Krølltang89 Skrevet 6. mai 2020 #3281 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, Rosasko said: Hvorfor ikke kutte ut voksing, negler, løsvipper og andre sånne overflødige ting og heller sette dei av på sparekonto til «barna» deres da?? vist hundene hadde vert så viktig for dere, hadde dere vel prioritert at hundene kan få operere seg på dagen, og ikke vente flere dager? Er det da riktig av dere å eie 2 hunder? Er dere forsvarlige hundeeiere når dere faktisk ikke kan betale for dei, når ulykker oppstår? Dere må jo ha hjelp av andre om ulykker skjer. Det er faktisk ikke bra! hvorfor ikke selge gaming utstyret ditt? Er ikke hundene viktige? Helene kan selge klær, sko. hva gjør dere neste gang ulykken er ute? Slike beskyldninger blir det vanskelig å svare på. Når det gjelder vipper og negler så har Helene kuttet ut dette, eller fått en ny og bedre avtale enn hva vi hadde før. Når du spør om du er riktig av oss å eie to hunder blir jeg rett og slett litt målløs. Vi jobber med å fylle opp en buffer, og tar grep for fremtiden. Mitt gaming utstyr er ikke verdt så mye, men jo jeg hadde solgt det hvis det hadde hjulpet. Det er innafor å evt sette spørsmålstegn ved hvordan dette ble gjort, selv om jeg prøver å være så åpen som mulig rundt det. Men å si at det ikke er riktig av oss og ha to hunder blir ganske drøyt. Det for meg gir inntrykket av at du kun da er ute etter å ta oss, og det har jeg ingen interesse av og underholde. 11
Miranda16 Skrevet 6. mai 2020 #3282 Skrevet 6. mai 2020 9 minutter siden, Krølltang89 skrev: Veldig mange av tighsene man ser er fra Bara, som dere kan se gjentatte sponsende innlegg fra på hennes Instagram. Klær generelt er også endel spons. Mange skjønnhetsbehandlinger er også spons. Vi har også endel avtaler som gir oss ekstra rabatter osv osv. Mye er ikke merket i det hele tatt på IG feks. Det som er merket av treningstøy og klær er merket som reklame, ikke spons.. Spons må man også skatte av. Siterer fra @skruf 5/5/2020 Reklamerer man for f.eks en tights så betaler man 40% av verdien, ikke med rene penger der og da men via skatt. Alle disse skjønnhetsbehandlinger du referrer til er heller ikke merket på SOME. 21
Krølltang89 Skrevet 6. mai 2020 #3283 Skrevet 6. mai 2020 4 minutter siden, Summeer said: Men @Krølltang89 hvorfor da fronte " har vært på shopping med mannens kort" på tiktok, og ikke merke TYDELIG hva som er spons og gaver, når man helt klart ikke har midlene til å opprettholde en sånn livsstil. For uten bufferkonto på 2x total inntekt, og uten andre muligheter enn å selge skinnet sitt for en spleis så ser det, tja, i beste fall naivt ut... Den TikTok'en ble lagd med et glimt i øye. Pakkene Helene faktisk har i den videoen er spons, men det var ment som en morsom greie. 2
Rosasko Skrevet 6. mai 2020 #3284 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, Krølltang89 skrev: Slike beskyldninger blir det vanskelig å svare på. Når det gjelder vipper og negler så har Helene kuttet ut dette, eller fått en ny og bedre avtale enn hva vi hadde før. Når du spør om du er riktig av oss å eie to hunder blir jeg rett og slett litt målløs. Vi jobber med å fylle opp en buffer, og tar grep for fremtiden. Mitt gaming utstyr er ikke verdt så mye, men jo jeg hadde solgt det hvis det hadde hjulpet. Det er innafor å evt sette spørsmålstegn ved hvordan dette ble gjort, selv om jeg prøver å være så åpen som mulig rundt det. Men å si at det ikke er riktig av oss og ha to hunder blir ganske drøyt. Det for meg gir inntrykket av at du kun da er ute etter å ta oss, og det har jeg ingen interesse av og underholde. Men det er jo ikke riktig av dere og ha ansvar for 2 hunder når dere ikke kan betale for dei uten hjelp fra andre kjære deg! 20
annebanane Skrevet 6. mai 2020 #3285 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 48 minutter siden, Krølltang89 skrev: Jeg har snakket med Helene, og vi skal se om vi får lagt ut dokumentasjonen også på Spleis siden. Vi har prøvd, men ikke fått det til tidligere. Når det gjelder tillegget ditt: Vi har lagt ut dokumentasjon på alt som har omhandlet Gaia i denne prosessen. Igjen så forventet vi alvorlig talt ikke å få inn så mye penger som vi gjorde. Jeg ser det nå at vi kunne nok ha dokumentert litt bedre andre steder også, som på facebook osv. Det skal jeg gjøre en endring på så fort jeg kan. Når det gjelder pengebruk i ettertid så innser jeg at det kan være vanskelig å overtale flere av dere. Men sannheten er at det er mye spons: alle treningstightsene er spons over tid. Veldig mange av tighsene man ser er fra Bara, som dere kan se gjentatte sponsende innlegg fra på hennes Instagram. Klær generelt er også endel spons. Mange skjønnhetsbehandlinger er også spons. Vi har også endel avtaler som gir oss ekstra rabatter osv osv. Jeg tror du misforstår meg på hva jeg mener som videre dokumentasjon. Jeg mener videre kvitteringer for restsummen - ikke nødvendigvis bilder og tekst om hvordan det går. Bilder er sikkert fint for de som er interessert i hundene og følger på den måten, men jeg er intereressert i å se hvor ting går rett og slett fordi dere selv har skrevet at dere skal vise det og at en eventuell restsum skal doneres. Så langt har det vært variende oppfølging av deres egen lovnad med manglende linker på riktige sider og kvitteringer som jeg selv lurer på (og har spurt deg om 2 ganger nå uten å få svar). Beskylder ikke noen for noe og har ikke donert heller, men synest ikke dere nødvendigvis holder det dere lover i spleisen. Det tar forøvrig ca 1 min å lage et innlegg på selve instagram med et eventuelt bilde av hunden og et skjermbilde av kvitteringssiden, etterfulgt av en link i teksten under. Så enkelt kunne det blitt gjort allerede fra første stund når dere lagde samlesiden. Anbefaler å gjøre det i stedet for å rote med spleisen, for det er tross alt instagram dere har linket til. Forøvrig er ikke spons gratis. Selv om en ikke betaler full sum er det enda penger rett ut grunnet skatt så sant en ikke får betalt for egne innlegg der inntekt er større enn skattesum. Totalt sett blir det mye penger å betale med mye spons. Og mye av sponsen er heller ikke merket, f.eks siste om Bara som hun hadde en boomerang om. Flere virker å bruke spons som et argument på at det ikke koster noe, men det er feil. Endret 6. mai 2020 av Moonwalker Skriveleif på tur 18
miss summers Skrevet 6. mai 2020 #3286 Skrevet 6. mai 2020 Akkurat nå, Krølltang89 skrev: Den TikTok'en ble lagd med et glimt i øye. Pakkene Helene faktisk har i den videoen er spons, men det var ment som en morsom greie. Da skal det merkes. Og det skal skattes. Spons er IKKE gratis. Så uansett hvordan dette vris; forbruket er hinsides, og provoserende for de som støttet dere økonomisk. Utrolig at man har så lite selvinnsikt og ydmykhet altså. 31
panzerpølsa Skrevet 6. mai 2020 #3287 Skrevet 6. mai 2020 Sakens kjerne er nok at Drage har mistet all troverdighet underveis. Hun sier en ting, gjør noe annet. Insisterer på at sånn er det, og plutselig var det ikke sånn allikevel. Hun har det fantastisk, og er så fornøyd. Neste øyeblikk er alt dritt, og det var plutselig ikke så bra. Det er undskyldninger og bortforklaringer, som ofte oppfattes som ren løgn. Så skjønner godt at folk ikke stoler på det som legges frem, og særlig etter å ha fått inn penger på en sånn måte. Goodiebox, kosmetikk, behandlinger, klær og dyr mat/diett. Dette går ikke overens med noe av det som er forklaringen på det hele. Overforbruk, og forbruk over evne kalles det. 26
Krølltang89 Skrevet 6. mai 2020 #3288 Skrevet 6. mai 2020 Just now, Rosasko said: Men det er jo ikke riktig av dere og ha ansvar for 2 hunder når dere ikke kan betale for dei uten hjelp fra andre kjære deg! Ok. Din mening. 1
Bacon2015 Skrevet 6. mai 2020 #3289 Skrevet 6. mai 2020 Man har ikke noe med andres privat økonomi å gjøre, men når man legger ut en spleis som to voksne mennesker i full jobb, på 32000 kroner (hele summen) og i tillegg ikke kan bidra med en krone selv så har man jo annonsert til verden at man er ræva med økonomi og samtidig åpnet opp for en diskusjon rundt dette. Ikke en eneste krone kunne de bidra med selv, enda det er deres hund og deres ansvar. Ikke var det antydning til salg av klær, dyr sminke, PC eller gaming utstyr. Mindre enn to uker etterpå er det fest med lønna. Sminke, skjønnhetsbehandlinger og shopping blir nøye dokumentert. Nå er lønna kommet og den skal brukes opp! Det minner meg litt om den gangen jeg ga en venninne penger til mat fordi det var tomt i skapene hennes, samme kveld var hun ute på byen for de pengene. Følte meg greit tråkket på. Poenget er at Helene og mannen satt og ventet på at noen andre skulle dekke sine kostnader fordi de ikke hadde forsikring (?) og de bidro ikke med en eneste krone selv. Når så lønnen kommer på kontoen er det rett ut å bruke pengene på piss. Det har de all rett til å gjøre, men ha vett nok til å ikke dokumenter det på sosiale medier. Det beviser tydelig at økonomien ikke var så dårlig stilt som den ble fremstilt på spleis og det er ikke rart at folk føler seg lurt. Den gangen jeg må ty til å legge ut en spleis for at ting skal gå rundt her hjemme eller jeg må dekke en uforutsett hendelse så skal jeg jaggu meg ha solgt alt jeg eier i forkant. Jeg er av den oppfatning at mitt liv, mine barn, mine dyr og min husholdning (inkludert kostnader og uforutsette hendelser knyttet opp mot dette) er mitt ansvar og ingen andre sitt. 49
Miranda16 Skrevet 6. mai 2020 #3290 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, Bacon2015 skrev: Man har ikke noe med andres privat økonomi å gjøre, men når man legger ut en spleis som to voksne mennesker i full jobb, på 32000 kroner (hele summen) og i tillegg ikke kan bidra med en krone selv så har man jo annonsert til verden at man er ræva med økonomi og samtidig åpnet opp for en diskusjon rundt dette. Ikke en eneste krone kunne de bidra med selv, enda det er deres hund og deres ansvar. Ikke var det antydning til salg av klær, dyr sminke, PC eller gaming utstyr. Mindre enn to uker etterpå er det fest med lønna. Sminke, skjønnhetsbehandlinger og shopping blir nøye dokumentert. Nå er lønna kommet og den skal brukes opp! Det minner meg litt om den gangen jeg ga en venninne penger til mat fordi det var tomt i skapene hennes, samme kveld var hun ute på byen for de pengene. Følte meg greit tråkket på. Poenget er at Helene og mannen satt og ventet på at noen andre skulle dekke sine kostnader fordi de ikke hadde forsikring (?) og de bidro ikke med en eneste krone selv. Når så lønnen kommer på kontoen er det rett ut å bruke pengene på piss. Det har de all rett til å gjøre, men ha vett nok til å ikke dokumenter det på sosiale medier. Det beviser tydelig at økonomien ikke var så dårlig stilt som den ble fremstilt på spleis og det er ikke rart at folk føler seg lurt. Den gangen jeg må ty til å legge ut en spleis for at ting skal gå rundt her hjemme eller jeg må dekke en uforutsett hendelse så skal jeg jaggu meg ha solgt alt jeg eier i forkant. Jeg er av den oppfatning at mitt liv, mine barn, mine dyr og min husholdning (inkludert kostnader og uforutsette hendelser knyttet opp mot dette) er mitt ansvar og ingen andre sitt. 👏👏 12
tutsi123 Skrevet 6. mai 2020 #3291 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, Krølltang89 skrev: Slike beskyldninger blir det vanskelig å svare på. Når det gjelder vipper og negler så har Helene kuttet ut dette, eller fått en ny og bedre avtale enn hva vi hadde før. Når du spør om du er riktig av oss å eie to hunder blir jeg rett og slett litt målløs. Vi jobber med å fylle opp en buffer, og tar grep for fremtiden. Mitt gaming utstyr er ikke verdt så mye, men jo jeg hadde solgt det hvis det hadde hjulpet. Det er innafor å evt sette spørsmålstegn ved hvordan dette ble gjort, selv om jeg prøver å være så åpen som mulig rundt det. Men å si at det ikke er riktig av oss og ha to hunder blir ganske drøyt. Det for meg gir inntrykket av at du kun da er ute etter å ta oss, og det har jeg ingen interesse av og underholde. Jeg håper du ser at dette kan dere for selv i og med at dere opprettet Spleisen.Hadde dere tatt hånd om deres egne regninger er det jo ingen her som hadde brydd seg om det overforbruket som flashes til stadighet.De flest må sette tæring etter næring og innretter forbruket sitt etter inntektene.I tillegg er det ganske så fornuftig å ha en buffer,spesielt med to bikkjer som i dette tilfellet ikke hadde god nok forsikring.Jeg vil til slutt råde dere til å søke økonomisk rådgiving for å få en ekspert til å se på økonomien dere med andre øyne.Det kommer dere ikke til å angre på.Jeg må si det var ganske "spesielt" å løse dette med å opprette spleisen,og da får dere tåle det som kommer i ettertid her. 20
Hei2016-2 Skrevet 6. mai 2020 #3292 Skrevet 6. mai 2020 9 minutter siden, panzerpølsa skrev: Sakens kjerne er nok at Drage har mistet all troverdighet underveis. Hun sier en ting, gjør noe annet. Insisterer på at sånn er det, og plutselig var det ikke sånn allikevel. Hun har det fantastisk, og er så fornøyd. Neste øyeblikk er alt dritt, og det var plutselig ikke så bra. Det er undskyldninger og bortforklaringer, som ofte oppfattes som ren løgn. Så skjønner godt at folk ikke stoler på det som legges frem, og særlig etter å ha fått inn penger på en sånn måte. Goodiebox, kosmetikk, behandlinger, klær og dyr mat/diett. Dette går ikke overens med noe av det som er forklaringen på det hele. Overforbruk, og forbruk over evne kalles det. Här träffar du spiken på huvudet. Det är ingen trovärdighet kvar när det kommer till Helene. Känns som att sanningen alltid kommer tre steg efter snarare en två steg före. Alltid. Vill du inte att din fru (och du själv) ska bli ifrågasatt, Krölltang, här är et råd i bästa mening; SLUTA dela av er saker på SOME som ni inte kan stå inne för. Om ni inte fattar vad som ger dessa reaktioner, så tror jag inte SOME är för er. 15
Populært innlegg Roadrunner Skrevet 6. mai 2020 Populært innlegg #3293 Skrevet 6. mai 2020 (endret) Veldig glad for at du svipper innom tråden og forsøker å oppklare litt @Krølltang89. Skjønner det må være frustrerende å oppleve at man blir mistrodd og i verste faml driver med svindel. Men jeg tror hovedutfordringen her er en viss konflikt i hva som kommuniseres. Vi ser Helene i bunnløs fortvilelse etter at Gaia er skadet. Dere vet ikke hvordan dette kan løses økonomisk, det er snakk om mye penger som kommer brått på, og forsikringen dekker det ikke. Det opprettes Spleis, og Gaia kan opereres kjapt. Alt vel og bra. Så går det noen dager, og vippeekstensions må fjernes. Dette er tydelig veldig tøft for Helene, og det får mye fokus. Hun etterspør gode forslag på mascara, og tar oss sågar med på handleturen (og klager på at hun ikke fikk filme på H&M). Men der jeg (og andre) ville nøyd oss med en rimelig mascara, kommer Helene hjem med tre. Pluss primer. Og vippetang. Og før mascaraen har tørket på vippene er det testing av selvbruning. Tanrevel, Glöd etc. Ingen av disse er merket med annonse/reklame, ergo må vi gå ut fra at hun har kjøpt alt selv. Og slik fortsetter det... Og da faller jeg av. For hvor var lærepengen rundt økonomiske prioriteringer det ble snakket høyt om da spleisen ble opprettet? Og hvorfor gni det inn at man kjøper flere mascaraer, selvbruningsmerker, drar til salong for brazilian, kunngjør oppstart av Frisk uten sukker og bare måtte ha ny tights eller blazer. Om mye av dette er spons/reklame så har det kommet veldig dårlig frem. Og etter den runden med Spleisen ville jeg sørget for at reklame/annonse/spons kom ekstra godt frem. For å unngå en hver tvil! Og til sist. Husk at det ikke holder å skrive annonse/reklame, det skal også komme tydelig frem hvem annonsøren er. "Sponset blazer" eller "Reklame pga tightsen" holder ikke. HVEM er det som har sponset eller dere reklamerer for? Endret 6. mai 2020 av Roadrunner 54
miss summers Skrevet 6. mai 2020 #3294 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, Roadrunner skrev: Veldig glad for at du svipper innom tråden og forsøker å oppklare litt @Krølltang89. Skjønner det må være frustrerende å oppleve at man blir mistrodd og i verste faml driver med svindel. Men jeg tror hovedutfordringen her er en viss konflikt i hva som kommuniseres. Vi ser Helene i bunnløs fortvilelse etter at Gaia er skadet. Dere vet ikke hvordan dette kan løses økonomisk, det er snakk om mye penger som kommer brått på, og forsikringen dekker det ikke. Det opprettes Spleis, og Gaia kan opereres kjapt. Alt vel og bra. Så går det noen dager, og vippeekstensions må fjernes. Dette er tydelig veldig tøft for Helene, og det får mye fokus. Hun etterspør gode forslag på mascara, og tar oss sågar med på handleturen (og klager på at hun ikke fikk filme på H&M). Men der jeg (og andre) ville nøyd oss med en rimelig mascara, kommer Helene hjem med tre. Pluss primer. Og vippetang. Og før mascaraen har tørket på vippene er det testing av selvbruning. Tanrevel, Glöd etc. Ingen av disse er merket med annonse/reklame, ergo må vi gå ut fra at hun har kjøpt alt selv. Og slik fortsetter det... Og da faller jeg av. For hvor var lærepengen rundt økonomiske prioriteringer det ble snakket høyt om da spleisen ble opprettet? Og hvorfor gni det inn at man kjøper flere mascaraer, selvbruningsmerker, drar til salong for brazilian, kunngjør oppstart av Frisk uten sukker og bare måtte ha ny tights eller blazer. Om mye av dette er spons/reklame så har det kommet veldig dårlig frem. Og etter den runden med Spleisen ville jeg sørget for at reklame/annonse/spons kom ekstra godt frem. For å unngå en hver tvil! Og til sist. Husk at det ikke holder å skrive annonse/reklame, det skal også komme tydelig frem hvem annonsøren er. "Sponset blazer" eller "Reklame pga tightsen" holder ikke. HVEM er det som har sponset eller dere reklamerer for? Jepp. Dette er selve kroken på døra for all troverdighet. Og kremen for å fjerne vipper koster også penger. Ble den sponset skal det opplyses om, og det skal skattes. Jeg betviler all rapportering av spons etter dette. Og kommer nok til å tipse skattetaten om nok en blogger. 21
SinfulBby Skrevet 6. mai 2020 #3295 Skrevet 6. mai 2020 Lurer på om hun har lest alt som står her.. er det noen som forteller henne dette? 1
Gjest Beatbox Skrevet 6. mai 2020 #3296 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, SinfulBby skrev: Lurer på om hun har lest alt som står her.. er det noen som forteller henne dette? Mannen hennes er med i debatten så helt klart ja!
hufsaaaaa Skrevet 6. mai 2020 #3297 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 13 minutter siden, Roadrunner skrev: Så går det noen dager, og vippeekstensions må fjernes. Dette er tydelig veldig tøft for Helene, og det får mye fokus. Hun etterspør gode forslag på mascara, og tar oss sågar med på handleturen (og klager på at hun ikke fikk filme på H&M). Men der jeg (og andre) ville nøyd oss med en rimelig mascara, kommer Helene hjem med tre. Pluss primer. Og vippetang. Og før mascaraen har tørket på vippene er det testing av selvbruning. Tanrevel, Glöd etc. Ingen av disse er merket med annonse/reklame, ergo må vi gå ut fra at hun har kjøpt alt selv. Og slik fortsetter det... Og da faller jeg av. For hvor var lærepengen rundt økonomiske prioriteringer det ble snakket høyt om da spleisen ble opprettet? Og hvorfor gni det inn at man kjøper flere mascaraer, selvbruningsmerker, drar til salong for brazilian, kunngjør oppstart av Frisk uten sukker og bare måtte ha ny tights eller blazer. Om mye av dette er spons/reklame så har det kommet veldig dårlig frem. Og etter den runden med Spleisen ville jeg sørget for at reklame/annonse/spons kom ekstra godt frem. For å unngå en hver tvil! Dette. Det er dette mange reagerer på. Og flere har kommentert dårlig merking i det siste, og når det ikke merkes må man jo nesten gå ut i fra at det er fullpris som betales, at alt kjøpes på eget initiativ. Og da ser det ut som fryktelig mye penger blir brukt på «sminke og dilldall» rett etter en operasjon som man samlet inn 30k på... Helene var mye bedre til å merke før. Synes å huske at hun (eller du, eller dere begge?) for noen år siden kom opp i en diskusjon på insta med LKE om fruas dårlige merking og hang til å utnytte alle gråsoner, en diskusjon der flere her inne heiet på Helene/dere og var takknemlige for at noen utenfor KG sa fra også. Håper derfor Helene kommer tilbake inn på riktig spor igjen hun også, for nå er det alt for dårlig. Ellers: kudos for at du svarer, @Krølltang89. Det er ikke bare bare å komme inn på banen her inne. 🙂 Endret 6. mai 2020 av hufsaaaaa 15
*Stjerne*støv* Skrevet 6. mai 2020 #3298 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 1 hour ago, Krølltang89 said: ? Hva vil du frem til? Jeg har snakket med Helene, og vi skal se om vi får lagt ut dokumentasjonen også på Spleis siden. Vi har prøvd, men ikke fått det til tidligere. Når det gjelder tillegget ditt: Vi har lagt ut dokumentasjon på alt som har omhandlet Gaia i denne prosessen. Igjen så forventet vi alvorlig talt ikke å få inn så mye penger som vi gjorde. Jeg ser det nå at vi kunne nok ha dokumentert litt bedre andre steder også, som på facebook osv. Det skal jeg gjøre en endring på så fort jeg kan. Hei. Beklager, jeg mente ikke å bruke hersketeknikker. Som allerede skrevet så følte jeg at dette med svindel lå litt mellom linjene, som traff et punkt hos meg. Da kom piggene ut, og jeg har nok ikke klart å holde frustrasjonen godt nok tilbake. Det var mer en naturlig reaskjon fra min side, da det føles enormt ubhagelig å føle at andre tenker dette om oss. Når det gjelder pengebruk i ettertid så innser jeg at det kan være vanskelig å overtale flere av dere. Men sannheten er at det er mye spons: alle treningstightsene er spons over tid. Veldig mange av tighsene man ser er fra Bara, som dere kan se gjentatte sponsende innlegg fra på hennes Instagram. Klær generelt er også endel spons. Mange skjønnhetsbehandlinger er også spons. Vi har også endel avtaler som gir oss ekstra rabatter osv osv. Det er ingen her du trenger å overtale. dere må ha forståelse for at folk føler seg snurt etter å gitt dere penger av sin egen godhet for å hjelpe hunden. Der i øyeblikket Helene selv sier at hun har lært, skal prioritere penger på sparing fremover ikke mer «unødvendig tull» så går det knapt 2 uker, så viser hun til en kjøpefest ? Nei det har ikke bare vært maskara (PS det reageres ikke på at hun kjøpte maskara, men at hun måtte ha flere stk + utstyr ) Hun viser ting på some hun ikke har tidligere. Glossybox, selvbruning da ikke 1 men 3. Kurs til 10.000,- . Og listen fortsetter. Greit at dere har råd til dette i det daglige, men å vise det frem så kort tid etter en økonomisk krise, er som å pisse på de som bidro. Har dere tenkt på at noen av de som ga, kanskje ga sitt «shoppe budsjett» for mnd til dere? For de tenkte at hunden fortjente det mer? Som jeg har skrevet tidligere, hvis Helene får ting/behandlinger sponset. Så burde hun med respekt for de som bidro understreke det! Etter det jeg har fått med meg (og rett meg gjerne) har en liten del av det vært merket spons/reklame. Avtaler er også spons btw. Så hun lar være å merke dette? Si meg hva slags virksomhet er det konen din driver egentlig ?Sorry kan ikke bruke «skal bli bedre» som en unnskydning når hun hopper over den biten så mye. Så, for oss som sitter på andre siden må vi gå utifra at det hun ikke merker som spons/reklame er noe dere har betalt for selv. Det ser ut som hun kort tid etter «tigget» til seg 30.000,- har brukt ca 15-20.000,- på helt unødvendige ting. Etterlyser også dokumentasjon at overskuddet fra operasjon har gått til veldedighet Endret 6. mai 2020 av *Stjerne*støv* Resept = respekt 😅 28
Krølltang89 Skrevet 6. mai 2020 #3299 Skrevet 6. mai 2020 Jeg innser nå at det var naivt at meg å tro at jeg skulle klare å oerbevise et helt forum om sannheten rundt dette med spleisen. Selv om jeg føler at jeg nogenlunde har klart det. Men men. Jeg ser det dukker opp flere spørsmål, både usaklig og saklige enn jeg klarer eller ønsker å svare på. Derfor tror jeg at jeg melder meg ut av diskusjonen. Jeg kan avsluttningvis si at vi jobber daglig rundt dete med økonomien, men som dere så fint beviser her: Det er veldig tabulagt og blir sjeldent tatt imot med forståelse, noe som gjør det ekstra tungt for de som befinner seg i den situasjonen. Jeg har heller ikke en stor interesse av å eks dele lønnslippen min med dere (eks på detalj). Jeg har tatt en prat med Helene, og ja, det skal merkes mye bedre fremover. Takk til de som kom med saklig kommentarer 7
panzerpølsa Skrevet 6. mai 2020 #3300 Skrevet 6. mai 2020 Drage har hatt så mange muligheter til å bli en viktig og riktig influenser, med gode budskap og ikke minst verktøy. I stedet har hun valgt den veien hun nå har gjort. Useriøst og fjasete. Hun har dessverre ikke det som trengs for å bli en flink beauty-guru, og har rotet bort sjansen til å bli en livsstil-influenser. Hun er alt for urutinert, og greier ikke å følge opp sine mange prosjekter. Så jeg tror hun har selv spolert sine sjanser blandt de mange millioner av influensere på alle plan. De fleste følger med for å se crashen, og det er på mange måter trist. Det eneste jeg motiveres av, er å ta bedre valg enn henne. Hun var en gang både inspirerende og ett friskt pust i denne verdenen, men alt dette er kommet bort i kaos, manisk snakk, alt for mye dill med hår og ansikt, og det enorme utseendefokuset med medfølgende beautyfilter, retusjering og dårlig manipulerte bilder. Hun har mistet seg selv på denne veien, synd. 29
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå