen som finner ting å pirke på der og.. Håper Helene klarer å heve seg over alt det negative folk lirer ut av seg.. Jeg er enig med deg. En del som skriver på tråden om HD kritiserer alt hun gjør og sier. Det er bare å avfølge HD hvis det er så ille. Ingen tvinger noen til å følge HD på hennes sosiale medier. Tusen takk for at du skrev det jeg tenker, og jeg håper som deg at HD hver seg over det negative som folk sitter og skriver.
FotbaIlflua Skrevet 18. mai 2020 #3595 Skrevet 18. mai 2020 19 timer siden, Aricia skrev: Ingen grunn til at det skulle være mindre fordommer her i tråden enn ellers i samfunnet. Det virker ikke akkurat sånn, for å si det diplomatisk. Eksempel på helt ny forskning på fordommer mot overvektige: https://sykepleien.no/2020/04/intensivsykepleiere-synes-det-er-krevende-jobbe-med-overvektige Jeg innrømmer glatt at jeg har fordommer mot Helene. De fordommene handler derimot ikke om vekt. De handler om at hun lager treningsprogram som hun selger, som er bygget på kontinuitet. Man må altså gjennomføre for å få resultater. Helene klarer ikke selv å fullføre noen av målene hun legger ut i sosiale medier. Jeg har fulgt henne i mange år, og i løpet av den tiden har hun lagt ut utallige treningsmål og kostholdsmål hvor hun går høyt ut men faller av etter få dager/uker. Det går på troverdigheten løs når hun lager egne programmer men selv ikke klarer å gjennomføre dem. Det siste målet var maratonet (som viste seg å være 3 km) Selv ikke det klarte hun å fullføre. Etter å ha jogget 2-3 ganger for å trene seg opp ga hun seg med løpingen. Kanskje det hadde vært bedre for henne om hun ikke la målene ut på sosiale medier, da slipper hun at folk får med seg når hun ikke fullfører. 29
Aricia Skrevet 18. mai 2020 #3596 Skrevet 18. mai 2020 (endret) 31 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Jeg innrømmer glatt at jeg har fordommer mot Helene. De fordommene handler derimot ikke om vekt. De handler om at hun lager treningsprogram som hun selger, som er bygget på kontinuitet. Man må altså gjennomføre for å få resultater. Helene klarer ikke selv å fullføre noen av målene hun legger ut i sosiale medier. Jeg har fulgt henne i mange år, og i løpet av den tiden har hun lagt ut utallige treningsmål og kostholdsmål hvor hun går høyt ut men faller av etter få dager/uker. Det går på troverdigheten løs når hun lager egne programmer men selv ikke klarer å gjennomføre dem. Det siste målet var maratonet (som viste seg å være 3 km) Selv ikke det klarte hun å fullføre. Etter å ha jogget 2-3 ganger for å trene seg opp ga hun seg med løpingen. Kanskje det hadde vært bedre for henne om hun ikke la målene ut på sosiale medier, da slipper hun at folk får med seg når hun ikke fullfører. Det som diskuteres over de siste sidene her er ikke treningsprogrammer hun selger, det er innlegg om hennes egne, og hundenes (!) gåturer, som man raljerer over at ikke er mange og lange nok (noe som framstår som tildels basert på ren spekulasjon). Det er kritikk (les: bitching) av hennes mangel på viljestyrke og moral - helt i tråd med de ubevisste fordommene mot overvektige avdekket i forskningen jeg lenket til i mitt forrige innlegg. Endret 18. mai 2020 av Aricia 14
FotbaIlflua Skrevet 18. mai 2020 #3597 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, Aricia skrev: Det som diskuteres over de siste sidene her er ikke treningsprogrammer hun selger, det er innlegg om hennes egne, og hundenes (!) gåturer, som man raljerer over at ikke er mange og lange nok. Det er kritikk (les: bitching) av hennes mangel på viljestyrke og moral - helt i tråd med de ubevisste fordommene mot overvektige avdekket i forskningen jeg lenket til i mitt forrige innlegg. 3k-løpet er en del av den store sammenhengen. Det som jeg har diskutert er at jeg synes det er merkelig at hun ikke fullfører et løp på 3k når hun har tid til det. Hun trenger ikke å trene seg opp til å jogge 3k, hun kunne gått de 3k for min del, så lenge hun fullfører noe. På instastory sa hun 17. mai at hun plutselig kom på at hun hadde meldt seg på løpet, hun hadde altså glemt det. Om hun ikke engang husker at hun har meldt seg på, hvorfor legge ut påmeldingen på sosiale medier i forkant? 13
Aricia Skrevet 18. mai 2020 #3598 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, FotbaIlflua skrev: 3k-løpet er en del av den store sammenhengen. Det som jeg har diskutert er at jeg synes det er merkelig at hun ikke fullfører et løp på 3k når hun har tid til det. Hun trenger ikke å trene seg opp til å jogge 3k, hun kunne gått de 3k for min del, så lenge hun fullfører noe. På instastory sa hun 17. mai at hun plutselig kom på at hun hadde meldt seg på løpet, hun hadde altså glemt det. Om hun ikke engang husker at hun har meldt seg på, hvorfor legge ut påmeldingen på sosiale medier i forkant? Det kan jeg ikke se i det hele - fint om du utdyper og underbygger. Hvorfor er det VIKTIG at hun ikke fullfører et løp? Altså nettopp i en noe større sammenheng enn at hun kan betraktes som en viljesvak person uten gjennomføringsevne, mener jeg? Hva får det for konsekvenser utover at det er litt frustrerende å lese om i lengden, og at det evt ikke er så gøy for henne selv? 10
FotbaIlflua Skrevet 18. mai 2020 #3599 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, Aricia skrev: Det kan jeg ikke se i det hele - fint om du utdyper og underbygger. Hvorfor er det VIKTIG at hun ikke fullfører et løp? Altså nettopp i en noe større sammenheng enn at hun kan betraktes som en viljesvak person uten gjennomføringsevne, mener jeg? Hva får det for konsekvenser utover at det er litt frustrerende å lese om i lengden, og at det evt ikke er så gøy for henne selv? Jeg skrev jo om det nettopp. Det handler ikke bare om de spesifikke løpet. Det handler om at dette løpet er det siste i en lang rekke av mål hun har satt seg som hun ikke fullfører. Hun går høyt ut og skal inspirere sine følgere, men klarer aldri å fullføre selv. Som privatperson=helt uproblematisk. Som influencer og PT=problematisk i den forstand at hun mister fullstendig troverdighet som influencer og PT. Og ja, man blir sett på som viljesvak og uten gjennomføringsevne om man ikke klarer å gjennomføre noen av målene man setter seg. Det er ikke spesielt positivt for merkevaren hennes. 26
Infinity Skrevet 18. mai 2020 #3600 Skrevet 18. mai 2020 (endret) 21 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Jeg skrev jo om det nettopp. Det handler ikke bare om de spesifikke løpet. Det handler om at dette løpet er det siste i en lang rekke av mål hun har satt seg som hun ikke fullfører. Hun går høyt ut og skal inspirere sine følgere, men klarer aldri å fullføre selv. Som privatperson=helt uproblematisk. Som influencer og PT=problematisk i den forstand at hun mister fullstendig troverdighet som influencer og PT. Og ja, man blir sett på som viljesvak og uten gjennomføringsevne om man ikke klarer å gjennomføre noen av målene man setter seg. Det er ikke spesielt positivt for merkevaren hennes. Det er ingen lov som sier at en PT skal være trent. For å sette det litt på spissen; Nils Arne Eggen pleide å stå med siggen i munnen, hostende og harkende på sidelinjen, men ble vel allikevel sett på som en av de bedre fotballtrenerne ? 😉 Endret 18. mai 2020 av Infinity 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå