Gjest Beatbox Skrevet 3. mai 2020 #3101 Skrevet 3. mai 2020 18 minutter siden, Lirah skrev: Og forresten. Hun skrev for 2 dager siden at "i går tok jeg siste boks med pepsi max". Så legger hun ut i dag at hun har gått nesten en uke uten pepsi max, og forventer at vi skal se forskjell på før og etter bilder allerede? Forskjellen er litt hvitere tenner på etterbildet, men det har sannsynligvis med lyset å gjøre. I tillegg har hun et veldig smooth filter på førbildet. Denne troverdigheten, den daler... Har korte uker i Fredrikstad tydeligvis🤔
Rubella Skrevet 3. mai 2020 #3102 Skrevet 3. mai 2020 Hun er faktisk den mest utseendefokuserte jeg vet om, både i virkeligheten og på Internett. Delt førsteplass med Sophie Elise. 18
Gjest Lirah Skrevet 3. mai 2020 #3103 Skrevet 3. mai 2020 (endret) 9 minutter siden, Beatbox skrev: Har korte uker i Fredrikstad tydeligvis🤔 Ja. Hun er også allerede ferdig med den aldri så kjente "slutta-på-pepsi-max-hodepinen". Hun hadde hodepine et par dager (ref kommentarfelt). Hun har vært sykt heldig (så langt) når det kommer til abstinenser, for å si det sånn! Endret 3. mai 2020 av Lirah
miss summers Skrevet 3. mai 2020 #3104 Skrevet 3. mai 2020 2 minutter siden, Rubella skrev: Hun er faktisk den mest utseendefokuserte jeg vet om, både i virkeligheten og på Internett. Delt førsteplass med Sophie Elise. Enig. Vel, kanskje Lene Orvik er på samme nivå egentlig. Mye posering kropp der og. Av treningsbloggere er HD i særklasse. De andre viser hud og ikke kropp på den måten. Hva er HD nå for tiden? Treningsblogger? Eller er hun nå over på hun burleskdamens profiltype, Kroppspositivisme? Men samtidig ikke, ettersom det hyles over utseendet. Hva er profilen hennes som influenser? 8
Kolibrien Skrevet 3. mai 2020 #3105 Skrevet 3. mai 2020 2 timer siden, alix skrev: Hva er greia med å bruke salatblad som "brødskive"? Ikke for å spare kalorier regner jeg med? det ser nemlig ut som hun har en av de veldig kaloririke påleggsalatene oppå. Salatbladet har jo null næring. En grov brødskive hadde vært et mye bedre valg.. og holdt henne mett lenger! Og det er umulig å se noen forskjell på de bildene hun nettopp postet bortsett fra blank hud i panna Det er nok ikke for å spare på kalorier, men heller for å spare på karbohydratene, da de blir omdannet til sukker i kroppen. Og nettopp på grunn av det næringstette pålegget vil hun holde seg mett lenger med stabilt blodsukker. 😊 Salatbladet er nok bare for å ha noe å ha pålegget i. 7
Gjest Lirah Skrevet 3. mai 2020 #3106 Skrevet 3. mai 2020 2 minutter siden, miss summers skrev: Enig. Vel, kanskje Lene Orvik er på samme nivå egentlig. Mye posering kropp der og. Av treningsbloggere er HD i særklasse. De andre viser hud og ikke kropp på den måten. Hva er HD nå for tiden? Treningsblogger? Eller er hun nå over på hun burleskdamens profiltype, Kroppspositivisme? Men samtidig ikke, ettersom det hyles over utseendet. Hva er profilen hennes som influenser? Jeg tenker materialisme og fokus på utseende. Det er det hun fronter. Trening har det ikke vært snakk om på lenge, så det er nok lagt på hylla inntil videre. Og nå har hun jo sluttet med pepsi max og sukker så hadde jo forventa at hun skulle snakke en del om det og gjøre en stor greie ut av det (ikke negativt ment altså!), men det gjør hun ikke.
Gjest Beatbox Skrevet 3. mai 2020 #3107 Skrevet 3. mai 2020 11 minutter siden, Lirah skrev: Ja. Hun er også allerede ferdig med den aldri så kjente "slutta-på-pepsi-max-hodepinen". Hun hadde hodepine et par dager (ref kommentarfelt). Hun har vært sykt heldig (så langt) når det kommer til abstinenser, for å si det sånn! Blir nesten imponert...
Superrosa Skrevet 3. mai 2020 #3108 Skrevet 3. mai 2020 (endret) 1 hour ago, Miranda16 said: Se IG 24/4. Hun påstår hun ikke har brukt filter, men det er soleklart at det ikke stemmer Ja på hennes siste før/etter bilde ihht sukkerstopp på insta nå har jo den ene føflekken hennes forsvunnet på magisk vis over øyenbrynet. Samme med rynker under og vedsiden av øyet. Enough said egentlig. Hun har smalere ansikt og hake, men det kan vel diskuteres om det er pga sukkerstopp eller beautyfilter fra telefonen. Men det matcher ikke opp mtp at øynene plutselig er større på etterbildet også, som er en typisk feature på beatyfilteret. Har samme filter på min telefon så jeg gjenkjenner det veldig lett. Her ser man hvordan filteret fungerer i praksis, kan både brukes til bilde og filming. Dette er grunnen til at videoene hennes er som dag og natt ihht om hun filmer fra mobil eller snapchat (kan ikke brukes direkte fra snapchat). Endret 3. mai 2020 av Superrosa 6
Miranda16 Skrevet 3. mai 2020 #3109 Skrevet 3. mai 2020 @Superrosa"Hun har smalere ansikt og hake, men det kan vel diskuteres om det er pga sukkerstopp eller beautyfilter fra telefonen. Men det matcher ikke opp mtp at øynene plutselig er større på etterbildet også, som er en typisk feature på beatyfilteret. Har samme filter på min telefon så jeg gjenkjenner det veldig lett". Både før og etterbilder er så og si identiske så sukkerstopp har ikke ført til en dramatisk endring.. Når jeg sier filter så mener jeg både ansiktsform og glattere hud. Ja, øynene er også gjort større. 5
Kolibrien Skrevet 3. mai 2020 #3110 Skrevet 3. mai 2020 27 minutter siden, Superrosa skrev: Her ser man hvordan filteret fungerer i praksis, kan både brukes til bilde og filming. Dette er grunnen til at videoene hennes er som dag og natt ihht om hun filmer fra mobil eller snapchat (kan ikke brukes direkte fra snapchat). Herregud, dette visste jeg ikke at fantes! 😨 Ble litt satt ut av den videoen der. Da skjønner jeg plutselig hvorfor man kan se så annerledes ut på bilder kontra film. At de i det hele tatt har utviklet noe sånt for mobilen er for meg helt ufyselig å tenke på.. 5
Roadrunner Skrevet 3. mai 2020 #3111 Skrevet 3. mai 2020 11 minutter siden, Lillypad87 skrev: Herregud, dette visste jeg ikke at fantes! 😨 Ble litt satt ut av den videoen der. Da skjønner jeg plutselig hvorfor man kan se så annerledes ut på bilder kontra film. At de i det hele tatt har utviklet noe sånt for mobilen er for meg helt ufyselig å tenke på.. Ante det ikke jeg heller, og måtte sjekke på min telefon. Absolutt endringer når filteret aktiveres 😳 Så på den måten tas det bilder med filter, men siden der ikke benyttes nytt filter i Instagram eller lignende så blir bildet merket med #nofilter ? Stusset veldig da jeg så Helenes bilde fra i går, med finger foran munnen. Størrelsen på øynene spesielt, men det er også andre ting som ikke stemmer. Skjønner litt mer nå... 7
Pæddan Skrevet 3. mai 2020 #3112 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, Beatbox skrev: Har korte uker i Fredrikstad tydeligvis🤔 Du vet vel at "tiden flyr" I Fredrikstad? Når andre feirer jul, er andre ferdig med påske 6
Gjest Beatbox Skrevet 3. mai 2020 #3113 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, Pæddan skrev: Du vet vel at "tiden flyr" I Fredrikstad? Når andre feirer jul, er andre ferdig med påske 🤣😂 Søstern som bor der sier akkurat det samme😏😁
Superrosa Skrevet 3. mai 2020 #3114 Skrevet 3. mai 2020 2 minutter siden, Roadrunner said: Ante det ikke jeg heller, og måtte sjekke på min telefon. Absolutt endringer når filteret aktiveres 😳 Så på den måten tas det bilder med filter, men siden der ikke benyttes nytt filter i Instagram eller lignende så blir bildet merket med #nofilter ? Stusset veldig da jeg så Helenes bilde fra i går, med finger foran munnen. Størrelsen på øynene spesielt, men det er også andre ting som ikke stemmer. Skjønner litt mer nå... Hun merker bilder hun ikke har brukt INSTA eller SNAP filter på som #nofilter ja... :S 7
