Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
27 minutter siden, skruf said:

Alle mennesker har jo et forbruk, og det er naturlig å kjøpe både klær og planter på plantasjen selv om man ikke hadde nok penger der og da til en akutt operasjon. Både hun og mannen får vel lønn hver måned som de fleste andre. Hvor lenge etter spleisen mener du at HD burde latt være å handle noe som helst, en måned? Et halvt år? 

Mye av klærne hennes er også sponset, både treningstøy og Ellos er spons. Så de klærne betales via skatt. 

Jeg synes det blir for dumt å kritisere hver minste nyanskaffede ting hun viser frem i sosiale medier, det å reklamere for ting er jobben hennes og avtaler hun har med sine samarbeidspartnere.  Hvis hun ikke gjør jobben sin så får hun i allefall dårlig råd. Hun skal ikke måtte leve som en asket pga en spleis til hunden, dessuten var det helt frivillig å bidra til spleisen for de som gjorde det. Det er vel heller ingen forbehold ved en spleis som sier at hvis man oppretter en spleis så må man kutte ut alt av personlig forbruk i lang tid fremover for å tilfredsstille de som bidro. 

Men hun merker jo ikke det hun viser frem denne siste måneden som reklame, da må man jo bare anta at hun har betalt 100% selv. Og ja, selvfølgelig kan man handle litt i ettertid, men det vi har sett på insta de siste ukene er ikke LITT. Det er ekstremt forbruk på materialistiske ting. Og det folk reagerer på er jo at det har ikke en gang gått en måned siden operasjonen, som betyr de såvidt har rukket å fått den månedlige lønnen ut - som de alternativt kunne ha brukt litt av for være med på utgiftene på hunden. De kunne ha valgt og være litt mer smakfulle og ikke dokumentert hver eneste krone de bruker disse dager på unødvendige ting rett etter en slik tøff økonomisk situasjon.

Forstått det slik at hun er enda delvis permittert, og får jobbe litt her og der av og til også? Det jeg ser på sosiale medier er at de ikke har lært i det hele tatt. Der er mye penger i omløp på insta storyen hennes som kunne vært godt sparte penger til fremtidig buffer. 

Endret av Superrosa
  • Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet
48 minutter siden, Beatbox skrev:

Altså....var det ikke hun som var fòr empatisk?? :klo:

Jo det var jo det. Kanskje grunnen til at xxl klarer seg bedre enn g-sport er at g-sport holder seg for god til å fornedre de ansatte og kreve gratisarbeid. Hun om det hvis hun mener dette er «rett». 

• Liker 5
Skrevet
2 hours ago, SansaS said:

Måtte inn å myse på tiktoken. Så i kommentarene på spørsmål om xxl»skandalen» at de gjorde noe riktig fordi g-sport gikk konkurs 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Ja for arbeidernes rettigheter og likviditeten til firmaet henger fullstendig sammen. 

Leste kommentaren på TikTok nå. Just.. wow xD Snakk om å ikke ha peiling på hva hun prater om. 

• Liker 5
Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
10 minutter siden, SansaS skrev:

Jo det var jo det. Kanskje grunnen til at xxl klarer seg bedre enn g-sport er at g-sport holder seg for god til å fornedre de ansatte og kreve gratisarbeid. Hun om det hvis hun mener dette er «rett». 

Jepp, ..hun om det!

Endret av Beatbox
Gjest Beatbox
Skrevet
17 minutter siden, Superrosa skrev:

Leste kommentaren på TikTok nå. Just.. wow xD Snakk om å ikke ha peiling på hva hun prater om. 

..og det er jo ikke første gang..!

Skrevet

Som sagt; jeg gir blanke i hva folk gjør/ikke gjør med SINE penger eller sponsorer (så lenge de rapporterer inn og skatter, for det er neimen ikke alle som rapporterer spons). Men hun legger aldri ut trening, gåturer, mattips eller annet som (i mine øyne) er relevant for hennes profil. Det er kun enorme mengder undertøy, sminke, voksing etc. Og det kort tid etter hun ba om støtte til det som er viktigst; helsen til hunden. Det er smakløst og på kanten. Der mister hun meg. Og når hun samtidig driter i å merke som reklame? Vel, da er det kroken på døra. Jeg blir ikke overrasket om sponsen ikke rapporteres. 

• Liker 29
Skrevet
On 4/26/2020 at 6:43 PM, Kartoffel said:

Er det sånn at HD skal slutte helt med sukker? Jeg har fått inntrykk av at det er det Frisk uten sukker handler om. Det er vel å gå veldig hardt ut isåfall..?

det er mye lettere å slutte helt med sukker enn å kutte ned, i hvert fall for en periode. tror dette er lurt av HD. 

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, Superrosa skrev:

Kan du referere. Har ikke tiktok

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Heartgirl skrev:

Er ikke denne Tik Tok noe som ungdommer holder på med? Trodde det var en ungdomsgreie jeg? 

Nei, det er noe også voksne driver med

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, Cezanne skrev:

det er mye lettere å slutte helt med sukker enn å kutte ned, i hvert fall for en periode. tror dette er lurt av HD. 

Skal hun i gang med det? 

Skrevet

Er det innafor å skrive <reklame pga thighs> også sende folk pm med link til tightsen istedet for å skrive det i innlegget? På IG. Nå mener jeg rent lovmessig. For syns det virker rart😅

• Liker 4
Skrevet

Slutte å drikke Pepsi Max ja. Lykke til! Er vel like sannsynlig som alt annet hun prøver å gjennomføre.

• Liker 19
Skrevet (endret)

Da jeg så på videoen om sukker-avhengighet, sitter jeg igjen med følgende spørsmål: Hvorfor skal hun på liv og død mer ned i vekt når hun hardnakket hevder at hun er kjempefornøyd med eget utseende og ikke er i nærheten av helseplager? Jeg skjønner at der hun var før vektmessig, kunne bety trøbbel i framtida, men nå tviler jeg sterkt på at hun bør ned av den grunn. Til og med fedmelegen Jøran H hevder at det er bedre med noe overvekt enn å slite med jojo-slanking resten av livet. 

Jeg synes derfor hun påvirker på en dårlig måte med å forfekte hvor fornøyd hun er, og hvor fornøyde vi alle må være, når hun prøver alle metoder for å gå ned. Hvis hun er så fornøyd og har ingen helseplager, hvorfor ikke prøve å stabilisere vekten nå? 

Eller enklest; bare være åpen om at ønsket er å bli tynnere/ utseenderelatert. Det hadde i hvert fall inspirert meg mer enn den pakken hun nå formidler. 

Endret av cerruti
  • Liker 19
Skrevet
På 30.4.2020 den 0.32, Birdo skrev:

Er det innafor å skrive <reklame pga thighs> også sende folk pm med link til tightsen istedet for å skrive det i innlegget? På IG. Nå mener jeg rent lovmessig. For syns det virker rart😅

Har lurt på det samme. Ikke mye vits å sponse HD om hun ikke oppgir hvor produktet er fra når det reklameres? 🤪

• Liker 7
Gjest Lirah
Skrevet
2 timer siden, Pollen skrev:

Slutte å drikke Pepsi Max ja. Lykke til! Er vel like sannsynlig som alt annet hun prøver å gjennomføre.

Skal hun slutte med sukker OG slutte med pepsi max? Altså...... 

2 timer siden, cerruti skrev:

Da jeg så på videoen om sukker-avhengighet, sitter jeg igjen med følgende spørsmål: Hvorfor skal hun på liv og død mer ned i vekt når hun hardnakket hevder at hun er kjempefornøyd med eget utseende og ikke er i nærheten av helseplager? Jeg skjønner at der hun var før vektmessig, kunne bety trøbbel i framtida, men nå tviler jeg sterkt på at hun bør ned av den grunn. Til og med fedmelegen Jøran H hevder at det er bedre med noe overvekt enn å slite med jojo-slanking resten av livet. 

Jeg synes derfor hun påvirker på en dårlig måte med å forfekte hvor fornøyd hun er, og hvor fornøyde vi alle må være, når hun prøver alle metoder for å gå ned. Hvis hun er så fornøyd og har ingen helseplager, hvorfor ikke prøve å stabilisere vekten nå? 

Eller enklest; bare være åpen om at ønsket er å bli tynnere/ utseenderelatert. Det hadde i hvert fall inspirert meg mer enn den pakken hun nå formidler. 

Hun skjønner vel at det å være sykelig overvektig i lengden er skadelig for kroppen, og at selv om hun ikke har helseplager nå, så kan de banke på døra kjappere enn hun aner. Kroppen har ikke godt av at man går med 30-40 kg ekstra. Kroppen vår er ikke laget for å tåle det. Du kan være så fornøyd du vil med utseende og elske deg selv så mye du vil, helseplagene vil nå deg igjen før eller siden når du velger å være sykelig overvektig i mange år. 

Tror dere virkelig på at hun er fornøyd med seg selv? Jeg syns hun utstråler usikkerhet. Hele kroppsspråket hennes lyser usikkerhet når hun filmer seg selv, eller blir filmet. 

Hun kan ikke være åpen om at hun ønsker å være slank, da blir hun slaktet. Hun har stått for noe annet i alle de år, hun kan ikke plutselig snu.  

Skrevet

Siden HD har tenkt å teste "Frisk uten sukker", noe som forresten virker som et veldig bra opplegg, så lurer jeg veldig på om hun blir sponset eller ikke? Tviler litt siden hun ikke nevner det noen plass.

Det har seg jo sånn at opplegget koster ca 10 000 kr for et 12-ukers program*. Og da kommer jo spørsmålet; hvordan kan hun ha råd til det når de måtte opprette en spleis for hundens operasjon? Det kan jo hende at hun blir sponset, og at dette kommer frem senere, men hun sier i slutten av videoen at hun ikke kommer til å dele så mye av erfaringen rundt dette opplegget.

*https://www.friskutensukker.no/salg_become_fus?r_done=1

• Liker 18
Skrevet
2 timer siden, Pollen skrev:

Jeg får vondt av henne, rett og slett. Hvorfor vil hun seg selv så vondt at hun stiller seg lagelig til for hugg igjen? Hver gang det skal skje en endring i livet hennes, så må hun publisere det på sosiale medier, og hver gang det feiler (det gjør det dessverre ofte), så renner det inn med kritikk. Så ramler hun ned igjen, og må forklare, bortforklare og finne på unnskyldninger.

Hvorfor ikke heller sette seg et mål uten å offentliggjøre det, gjøre jobben, og så publisere et innlegg med f.eks "To måneder uten Pepsi max"! Stolt av meg selv...eller noe liknende. Jeg vet med meg selv at hvis jeg bestemmer meg for å gjøre en positiv endring som krever en del av meg, sier jeg det ikke til noen før jeg faktisk har klart det. 

Det er mulig hun tenker at ved å legge det ut, så setter hun mer press på seg selv for å gjennomføre, men dessverre skjer ofte det motsatte. Håper hun klarer å kutte Pepsi max, så får hun litt mestringsfølelse igjen. 

• Liker 19
Gjest Lirah
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Lillypad87 skrev:

Siden HD har tenkt å teste "Frisk uten sukker", noe som forresten virker som et veldig bra opplegg, så lurer jeg veldig på om hun blir sponset eller ikke? Tviler litt siden hun ikke nevner det noen plass.

Det har seg jo sånn at opplegget koster ca 10 000 kr for et 12-ukers program*. Og da kommer jo spørsmålet; hvordan kan hun ha råd til det når de måtte opprette en spleis for hundens operasjon? Det kan jo hende at hun blir sponset, og at dette kommer frem senere, men hun sier i slutten av videoen at hun ikke kommer til å dele så mye av erfaringen rundt dette opplegget.

*https://www.friskutensukker.no/salg_become_fus?r_done=1

Hvem i huleste betaler 10000 kr for å slutte med sukker!? Et av rådene er jo at man bare skal slutte cold turkey, og man dør ikke av abstinenser når det kommer til sukkeravhengighet. Det der gjorde meg sint altså! Regner med vedkommende som selger disse programmene tjener seg rik på naive jojoslankere. 

Endret av Lirah
Gjest Lirah
Skrevet

Viktig å følge med på KG. Fra siste video...... 
he.thumb.png.3556cc11de1af00ca31ced4165f69fae.png

Skrevet
2 minutter siden, Lirah skrev:

Viktig å følge med på KG. Fra siste video...... 
he.thumb.png.3556cc11de1af00ca31ced4165f69fae.png

Hadde helt ærlig jeg gjort og, om det var en tråd om meg her. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...