Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun har absolutt gått ned mye. Og hun var og er en inspirasjon for meg når det kommer til klær. Liker også at hun samarbeider med Ellos, hun viser frem mye der jeg synes er fint! Jeg skal også ned mye i vekt, men har gått en annen vei for hjelp. Uansett metode er det ekstremt vanskelig å holde vekten nede, derfor valgte jeg ikke slankeoperasjon. Et liv med mindre energi og piller hver dag frister ikke meg. Så dette med vekt er utrolig vanskelig, og her må jeg bare si at jeg føler med Helene og håper hun lykkes på sikt også. 

Når det er sagt er ikke ting (eller mennesker) "svart/hvitt". Det at hun oppretter spleis til hunden for senere å fronte sminkekjøp, oppussing av stue etc etc. Selv om det er på Finn - Det ser bare ikke bra ut! Helt utrolig at hun ikke ser det selv. Jeg tror IKKE hun lurte til seg pengene, hun var nok desperat da de opprettet spleisen. Men at hun i ettertid fronter en kjøpefest på sosiale medier.. Det var lite gjennomtenkt, for å si det på en fin måte. Håper hun har lært.

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Stupebrett skrev:

Det må ikke. Men det snur ofte en negativ trend. Ofte kan vektnedgangen føre til den ekstra dytten/mestringen kall det hva du vil som kan sette i gang en positiv utvikling. 

Og å «få det mentale på plass» er jo en kontinuerlig jobb gjennom hele livet i en spiseforstyrrelse. Man kan jo helt fint ha «det mentale på plass» rett etter operasjon og så noen år siden få en livskrise så alt raser sammen. Men hva skal man gjøre?

Man lar ikke være å behandle anorektikere fordi en del ikke blir friske og dør av det heller. 

Og om Jørgen Foss hadde en vellykket operasjon eller ikke så er ikke anekdoter det samme som årsakssammenheng.

Enig i det du skriver. Spiseforstyrrelser er alvorlig og må jobbes med kontinuerlig. Jeg tror det er alfa og omega at man får god hjelp til å takle det psykiske. Vet ikke hvordan tilbudet er etter en operasjon, men mener å huske at det er opptil 2 år. Tilbudene til folk med psykiske lidelser er generelt alt for dårlig

Forebygging av psykisk og fysisk helse skolen tror jeg er kjempeviktig.

• Liker 1
Gjest Heartgirl
Skrevet
4 timer siden, cerruti skrev:

Dette viser vel forresten også hvor mye hun har gått ned.

Ja hun er nydelig og hun kledde klærne hun har på seg ❤️ 

Gjest Heartgirl
Skrevet
1 time siden, cerruti skrev:

Jeg tenker at den er vellykket siden hun jo har gått ned mye. 

Det tenker jeg også, men noen her inne unner dessverre ikke HD og lykkes når de kritiserer henne for alt som har med vektnedgang å gjøre. 

Skrevet

Hadde hun vært så fornøyd med kroppen sin, så hadde hun ikke skjult halvparten med morgenkåpe når hun viser fram undertøy. 

• Liker 11
Skrevet
4 hours ago, cerruti said:

Godt du har tatt en beslutning. Hvis det likevel blir venting, vil jeg anbefale at du søker opp Thor Foseid, eller Spør Thor på Facebook. Han selger kostplaner for ca 300kr og er en sterk pådriver for å unngå slankeoperasjon, da nettopp så mange går opp igjen. 

Kostplan får man jo på sykehuset uansett om man går for operasjon eller ikke. 

Skrevet
38 minutter siden, Pollen skrev:

Hadde hun vært så fornøyd med kroppen sin, så hadde hun ikke skjult halvparten med morgenkåpe når hun viser fram undertøy. 

Dere kritiserer henne konstant for å vise for mye hud, men nå skal dere ta henne for å vise for lite hud også?! 

• Liker 14
Skrevet
42 minutter siden, Klemen10na skrev:

Kostplan får man jo på sykehuset uansett om man går for operasjon eller ikke. 

Det er langt ifra samme kostplan som man får på sykehuset, Thor sine planer er en livsstilsendring, planen man får på sykehuset før en evt operasjon er vel en diett?

• Liker 3
Gjest Heartgirl
Skrevet
8 minutter siden, Ryuk skrev:

Dere kritiserer henne konstant for å vise for mye hud, men nå skal dere ta henne for å vise for lite hud også?! 

Sier bare hvor lavmål kritikken av HD begynner å bli :(

Skrevet
2 minutter siden, Tessa12 said:

Det er langt ifra samme kostplan som man får på sykehuset, Thor sine planer er en livsstilsendring, planen man får på sykehuset før en evt operasjon er vel en diett?

Nei, de tilpasses hver enkelt. Den er jo for å ha et kaloriunderskudd, men det er ikke lite mat. 
Før en operasjon må man ligge på 1000 kcal i tre uker, men det er ikke denne matplanen som gjelder utenom de tre ukene. 

Skrevet
17 minutter siden, Ryuk said:

Går vel mer på det at når hun først skal vise hud, og samtidig er så fornøyd med kroppen, så kan hun droppe å dekke seg med morgenkåpen (Som da indikerer at hun slettes ikke er så fornøyd).. går ikke på at hun viser for lite hud i den forstand du tolker det.. 

• Liker 9
Skrevet
23 minutter siden, Klemen10na skrev:

Nei, de tilpasses hver enkelt. Den er jo for å ha et kaloriunderskudd, men det er ikke lite mat. 
Før en operasjon må man ligge på 1000 kcal i tre uker, men det er ikke denne matplanen som gjelder utenom de tre ukene. 

Thor har en helt annen filosofi en helsemyndighetene. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, cerruti skrev:

Thor har en helt annen filosofi en helsemyndighetene. 

Han tjener masse penger på dette og høster en del kritikk, hadde aldri kjøpt noe av han

• Liker 15
Skrevet
36 minutter siden, Ryuk skrev:

Det er galt uansett hva hun gjør

• Liker 5
Skrevet
38 minutter siden, Orly skrev:

Han tjener masse penger på dette og høster en del kritikk, hadde aldri kjøpt noe av han

Jeg hadde i hvert fall heller prøvd ALT før en slankeoperasjon. 

• Liker 4
Skrevet
39 minutter siden, Orly skrev:

At han tjener penger skulle vel bare mangle- han har jo gjort en enorm jobb, og tjenestene hans etterspørres. 

• Liker 3
Gjest Lirah
Skrevet
6 timer siden, Levina skrev:

Det er jo ikke slik hun ser ut. Når du ser henne i joggebukse sammen med mannen, så er hun overhode ikke slik, posering eller ikke. På dette bildet her, har hun smale hofter og midje. Hun har tidligere skrevet at det er mannen som ser over bilder før de blir publisert. Det er helt tydelig på det siste bildet at det har redigert henne smalere. Jeg synes det er synd at dette blir benektet, men hva kan man ellers si.. Helene Drage blir nok fornøyd når slike bilder blir publisert, men det viser ikke henne som den hun er. Slik var det endel bilder før operasjonen og dessverre enkelte bilder nå også. Folk er da ikke blinde..

Det er mange som tenker som deg, og det syns jeg faktisk er veldig trist! Selvfølgelig ser man annerledes ut fra tid til annet. På mitt profilbilde på facebook er jeg sminket og har ordna håret, jeg har på meg pene klær og ser ganske flott ut. På jobb bruker jeg ikke sminke og håret har jeg opp i en ball. Når jeg sitter hjemme er håret løst og jeg bruker ikke sminke, og jeg har på meg koseklær. Når jeg skal ut blant folk, så ordner jeg meg. 

Tror du alle ser ut som en supermodell til alle døgnets tider? Det er ingenting på bildet som tilsier at hun er redigert smalere. Det kan være kameravinkelen som gjør at hun ser smalere ut, dessuten bruker hun en flatterende kjole som fremhever midje og gir henne en timeglassfigur. 

Holdning, posering osv har mye å si. Men å hevde at "det er ikke slik hun ser ut" blir for dumt. Man ser jo at det er henne, hun er ikke ugjenkjennelig. Man ser ikke helt lik ut når man har på joggebukse vs når man har ordna seg!  

Gjest Heartgirl
Skrevet
4 timer siden, Pollen skrev:

Hun er fornøyd med kroppen sin, og derfor tørr hun å posere slik hun gjør. Hadde hun ikke vært fornøyd hadde hun aldri turt å stå slik. 

Gjest Heartgirl
Skrevet
40 minutter siden, MiominMio skrev:

Klarer virkelig ikke se at hun er redigert tynnere - ser forskjell kun pga posering, men ellers er det likt Og seriøst kommentere hvordan hun står med beinet - da har man liiiiite å kommentere (det var ikke til den jeg quota, men en lenger oppe her).  Har inntrykk av at folk leiter etter ting å ta henne på samme hva det skal være - det er pinlig.

Det vises veldig godt noe annet er helt feil å si. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett og svar til dette. 

Sol, admin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...