Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Lirah
Skrevet
22 minutter siden, miss summers skrev:

Jeg syns det er upassende mye lettkledd. Hos mange såkalte influensere, HD er likevel den som gjør det mest. 

Akkurat det her begynner å bli utdatert. Vil dama kle av seg og posere i undertøy, så la henne gjøre det. Helene er langt ifra "verstingen", jeg tror jeg ser Sophie Elise oftere i undertøy enn med klær på. Det gjelder andre influencere også. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Lirah skrev:

Akkurat det her begynner å bli utdatert. Vil dama kle av seg og posere i undertøy, så la henne gjøre det. Helene er langt ifra "verstingen", jeg tror jeg ser Sophie Elise oftere i undertøy enn med klær på. Det gjelder andre influencere også. 

Jeg har også nevnt en annen jeg mener fokuserer mye på kropp. Ang SE ser jeg aldri på hennes sosiale kanaler. Men overraskes ikke om det er mye kropp og posering der og. Felles for de alle er vel den evige søken etter bekreftelse. Jeg syns den er irriterende uansett hvem den kommer fra. Drittlei kroppsfokuset uansett leir, enten det er hylling av cellulitter, åreknuter, sideflesk, strekkmerker, selvbruning, silikon, fillers osv. Det triste er at dette er alt de har å by på. 

Og fetmenfattet er jeg også ganske lei av. Kroppspositivitet trenger ikke frontes av nakne kropper eller sutring fordi folk trener. Det hylekoret rundt krenking i DISSE tider blir for dumt. Nå mer enn noensinne bør vi alle sette helsa først, og da holder det ikke å trives som sykelig overvektig. 

• Liker 8
Gjest Lirah
Skrevet
Akkurat nå, miss summers skrev:

Jeg har også nevnt en annen jeg mener fokuserer mye på kropp. Ang SE ser jeg aldri på hennes sosiale kanaler. Men overraskes ikke om det er mye kropp og posering der og. Felles for de alle er vel den evige søken etter bekreftelse. Jeg syns den er irriterende uansett hvem den kommer fra. Drittlei kroppsfokuset uansett leir, enten det er hylling av cellulitter, åreknuter, sideflesk, strekkmerker, selvbruning, silikon, fillers osv. Det triste er at dette er alt de har å by på. 

Og fetmenfattet er jeg også ganske lei av. Kroppspositivitet trenger ikke frontes av nakne kropper eller sutring fordi folk trener. Det hylekoret rundt krenking i DISSE tider blir for dumt. Nå mer enn noensinne bør vi alle sette helsa først, og da holder det ikke å trives som sykelig overvektig. 

Altså, jeg er enig. Jeg ble helt satt ut av innlegget hennes angående hjemmetrening i disse karantenetider. Igjen, jeg er uenig med henne i mye rart, men samtidig trenger jeg sikkert å lære litt av henne også. Jeg syns hun er en av de "bedre" aktivistene, som ikke pusher sin kropp på andre hele tiden. Hun bruker i stedet mye ord og mye stemme. Det liker jeg, når man ikke bruker kroppen sin som sitt største virkemiddel. 

Og ja jeg er jævla lei fokuset på kropp selv. Det gjør meg gal. Kropp er kropp... 

Skrevet
47 minutter siden, miss summers said:

Størrelsen på kroppen bryr ikke meg. Overhodet. Det er den grenseløse utleveringen av den hele tiden. Men mest av alt det ekstreme forbruket. Hjelper ikke å snakke miljøvern når man ikke klarer shoppe eller prøve produkter eller bytte ut klesskapet så godt som daglig. 

Hun påsto hun gjorde mye for miljøet på andre måter. Veldig nysgjerrig på hvordan. Det er jo hverken forbruket eller matfronten hun gjør en innsats på, de to måtene man kan gjøre mest forskjell på når det kommer til miljø. 

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, Lirah skrev:

Altså, jeg er enig. Jeg ble helt satt ut av innlegget hennes angående hjemmetrening i disse karantenetider. Igjen, jeg er uenig med henne i mye rart, men samtidig trenger jeg sikkert å lære litt av henne også. Jeg syns hun er en av de "bedre" aktivistene, som ikke pusher sin kropp på andre hele tiden. Hun bruker i stedet mye ord og mye stemme. Det liker jeg, når man ikke bruker kroppen sin som sitt største virkemiddel. 

Og ja jeg er jævla lei fokuset på kropp selv. Det gjør meg gal. Kropp er kropp... 

Så ufattelig lei 😩 Det er fader meg kropp overalt. 

De treningsprofilene jeg aktivt følger har nå vært helt rå på hjemmetrening og fått masse nye følgere. Å fokusere på mosjon og frisk luft i en periode hvor vi alle må holde oss mer hjemme, noen er permitterte osv, kunne HD med fordel fått mye igjen for senere. Men det går i x antall selvbruningskremer, mascara, sminke, kjoler fra ellos osv.... 

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, Klemen10na skrev:

Hun påsto hun gjorde mye for miljøet på andre måter. Veldig nysgjerrig på hvordan. Det er jo hverken forbruket eller matfronten hun gjør en innsats på, de to måtene man kan gjøre mest forskjell på når det kommer til miljø. 

Hun sa at hun velger samarbeidspartnere med omhu, sender tilbake de plaggene som ikke passer eller liker, donerer og selger klær

• Liker 1
Gjest Lirah
Skrevet
Akkurat nå, miss summers skrev:

Så ufattelig lei 😩 Det er fader meg kropp overalt. 

De treningsprofilene jeg aktivt følger har nå vært helt rå på hjemmetrening og fått masse nye følgere. Å fokusere på mosjon og frisk luft i en periode hvor vi alle må holde oss mer hjemme, noen er permitterte osv, kunne HD med fordel fått mye igjen for senere. Men det går i x antall selvbruningskremer, mascara, sminke, kjoler fra ellos osv.... 

Jepp. Er en grunn til at jeg har slutta å følge henne. 

Gjest Lirah
Skrevet
Akkurat nå, Miranda16 skrev:

Hun sa at hun velger samarbeidspartnere med omhu, sender tilbake de plaggene som ikke passer eller liker, donerer og selger klær

Akkurat. Er vell det minste man kan gjøre for miljøet når man lever en svært materialistisk livsstil. Å sende tilbake plagg/returnere er ikke bra for miljøet, f.eks. Nå pirker jeg med vilje. :P 

Skrevet
2 minutter siden, Lirah skrev:

Akkurat. Er vell det minste man kan gjøre for miljøet når man lever en svært materialistisk livsstil. Å sende tilbake plagg/returnere er ikke bra for miljøet, f.eks. Nå pirker jeg med vilje. :P 

Likevel er klesskapet fylt til randen. (Ref Youtube)  Er nok mye hun beholder. 

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, Miranda16 said:

Men hvordan med omhu? Det er jo ikke sånn at hun velger de som er mer miljøvennlige eller etiske. Hadde det vært noe slikt så hadde det vært supert. Men det at man donerer eller sender tilbake noe (vi aner jo ikke hvor mye som sendes tilbake, og reklamerer hun for ting hun egentlig ikke liker siden hun sender det tilbake?) synes jeg ikke rettferdiggjør mengden. 

• Liker 4
Gjest Lirah
Skrevet
Akkurat nå, Klemen10na skrev:

Men hvordan med omhu? Det er jo ikke sånn at hun velger de som er mer miljøvennlige eller etiske. Hadde det vært noe slikt så hadde det vært supert. Men det at man donerer eller sender tilbake noe (vi aner jo ikke hvor mye som sendes tilbake, og reklamerer hun for ting hun egentlig ikke liker siden hun sender det tilbake?) synes jeg ikke rettferdiggjør mengden. 

Hun bryr seg nok ikke noe særlig om miljø, hadde hun gjort det hadde det vært et gjennomgående tema på hennes profil. Det er det ikke. Og vi kan vell ikke alle bry oss om alt heller, så har ikke tenkt å kritisere henne for det. Igjen, å bry seg veldig om miljøet krasjer hardt med livsstilen hennes. 

Skrevet

Ironisk at hun stemte MDG ved forrige valg

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Lirah said:

Hun bryr seg nok ikke noe særlig om miljø, hadde hun gjort det hadde det vært et gjennomgående tema på hennes profil. Det er det ikke. Og vi kan vell ikke alle bry oss om alt heller, så har ikke tenkt å kritisere henne for det. Igjen, å bry seg veldig om miljøet krasjer hardt med livsstilen hennes. 

Nei, jeg skjønner at hun ikke bryr seg om miljø. Synes bare det er rart å si at man gjør mye for miljøet med den livsstilen der. 5forhvalen er bra det, men det er ikke å gjøre mye. Hadde hun ikke sagt at hun gjorde mye så hadde jeg ikke hengt meg opp i det. 

• Liker 6
Gjest Lirah
Skrevet
7 minutter siden, Klemen10na skrev:

Nei, jeg skjønner at hun ikke bryr seg om miljø. Synes bare det er rart å si at man gjør mye for miljøet med den livsstilen der. 5forhvalen er bra det, men det er ikke å gjøre mye. Hadde hun ikke sagt at hun gjorde mye så hadde jeg ikke hengt meg opp i det. 

Vell, som vanlig sier hun noe men gjør noe annet. Jeg venter fortsatt på at hun skal si at hun skal gjøre noe, og så faktisk gjøre det. 

Skrevet
36 minutter siden, Lirah skrev:

Sukk. Så la oss spore av litt mer, en moderator kommer til å slette det uansett. Klart den er avsporing ettersom Helene er langt ifra en aktivist. Hun er usikker på seg selv og egen kropp og prøver for harde livet å skjule det på sosiale medier. Det er mitt inntrykk, iallefall. Aktivister er f.eks kvinnene som er nevnt i den artikkelen. Norske Carina Carlsen er også en slik aktivist, da uten å publisere lettkledde bilder av seg selv daglig på sosiale medier. Jeg liker Carina, jeg syns hun er ekstremt modig. Er uenig i en del av hennes standpunkt, men jeg applauderer henne for å være den hun er. 

Men hva vil du med å publisere den artikkelen her? Artikkelen handler om en gjeng aktivister som blir lei seg og tar seg nær av artikler med råd om vektnedgang. De bryr seg mer enn noe annet om hva samfunnet og andre mennesker syns om dem. Dette gjør dem opprørske. Skjønner det godt, når de tar seg nær av alt. Samtidig mener de at de vet alt, at vi ikke må komme her å belære dem om noe som helst, fordi de har full peiling på hva som skjer med kroppen deres. De er fullstendig klar over konsekvensene av alvorlig fedme, og velger å ikke gjøre noe med det. Dette provoserer mange mennesker. Jeg blir provosert av det, jeg som selv er sykelig overvektig, og som prøver å gjøre noe med det. Jeg syns det er hårreisende at disse aktivistene, som ikke har noen som helst medisinsk utdannelse, skal sitte og fortelle meg at jeg ikke burde slanke meg. At jeg burde fortsette å være tykk. At om jeg går ned i vekt, så er jeg en fatshamer og jeg diskriminerer overvektige (ja, der er aktivister der ute som mener dette). At problemet sitter i hodet, ikke i kroppen, og at jeg må lære meg å elske det farlige bukfettet. At mine problem med knærne ikke kommer av overvekt, men av andre årsaker. Vet du, det provoserer meg faktisk vanvittig mye. Det er det samme som å si til en 16 åring at du, bare fortsett med røyken. Drit i hva andre måtte mene. Røyk en pakke marlboro daglig om det gjør deg lykkelig, det er absolutt alt som betyr noe. 

Klart mange har meninger om "stor kropp". Det er et saftig tema i dagens samfunn, ettersom det er en hel haug kvinner (og noen få menn) der ute som gir en blank faen i helsekonsekvensene av alvorlig fedme. Likevel så elsker jeg de som utfordrer skjønnhetsidealet, og jeg syns det er så herlig å se at klesmerker, sminkemerker, hudpleiemerker osv bruker mangfold i sine promoteringer av produkter. Det er fint å se at man kan se modeller i alle fasonger, i mange reklamer. Jeg så en reklame for et hudpleiemerke der de hadde kvinner i alle mulige hudfarger, samt ulike kroppstørrelser. Der var også en kvinne i rullestol. Det var sykt kult syns jeg. Mangfold er viktig. Men glorifisering av fedme er så jævla feil, for det er alt annet enn glamorøst å være feit, det er iallefall min erfaring og jeg vet at mange deler den med meg. Derfor reagerer jeg slik jeg gjør og føler det slik jeg gjør ovenfor dette temaet. Så klart er jeg imot diskriminering og dårlige holdninger rettet mot overvektige (f.eks at de er late, udugelige, mindre kapabel til ditt og datt, dårligere viljestyrke). Jeg jobber i helsevesenet selv og jeg vil alltid prøve å gjøre en forskjell der det er mulig å gjøre det, og om jeg opplever diskriminering av pasienter eller kolleger, så vil jeg si ifra med høy stemme. Heldigvis har jeg til gode å oppleve det, men jeg ser at det skjer i verden - og det må vi som enkeltpersoner sørge for at ikke skjer. 

TLTR; jeg syns ikke fedme er greit og ønsker ikke at det skal glorifiseres. Men nå er dette min mening og om du ikke deler samme mening, så trenger du ikke angripe meg av den grunn. Bare fordi jeg ikke syns fedme er greit, så betyr ikke det at jeg ikke bryr meg om mennesker som er overvektige. Et flertall av mine kolleger er overvektige. Det tenker jeg aldri over, men gjorde det akkurat nå, bare for å gi et eksempel. Jeg behandler de ikke annerledes for det om. Jeg dømmer de ikke. Det er deres sak. 

Så, tilbake til Helene. Jeg har ingen problemer med hennes kropp. At hun poserer lettkledd osv er helt greit, det er det mange andre som gjør på sosiale medier. Jeg blir ikke mer eller mindre støtt av henne. Jeg blir ikke støtt av lettkledde kropper. Jeg har et problem med hennes troverdighet og måten hun fremstiller seg selv på. Også har jeg som mange andre i denne tråden, litt fritidsproblemer, og da bruker jeg ofte tiden på blitt bloggersladring. Mine hensikter er aldri å være ond eller slem, men jeg kan være kritisk av meg. Det provoserer meg at Helene bruker filter på bildene sine og påstår at hun ikke gjør det, for eksempel. 

Dette ble langt! Let the hate begin!!! 
Edit: Angående den artikkelen, jeg skjønner hva de kjemper for. Jeg skjønner hva de står for. Jeg syns de er modige som tør og jeg vil gjerne se dokumentaren. Men jeg er nok uenig i en del punkter og ser på saken fra en annen side. Og det er helt greit. 

Du er ikke ordfører i denne tråden, så ingen grunn til å sukke. 
Hvis du bare skal se på overvekt som at det er en gjeng late mennesker som ikke gidder å gjøre noe med situasjonen, så forstår jeg at du ser litt ned på disse menneskene, men hvis du setter deg inn i at det er en spiseforstyrrelse mange sliter med så kanskje du kan ha litt mere medfølelse.

Jeg tror heller ikke at noen glorifiserer overvekt/fedme, men det er bra at de krever sin plass i samfunnet selv om de ikke er innenfor normen. Noen klarer aldri å bli normalvektig, så tenk hvor trist det hadde vært om personen aldri følte at hun kunne få pynte seg, føle seg fin posere...

Jeg blir også litt irritert på deg og dine likesinnede som med brask og bram  kan uttale at dere har forstått hva som foregår i hodet hennes, selvfølgelig bedre enn hun vet . Når det kommer til troverdigheten hennes så er den sikkert på samme nivå  som andre bloggere, men hvem stoler på bloggere ? De er som regel kjøpt og betalt. 

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, Infinity skrev:

Når det kommer til troverdigheten hennes så er den sikkert på samme nivå  som andre bloggere, men hvem stoler på bloggere ? De er som regel kjøpt og betalt. 

Tenk at vi er enige om noe!

Gjest Lirah
Skrevet
1 minutt siden, Infinity skrev:

Du er ikke ordfører i denne tråden, så ingen grunn til å sukke. 
Hvis du bare skal se på overvekt som at det er en gjeng late mennesker som ikke gidder å gjøre noe med situasjonen, så forstår jeg at du ser litt ned på disse menneskene, men hvis du setter deg inn i at det er en spiseforstyrrelse mange sliter med så kanskje du kan ha litt mere medfølelse.

Jeg tror heller ikke at noen glorifiserer overvekt/fedme, men det er bra at de krever sin plass i samfunnet selv om de ikke er innenfor normen. Noen klarer aldri å bli normalvektig, så tenk hvor trist det hadde vært om personen aldri følte at hun kunne få pynte seg, føle seg fin posere...

Jeg blir også litt irritert på deg og dine likesinnede som med brask og bram  kan uttale at dere har forstått hva som foregår i hodet hennes, selvfølgelig bedre enn hun vet . Når det kommer til troverdigheten hennes så er den sikkert på samme nivå  som andre bloggere, men hvem stoler på bloggere ? De er som regel kjøpt og betalt. 

At du starter et innlegg med å være usaklig, samt prøve deg på hersketeknikker, sier mye om deg. Jeg trodde du var mer seriøs og saklig enn som så, og at du var ute etter en debatt og meningsutveksling. Jeg tok dessverre feil. Du har ikke lest eller forstått innholdet i innlegget mitt, og svaret ditt samsvarer ikke med mitt innlegg i det hele tatt. Vi har dermed ingenting å diskutere. Jeg har selv en spiseforstyrrelse og lider av fedme, men du kunne lese utifra mitt innlegg at jeg ikke hadde det? Du har peiling, ser jeg. 

Det er ingen her som har skrevet at vi vet bedre enn henne angående hva hun tenker. Det er din tolkning. Dette handler ikke om at man er kjøpt og betalt, det handler om troverdighet når det kommer til handlinger og ord. Ikke annonser og reklame. Man kan være troverdig selv om man er en blogger og offentlig person som reklamerer for ting og tjener penger på annonser. Det er ikke slik at når man er en influencer/blogger, så er troverdigheten på bunnivå. 

Skrevet
17 minutter siden, Lirah skrev:

At du starter et innlegg med å være usaklig, samt prøve deg på hersketeknikker, sier mye om deg. Jeg trodde du var mer seriøs og saklig enn som så, og at du var ute etter en debatt og meningsutveksling. Jeg tok dessverre feil. Du har ikke lest eller forstått innholdet i innlegget mitt, og svaret ditt samsvarer ikke med mitt innlegg i det hele tatt. Vi har dermed ingenting å diskutere. Jeg har selv en spiseforstyrrelse og lider av fedme, men du kunne lese utifra mitt innlegg at jeg ikke hadde det? Du har peiling, ser jeg. 

Det er ingen her som har skrevet at vi vet bedre enn henne angående hva hun tenker. Det er din tolkning. Dette handler ikke om at man er kjøpt og betalt, det handler om troverdighet når det kommer til handlinger og ord. Ikke annonser og reklame. Man kan være troverdig selv om man er en blogger og offentlig person som reklamerer for ting og tjener penger på annonser. Det er ikke slik at når man er en influencer/blogger, så er troverdigheten på bunnivå. 

Jeg svarte slik da jeg syntes at du prøvde deg på hersketeknikk mot meg. Det var heller ikke jeg som linket til saken, men fikk en lekse fra deg uansett, så se litt på hvordan du skriver selv før du halshugger meg. 
Det er flere som har skrevet at de vet bedre enn HD.  Hun skriver noe, og så er det noen her som dømmer det nord og ned, kommer med «rådet» at hun må jobbe med hodet sitt, få profesjonell hjelp for slik hun holder på kommer ikke til å virke og ikke minst hvor behjelpelig alle er til å fortelle henne at hun tar feil hvis hun mener at hun har gått litt ned i vekt. I hvilket univers vil dette hjelpe HD? 

• Liker 6
Skrevet
33 minutter siden, Miranda16 skrev:

Tenk at vi er enige om noe!

Det skjer ikke ofte.😂😉

• Liker 1
Skrevet

Veldig miljøbevisst å ha over 20 treningstightser må vite. Ref.instastory hvor hun teller 17 tightser av ett merke, samt at det er flere tightser hun ikke teller... Må trene mye for å slite ut så mange!

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...