FotbaIlflua Skrevet 17. mai 2020 #3521 Skrevet 17. mai 2020 42 minutter siden, Pollen skrev: Hadde ikke regnet med at hun kom til å løpe faktisk, så godt hun har nok av unnskyldninger å bruke. Hun har tatt det opp på insta. 3 km er ikke langt. Med to hunder som kan taue henne bør hun klare å jogge 3 km selv uten å ha trent seg opp på forhånd. Jogge er ca samme fart som rask gange, det bør være overkommelig for de fleste. 9
Orly Skrevet 17. mai 2020 #3522 Skrevet 17. mai 2020 Der fikk dere noe nytt å kritisere henne for ja. Ikke heie på at hun ble med, neida her må man finne det negative med engang. 10
Birdo Skrevet 17. mai 2020 #3523 Skrevet 17. mai 2020 31 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Hun har tatt det opp på insta. 3 km er ikke langt. Med to hunder som kan taue henne bør hun klare å jogge 3 km selv uten å ha trent seg opp på forhånd. Jogge er ca samme fart som rask gange, det bør være overkommelig for de fleste. Mener du at hun skulle tatt med hunden som nettopp har operert korsbåndet og løpe 3 km? 11
Klemen10na Skrevet 17. mai 2020 #3524 Skrevet 17. mai 2020 1 hour ago, Birdo said: Mener du at hun skulle tatt med hunden som nettopp har operert korsbåndet og løpe 3 km? Helt enig at det hadde vært feil å løpe 3 km med hundene nå, hunden brakk jo beinet i tillegg etter operasjon. Så hun bør får ro, men man kan jo gå de 3 km som en tur alene eller med den andre hunden da 😊 3
Era Vulgaris Skrevet 17. mai 2020 #3525 Skrevet 17. mai 2020 2 timer siden, Klemen10na skrev: Helt enig at det hadde vært feil å løpe 3 km med hundene nå, hunden brakk jo beinet i tillegg etter operasjon. Så hun bør får ro, men man kan jo gå de 3 km som en tur alene eller med den andre hunden da 😊 Eller man kan velge å la være, kose seg på 17.mai og gjøre akkurat det man har lyst til. Det er også greit 8
Summeer Skrevet 17. mai 2020 #3526 Skrevet 17. mai 2020 (endret) Folk er forskjellige, jeg var på 3 km runde i skogen med de tre barna mine idag på 17 mai mellom frokost og lunsj. Det var en _kort_ tur for å slå ihjel tid, og ikke noe som man psyker seg opp for å gjøre. Jeg blir litt månebedotten av at et voksent menneske som titulerer seg som pt, som på toppen av det også har hund, synes det sitter så langt inne å bevege seg 3000 meter.... Endret 17. mai 2020 av Summeer 27
Birdo Skrevet 17. mai 2020 #3527 Skrevet 17. mai 2020 23 minutter siden, Summeer skrev: Folk er forskjellige, jeg var på 3 km runde i skogen med de tre barna mine idag på 17 mai mellom frokost og lunsj. Det var en _kort_ tur for å slå ihjel tid, og ikke noe som man psyker seg opp for å gjøre. Jeg blir litt månebedotten av at et voksent menneske som titulerer seg som pt, som på toppen av det også har hund, synes det sitter så langt inne å bevege seg 3000 meter.... Det er forskjell på å løpe 3 km og å gå 3 km. Såvidt meg bekjent, så sa hun ikke at var tungt å gå? 8
FotbaIlflua Skrevet 17. mai 2020 #3528 Skrevet 17. mai 2020 6 timer siden, Orly skrev: Der fikk dere noe nytt å kritisere henne for ja. Ikke heie på at hun ble med, neida her må man finne det negative med engang. Hun har selv sagt i sin kommersielle kanal at hun skulle løpe. Hun trente vel bare 2-3 ganger før det dabbet av. Hun har en frisk hund, hun kunne løpt med den om hun ville. 3 km er en distanse som ikke er uoverkommelig for de fleste, spesielt ikke hvis man er PT og profilerer trening. Så ja, jeg synes faktisk at det er kritikkverdig å ikke gidde å løpe 3 km når hun har meldt seg på et løp. Hva mener du forresten at jeg skulle heie på? At hun meldte seg på? Melde seg på er jo enkelt, hadde hun gjennømført skulle jeg gjerne heiet. 13
FotbaIlflua Skrevet 17. mai 2020 #3529 Skrevet 17. mai 2020 21 minutter siden, Birdo skrev: Det er forskjell på å løpe 3 km og å gå 3 km. Såvidt meg bekjent, så sa hun ikke at var tungt å gå? Lett jogg og rask gange er ca like fort. Det er selvsagt mer slitsomt å jogge enn å rusle. 1
Gjest Lirah Skrevet 17. mai 2020 #3530 Skrevet 17. mai 2020 7 timer siden, FotbaIlflua skrev: Hun har tatt det opp på insta. 3 km er ikke langt. Med to hunder som kan taue henne bør hun klare å jogge 3 km selv uten å ha trent seg opp på forhånd. Jogge er ca samme fart som rask gange, det bør være overkommelig for de fleste. Da forventer du ganske mye av mennesker. Jeg syns heller ikke 3 km er langt, men jeg forventer ikke at det er overkommelig for majoriteten av befolkningen å kunne jogge 3 km uten problemer.
Gjest Lirah Skrevet 17. mai 2020 #3531 Skrevet 17. mai 2020 58 minutter siden, Birdo skrev: Det er forskjell på å løpe 3 km og å gå 3 km. Såvidt meg bekjent, så sa hun ikke at var tungt å gå? Hun sa nok ikke det, men jeg reagerte også på at hun betegner 3 km som en lang tur. Jeg er ikke den sprekeste i verden og for meg er det en kort tur, men dette er vell opptil hver enkelt å bedømme.
FotbaIlflua Skrevet 17. mai 2020 #3532 Skrevet 17. mai 2020 1 minutt siden, Lirah skrev: Da forventer du ganske mye av mennesker. Jeg syns heller ikke 3 km er langt, men jeg forventer ikke at det er overkommelig for majoriteten av befolkningen å kunne jogge 3 km uten problemer. 2 minutter siden, Lirah skrev: Da forventer du ganske mye av mennesker. Jeg syns heller ikke 3 km er langt, men jeg forventer ikke at det er overkommelig for majoriteten av befolkningen å kunne jogge 3 km uten problemer. For friske mennesker i 30-åra burde 3 km lett jogg (6-8 km pr time) være overkommelig for de fleste, selv om man er utrent. Helene er PT og fronter seg selv som treningsblogger. 3 km burde ikke være annet en lett oppvarming for en PT. 12
Gjest Lirah Skrevet 17. mai 2020 #3533 Skrevet 17. mai 2020 (endret) 2 minutter siden, FotbaIlflua skrev: For friske mennesker i 30-åra burde 3 km lett jogg (6-8 km pr time) være overkommelig for de fleste, selv om man er utrent. Helene er PT og fronter seg selv som treningsblogger. 3 km burde ikke være annet en lett oppvarming for en PT. Friske mennesker i 30-årene, ja. Da utelukker du også røykere (altså røykere som ikke trener, de hadde slitt tipper jeg) og inaktive mennesker. Helene er inaktiv og trener ikke lenger, og den personlige treneren i henne har vi ikke sett mye av det siste halvåret. Bare for å ta henne litt i forsvar... Endret 17. mai 2020 av Lirah
FotbaIlflua Skrevet 17. mai 2020 #3534 Skrevet 17. mai 2020 (endret) 2 minutter siden, Lirah skrev: Friske mennesker i 30-årene, ja. Da utelukker du også røykere og inaktive mennesker. Helene er inaktiv og trener ikke lenger, og den personlige treneren i henne har vi ikke sett mye av det siste halvåret. Bare for å ta henne litt i forsvar... Nei, både røykere og inaktive er i kategorien friske mennesker i 30-åra. Man er da ikke syk om man røyker eller ikke er spesielt aktiv? Det er ikke mange ukene siden hun la ut treningssnap hvor hun jobbet som pt med gruppetrening utendørs. I tillegg løp hun for ikke lenge siden, når hun trente til "maratonet" på 3 km. Endret 17. mai 2020 av FotbaIlflua 8
Gjest Lirah Skrevet 17. mai 2020 #3535 Skrevet 17. mai 2020 1 minutt siden, FotbaIlflua skrev: Nei, både røykere og inaktive er i kategorien friske mennesker i 30-åra. Man er da ikke syk om man røyker eller ikke er spesielt aktiv? Det er ikke mange ukene siden hun la ut treningssnap hvor hun jobbet som pt med gruppetrening utendørs. I tillegg løp hun for ikke lenge siden, når hun trente til "maratonet" på 3 km. Når det går uker mellom hver gang (hun dokumenterer det på instastory eller insta eller snap eller blogg eller whatever når hun trener/går turer/løper), så vil jeg ikke kalle en person aktiv men la gå.
Gjest Stupebrett Skrevet 17. mai 2020 #3536 Skrevet 17. mai 2020 48 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Hva mener du forresten at jeg skulle heie på? At hun meldte seg på? Melde seg på er jo enkelt, hadde hun gjennømført skulle jeg gjerne heiet. Hun har vel to (eller tre?) DNS på Oslo Maraton etter hvert... hun kunne gått distansen og logget det uten tid, så her er det faktisk ingen unnskyldninger. Men er ikke overrasket da
FotbaIlflua Skrevet 17. mai 2020 #3537 Skrevet 17. mai 2020 1 minutt siden, Lirah skrev: Når det går uker mellom hver gang (hun dokumenterer det på instastory eller insta eller snap eller blogg eller whatever når hun trener/går turer/løper), så vil jeg ikke kalle en person aktiv men la gå. Enig i at hun ikke er i kategorien aktiv atm, men hun er fremdeles frisk og i 30-åra 😉 Samt at hun selv opplevde seg selv som så frisk og aktiv at hun faktisk meldte seg på et løp, selv om det bare var 3 km. Det er vel mer gjennomføringsevnen, ikke fysikken, det skorter på her. Og det er ikke første gang hun planlegger uten å gjennomføre. 9
Gjest Lirah Skrevet 17. mai 2020 #3538 Skrevet 17. mai 2020 Akkurat nå, FotbaIlflua skrev: Enig i at hun ikke er i kategorien aktiv atm, men hun er fremdeles frisk og i 30-åra 😉 Samt at hun selv opplevde seg selv som så frisk og aktiv at hun faktisk meldte seg på et løp, selv om det bare var 3 km. Det er vel mer gjennomføringsevnen, ikke fysikken, det skorter på her. Og det er ikke første gang hun planlegger uten å gjennomføre. Skal ikke krangle på det, poenget mitt er bare at "frisk og i 30-åra" er veldig generelt, og jeg tror ikke helt på den påstanden at alle skulle klare det, men greit nok. Rart at hun da ikke gjennomførte løpet i dag, siden hun er frisk og har vært aktiv tidligere?
FotbaIlflua Skrevet 17. mai 2020 #3539 Skrevet 17. mai 2020 Akkurat nå, Lirah skrev: Skal ikke krangle på det, poenget mitt er bare at "frisk og i 30-åra" er veldig generelt, og jeg tror ikke helt på den påstanden at alle skulle klare det, men greit nok. Rart at hun da ikke gjennomførte løpet i dag, siden hun er frisk og har vært aktiv tidligere? Ja, det er rart. Hun kunne gått løypa, om hun ikke klarte å gjennomføre den ved å løpe. Det å klare å fullføre noe gjør noe med en, i positiv forstand. Man skal ikke kimse av mestringsfølelsen. 1
Gjest Lirah Skrevet 17. mai 2020 #3540 Skrevet 17. mai 2020 Akkurat nå, FotbaIlflua skrev: Ja, det er rart. Hun kunne gått løypa, om hun ikke klarte å gjennomføre den ved å løpe. Det å klare å fullføre noe gjør noe med en, i positiv forstand. Man skal ikke kimse av mestringsfølelsen. Mestringsfølelsen er gull verdt, og iallefall når det kommer til kondisjonstrening. Det kan jeg skrive under på, føler meg som den sykeste champ når jeg setter ny pers, enten det er gåing i motbakke eller løping (mine knær tåler dårlig løping for øyeblikket, snakkes om 30 kg ned). Unner alle den følelsen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå