Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Krølltang89 skrev:

Jeg innser nå at det var naivt at meg å tro at jeg skulle klare å oerbevise et helt forum om sannheten rundt dette med spleisen. Selv om jeg føler at jeg nogenlunde har klart det. Men men.

Jeg ser det dukker opp flere spørsmål, både usaklig og saklige enn jeg klarer eller ønsker å svare på. Derfor tror jeg at jeg melder meg ut av diskusjonen. Jeg kan avsluttningvis si at vi jobber daglig rundt dete med økonomien, men som dere så fint beviser her: Det er veldig tabulagt og blir sjeldent tatt imot med forståelse, noe som gjør det ekstra tungt for de som befinner seg i den situasjonen. Jeg har heller ikke en stor interesse av å eks dele lønnslippen min med dere (eks på detalj).

Jeg har tatt en prat med Helene, og ja, det skal merkes mye bedre fremover. Takk til de som kom med saklig kommentarer :)

Useriøst. Ikke et eneste svar på mine kommentarer om at spons ikke er gratis. Da mistenker jeg at dere faktisk tror det er gratis. 

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, miss summers said:

Useriøst. Ikke et eneste svar på mine kommentarer om at spons ikke er gratis. Da mistenker jeg at dere faktisk tror det er gratis. 

Unødvendig. Din svar er lest og forstått. Vi har snakket sammen om forskjellene mellom reklame og spons, og vet hvilket avtaler vi har. Dette vet ikke du. Vi skal blir bedre på å merke dette i fremtiden. Vi vet meget godt at sponsende produkter må det betales skatt på, og vi tar høyde for det.

Sorry for evt krasst svar, men nå ble jeg litt irritert igjen.

• Liker 7
Skrevet
27 minutter siden, Beatbox skrev:

Mannen hennes er med i debatten så helt klart ja!

Han er «med» i debatten??!! 
Herregud så weird ... må være slitsomt for han da men Hun trenger vel én til å forsvare seg. Hva er brukernavnet hans da?

• Liker 3
Gjest Beatbox
Skrevet
Akkurat nå, SinfulBby skrev:

Han er «med» i debatten??!! 
Herregud så weird ... må være slitsomt for han da men Hun trenger vel én til å forsvare seg. Hva er brukernavnet hans da?

krølltang89

Skrevet
Akkurat nå, Beatbox skrev:

krølltang89

Ja nå så jeg det.

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Krølltang89 skrev:

Unødvendig. Din svar er lest og forstått. Vi har snakket sammen om forskjellene mellom reklame og spons, og vet hvilket avtaler vi har. Dette vet ikke du. Vi skal blir bedre på å merke dette i fremtiden. Vi vet meget godt at sponsende produkter må det betales skatt på, og vi tar høyde for det.

Sorry for evt krasst svar, men nå ble jeg litt irritert igjen.

Men uansett hvilke avtaler dere har, så skal spons også merkes , reklame/spons skal merkes på alle innlegg og hvilke firma som sponser eller som det reklameres for. Helene var veldig flink på dette tidligere, det har sklidd totalt ut. Og H er veldig flink til å henge ut andre som ikke merker bra nok eller til andre aktører i SOME så da bør en ihvertfall gå foran som et godt eksempel. Skjønner at det med økonomi er sårbart og det kommer en del påhopp. Men det har dere igrunn lagt opp til en selv . Reagerte også på dette med mascara , selbruningstest av SE sin Glød  etc. Alt dette koster penger , kanskje ikke store beløp hver for seg men totalt gjør det innenfor gitt tid.  Og det er klarft det er ekstra sårbart når det dras inn diskusjoner angående hundene deres og at dere fremstår uansvarlige når det kommer til økonomi og forsikring bl.a . Det skurret allerede den gang med misforståelse i forhold til forsikringsselskap og at dere ikke hadde forsikring som dekket operasjon. Uansett når en får hjelp via spleis så går en ikke amok i SOME og viser all slags "luksus" en bruker penger på når en har fått hjelp av x antall fremmede til operasjon. Da er man ydmyk og tenker seg om før en blafrer med alt en bruker penger på

• Liker 18
Skrevet

Den spleisen vil ødelegge mye for dere fremover.Jeg ville ha startet med å spore opp alle giverne,i hvertfall de som tar seg spore opp.Og deretter startet tilbakebetalingen til giverne.Dette var et stort ,idiotisk feiltrinn av dere.Det bør dere innrømme og beklage offentlig.Hverken du eller kona di kan gå videre etter dette som om ingenting har skjedd (da tenker jeg på at dere har tigd til dere over 30.000 av fremmede)

• Liker 32
Gjest Lirah
Skrevet
2 timer siden, Krølltang89 skrev:

Hei.
Beklager, jeg mente ikke å bruke hersketeknikker. Som allerede skrevet så følte jeg at dette med svindel lå litt mellom linjene, som traff et punkt hos meg. Da kom piggene ut, og jeg har nok ikke klart å holde frustrasjonen godt nok tilbake. Det var mer en naturlig reaskjon fra min side, da det føles enormt ubhagelig å føle at andre tenker dette om oss.
Når det gjelder pengebruk i ettertid så innser jeg at det kan være vanskelig å overtale flere av dere. Men sannheten er at det er mye spons: alle treningstightsene er spons over tid. Veldig mange av tighsene man ser er fra Bara, som dere kan se gjentatte sponsende innlegg fra på hennes Instagram. Klær generelt er også endel spons. Mange skjønnhetsbehandlinger er også spons. Vi har også endel avtaler som gir oss ekstra rabatter osv osv.

At mye er sponset og at dere får rabatter osv, det tror jeg på. Men dessverre er ikke din kone flink til å merke hverken reklame eller sponsede produkter (akkurat NÅ har hun en umerket reklamelenke i sin biografi på instagram, en skitten clickbait, "sjekk ut det her" liksom). Det er også flere her inne som har mistet tillit til Helene, og vi er mange som syns at hennes troverdighet har forfalt. Dette med bilderedigering, f.eks. Jeg har selv samme mobil og mine selfier får ikke utjevna hud automatisk når beautyfilteret er av. Men det får tydeligvis hennes. Det er tydelig at bildene er redigerte, og da ikke bare med lys eller farge. Men ja, ettersom denne tilliten er svekket så blir man skeptisk til mye annet også. 

Dette trenger du ikke svare på og du er ikke her for å svare på det heller. Det er helt greit. Kanskje du bringer det videre til henne, kanskje ikke. Hva er poenget med å lyve for noe som er helt opplagt? 

Gjest Lirah
Skrevet

Jeg fikk nettopp pm om at jeg kan få tilbake pengene jeg har bidratt med i spleisen. Det syns jeg var veldig fint, og jeg takker for tilbudet men jeg støttet de der og da, og velger ikke å kreve pengene tilbake. :) 

Skrevet

Forøvrig syns jeg det er kjempe dumt at HD har begynt å slurve sånn med merking, hun som var så opptatt av dette før. Det var jo flere ganger hun forhørte seg rundt for å være helt sikker på at hun ikke gjorde noe feil. 

Håper hun skjerper seg fort, for jeg er lei av å melde inn alle mulige influensere som ikke kan jobben sin😏

• Liker 12
Skrevet (endret)

Siden januar telte jeg nå et minimum av 58 feil på hvordan merking skal foregå. Dette er manglende informasjon, manglende reklamemerking, og ingen merking i det hele tatt fra facebook, instagram, blogg og youtube. Når en legger på all feilmerking og manglende merking på snap og instastory som forsvinner etter 24t blir det da et veldig høyt tall bare 4 måneder og noen dager tilbake. 

Reglene står tydelig hos forbrukertilsynet, og det er til og med en del med "vanlige spm" https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some. Sistnevnte som er vedlagt burde Drage bruke flittig da en større andel feil ligger der, for senest 13.april måtte en bruker opplyse om reglene i kommentarfeltet på instagram hvor Drage var uenig i en klar retningslinje. Etterfulgt av utsagnet "men heller merke en gang for mye enn for lite" fra Drage selv. https://www.instagram.com/p/B-6lImODbh2/?igshid=rut97hw25b96

Det blir feil å måtte gi beskjed til en som leverer reklame hver eneste gang de gjør feil i merkingen (som blir nesten hver dag i perioder). Hver gang kommer det noe lignende at en skal forbedre seg som svar, men likevel skjer det ikke. Da burde senderen heller bruke bedre tid på å se gjennom retningslinjene og ta sin tid ved produksjon av innholdet. De har tross alt et ansvar og burde stå til det. I det store bildet er det svært lite å holde styr på når det kommer til den merkingen. Det burde sitte i fingertuppene etter så mange år. 

At @Krølltang89 da sier at mye av det som vises er sponset må det følges opp. Virkelig følges opp, for her er det alt for mye feil i kanalene.

Endret av Moonwalker
  • Liker 21
Skrevet
4 timer siden, Krølltang89 skrev:

Den TikTok'en ble lagd med et glimt i øye. Pakkene Helene faktisk har i den videoen er spons, men det var ment som en morsom greie.

Og det skjønte alle, bortsett fra enkelte her som kun er ute etter å finne noe å bli opprørt over. Altså, herregud, hvem tar en tictok seriøst? 

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg er enig i at det å vise frem et forbruk som Helene har gjort etter å ha mottatt spleispenger er taktløst.

Men Helene og mannen er ikke alene om å ikke være rustet til å ta en såpass stor utgift fra en uke til den andre. Det er forskjell på å kjøpe noe til 500 kroner og å betale 30.000..

https://www.nrk.no/osloogviken/unge-har-blitt-flinkere-til-a-spare-1.14887289

I en fersk undersøkelse fra Finans Norge svarer 25 prosent at de ikke makter å betale en uforutsett utgift på 25 000 kroner.

I Statistisk sentralbyrås årlige levekårsundersøkelse i 2018 svarte 19 prosent at de heller ikke klarte en utgift på 15000 kroner. Da måtte de i så fall ta opp lån, få hjelp fra andre, eller selge eiendeler.

Helene ser ut til å leve i en verden hvor hun ikke tar voksenansvar for sin egen økonomi. Bruker måneder på flere utdannelser også gidder hun ikke jobbe med det likevel. Hopper fra jobb til jobb, uant hvorfor, men.. Sliter man med økonomien så må man kanskje jobbe i en jobb som kanskje ikke er drømmen, men som brings home the bacon. Mannen jobber og står på, men hun vil det, nei, nå vil hun det, også ville hun visst det, svins og svans.

Herlighet, jeg kunne tenkt meg å bli psykolog, jeg, men jeg er voksen og har utgifter og da jobber jeg i min trygge faste jobb, for penga må liksom inn. Så får andre drømmer heller leves ut. 

Endret av neiognei
  • Liker 7
Skrevet
5 timer siden, Bacon2015 skrev:

Man har ikke noe med andres privat økonomi å gjøre, men når man legger ut en spleis som to voksne mennesker i full jobb, på 32000 kroner (hele summen) og i tillegg ikke kan bidra med en krone selv så har man jo annonsert til verden at man er ræva med økonomi og samtidig åpnet opp for en diskusjon rundt dette. Ikke en eneste krone kunne de bidra med selv, enda det er deres hund og deres ansvar. 
Ikke var det antydning til salg av klær, dyr sminke, PC eller gaming utstyr.

Mindre enn to uker etterpå er det fest med lønna. Sminke, skjønnhetsbehandlinger og shopping blir nøye dokumentert. Nå er lønna kommet og den skal brukes opp! Det minner meg litt om den gangen jeg ga en venninne penger til mat fordi det var tomt i skapene hennes, samme kveld var hun ute på byen for de pengene. Følte meg greit tråkket på. 

Poenget er at Helene og mannen satt og ventet på at noen andre skulle dekke sine kostnader fordi de ikke hadde forsikring (?) og de bidro ikke med en eneste krone selv. Når så lønnen kommer på kontoen er det rett ut å bruke pengene på piss. Det har de all rett til å gjøre, men ha vett nok til å ikke dokumenter det på sosiale medier. Det beviser tydelig at økonomien ikke var så dårlig stilt som den ble fremstilt på spleis og det er ikke rart at folk føler seg lurt. 

Den gangen jeg må ty til å legge ut en spleis for at ting skal gå rundt her hjemme eller jeg må dekke en uforutsett hendelse så skal jeg jaggu meg ha solgt alt jeg eier i forkant. Jeg er av den oppfatning at mitt liv, mine barn, mine dyr og min husholdning (inkludert kostnader og uforutsette hendelser knyttet opp mot dette) er mitt ansvar og ingen andre sitt.

Amen and the HOLY MARIA!!🙏🏻🙌🏼👏🏼

• Liker 11
Skrevet
6 timer siden, neiognei skrev:

Og det skjønte alle, bortsett fra enkelte her som kun er ute etter å finne noe å bli opprørt over. Altså, herregud, hvem tar en tictok seriøst? 

Selvfølgelig tar man ikke tiktoks seriøst, poenget her er at det:

A  mangler merking dersom det er reklame (som det ble bekreftet at det er)

B er fullstendig smakløst å flashe penger i samme åndedrag som man tigger penger fordi man er blakk 

Selvom tiktok er meningsløst tidsfordriv er deg er det milliardindustri. Det landskapet barn navigerer i krever at det er en og annen voksen ansvarlig "nabokjerring" fordi det er det første sosiale mediet mange barn får slippes inn på. Mine barn inkludert.

Og ps, ord som "herregud " for å sette på plass andre som har en annen mening enn deg selv blir bare sett på som hersketeknikk og er ikke veien å gå for å få frem din mening.

• Liker 14
Skrevet

Nå må dere ikke falle ned av den høye hesten deres, damer...

Utrolig hvor høy moral dere har når det kommer til merking av reklame, bruk av filter etc. Mens mobbing og uthenging av en blogger er helt innafor!

Kan ikke skjønne hvorfor dere følger med HD i alle kanaler, når hun hverken inspirerer eller motiverer dere? Er det for å få ut gørra deres i et forum på KG? Merkelig hvordan mange av dere kan påpeke og hinte til at hun sliter med psyken, og stille egne diagnoser, men likevel synes det er greit å trykke henne enda mere ned?

Og gir man til spleis, så får man gjøre det uten å forlange detaljer fra personens økonomi! Er helt frivillig å bidra til spleis! Og de fleste av dere som hyler om spleisen og føler dere så krenka at det ikke er måte på, har ikke engang bidratt til spleisen selv!

Sier det igjen: en skam at KG lar denne tråden fortsette!

• Liker 17
Skrevet

😴😴 Nå har vi vel snakket om denne spleisen lenge nok eller? Dere får ikke mer svar nå, så da kan den vel legges død? 

• Liker 6
Gjest Lirah
Skrevet
4 timer siden, Caram skrev:

Nå må dere ikke falle ned av den høye hesten deres, damer...

Utrolig hvor høy moral dere har når det kommer til merking av reklame, bruk av filter etc. Mens mobbing og uthenging av en blogger er helt innafor!

Kan ikke skjønne hvorfor dere følger med HD i alle kanaler, når hun hverken inspirerer eller motiverer dere? Er det for å få ut gørra deres i et forum på KG? Merkelig hvordan mange av dere kan påpeke og hinte til at hun sliter med psyken, og stille egne diagnoser, men likevel synes det er greit å trykke henne enda mere ned?

Og gir man til spleis, så får man gjøre det uten å forlange detaljer fra personens økonomi! Er helt frivillig å bidra til spleis! Og de fleste av dere som hyler om spleisen og føler dere så krenka at det ikke er måte på, har ikke engang bidratt til spleisen selv!

Sier det igjen: en skam at KG lar denne tråden fortsette!

Og en skam at du uttaler deg på bakgrunn av ting du ikke har en ringeste anelse om. Jeg kan kun snakke om meg selv, og nei, jeg bruker ikke filter på bildene mine. Jeg legger ikke ut bilder av meg selv og tagger med #nofilter og #naturlig mens jeg har farget hår, løsvipper, mye sminke, lange negler med lakk, samt redigerte selfies hvor man ser at ujevnheter er jevnet ut med redigering via en app. Jeg reklamerer ikke for klær osv på min profil, men hadde jeg gjort det, så hadde jeg vell da for pokker merket reklamen? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er så hersens vanskelig å skrive "REKLAME" eller "AD" på innlegg og bilder som er reklame? 

Det er INGEN her inne som har forlangt full innsyn i parets økonomi. Alle som har deltatt på spleisen har fått en vond smak i bunnen pga Helene skryter og viser frem sitt store forbruk på instagram. Rett etter vi har hjulpet paret med å betale operasjonen til hunden så får vi se Helene velte seg i luksus og bruke mye penger, som mange av oss ikke trodde hun hadde. Jeg trodde f.eks at de satt i en stor, økonomisk knipe, og at om de ikke fikk hjelp så måtte hunden avlives. Jeg har bidratt til spleisen selv, og har igjen ikke forlangt noe som helst. Har jeg vært skeptisk? Ja. Mats kommer inn i tråden og svarer på en del spørsmål, som for meg er tilfredsstillende nok. Jeg får også tilbud om å få tilbake de 100 kronene jeg donerte, noe jeg har valgt å takke nei til. 

Jeg har sett mobbing noen ganger i denne tråden, men det er virkelig ikke noe som går igjen konstant. Slutt å vann ut begrepet mobbing. Det finnes mennesker der ute som får sine liv ødelagt som følge av mobbing, og om du mener at kritisk tenkning er mobbing, så burde du virkelig få av deg skylappene, slutte å behandle deg selv med silkehansker og lære deg litt om livets realiteter! Helene blir kritisert i stor grad i denne tråden, for sin dårlige og synkende troverdighet. F.eks at hun lyver veldig hardt om redigering av bilder. Det er 100% tydelig at bildene blir redigert, men hun nekter på det. Hun later som ingenting. Det er skamfullt, og gir andre et urealistisk bilde av hvordan f.eks huden skal se ut. Det finnes mennesker med porselenshud/glasshud, og Helene er ikke en av de. Hun har synlige porer slik som nesten alle oss andre, hun har føflekker i ansiktet som plutselig forsvinner. 

Hadde det vært KUN MOBBING og hetsing og dritt i denne tråden, så hadde KG stengt den. Men så lenge regler ikke blir brutt og folk er saklige, så vil tråden bestå. Nå har vi de som liker å sette diagnoser og som er usaklige, som skriver direkte stygge ting, og som kun sprer kvalme. De blir som oftest ignorert eller konfrontert i tråden.

Skrevet

Veldig bra at mannen til Helene tok seg tid til å svare i tråden, uansett utfallet, Det som jeg stusser på, og som går igjen i flere diskusjoner blant bloggerene er skillet mellom privatpersonen og bedriften.

Så jeg lurer på følgende:

1) Det er privatpersonene Helene som eier hundene. De står vel registrert på henne og ikke på bedriften hennes.

2) Privatpersonen Helene bruker da bedrifts Helene sine SOME kanaler til å samle inn penger til privat Helene.

Så bedriften har da samlet inn penger til en privatperson, men det er jo i disse sakene ting blir utydelig når det kommer til bloggerne. Med tanke på at det har blitt kommunisert ut i SOME så burde da bedrift Helene vært tydeligere i forhold til kommunikasjon og dokumentasjon. For hvis ikke blir det da feil ovenfor kundene hennes...eller er jeg helt på bærtur nå?

• Liker 21
Skrevet
1 time siden, Lirah skrev:

Og en skam at du uttaler deg på bakgrunn av ting du ikke har en ringeste anelse om. Jeg kan kun snakke om meg selv, og nei, jeg bruker ikke filter på bildene mine. Jeg legger ikke ut bilder av meg selv og tagger med #nofilter og #naturlig mens jeg har farget hår, løsvipper, mye sminke, lange negler med lakk, samt redigerte selfies hvor man ser at ujevnheter er jevnet ut med redigering via en app. Jeg reklamerer ikke for klær osv på min profil, men hadde jeg gjort det, så hadde jeg vell da for pokker merket reklamen? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er så hersens vanskelig å skrive "REKLAME" eller "AD" på innlegg og bilder som er reklame? 

Det er INGEN her inne som har forlangt full innsyn i parets økonomi. Alle som har deltatt på spleisen har fått en vond smak i bunnen pga Helene skryter og viser frem sitt store forbruk på instagram. Rett etter vi har hjulpet paret med å betale operasjonen til hunden så får vi se Helene velte seg i luksus og bruke mye penger, som mange av oss ikke trodde hun hadde. Jeg trodde f.eks at de satt i en stor, økonomisk knipe, og at om de ikke fikk hjelp så måtte hunden avlives. Jeg har bidratt til spleisen selv, og har igjen ikke forlangt noe som helst. Har jeg vært skeptisk? Ja. Mats kommer inn i tråden og svarer på en del spørsmål, som for meg er tilfredsstillende nok. Jeg får også tilbud om å få tilbake de 100 kronene jeg donerte, noe jeg har valgt å takke nei til. 

Jeg har sett mobbing noen ganger i denne tråden, men det er virkelig ikke noe som går igjen konstant. Slutt å vann ut begrepet mobbing. Det finnes mennesker der ute som får sine liv ødelagt som følge av mobbing, og om du mener at kritisk tenkning er mobbing, så burde du virkelig få av deg skylappene, slutte å behandle deg selv med silkehansker og lære deg litt om livets realiteter! Helene blir kritisert i stor grad i denne tråden, for sin dårlige og synkende troverdighet. F.eks at hun lyver veldig hardt om redigering av bilder. Det er 100% tydelig at bildene blir redigert, men hun nekter på det. Hun later som ingenting. Det er skamfullt, og gir andre et urealistisk bilde av hvordan f.eks huden skal se ut. Det finnes mennesker med porselenshud/glasshud, og Helene er ikke en av de. Hun har synlige porer slik som nesten alle oss andre, hun har føflekker i ansiktet som plutselig forsvinner. 

Hadde det vært KUN MOBBING og hetsing og dritt i denne tråden, så hadde KG stengt den. Men så lenge regler ikke blir brutt og folk er saklige, så vil tråden bestå. Nå har vi de som liker å sette diagnoser og som er usaklige, som skriver direkte stygge ting, og som kun sprer kvalme. De blir som oftest ignorert eller konfrontert i tråden.

Ro deg ned et par hakk. Råder deg til å lese gjennom hele tråden, det er MOBBING! Hva er drivkraften for å følge en blogger når man bare irriterer seg over alt hun gjør?

Du sier du kan kun snakke for deg selv, men du snakker da for mange flere når du påstår at: «Alle som har deltatt i spleisen har fått en vond smak i bunnen..»

Hadde jeg vært HD hadde jeg gått ut i media mot KG. Noen burde ta tak i denne mobbekulturen, det er ikke slik at bare man har en blogg, så er man en «offentlig person», og har dermed samtykket i å ta i mot dritt med bøyd hode.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...