Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Summeer skrev:

3k er ikke et hårete mål. 9åringen min løp 3 stk 5k løp sammen med meg i 2019. Og ett alene fordi jeg gikk på krykker, men hun ville ikke bryte bare fordi jeg ikke kunne være med. Alle barna mine sykler 2k bratt oppoverbakke hjem fra fotballtrening 2-4 ganger i uka. Altså ETTER trening. 

Andre pt-bloggere ville ikke huffet seg over å skulle forflytte kroppen sin 3.000 meter. Hun får ta bort de pt-greiene fra sånn hun omtaler seg selv, for 3.000 skritt er bare 1/3 av det som er anbefalt daglig bevegelse...

Du får gi ungen en premie fra meg da.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Lirah skrev:

Hvorfor følte du at det var nødvendig å presisere? 

Du var såpass nedlatende at det høres ut som du måtte ha en påminnelse at ikke alle må mene det samme som deg. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Summeer skrev:

3k er ikke et hårete mål. 9åringen min løp 3 stk 5k løp sammen med meg i 2019. Og ett alene fordi jeg gikk på krykker, men hun ville ikke bryte bare fordi jeg ikke kunne være med. Alle barna mine sykler 2k bratt oppoverbakke hjem fra fotballtrening 2-4 ganger i uka. Altså ETTER trening. 

Andre pt-bloggere ville ikke huffet seg over å skulle forflytte kroppen sin 3.000 meter. Hun får ta bort de pt-greiene fra sånn hun omtaler seg selv, for 3.000 skritt er bare 1/3 av det som er anbefalt daglig bevegelse...

Å hva var poenget med å nevne hva ditt barn gjør?3k er ikke lik 3000 skritt heller , smålig å kommentere som dere gjør altså.  Ingenting er bra nok for kritikerne 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lirah skrev:

Hun legger jo ut hva hun driver med på sosiale medier hver dag. Hadde hun gått 3 km daglig med hundene f.eks så hadde vi visst det. Hadde hun begynt å trene igjen hadde vi visst det. Vi får vite mye, sånn er det med offentlige personer i sosiale medier som deler mye. 

Å du tror hun legger ut alt hun gjør ?24/7 tror du altså at du vet hva hun gjør

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
Akkurat nå, Girlygirl9 skrev:

Du var såpass nedlatende at det høres ut som du måtte ha en påminnelse at ikke alle må mene det samme som deg. 

Hvor skrev jeg at andre må mene det samme som meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
Akkurat nå, Orly skrev:

Å du tror hun legger ut alt hun gjør ?24/7 tror du altså at du vet hva hun gjør

Jeg tror at når det kommer til fysisk aktivitet, trening osv, så ja, da legger hun ut mesteparten. Jeg har ikke skrevet noen steder at jeg vet hva hun gjør 24/7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lirah
19 minutter siden, Summeer skrev:

Nå er det ganske stor forskjell på barn og voksne mennesker, men ok.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lirah skrev:

Nå er det ganske stor forskjell på barn og voksne mennesker, men ok.  

Hvordan da mener du? Jeg spør fordi dette er noe som engasjerer meg veldig 🙂 Jeg er hun "kjipe moren" som synes sykkel er det beste fremkomstmiddelet til trening, og heller sykler dem i møte enn å kjøre. Barna vil være med å løpe fordi det er noe vi voksne driver med, og de vil prøve seg de også. Normalt ville jeg løpt 10k, men vil de være med så reduserer jeg selvfølgelig til 5k så det blir fokus på mestring og overkommelig og noe vi gjør sammen.

Og jeg skal korrigere meg selv fra tidligere, 3000 m er ca 3900 skritt. 39% av de anbefalte 10.000 skrittene om dagen, ikke 33%... 

Endret av Summeer
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lirah
1 minutt siden, Summeer skrev:

Hvordan da mener du? Jeg spør fordi dette er noe som engasjerer meg veldig 🙂 Jeg er hun "kjipe moren" som synes sykkel er det beste fremkomstmiddelet til trening, og heller sykler dem i møte enn å kjøre. Barna vil være med å løpe fordi det er noe vi voksne driver med, og de vil prøve seg de også. Normalt ville jeg løpt 10k, men vil de være med så reduserer jeg selvfølgelig til 5k så det blir fokus på mestring og overkommelig og noe vi gjør sammen.

Og jeg skal korrigere meg selv fra tidligere, 3000 m er ca 3900 skritt. 39% av de anbefalte 10.000 skrittene om dagen, ikke 33%... 

Hvor aktive dine barn er på hverdagslig basis har faktisk ingenting å gjøre med Helene. Å sammenligne Helene sitt aktivitetsnivå med barn sitt aktivitetsnivå er poengløst. Å sammenligne mitt aktivitetsnivå med dine barns, er også poengløst, for å gi et eksempel. Hvor mye folk løper varierer fra person til person, fra barn til voksen, fra voksen til eldre. At barna dine liker å løpe er fint for deg og dine? 

De anbefalte 10000 skrittene om dagen, er omstridt. Forskere mener ulike ting, så det å gå 10000 skritt daglig er ikke en fasit og noe alle "må" gjøre. Vi vet ikke om Helene gikk 3900 skritt den dagen eller om hun gikk 20000.

For å være ærlig er jeg usikker på hva du vil frem til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Finnwife skrev:

Please. Så er vi tilbake til å diskutere overvekt??

Hun setter mål, går høyt ut, og har unnskyldninger på unnskyldninger på hvorfor hun ikke gjennomfører. Ikke et sted har jeg relatert det til hennes vekt.

Jeg påpekte tidligere at det er godt å se hundene få beveget seg, det er første gang på ukesvis såvidt jeg har fulgt med på hennes SoMe

Ja, for det er jo helt klart det mest logiske. Vi ser ikke i sosiale medier at hundene får turer, så da får de ikke det. 

1 time siden, Summeer skrev:

Ok. Skal du eller de ha medalje? 

1 time siden, Lirah skrev:

Hun legger jo ut hva hun driver med på sosiale medier hver dag. Hadde hun gått 3 km daglig med hundene f.eks så hadde vi visst det. Hadde hun begynt å trene igjen hadde vi visst det. Vi får vite mye, sånn er det med offentlige personer i sosiale medier som deler mye. 

Det er ganske mange timer av døgnet hun ikke snapper, pluss at hun også har en mann som sikkert tar sin andel av hundehold? 

Forsåvidt skjønner jeg godt at hun ikke deler turer med hundene lengre, for da hun gjorde det før ble det kritisert her inne at hun var dårlig trent for hun pustet så høylytt inn i mikrofonen🙃

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun viste printscreen fra turen på slankeoperert_snap. Pt Helene brukte 1 time og 8 minutter på 3,7 kilometer 😮

Det var treningsturen sin det! 

Endret av monstergospel
Skrivefeil
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, monstergospel skrev:

Hun viste printscreen fra turen på slankeoperert_snap. Pt Helene brukte 1 time og 8 minutter på 3,7 kilometer 😮

Det var lang tid 🙈 tipper hu må ha gått veldig sakte, bra hun gikk, men kan jo umulig ha fått opp pulsen 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, monstergospel skrev:

Shit. Jeg har ME og er i elendig form og har ikke trent på noen år, men selv jeg går jo en rolig tur fortere enn det!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde Helene gått 3 km før, hadde det vært lagt ut på some. Det kan jeg nesten garantere. 

Får håpe hun møtte masse kjentfolk og ble stående å prate, for så lang tid på 3 km er ikke kjapt. 

DNT beregner et gjennomsnittlig normalhastighet på 3 km/t i terreng med tung oppakkning på ryggen. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, monstergospel skrev:

Med en hund i gips, ja. Hun gikk nå i hvert fall, slutt å pirk for å ta henne på noe. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, monstergospel skrev:

Hun hadde med den opererte hunden også så kan godt være at den sinka.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest CecilieX

Jeg leste gjennom innleggene rundt denne 3km i går kveld. Og for å være helt sikker leste jeg to ganger. Det som er trist er at de utelukkende handler om Helene som person. Kritikken er ikke satt inn i et perspektiv av henne som påvirker og det finnes ingen argumenter på hvorfor det hun gjør eller bidrar med er viktig å kritisere. Det var ren og skjær kritikk som gikk på henne som person. Det var var også umulig å forstå hva hun faktisk hadde gjennomført. 

I løpet av kvelden og natten kom det flere innlegg av samme sort. Mer håning av Helene. 

Prøv i det minste å sette det inn i et perspektiv da, hvorfor er dette viktig mediekritikk, hvorfor er dette kritikkverdig i et rent samfunnsmessig perspektiv. Godgjør hvorfor dette kan ha negativ effekt på følgerne hennes. For ellers er det jo bare harselering over et enkeltmenneske i fellesskap med andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør Helene noe riktig i det hele tatt??🤔🤔

Jeg syntes det er bedre med noe bevegelse enn ingen bevegelse! For alt vi vet, så kan turene med hundene være HD sitt fristed. Hvor SOME ikke dominerer.....

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, monstergospel skrev:

Å kjære vene, er det mulig, dere må bare kritisere 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...