Embla82 Skrevet 7. mai 2020 #3321 Skrevet 7. mai 2020 23 minutter siden, Caram skrev: Noen burde ta tak i denne mobbekulturen, det er ikke slik at bare man har en blogg, så er man en «offentlig person», og har dermed samtykket i å ta i mot dritt med bøyd hode. Man er ikke en offentlig person bare fordi man har en blogg. Da har man en offentlig kommunikasjonskanal. Men når man tjener penger på å påvirke andre via bloggen, da er man en bedrift. Og om bedriften frontes via en selv eller egen familie så blir man offentlige personer. Jeg synes også det kommer en del unødvendig kritikk og pirk her inne. Men derfra til å synes at influencere skal kunne få alle de positive sidene med en følgerskare og evne til å påvirke uten å måtte svare på kritikken (for mye av den er berettiget) er naivt. Spleis fører dessuten til drama både her og der. Har sett det flere ganger i diverse Facebook-grupper. Og det er grunnen til at Spleis og lignende innsamlinger etterhvert ikke er lov i de fleste større grupper. Når folk får penger for å være uansvarlige og sette seg selv i offerrolle så oppleves det som urettferdig av alle som har lite å rutte med men forvalter pengene de har ansvarlig og derfor aldri får hjelp av andre. Spleis kan føles som en enkel utvei, men det er like mye en enkel måte å tiltrekke seg et kritisk blikk. 13
Gjest Lirah Skrevet 7. mai 2020 #3322 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, Caram skrev: Ro deg ned et par hakk. Råder deg til å lese gjennom hele tråden, det er MOBBING! Hva er drivkraften for å følge en blogger når man bare irriterer seg over alt hun gjør? Du sier du kan kun snakke for deg selv, men du snakker da for mange flere når du påstår at: «Alle som har deltatt i spleisen har fått en vond smak i bunnen..» Hadde jeg vært HD hadde jeg gått ut i media mot KG. Noen burde ta tak i denne mobbekulturen, det er ikke slik at bare man har en blogg, så er man en «offentlig person», og har dermed samtykket i å ta i mot dritt med bøyd hode. 🤦♀️🤦♀️🤦♀️
Gjest Heartgirl Skrevet 7. mai 2020 #3323 Skrevet 7. mai 2020 3 timer siden, Caram skrev: Ro deg ned et par hakk. Råder deg til å lese gjennom hele tråden, det er MOBBING! Hva er drivkraften for å følge en blogger når man bare irriterer seg over alt hun gjør? Du sier du kan kun snakke for deg selv, men du snakker da for mange flere når du påstår at: «Alle som har deltatt i spleisen har fått en vond smak i bunnen..» Hadde jeg vært HD hadde jeg gått ut i media mot KG. Noen burde ta tak i denne mobbekulturen, det er ikke slik at bare man har en blogg, så er man en «offentlig person», og har dermed samtykket i å ta i mot dritt med bøyd hode. Takk for at du ser det jeg ser, og for at du sier fra ❤️
Måne Rampelyset Skrevet 7. mai 2020 #3324 Skrevet 7. mai 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og svar til dette. Måne, admin. 1
Gjest Lirah Skrevet 7. mai 2020 #3325 Skrevet 7. mai 2020 (endret) Lurer på hvorfor hun la ut bilde av seg selv der hun poserte slik at kragebeina viste - og så slettet det igjen. Dette var i storyen, hun var fascinert over kragebeina sine. Synlige kragebein er vakkert, det syns jeg også, men mange forbinder det nok litt med proana osv. Så er vell sikkert derfor noen reagerer når hun legger ut slikt. I tillegg er det ikke ofte man har synlige kragebein når man er overvektige - men poserer jeg slik som hun gjorde på det bildet, så viser mine også. Mine er dog ikke synlige før fettprosenten min er ganske så lav. Endret 7. mai 2020 av Lirah
alix Skrevet 7. mai 2020 #3326 Skrevet 7. mai 2020 26 minutter siden, Lirah skrev: Lurer på hvorfor hun la ut bilde av seg selv der hun poserte slik at kragebeina viste - og så slettet det igjen. Var det noen synlige kragebein der da? 1
miss summers Skrevet 7. mai 2020 #3327 Skrevet 7. mai 2020 Er dette med krageben en greie? Jeg så også bildet, men ikke så mye bein. 5
Gjest Lirah Skrevet 7. mai 2020 #3328 Skrevet 7. mai 2020 5 minutter siden, miss summers skrev: Er dette med krageben en greie? Jeg så også bildet, men ikke så mye bein. Hun har lagt ut om det før, nøyaktig hva hun skrev forrige gang hun la det ut husker jeg ikke, men hun beklagde seg i etterkant. Dette med synlige bein er jo en greie innad proana miljøet. Synlige hoftebein, synlige ribbebein, synlige kragebein osv. Noen syns at synlige kragebein er pent, andre kunne ikke brydd seg mindre om akkurat dette.
miss summers Skrevet 7. mai 2020 #3329 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, Lirah skrev: Hun har lagt ut om det før, nøyaktig hva hun skrev forrige gang hun la det ut husker jeg ikke, men hun beklagde seg i etterkant. Dette med synlige bein er jo en greie innad proana miljøet. Synlige hoftebein, synlige ribbebein, synlige kragebein osv. Noen syns at synlige kragebein er pent, andre kunne ikke brydd seg mindre om akkurat dette. Ok, takk for svar. Har stusset på det når hun la ut sist, for jeg har aldri tenkt over det selv.
Infinity Skrevet 7. mai 2020 #3330 Skrevet 7. mai 2020 3 minutter siden, Lirah skrev: Hun har lagt ut om det før, nøyaktig hva hun skrev forrige gang hun la det ut husker jeg ikke, men hun beklagde seg i etterkant. Dette med synlige bein er jo en greie innad proana miljøet. Synlige hoftebein, synlige ribbebein, synlige kragebein osv. Noen syns at synlige kragebein er pent, andre kunne ikke brydd seg mindre om akkurat dette. I alle dager. Skal hun shames som proana også nå ? 🤷♀️ Jeg tror at veldig få så det samme som deg i det bildet. 11
Rosasko Skrevet 7. mai 2020 #3331 Skrevet 7. mai 2020 Komikerfrue sa for noen dager siden at hun har mistet sine krageben og 🤷🏻♀️ Jeg har aldri tenkt over mine før dei påpekte det. Og hei, jeg hadde vist når jeg sjekket🙈 1
cerruti Skrevet 7. mai 2020 #3332 Skrevet 7. mai 2020 12 minutter siden, Lirah skrev: Hun har lagt ut om det før, nøyaktig hva hun skrev forrige gang hun la det ut husker jeg ikke, men hun beklagde seg i etterkant. Dette med synlige bein er jo en greie innad proana miljøet. Synlige hoftebein, synlige ribbebein, synlige kragebein osv. Noen syns at synlige kragebein er pent, andre kunne ikke brydd seg mindre om akkurat dette. Har hun gjort det igjen? Sist skrev hun noe om at hun var så glad for å ha det etter å ha vært for overvektig til å ha det før. Igjen; kroppsfokus = kroppspress. 5
Gjest Lirah Skrevet 7. mai 2020 #3333 Skrevet 7. mai 2020 Akkurat nå, cerruti skrev: Har hun gjort det igjen? Sist skrev hun noe om at hun var så glad for å ha det etter å ha vært for overvektig til å ha det før. Igjen; kroppsfokus = kroppspress. Ja, var vell noe slikt. Hun har gjort det igjen ja, skrev at hun var fascinert over kragebeinene eller noe i den dur. Var et bilde. Ble sletta ganske fort tror jeg.
Hyaluronica Skrevet 7. mai 2020 #3334 Skrevet 7. mai 2020 Det ligger fremdeles på fb story hvertfall.
Gjest Lirah Skrevet 7. mai 2020 #3335 Skrevet 7. mai 2020 12 minutter siden, Hyaluronica skrev: Det ligger fremdeles på fb story hvertfall. Hun slettet det nok fra insta når hun husket reaksjonene fra forrige gang. Men er ikke "samme greia" denne gangen, hun bare skriver at hun er fascinert over beinene.
arnoyb Skrevet 8. mai 2020 #3336 Skrevet 8. mai 2020 7 timer siden, Lirah skrev: Hun slettet det nok fra insta når hun husket reaksjonene fra forrige gang. Men er ikke "samme greia" denne gangen, hun bare skriver at hun er fascinert over beinene. Nei absolutt ikke noe å legge ut på sosiale medier! Som tidligere fedme kategori to skjønner jeg hvor gøy det er å se de, men for det første må hun posere de frem og for det andre er det bare teit å legge ut. Men heter det ikke kragebein? Er kravebein en "søring" måte å si det på, eller? 4
Pollen Skrevet 8. mai 2020 #3337 Skrevet 8. mai 2020 Klart man ser «kravebeinet» når hodet strekkes en halvmeter til siden. 15
cerruti Skrevet 8. mai 2020 #3338 Skrevet 8. mai 2020 1 time siden, arnoyb skrev: Nei absolutt ikke noe å legge ut på sosiale medier! Som tidligere fedme kategori to skjønner jeg hvor gøy det er å se de, men for det første må hun posere de frem og for det andre er det bare teit å legge ut. Men heter det ikke kragebein? Er kravebein en "søring" måte å si det på, eller? Jeg fatter ikke hvordan godt voksne bloggere kan holde på med slik selvdigging og til syvende og sist utseendefokus. 11
Gjest Beatbox Skrevet 8. mai 2020 #3339 Skrevet 8. mai 2020 1 time siden, arnoyb skrev: Nei absolutt ikke noe å legge ut på sosiale medier! Som tidligere fedme kategori to skjønner jeg hvor gøy det er å se de, men for det første må hun posere de frem og for det andre er det bare teit å legge ut. Men heter det ikke kragebein? Er kravebein en "søring" måte å si det på, eller? https://naob.no/ordbok/kraveben
Butternut Skrevet 8. mai 2020 #3340 Skrevet 8. mai 2020 Synes det er trist når man er 30+ å være så tydelig kroppsfokusert, og det foran et "publikum" også. Det er jo tydelig at det er svært skadelig (for enkelte) å holde på som influencer i et x antall år der man lever i en egen ego-boble. Dette gjelder ikke kun HD, men mange av de andre også. 16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå