FotbaIlflua Skrevet 17. mai 2020 #3541 Skrevet 17. mai 2020 1 minutt siden, Lirah skrev: Mestringsfølelsen er gull verdt, og iallefall når det kommer til kondisjonstrening. Det kan jeg skrive under på, føler meg som den sykeste champ når jeg setter ny pers, enten det er gåing i motbakke eller løping (mine knær tåler dårlig løping for øyeblikket, snakkes om 30 kg ned). Unner alle den følelsen Absolutt! Jeg er heller ikke spesielt aktiv eller godt trent, men det er viljen som stopper meg (les;latskap). Jeg kunne vært i adskillig bedre form om jeg var flinkere å presse meg selv. Jeg har løpt ett løp i voksen alder, og lever lenge på følelsen jeg fikk når jeg løp over målstreken 😄 1
Birdo Skrevet 17. mai 2020 #3542 Skrevet 17. mai 2020 Hvorfor er folk så unødvendige stygge? Hva vet vel noen her inne om hvor mye hundene får turer? 10
Girlygirl9 Skrevet 17. mai 2020 #3543 Skrevet 17. mai 2020 17 minutter siden, Birdo skrev: Hvorfor er folk så unødvendige stygge? Hva vet vel noen her inne om hvor mye hundene får turer? Helt merkelig diskusjon om å gå eller løpe 3km, Helene må tåle mye rare diskusjoner som andre slanke bloggere slipper. 10
FotbaIlflua Skrevet 17. mai 2020 #3544 Skrevet 17. mai 2020 26 minutter siden, Girlygirl9 skrev: Helt merkelig diskusjon om å gå eller løpe 3km, Helene må tåle mye rare diskusjoner som andre slanke bloggere slipper. What? Tror du en annen PT-blogger hadde sluppet unna kritikk om vedkommende meldte seg på "maraton" aka 3 km og ikke gadd å løpe men gikk en tur med hundene istedet? Hun kunne holdt det for seg selv, da hadde ingen visst om det. Hun la det ut som et mål for seg selv, men ga opp. Det er det hun får kritikk for, ikke for vekta. 16
Superrosa Skrevet 17. mai 2020 #3545 Skrevet 17. mai 2020 Jeg forstår ikke helt fra storyen hennes og kritkken her, deltok hun eller deltok hun ikke? 2
Superrosa Skrevet 17. mai 2020 #3546 Skrevet 17. mai 2020 Just now, FotbaIlflua said: What? Tror du en annen PT-blogger hadde sluppet unna kritikk om vedkommende meldte seg på "maraton" aka 3 km og ikke gadd å løpe men gikk en tur med hundene istedet? Ahh ok, der fikk jeg svaret mitt
Finnwife Skrevet 17. mai 2020 #3547 Skrevet 17. mai 2020 28 minutter siden, Girlygirl9 said: Helt merkelig diskusjon om å gå eller løpe 3km, Helene må tåle mye rare diskusjoner som andre slanke bloggere slipper. Handler vel ikke om størrelsen på bloggeren, om man stadig lager planer og går høyt ut med mål, da forventer jo følgerne at man får følge prosessen og faktisk fullfører 6
Gjest Lirah Skrevet 17. mai 2020 #3548 Skrevet 17. mai 2020 33 minutter siden, Girlygirl9 skrev: Helt merkelig diskusjon om å gå eller løpe 3km, Helene må tåle mye rare diskusjoner som andre slanke bloggere slipper. På hvilken måte er diskusjonen merkelig? Og når i huleste ble Helene en "slankeblogger"?
Orly Skrevet 17. mai 2020 #3549 Skrevet 17. mai 2020 35 minutter siden, Girlygirl9 skrev: Helt merkelig diskusjon om å gå eller løpe 3km, Helene må tåle mye rare diskusjoner som andre slanke bloggere slipper. Riktig! Mye av kritikken er så usaklig at jeg kunne kastet opp kjenner jeg. 8
Finnwife Skrevet 17. mai 2020 #3550 Skrevet 17. mai 2020 1 minutt siden, Lirah said: På hvilken måte er diskusjonen merkelig? Og når i huleste ble Helene en "slankeblogger"? Tipper det skulle være et komma inni der.. andre, slanke, bloggere 2
Aricia Skrevet 17. mai 2020 #3551 Skrevet 17. mai 2020 6 minutter siden, Finnwife skrev: Handler vel ikke om størrelsen på bloggeren, om man stadig lager planer og går høyt ut med mål, da forventer jo følgerne at man får følge prosessen og faktisk fullfører Ingen grunn til at det skulle være mindre fordommer her i tråden enn ellers i samfunnet. Det virker ikke akkurat sånn, for å si det diplomatisk. Eksempel på helt ny forskning på fordommer mot overvektige: https://sykepleien.no/2020/04/intensivsykepleiere-synes-det-er-krevende-jobbe-med-overvektige 9
Finnwife Skrevet 17. mai 2020 #3552 Skrevet 17. mai 2020 13 minutter siden, Aricia said: Ingen grunn til at det skulle være mindre fordommer her i tråden enn ellers i samfunnet. Det virker ikke akkurat sånn, for å si det diplomatisk. Eksempel på helt ny forskning på fordommer mot overvektige: https://sykepleien.no/2020/04/intensivsykepleiere-synes-det-er-krevende-jobbe-med-overvektige Please. Så er vi tilbake til å diskutere overvekt?? Hun setter mål, går høyt ut, og har unnskyldninger på unnskyldninger på hvorfor hun ikke gjennomfører. Ikke et sted har jeg relatert det til hennes vekt. Jeg påpekte tidligere at det er godt å se hundene få beveget seg, det er første gang på ukesvis såvidt jeg har fulgt med på hennes SoMe 11
Gjest Lirah Skrevet 17. mai 2020 #3553 Skrevet 17. mai 2020 16 minutter siden, Aricia skrev: Ingen grunn til at det skulle være mindre fordommer her i tråden enn ellers i samfunnet. Det virker ikke akkurat sånn, for å si det diplomatisk. Eksempel på helt ny forskning på fordommer mot overvektige: https://sykepleien.no/2020/04/intensivsykepleiere-synes-det-er-krevende-jobbe-med-overvektige Fordommer mot overvektige ønsker vi ikke at skal eksistere. Men en kan virkelig ikke komme her og si at det å pleie en overvektig pasient er akkurat det samme som å pleie en normalvektig. Jo større overvekt, jo tyngre er det å pleie og behandle, det krever flere personer i stell osv. Det er ikke en fordom, det er fakta og det må aksepteres at en sykepleier kan bli sliten av å pleie overvektige pasienter. Det er stor forskjell på å hjelpe en pasient på 170 som veier 65 kg og en på 170 som veier 150 kg. Det krever mye mer av pleiere. Men igjen, det rettferdiggjør ikke fordommer.
Girlygirl9 Skrevet 17. mai 2020 #3554 Skrevet 17. mai 2020 26 minutter siden, FotbaIlflua skrev: What? Tror du en annen PT-blogger hadde sluppet unna kritikk om vedkommende meldte seg på "maraton" aka 3 km og ikke gadd å løpe men gikk en tur med hundene istedet? Hun kunne holdt det for seg selv, da hadde ingen visst om det. Hun la det ut som et mål for seg selv, men ga opp. Det er det hun får kritikk for, ikke for vekta. Hadde hun vært slank hadde folk sagt «jaja, kanskje det skjedde noe som vi ikke vet? greit å ikke spekulere i dette» 4
Summeer Skrevet 17. mai 2020 #3555 Skrevet 17. mai 2020 1 time siden, Girlygirl9 skrev: Helt merkelig diskusjon om å gå eller løpe 3km, Helene må tåle mye rare diskusjoner som andre slanke bloggere slipper. 3k er ikke et hårete mål. 9åringen min løp 3 stk 5k løp sammen med meg i 2019. Og ett alene fordi jeg gikk på krykker, men hun ville ikke bryte bare fordi jeg ikke kunne være med. Alle barna mine sykler 2k bratt oppoverbakke hjem fra fotballtrening 2-4 ganger i uka. Altså ETTER trening. Andre pt-bloggere ville ikke huffet seg over å skulle forflytte kroppen sin 3.000 meter. Hun får ta bort de pt-greiene fra sånn hun omtaler seg selv, for 3.000 skritt er bare 1/3 av det som er anbefalt daglig bevegelse... 12
Gjest Lirah Skrevet 17. mai 2020 #3556 Skrevet 17. mai 2020 13 minutter siden, Girlygirl9 skrev: Hadde hun vært slank hadde folk sagt «jaja, kanskje det skjedde noe som vi ikke vet? greit å ikke spekulere i dette» Er du seriøs? Kan du virkelig forutse hvilke reaksjoner noen kan få, basert på kroppstørrelsen deres? Veldig spesiell holdning, ikke minst fordomsfull. Må være trist.
Orly Skrevet 17. mai 2020 #3557 Skrevet 17. mai 2020 17 minutter siden, Finnwife skrev: Please. Så er vi tilbake til å diskutere overvekt?? Hun setter mål, går høyt ut, og har unnskyldninger på unnskyldninger på hvorfor hun ikke gjennomfører. Ikke et sted har jeg relatert det til hennes vekt. Jeg påpekte tidligere at det er godt å se hundene få beveget seg, det er første gang på ukesvis såvidt jeg har fulgt med på hennes SoMe Hvordan all verden vet du det? Mener du hun skal snappe hver gang hun går tur med hundene? 9
Gjest Lirah Skrevet 17. mai 2020 #3558 Skrevet 17. mai 2020 Akkurat nå, Orly skrev: Hvordan all verden vet du det? Mener du hun skal snappe hver gang hun går tur med hundene? Hun legger jo ut hva hun driver med på sosiale medier hver dag. Hadde hun gått 3 km daglig med hundene f.eks så hadde vi visst det. Hadde hun begynt å trene igjen hadde vi visst det. Vi får vite mye, sånn er det med offentlige personer i sosiale medier som deler mye.
Girlygirl9 Skrevet 17. mai 2020 #3559 Skrevet 17. mai 2020 4 minutter siden, Lirah skrev: Er du seriøs? Kan du virkelig forutse hvilke reaksjoner noen kan få, basert på kroppstørrelsen deres? Veldig spesiell holdning, ikke minst fordomsfull. Må være trist. Det er min mening, og du har faktisk helt lov til å ha din egen også 3
Gjest Lirah Skrevet 17. mai 2020 #3560 Skrevet 17. mai 2020 Akkurat nå, Girlygirl9 skrev: Det er min mening, og du har faktisk helt lov til å ha din egen også Hvorfor følte du at det var nødvendig å presisere?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå