Porcelain Skrevet 3. mai 2020 #3061 Skrevet 3. mai 2020 21 timer siden, Beatbox skrev: Blir like forundret hver gang noen som vil påpeke fatshaming velger å gjøre det ved å omtale de som utsettes for det som feite...For det ordet er jo ikke stygt og fullt av forakt??!! Jo det er akkurat det det er.. Ordet er i utgangspunktet ikke noe annet enn et ord. Forakten og det stygge ligger i hvordan det blir brukt ,som et nedsettende begrep, der meningen er å snakke ned noen. Ordet tynn har f.eks ikke lignende negative konnotasjoner. En del i det kroppspositive miljøet mener derfor, som det er gjort i en del andre grupper, at man skal ta orda tilbake. Bruke de i andre sammenhenger enn bare som skjellsord om hverandre, bruke ordet som det det egentlig betyr. Derfor bruker jeg ordet. Min bruk av ord som feite og tjukke inneholder ingen negative konnotasjoner, det er et forsøk på å bruke beskrivende ord til nettopp å beskrive noe. 5
Porcelain Skrevet 3. mai 2020 #3062 Skrevet 3. mai 2020 19 timer siden, Lirah skrev: Så du mener at mennesker som er så hardt råket av fedme, at de har god helse? De kommer til å leve lange liv og kommer ikke til å bli rammet av en rekke livsstilsykdommer som følge av sin vekt? Selvfølgelig er ikke fedme synonymt med god helse. Selvfølgelig har man dårlig helse, når man ikke klarer å bevege seg og er sengeliggende som følge av overvekt. Har ikke skrevet noen steder at disse menneskene er late. Jeg vet mer som så om fedme. Jeg er overvektig selv. Ingen ønsker å bli bevegelseshemmet som følge av sin overvekt og ingen ønsker å veie 200 kg. Det må da gå an å være såpass ærlig at man sier det? Eller tenker du at en ideell livssituasjon er å kjøre scooter fordi du ikke kan gå på butikkene og å dø før du er 40 år? Mennesker som blir overvektige har ansvar for det selv. Mennesker som blir undervektige har ansvar for det selv. Det betyr dog ikke at "de har seg selv å takke, kan bare dø av fedme/undervekt, de fortjener ikke behandling". Så langt ifra. Vi er ansvarsfulle individer som tar valg i det daglige og det hender veldig ofte at vi mennesker gjør dårlige valg. Så dårlige valg at det går på bekostning av liv og helse. Vi får erfaringer gjennom livet som påvirker oss i stor grad, og som påvirker valgene vi tar. Noen opplever traumer, noen blir mobbet, noen får nedsatt livskvalitet som følge av alle de vonde tingene de opplever. Og dermed blir valgene menneskene tar, ikke så bra. Fettforakt finner man ikke alle steder, nei. I åpenbart gode miljøer så vil ikke folk sitte å pirke på andres vekt. Jeg har ALDRI opplevd dette på min arbeidsplass. Vi er mange overvektige der. Mange slanke/tynne også, og de har aldri fått kommentarer. Jeg har aldri fått kommentarer fra svigermødre eller besteforeldre. Jeg kjenner mange som aldri har fått slike kommentarer, jeg har diskutert dette temaet med flere av mine venner og kolleger. Så slutt å tro at dette er noe som plager alle i dagens samfunn. At du vanker med mennesker som har dårlige holdninger og som er kunnskapsløse, det er ikke min feil. Det er ingen andres feil. Det DU kan gjøre for å kjempe imot all denne forakten er å si imot, opplyse, dele kunnskap, ha en saklig debatt. Det finnes mange kunnskapsløse personer der ute. Opplys dem! Mange som kjemper for kroppspositivitisme bruker ordet feit, for å normalisere det og for at det ikke skal være så negativt ladet. Andre ikke, så dette er alt etter munnen som taler og øynene som ser. Jeg brukte ordet feit èn gang og det var alt du fikk ut av det jeg skrev? 😂 Kjenner jeg må realitetsorientere meg litt, er tross alt en sladretråd om Helene jeg er i... Å påstå at det handler om miljøet jeg vanker i når jeg viser både til aktuelle nyheter og forskning er et dårlig skjult forsøk på hersketeknikk. Jeg har ingen interesse av å legge frem hva mitt nærmiljø mener, jeg foretrekker å snakke om de større trendene i samfunnet. Den institusjonaliserte fettforakten man finner på alt fra tavloidavisenes forsider til legekontoret der folk opplever å ikke få god nok behandling fordi alle plager tilskrives overvekt. 8
Hei2016-2 Skrevet 3. mai 2020 #3063 Skrevet 3. mai 2020 Hon har postat en jämnföringsbild på insta med en bild från förra veckan och en blid från nu. Jag vet ärlig talat inte om hon menar att man skal se någon skillnad eller om hon skämtar? Jag ser ingen skillnad. 11
Gjest Heartgirl Skrevet 3. mai 2020 #3064 Skrevet 3. mai 2020 Jeg synes tråden om HD blir verre og verre når det gjelder fokus på hennes utseende bare fordi hun viser kroppen sin med undertøyet på. Det hadde aldri blitt reaksjoner på bildene hvis HD hadde sett ut som de andre toppbloggerne. Hun skader ingen ved å ta slike bilder, og jeg heier på HD at hun går sine egne veier når det gjelder å vise bilder av kroppen sin. Synes det er alt for mye negative kommentarer om HD sitt utseende
FotbaIlflua Skrevet 3. mai 2020 #3065 Skrevet 3. mai 2020 Helene reklamerer på instagram for en rosa tights. Jeg ser at størrelsene er annerledes en jeg er vant til. XS= 34/36, S=38, M=40, L=42, XL=44 er størrelsesguiden på produktet. Når jeg handler, pleier str S å tilsvare str 36, M=38, L=40 osv. Om alle størrelsesguider er endret uten at jeg har fått det med meg, gir det mer mening når Helene sier at hun bruker L i tights. 1
Finnwife Skrevet 3. mai 2020 #3066 Skrevet 3. mai 2020 21 minutter siden, Hei2016-2 said: Hon har postat en jämnföringsbild på insta med en bild från förra veckan och en blid från nu. Jag vet ärlig talat inte om hon menar att man skal se någon skillnad eller om hon skämtar? Jag ser ingen skillnad. Ser på meg mest ut som endring på vinkel og lysbruk/filter.. syns personlig det blir noe dumt og uheldig å ha slikt fokus på dette, da det umulig kan opprettholdes over lengre tid.. 11
cerruti Skrevet 3. mai 2020 #3067 Skrevet 3. mai 2020 Uff, og Utseende/slankefokuset fortsetter... Hva i all verden skal det være godt for? Alle vet at på en uke kan man se både større og mindre, penere, styggere osv også bare ved hjelp av lys, vinkel osv. Hun har gjort en god jobb denne uken, men la det være det da- ikke kjør på med dette fokuset hver eneste dag. 8
Miranda16 Skrevet 3. mai 2020 #3068 Skrevet 3. mai 2020 39 minutter siden, Hei2016-2 skrev: Hon har postat en jämnföringsbild på insta med en bild från förra veckan och en blid från nu. Jag vet ärlig talat inte om hon menar att man skal se någon skillnad eller om hon skämtar? Jag ser ingen skillnad. Begge bilder med filter for glattere hud og smalere ansikt 6
Gjest RoNo Skrevet 3. mai 2020 #3069 Skrevet 3. mai 2020 Tennene ser hvitere ut på etterbildet. Kanskje det har med at hun har sluttet med Pepsi Max, eller kanskje det er fordi hun bruker et annet filter. Umulig å vite. Jeg likte undertøysettet godt, men tror kanskje trusene er en uheldig fasong for større kropper? Jeg har vært veldig fornøyd med alt undertøyet jeg har kjøpt hos de. Jeg tror kanskje det var fordi her jeg bor er de veldig dyktige, og var desto mer uheldig hos Triumph der en uerfaren skulle måle meg og finne til meg. Jeg kjente med en gang deg ble feil. Begge merkene passer meg godt. Også har de litt bedre prøverom enn på billigkjedene, så om man har en dårlig dag vet jeg hvor jeg skal handle.
alix Skrevet 3. mai 2020 #3070 Skrevet 3. mai 2020 Hva er greia med å bruke salatblad som "brødskive"? Ikke for å spare kalorier regner jeg med? det ser nemlig ut som hun har en av de veldig kaloririke påleggsalatene oppå. Salatbladet har jo null næring. En grov brødskive hadde vært et mye bedre valg.. og holdt henne mett lenger! Og det er umulig å se noen forskjell på de bildene hun nettopp postet bortsett fra blank hud i panna 9
Pollen Skrevet 3. mai 2020 #3071 Skrevet 3. mai 2020 13 minutter siden, alix skrev: Hva er greia med å bruke salatblad som "brødskive"? Ikke for å spare kalorier regner jeg med? det ser nemlig ut som hun har en av de veldig kaloririke påleggsalatene oppå. Salatbladet har jo null næring. En grov brødskive hadde vært et mye bedre valg.. og holdt henne mett lenger! Og det er umulig å se noen forskjell på de bildene hun nettopp postet bortsett fra blank hud i panna Sikkert for at det skal se ut som hun spiser riktig, men vekta viser noe helt annet. Og det før og etter- bildet🙄 Har hun ingen andre interesser enn utseendet? 10
Tessa12 Skrevet 3. mai 2020 #3072 Skrevet 3. mai 2020 14 minutter siden, alix skrev: Hva er greia med å bruke salatblad som "brødskive"? Ikke for å spare kalorier regner jeg med? det ser nemlig ut som hun har en av de veldig kaloririke påleggsalatene oppå. Salatbladet har jo null næring. En grov brødskive hadde vært et mye bedre valg.. og holdt henne mett lenger! Og det er umulig å se noen forskjell på de bildene hun nettopp postet bortsett fra blank hud i panna Det er pga sukkerkutt, det er enormt mye karbohydrater i brød/kornprodukter. Og mange sånne type pålegg hun har på har lite karbs. 5
cerruti Skrevet 3. mai 2020 #3073 Skrevet 3. mai 2020 19 minutter siden, alix skrev: Hva er greia med å bruke salatblad som "brødskive"? Ikke for å spare kalorier regner jeg med? det ser nemlig ut som hun har en av de veldig kaloririke påleggsalatene oppå. Salatbladet har jo null næring. En grov brødskive hadde vært et mye bedre valg.. og holdt henne mett lenger! Og det er umulig å se noen forskjell på de bildene hun nettopp postet bortsett fra blank hud i panna Det er helt riktig mtp kostholdet hun nå følger. Brød er ikke sunt og heldig for alle. Og tro meg, jeg er sikker på at hun heller ville hatt brød med magert pålegg om det ikke var for at hun vil ned i vekt. 3
alix Skrevet 3. mai 2020 #3074 Skrevet 3. mai 2020 3 minutter siden, Tessa12 skrev: Det er pga sukkerkutt, det er enormt mye karbohydrater i brød/kornprodukter. Og mange sånne type pålegg hun har på har lite karbs. Takk for oppklaring, visste ikke hvor streng hun var på sukkerkuttet. 2
alix Skrevet 3. mai 2020 #3075 Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, cerruti skrev: Det er helt riktig mtp kostholdet hun nå følger. Brød er ikke sunt og heldig for alle. Og tro meg, jeg er sikker på at hun heller ville hatt brød med magert pålegg om det ikke var for at hun vil ned i vekt. Men det finnes så mye bedre alternativet til brød enn noen næringsfattige salatblader. 4
cerruti Skrevet 3. mai 2020 #3076 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, alix skrev: Men det finnes så mye bedre alternativet til brød enn noen næringsfattige salatblader. Som hva da?
loffen Skrevet 3. mai 2020 #3077 Skrevet 3. mai 2020 (endret) Jeg greier ikke se forskjell på 'før-og etter-bildene'. Endret 3. mai 2020 av loffen (manglet en bokstav) 8
miss summers Skrevet 3. mai 2020 #3078 Skrevet 3. mai 2020 3 minutter siden, loffen skrev: Jeg greier ikke se foskjell på 'før-og etter-bildene'. Ikke jeg heller. Men ser hun bruker mye filter. Egentlig ikke lagt merke til hvor mye før nå. Jeg så også hun fikk spørsmål om pull-ups målet hvorpå hun repliserte at det ikke gikk å øve på de da treningssentrene er stengt (duh...). Har hun sluttet trene generelt? En PT er ofte flink på å tenke ut alternativer.... 13
Superrosa Skrevet 3. mai 2020 #3079 Skrevet 3. mai 2020 Forskjell på å rette seg litt opp i ryggen med litt flatterende vinkel vs å stå så oppstilt og stivt at man mister balansen mens man filmer xD 7
MiniMjau Skrevet 3. mai 2020 #3080 Skrevet 3. mai 2020 14 minutter siden, loffen skrev: Jeg greier ikke se foskjell på 'før-og etter-bildene'. Ikke jeg heller. Bortsett fra vinkel på hodet, kjole, vinglass. Samme mennesket. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå