Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Heartgirl
Skrevet
2 timer siden, Bikbokelsker skrev:

Skal vi bare late som om selvbruningen hennes ikke skjer eller?? Fy fæn!

At det går an å henge seg opp i så mye om HD. Stygt gjort! 

Virker som om alt det HD gjør er feil! Hadde CBE gjort det samme hadde dere aldri kritisert henne! 

Videoannonse
Annonse
Gjest Beatbox
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Heartgirl skrev:

Virker som om alt det HD gjør er feil! Hadde CBE gjort det samme hadde dere aldri kritisert henne! 

At det går an å henge seg opp i så mye om CBE. Stygt gjort! Virker som alt det CBE gjør er feil! Du som er så ivrig i CBE tråden er flink til å kaste leca-blokker i glasshus!! Hvorfor er det helt greit å kritisere CBE men ikke HD?? Og ja, bare å rapportere om brukerdebatt, men denne ba du faktisk om! Dobbeltmoralen lenge leve!!

Endret av Beatbox
Skrevet
2 timer siden, Heartgirl skrev:

Hahaha! Har du sett CBE-tråden? Der inne er det folk som ikke skjønner hvorfor ikke [navngitt blogger]  får like mye kritikk som CBE.. I tråden til SE er det folk som ikke skjønner hvorfor ikke [navngitt blogger] får like mye kritikk som SE.. Og i alle andre tråder.. 🙄

• Liker 7
Skrevet (endret)

HD har laget video om sukkeravhengighet, og hvordan det er like ille som alkoholavhengighet. Greit nok det. Så følger hun opp med å skrive; "syntes du det høres rart ut klandrer jeg deg ikke, jeg hadde heller ikke hørt om det før nå😵"

Jo Helene, du hørte på et langt foredrag om akkurat dette (sukkeravhengighet verre enn alkoholavhengighet) da du var på treningsweekend på Hafjell var det vel (?) med venninnen din for to år siden. Etterpå la du ut om det på storyen. Så det er ikke info du ikke visste om. 

(Da du sa du hadde skadet kneet så du ikke kunne trene, kun være med på middagene og festlighetene på kveldene)

Endret av monstergospel
  • Liker 27
Gjest Licorice
Skrevet
På 18.4.2020 den 15.19, Fabiola skrev:

"JEG GIDDER IKKE MER!"

Vet du hva, Helene, det gjør faktisk ikke jeg heller.

Har fulgt Helene Drage i alle kanaler i over to år - bloggen, instagram, snapchat... Jeg heiet på Helene Drage, syntes synd på henne når hun strevde, syntes det var veldig spennende å følge veien mot fedmekirurgien, men etter hvert har noe endret seg. Jeg har faktisk gått til det skrittet at jeg har blokkert henne fra både instagram og snapchat og unfollowed podcasten hennes, rett for slett for å skåne meg seg.

Jeg er så lei av å se en voksen dame som stadig vekk legger ut bilder av "no makeup, jeg er awesome uten sminke" samtidig som hun har verdens største løsvipper, øyenbryn, farget hår og salongmalte negler. Ikke akkurat naturlig skjønnhet! Så, når løsvippene måtte bort, så er det et titalls videoer og bilder av hvor "ufresh" hun føler seg uten dem samtidig som hun stadig vekk påpeker hvor dritfin hun er uansett... Så går hun og kjøper intet mindre enn tre mascaraer og en primer, presenterer to ulike selvbruningsprodukter med priser opp mot 1000 kroner stykket (og ingenting av dette var merket med "annonse/reklame", så da går jeg ut fra at hun har betalt alt selv) og viser frem et svært klesskap med hundrevis av kjoler og andre plagg hvor mange av dem har prislappen på. Dette skjer rett etter at hun har tatt seg friheten til å lage en spleis for å dekke operasjonen til hunden. Jeg blir rett og slett kvalm av å se på det hun legger ut like etter å ha hatt den spleisen - jeg skjønner at hun sannsynligvis har fått mange av de klærne gratis eller billig, og sannsynligvis over tid, men bare det å legge ut slike ting viser en overflod som sannsynligvis mange av de som støttet spleisen ikke har tilgang på. Jeg har rett og slett blitt usikker på om hun gjør det for å provosere, eller om hun rett og slett er veldig tankeløs og kanskje rent ut ganske dum som ikke skjønner at dette skurrer i manges øyne?

Jeg er lei av daglige bilder/videoer av to whippeter og en dame som ligger på sofaen og halvsover. Det er veldig lite interessant og gir absolutt ingen motivasjon for hverken trening eller andre positive ting, og så synes jeg ofte synd på whippetene som ligger der dag ut og dag inn - de hundene fortjener å få komme ut på en skikkelig joggetur i stedet.

Jeg kjenner jeg blir påvirket når hun legger ut lettkledde bilder av seg selv, hvor hun poserer så hun knapt klarer å holde balansen for å forsøke å gjøre seg litt mindre - og på nesten hvertlettkledde bilde, som skal vise oss alle hvor awesome hun er uansett størrelse, så velger hun å påpeke masse negative ting med kroppen sin:

" Hei strekkmerker, cellulitter og løs hud💛 Hei lår som tar sin plass og ikke er helt glatte, hei arr på magen🔥 Hei ingen sminke og grå hår🥰  #strekkmerker #løshud #nomakeup #gråhår #kroppspositiv #kroppspress "

Jeg blir rett og slett i dårlig humør av å se på det. Det hadde vært så mye mer positivt å bare ikke ramse opp masse negativt når hun legger ut bilder som liksom skal være positive! Det gir så tvetydig kommunikasjon at jeg har ikke ord, og resultatet havner på minussiden i min bok. Her har Helene Drage veldig mye å lære av andre, for eksempel hun lindamariie som noen nevnt - fy for ei kul jente! 😎  Hun blir jeg rett og slett glad av å se på!  Til tross for at hun også legger ut en del vanskelige tanker rundt det med kropp, så virker det genuint og ærlig, og langt fra så falskt som HD. www.instagram.com/lindamariie/

Gang på gang har vi også sett at HD fornekter ting før hun plutselig snur og sier at joda, sånn var det: feks da folk begynte å spørre om hun gikk opp i vekt igjen, nei, det gjorde hun i hvertfall ikke - helt til hun lettet på sløret og skrev at joda, hun hadde gått opp i vekt men NÅ gikk hun ned igjen.. Og alle andre ganger hun har lagt ut om hvor awesome hun føler seg og hvor bra alt er - for så å skrive at hun i lengre perioder har gått til psykiater og at hun har begynt på antidepressiva osv. Skal hun drive "livsstilsendring helt ærlig" (hennes ord) så forventer jeg faktisk at hun er ærlig! Hun trenger ikke å legge ut alt, men det som blir feil er når hun legger ut det motsatte av hva som er sant, for så å komme med info etterpå om hvordan det egentlig var. Hadde hun ikke sagt/skrevet noe i utgangspunktet, så hadde det vært helt greit å ikke si alt!

Så sier Helene Drage i "jeg gidder ikke mer"-videoen at folk får ha "baller eller vagina nok" til å kritisere henne med fullt navn og bilde, hvis ikke skal hun ikke bry seg. Vet du hva Helene, jeg skjønner GODT at folk ikke ønsker å gi deg kritikk med fullt navn! For hva skjedde eksempelvis med den personen som ga et kompliment om at hun så fin ut, og som i samme slengen nevnte at hen "liker store damer". Det endte opp med at vedkommende ble hudflettet flere ganger i HDs kanaler, både på instagram, snapchat, egen youtube-video(?) og vedkommende fikk faktisk også en 30 minutter lang podcast-rant om hvor sur hun var for det! For Helene Drage synes ikke selv at hun er stor, så dermed var kommentaren helt på jordet. Say what? Helt objektivt sett er jo Helene Drage en stor dame. Jeg vet selv at det ikke er noe kult å høre det når man er overvektig, men når man faktisk driver blogg/IG/snap/pod/osv med veldig stort fokus på kropp, så bør man også ha tatt et oppgjør med seg selv om man er klar for å høre slike helt objektive beskrivelser av kroppen sin. Skal man være offentlig og dra fordeler (inkludert inntekt) av det, så må man også tåle litt, sånn er det faktisk. (Til sammenligning må jeg også stå til ansvar for det jeg gjør i min jobb, og jeg kan også få kritikk eller komme opp i diskusjoner der - men det har jeg lært meg å takle, etter noen år i bransjen!) Jeg tror ikke det ble sagt navnet på den som skrev komplimentet i utgangspunktet, men Helene Drage har jo vist flere ganger at hun er særdeles dårlig på å ta kritikk, blokkerer de som kommer med det og kan fint finne på å offentliggjøre det hun oppfatter som kritikk. Jeg er en sånn person som generelt ikke bryr meg om hva folk gjør, og har aldri i mitt liv sendt en DM til en influencer/blogger/annen "offentlig person" med hverken positive kommentarer eller kritikk, men samtidig skjønner jeg at folk noen ganger reagerer uten at de ønsker å få det virkelige navnet sitt lagt ut til spott og spe slik at hele fangruppa til HD kan skrive hatkommentarer tilbake.

Vel vel... Som nevnt så har jeg blokkert helenedrage fra både snapchat og instagram for noen dager siden, og har sluttet å følge podcasten, rett og slett i en "avvenningsfase" for at jeg ikke skal falle for fristelsen til å sjekke de sosiale kanalene hennes. For jeg kjenner at det påvirker meg i negativ retning hver eneste dag, og det gidder ikke jeg å utsette meg for.

Lykke til videre, HD! Du klarer deg sikkert fint uten meg.

Herregud, la oss ALDRI glemme dette innlegget, folkens! Vanvittig bra skrevet og du har så utrolig rett i alt du skriver. Nå er dette noen dager siden, så jeg lurer på om Helene har kommentert det eller tatt det opp på sine medier? Jeg følger henne ikke selv men er innom i blant bare for å... Ja jeg vet ikke, se. Det er min guilty pleasure å gå inn på profilene til disse influencerne, akkurat som forumgossip og youtubegossip er en guilty pleasure.... Ehe. 

Gjest Licorice
Skrevet (endret)
8 timer siden, Heartgirl skrev:

Beklager så mye, men jeg er helt uenig med deg.

Da er vi enige om at vi er uenig :)

Du trenger kun å beklage ovenfor deg selv. At du ikke ønsker å tilegne deg mer kunnskap og reflektere over følelseslivet og hvordan tanker og følelser er koblet sammen, går kun utover deg selv og din forståelse ovenfor andre mennesker. Ergo er det du som lider under det, ingen andre. Om du er "uenig" i det @Rainstorm skriver (jeg syns uenig og enig ikke er riktige ord å bruke her), så burde du kanskje lese litt om hvordan hjernen vår fungerer. Du hadde nok endra mening og tanker rundt dette om du hadde diskutert med en psykolog. 

Det at Helene ikke tåler kritikk handler ikke om at kritikken mot henne er feil, det handler om at hun er usikker på seg selv og ikke vet hvordan hun skal respondere når noen er kritisk til det hun sier og gjør. Jeg sliter også med å ta imot kritikk, om jeg får kritikk på arbeidsplassen min kan jeg bli lei meg og tenke på det i mange dager. Eller, sliter og sliter, jeg tar det jo innover meg, og tenker at ok, greit, jeg må bli bedre på dette/reflektere over dette. Jeg klikker ikke på kollegaen min og ber hen dra til helvete for at de utpekte en feil jeg gjør som jeg muligens burde slutte med. Da er det noe som skurrer i hodet. 

Edit: Ser også du mener at det er stygt gjort av @Rainstorm å si at du bruker herseteknikker..... Alle som har vært på KG en stund har skjønt at det er ingenting vondt i henne, så du er litt ute å kjøre nå. 

Endret av Licorice
Skrevet
38 minutter siden, monstergospel skrev:

HD har laget video om sukkeravhengighet, og hvordan det er like ille som alkoholavhengighet. Greit nok det. Så følger hun opp med å skrive; "syntes du det høres rart ut klandrer jeg deg ikke, jeg hadde heller ikke hørt om det før nå😵"

Jo Helene, du hørte på et langt foredrag om akkurat dette (sukkeravhengighet verre enn alkoholavhengighet) da du var på treningsweekend på Hafjell var det vel (?) med venninnen din for to år siden. Etterpå la du ut om det på storyen. Så det er ikke info du ikke visste om. 

(Da du sa du hadde skadet kneet så du ikke kunne trene, kun være med på middagene og festlighetene på kveldene)

Reagerte på det samme. Er ikke dette "alle" har hørt om egentlig? Uten å vite detaljer om hvordan det fungerer, syns jeg det allikevel er spesielt at dette er noe man som overvektig aldri har hørt om...

• Liker 10
Gjest Licorice
Skrevet
Akkurat nå, Gjest22 skrev:

Reagerte på det samme. Er ikke dette "alle" har hørt om egentlig? Uten å vite detaljer om hvordan det fungerer, syns jeg det allikevel er spesielt at dette er noe man som overvektig aldri har hørt om...

Jeg orket ikke se hele videoen hennes, men har hun selv sagt at hun har det? 

Skrevet
2 minutter siden, Licorice skrev:

Jeg orket ikke se hele videoen hennes, men har hun selv sagt at hun har det? 

Orket ikke starte på den🤪Så mulig hun utdyper mer der. Men reagerer på teksten hun skriver på instagram med at hun aldri hadde hørt om det. 

• Liker 1
Gjest Licorice
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Gjest22 skrev:

Orket ikke starte på den🤪Så mulig hun utdyper mer der. Men reagerer på teksten hun skriver på instagram med at hun aldri hadde hørt om det. 

Skjønner det. Har egentlig gått å venta på at hun skal si hun har sukkeravhengighet (ikke at det er noe galt i det) siden hun tar opp dette temaet. 

Personlig syns jeg det er nitrist at noen velger å sammenligne sukkeravhengighet med alkoholavhengighet, samt det å være avhengig av heroin (noen gjør det også). Kjenner det gjør meg sint, men dette er ikke stedet for å diskutere om det. Om man ikke ser forskjellene på de typene avhengighet så vet ikke jeg altså. Jeg vil også påpeke at mange forskere er kritiske til å sidestille sukkeravhengighet med alkoholavhengighet, fasiten er IKKE at det er like avhengigheter og at det å være avhengig av sukker er like alvorlig som det å være avhengig av rusmidler.  

Og nei jeg sier ikke at bare fordi alkoholavhengighet er "verre" enn sukkeravhengighet, så er ikke sukkeravhengighet noe man skal ta på alvor. Les hva jeg skriver. Takk. Det må være lite greit å være så avhengig av sukker at du spiser det fra pakken med skje. 

Endret av Licorice
Gjest Heartgirl
Skrevet

Syntes videoen til HD var en fin og forklarende video. Som tidligere svært overvektig på 140 kg kjenner jeg meg igjen. Hun har helt rett i det hun skriver ❤️ 

Gjest Licorice
Skrevet

Har sett videoen og hun sier hun har ca. alle "symptomene", så da betyr det vell at hun har sukkeravhengighet. Hun mener også at om du kommer med rådet "det er bare å spise mindre" angående vektnedgang så burde du henge deg, mens når det kommer til hvordan du kutter ut sukker så "er det bare å kaste alt ut og starte cold turkey". Ganske like råd for ulike situasjoner, men det ene er visst ikke så bra. 

Skrevet
6 timer siden, monstergospel skrev:

Mener å huske det jeg óg.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Dette med sukkeravhengighet har hun jo vært klar over i åresvis. Hun er jo utdannet kostholdsveileder og jeg nekter og tro at man ikke lærte et snev om dette der. Jeg har selv samme kurs og fikk grundig innblikk kan man si. Hun var også på seminar (?) for noen år siden med veninna og brukte store deler av tiden på og filme og legge ut på snap om akkurat dette temaet. At hun sier flere ganger i videoen at "jeg visste ikke at dette var en greie" er beyond me.

Ps: Kansje ikke temaet avhengighet, men blar man tilbake i bloggen finner man flere innlegg om både sukkerstopp challenges og alternative matvarer til sukker. 

Endret av Butternut
  • Liker 15
Skrevet

Hun har jo også vært på kurs på sykehuset i forbindelse med operasjon, snakket de ikke om hva sukker gjør med deg der? Jeg har vært på kurs der selv. Ikke samme gruppe, men de sier jo hva sukker gjør med deg der. Både sukker og andre søtningsmiddel. 

• Liker 8
Skrevet

Sjekk ut Zsalynn fra My 600 pound life (Discovery). Hun snakker om, og har åpenbart, en sukkeravhengighet. Zsalynn påstod hun elsket å være overvektig og kjørte på i åresvis med «big is beautiful» helt til hun forstod at hun faktisk kom til å dø av avhengigheten og overvekten hvis hun ikke tok tak i det.

Vet ikke om dere kjenner til serien, men det handler om amerikanere over 300 kilo som får fedmeoperasjon.

• Liker 2
Gjest Beatbox
Skrevet
37 minutter siden, Klemen10na skrev:

Hun har jo også vært på kurs på sykehuset i forbindelse med operasjon, snakket de ikke om hva sukker gjør med deg der? Jeg har vært på kurs der selv. Ikke samme gruppe, men de sier jo hva sukker gjør med deg der. Både sukker og andre søtningsmiddel. 

Klart hun vet det, men hva gjør man ikke for oppmerksomhetens skyld...*helt ærlig lizzm *....

Gjest Stupebrett
Skrevet

Sukkeravhengighet er ikke ekte. Alle som har jobbet med ekte avhengighet kjenner godt til dette. Det går i samme kategori som internettavhengighet eller treningsavhengighet. Joda, noen mekanismer er like, men det er jammen meg mye forskjellig også.  

Bare som en så enkel ting som at folk som slutter med disse tre tingene på dagen ikke potensielt kan dø av det. 

Uansett. Sukkeravhengighet er en eufemisme for overspising, en helt reell spiseforstyrrelse for øvrig, eventuelt bare i en mildere form "bruker mat til å døyve alle vonde følelser". 

Disse sukkerfri-challengene vil uansett alltid feile så lenge alt mulig som bortimot er samme greie fortsatt er "lov". Alternativ søtning er OK. Alle slags mulige snacks er greit. Når man lager sukkerfri snacks, is, spiser atkinsbarer og drikker sukkerfri brus mater man jo bare feedbackloopen som er "nå føler jeg meg ikke bra, gi meg trøst (mat)". Skal man ha bedring på sånt må man bryte Mat = Trøst en gang for alle, ellers kommer man aldri i mål. Selvfølgelig er det bedre å drikke tre liter pepsi max om dagen enn tre liter sukkerbrus, men vi kan alle være enige om at det uansett er alt for mye brus. 

Gjest Beatbox
Skrevet
2 minutter siden, Stupebrett skrev:

Sukkeravhengighet er ikke ekte. Alle som har jobbet med ekte avhengighet kjenner godt til dette. Det går i samme kategori som internettavhengighet eller treningsavhengighet. Joda, noen mekanismer er like, men det er jammen meg mye forskjellig også.  

Bare som en så enkel ting som at folk som slutter med disse tre tingene på dagen ikke potensielt kan dø av det. 

Uansett. Sukkeravhengighet er en eufemisme for overspising, en helt reell spiseforstyrrelse for øvrig, eventuelt bare i en mildere form "bruker mat til å døyve alle vonde følelser". 

Disse sukkerfri-challengene vil uansett alltid feile så lenge alt mulig som bortimot er samme greie fortsatt er "lov". Alternativ søtning er OK. Alle slags mulige snacks er greit. Når man lager sukkerfri snacks, is, spiser atkinsbarer og drikker sukkerfri brus mater man jo bare feedbackloopen som er "nå føler jeg meg ikke bra, gi meg trøst (mat)". Skal man ha bedring på sånt må man bryte Mat = Trøst en gang for alle, ellers kommer man aldri i mål. Selvfølgelig er det bedre å drikke tre liter pepsi max om dagen enn tre liter sukkerbrus, men vi kan alle være enige om at det uansett er alt for mye brus. 

Helt enig, og hvis man i tillegg har prentet inn i hodet at man bearbeider alle følelser med mat..Hva skjer som oftest da...jo, man sitter og kjenner etter på hvordan man har det..* idag er jeg sliten og lei, det er følelser, ok da er det helt greit å trøstespise litt *..Som tidligere overvektig er jeg veldig godt kjent med mekanismene med å lyve for seg selv og finne på alskens unnskyldninger og bortforklaringer ene og alene for å legitimere mat/godis inntak...

Skrevet

Men hvor er det hun vil videre med denne informasjonen da? Hjelper det henne på noen måte fremover nå å vite denne informasjonen eller å definere seg selv som sukkeravhengig? Og ja, enig i det som sies over her, at sukkerstopp er fint forsøk på å kvitte seg med sukkersuget men det hjelper pent lite når man erstatter det med sukkerfritt.. Kroppen reagerer på den søte smaken, uansett om den har kalorier eller ei ihht mental avhengighet. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...