Gjest moreno Skrevet 3. mai 2020 #3115 Skrevet 3. mai 2020 Hun har tidligere sagt at hun bruker appen Perfect365, og i den appen kan man «smoothe» huden, lysne opp øynene og gjøre tennene hvitere. Hjelper ikke med «null sminke» når bildene er redigert
Infinity Skrevet 3. mai 2020 #3116 Skrevet 3. mai 2020 3 timer siden, Lirah skrev: Fordi artikkelen har med avsporing i tråden å gjøre (ja jeg har selv vært med på den avsporingen). Det handler ikke om Helene, så de fleste som er innom tråden her bryr seg jo ikke om en random aritkkel. Jeg har lest artikkelen. Hele tråden her er til tider avsporing, så at det er en forklaring blir for tynn. Det er mange som har mye meninger om stor kropp her inne, så å si at artikkelen er avsporing er underlig. 7
miss summers Skrevet 3. mai 2020 #3117 Skrevet 3. mai 2020 4 minutter siden, Infinity skrev: Hele tråden her er til tider avsporing, så at det er en forklaring blir for tynn. Det er mange som har mye meninger om stor kropp her inne, så å si at artikkelen er avsporing er underlig. Størrelsen på kroppen bryr ikke meg. Overhodet. Det er den grenseløse utleveringen av den hele tiden. Men mest av alt det ekstreme forbruket. Hjelper ikke å snakke miljøvern når man ikke klarer shoppe eller prøve produkter eller bytte ut klesskapet så godt som daglig. 8
Infinity Skrevet 3. mai 2020 #3118 Skrevet 3. mai 2020 3 minutter siden, miss summers skrev: Størrelsen på kroppen bryr ikke meg. Overhodet. Det er den grenseløse utleveringen av den hele tiden. Men mest av alt det ekstreme forbruket. Hjelper ikke å snakke miljøvern når man ikke klarer shoppe eller prøve produkter eller bytte ut klesskapet så godt som daglig. Det syns jeg er helt innenfor å diskutere. Har ingen problemer med det, men at hun viser kropp betyr ikke at den skal diskuteres på den måten som det gjøres her inne. Det skal alltid komme noe negativt om vekten hennes, og at hun lyger hvis hun påstår at hun har gått ned i vekt. Hvis kropp ble diskutert i f.eks. AB tråden, så var det fort andre debattanter som skrev an det ikke er innenfor og det ble som oftes fjernet av moderator. 3
miss summers Skrevet 3. mai 2020 #3119 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, Infinity skrev: Det syns jeg er helt innenfor å diskutere. Har ingen problemer med det, men at hun viser kropp betyr ikke at den skal diskuteres på den måten som det gjøres her inne. Det skal alltid komme noe negativt om vekten hennes, og at hun lyger hvis hun påstår at hun har gått ned i vekt. Hvis kropp ble diskutert i f.eks. AB tråden, så var det fort andre debattanter som skrev an det ikke er innenfor og det ble som oftes fjernet av moderator. Jeg syns det er upassende mye lettkledd. Hos mange såkalte influensere, HD er likevel den som gjør det mest. 4
Gjest Lirah Skrevet 3. mai 2020 #3120 Skrevet 3. mai 2020 (endret) 39 minutter siden, Infinity skrev: Hele tråden her er til tider avsporing, så at det er en forklaring blir for tynn. Det er mange som har mye meninger om stor kropp her inne, så å si at artikkelen er avsporing er underlig. Sukk. Så la oss spore av litt mer, en moderator kommer til å slette det uansett. Klart den er avsporing ettersom Helene er langt ifra en aktivist. Hun er usikker på seg selv og egen kropp og prøver for harde livet å skjule det på sosiale medier. Det er mitt inntrykk, iallefall. Aktivister er f.eks kvinnene som er nevnt i den artikkelen. Norske Carina Carlsen er også en slik aktivist, da uten å publisere lettkledde bilder av seg selv daglig på sosiale medier. Jeg liker Carina, jeg syns hun er ekstremt modig. Er uenig i en del av hennes standpunkt, men jeg applauderer henne for å være den hun er. Men hva vil du med å publisere den artikkelen her? Artikkelen handler om en gjeng aktivister som blir lei seg og tar seg nær av artikler med råd om vektnedgang. De bryr seg mer enn noe annet om hva samfunnet og andre mennesker syns om dem. Dette gjør dem opprørske. Skjønner det godt, når de tar seg nær av alt. Samtidig mener de at de vet alt, at vi ikke må komme her å belære dem om noe som helst, fordi de har full peiling på hva som skjer med kroppen deres. De er fullstendig klar over konsekvensene av alvorlig fedme, og velger å ikke gjøre noe med det. Dette provoserer mange mennesker. Jeg blir provosert av det, jeg som selv er sykelig overvektig, og som prøver å gjøre noe med det. Jeg syns det er hårreisende at disse aktivistene, som ikke har noen som helst medisinsk utdannelse, skal sitte og fortelle meg at jeg ikke burde slanke meg. At jeg burde fortsette å være tykk. At om jeg går ned i vekt, så er jeg en fatshamer og jeg diskriminerer overvektige (ja, der er aktivister der ute som mener dette). At problemet sitter i hodet, ikke i kroppen, og at jeg må lære meg å elske det farlige bukfettet. At mine problem med knærne ikke kommer av overvekt, men av andre årsaker. Vet du, det provoserer meg faktisk vanvittig mye. Det er det samme som å si til en 16 åring at du, bare fortsett med røyken. Drit i hva andre måtte mene. Røyk en pakke marlboro daglig om det gjør deg lykkelig, det er absolutt alt som betyr noe. Klart mange har meninger om "stor kropp". Det er et saftig tema i dagens samfunn, ettersom det er en hel haug kvinner (og noen få menn) der ute som gir en blank faen i helsekonsekvensene av alvorlig fedme. Likevel så elsker jeg de som utfordrer skjønnhetsidealet, og jeg syns det er så herlig å se at klesmerker, sminkemerker, hudpleiemerker osv bruker mangfold i sine promoteringer av produkter. Det er fint å se at man kan se modeller i alle fasonger, i mange reklamer. Jeg så en reklame for et hudpleiemerke der de hadde kvinner i alle mulige hudfarger, samt ulike kroppstørrelser. Der var også en kvinne i rullestol. Det var sykt kult syns jeg. Mangfold er viktig. Men glorifisering av fedme er så jævla feil, for det er alt annet enn glamorøst å være feit, det er iallefall min erfaring og jeg vet at mange deler den med meg. Derfor reagerer jeg slik jeg gjør og føler det slik jeg gjør ovenfor dette temaet. Så klart er jeg imot diskriminering og dårlige holdninger rettet mot overvektige (f.eks at de er late, udugelige, mindre kapabel til ditt og datt, dårligere viljestyrke). Jeg jobber i helsevesenet selv og jeg vil alltid prøve å gjøre en forskjell der det er mulig å gjøre det, og om jeg opplever diskriminering av pasienter eller kolleger, så vil jeg si ifra med høy stemme. Heldigvis har jeg til gode å oppleve det, men jeg ser at det skjer i verden - og det må vi som enkeltpersoner sørge for at ikke skjer. TLTR; jeg syns ikke fedme er greit og ønsker ikke at det skal glorifiseres. Men nå er dette min mening og om du ikke deler samme mening, så trenger du ikke angripe meg av den grunn. Bare fordi jeg ikke syns fedme er greit, så betyr ikke det at jeg ikke bryr meg om mennesker som er overvektige. Et flertall av mine kolleger er overvektige. Det tenker jeg aldri over, men gjorde det akkurat nå, bare for å gi et eksempel. Jeg behandler de ikke annerledes for det om. Jeg dømmer de ikke. Det er deres sak. Så, tilbake til Helene. Jeg har ingen problemer med hennes kropp. At hun poserer lettkledd osv er helt greit, det er det mange andre som gjør på sosiale medier. Jeg blir ikke mer eller mindre støtt av henne. Jeg blir ikke støtt av lettkledde kropper. Jeg har et problem med hennes troverdighet og måten hun fremstiller seg selv på. Også har jeg som mange andre i denne tråden, litt fritidsproblemer, og da bruker jeg ofte tiden på blitt bloggersladring. Mine hensikter er aldri å være ond eller slem, men jeg kan være kritisk av meg. Det provoserer meg at Helene bruker filter på bildene sine og påstår at hun ikke gjør det, for eksempel. Dette ble langt! Let the hate begin!!! Edit: Angående den artikkelen, jeg skjønner hva de kjemper for. Jeg skjønner hva de står for. Jeg syns de er modige som tør og jeg vil gjerne se dokumentaren. Men jeg er nok uenig i en del punkter og ser på saken fra en annen side. Og det er helt greit. Endret 3. mai 2020 av Lirah
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå