Krølltang89 Skrevet 13. april 2020 #2601 Skrevet 13. april 2020 (endret) On 3/28/2020 at 9:41 AM, Miranda16 said: Endret 13. april 2020 av Krølltang89
Marthe90 Skrevet 13. april 2020 #2602 Skrevet 13. april 2020 Jeg skjønner ikke dette med maskaraene jeg. Hun sier at hun brukte gavekort på den ene, tvilsomt. Og den andre kjøpte hun for en måned siden? For en måned siden hadde hun vippeextensions, hvorfor kjøper hun maskara da? Pluss at hun sier i begynnelsen av denne ´vlogen´ at det er mange år siden sist hun kjøpte maskara? 🤔 20
Gjest Licorice Skrevet 13. april 2020 #2603 Skrevet 13. april 2020 1 time siden, Miranda16 skrev: "Hun hadde IKKE fått samme kritikk om hun var normalvektig." Mange her har nesten som eneste argument at alt kritikk HD får er fatshamming. HD har ikke noe mindre kroppsfokus enn andre. Man trenger ikke snakke om kropp og vise kropp for å snakke om selvtillit. Hun knytter nesten kun selvtillit opp mot kropp. At noen ikke skjønner at alt det hun snakker om er en unnskyldning for å vise seg i undertøy. Hun sier selv at hun ønsker oppmerksomhet og at undertøysbilder får flere likes enn noe annet Jeg syns dette beskriver Camilla Lorentzen ganske godt men hun har ikke egen tråd her inne med mye dritt og kritikk?
Gjest Licorice Skrevet 13. april 2020 #2604 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, Marthe90 skrev: Jeg skjønner ikke dette med maskaraene jeg. Hun sier at hun brukte gavekort på den ene, tvilsomt. Og den andre kjøpte hun for en måned siden? For en måned siden hadde hun vippeextensions, hvorfor kjøper hun maskara da? Pluss at hun sier i begynnelsen av denne ´vlogen´ at det er mange år siden sist hun kjøpte maskara? 🤔 Fordi hun kjøpte mye fra det merket, altså Caia. Hvorfor er det tvilsomt at hun brukte gavekort? Jeg har flere gavekort med småbeløp som jeg har fått i gave, som kan brukes på kjøpesentre osv.... Regner med jeg ikke er den eneste. Vet ikke helt egentlig hvorfor hun har kjøpt mascara når hun har vippeextensions men igjen, Caia får man kjøpt bare på nettet (slik jeg har skjønt det) og hun fikk produkter fra Caia før hunden ble operert.
Krølltang89 Skrevet 13. april 2020 #2605 Skrevet 13. april 2020 En annen ting dere glemmer er at operasjonen var helt i begynnelsen av mnd. Mascaraen, uavhengig av sum, ble kjøpt nå for et par dager siden. Operasjonen var en haste sak. Kan jo hende de har fått lønn siden da, og da går å kjøper seg en mascara? Det er jo også lagt ut kvitteringer og kontoutskrift på storien for litt siden? 4
Infinity Skrevet 13. april 2020 #2606 Skrevet 13. april 2020 11 minutter siden, Miranda16 skrev: Bare å gå igjennom IG kontoen hennes hvor hun har vært mest aktiv de siste månedene: Her er noen eksempler. 13.04, 03.04, 19.03, 28.03, 28.02, 16.02. Kroppsfokuset er enormt. Kan ikke finne et innlegg i samme periode ikke selvtillit er knyttet opp mot kropp. Det er din subjektive sannhet. Har du vært gjennom de andre nevnte bloggeren sine IG kontoer ? 1
Gjest Licorice Skrevet 13. april 2020 #2607 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, Krølltang89 skrev: En annen ting dere glemmer er at operasjonen var helt i begynnelsen av mnd. Mascaraen, uavhengig av sum, ble kjøpt nå for et par dager siden. Operasjonen var en haste sak. Kan jo hende de har fått lønn siden da, og da går å kjøper seg en mascara? Det er jo også lagt ut kvitteringer og kontoutskrift på storien for litt siden? Eneste jeg tenker er at her må det være mulig å få nedbetaling? At når du opererer hunden så må du ikke stå der med pengene klar? Men kan hende det ikke går an å få faktura/nedbetaling, iallefall ikke om klinikken er privat. Men syns det er rart at det ikke blir tilbudt... Egenandel er vell noe man må betale der og da.
Miranda16 Skrevet 13. april 2020 #2608 Skrevet 13. april 2020 6 minutter siden, Infinity skrev: Det er din subjektive sannhet. Har du vært gjennom de andre nevnte bloggeren sine IG kontoer ? Subjektivt? Du spurte etter dokumentasjon og nå er ikke dette godt nok heller. I rest my case 5
Pollen Skrevet 13. april 2020 #2609 Skrevet 13. april 2020 9 minutter siden, Krølltang89 skrev: En annen ting dere glemmer er at operasjonen var helt i begynnelsen av mnd. Mascaraen, uavhengig av sum, ble kjøpt nå for et par dager siden. Operasjonen var en haste sak. Kan jo hende de har fått lønn siden da, og da går å kjøper seg en mascara? Det er jo også lagt ut kvitteringer og kontoutskrift på storien for litt siden? Det mangler en kvittering som de visstnok hadde gjemt litt for godt, så den fant de ikke igjen🙄 7
Krølltang89 Skrevet 13. april 2020 #2610 Skrevet 13. april 2020 5 minutter siden, Pollen said: Det mangler en kvittering som de visstnok hadde gjemt litt for godt, så den fant de ikke igjen🙄 Men de har sagt de skal få tak i den? Og i mellomtiden har de jo vist frem en kontoutskrift. Jeg mener: hva er godt nok? Det har jo også vært påske, så er sikkert ikke så lett å ringe til klinikken og få kopi. 2
Infinity Skrevet 13. april 2020 #2611 Skrevet 13. april 2020 (endret) 11 minutter siden, Miranda16 skrev: Subjektivt? Du spurte etter dokumentasjon og nå er ikke dette godt nok heller. I rest my case Du får vise til kilde på påstandene dine om .» Hun knytter nesten kun selvtillit opp mot kropp. « og at det er bare en unnskyldning for å vise seg i undertøy.. svarte du på at hun knytter selvtillit opp mot kropp ? Svarte du på at det bare er en unnskyldning for å vise seg i undertøy ? At hun har bilder på IG vet jeg. Endret 13. april 2020 av Infinity 1
Miranda16 Skrevet 13. april 2020 #2612 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, Infinity skrev: Du får vise til kilde på påstandene dine om .» Hun knytter nesten kun selvtillit opp mot kropp. « og at det er bare en unnskyldning for å vise seg i undertøy.. svarte du på at hun knytter selvtillit opp mot kropp ? Svarte du på at det bare er en unnskyldning for å vise seg i undertøy ? At hun har bilder på IG vet jeg. "Bare å gå igjennom IG kontoen hennes hvor hun har vært mest aktiv de siste månedene: Her er noen eksempler. 13.04, 03.04, 19.03, 28.03, 28.02, 16.02. Kroppsfokuset er enormt. Kan ikke finne et innlegg i samme periode ikke selvtillit er knyttet opp mot kropp. " 3
Gjest Carma Skrevet 13. april 2020 #2613 Skrevet 13. april 2020 (endret) Akkurat nå, Infinity skrev: Du får vise til kilde på påstandene dine om .» Hun knytter nesten kun selvtillit opp mot kropp. « og at det er bare en unnskyldning for å vise seg i undertøy.. svarte du på at hun knytter selvtillit opp mot kropp ? Svarte du på at det bare er en unnskyldning for å vise seg i undertøy ? At hun har bilder på IG vet jeg. Like bra svar som når jeg etterspurte sure/kranglete svar fra HD på IG. Det var min feil at jeg ikke kunne se hvordan den faktiske dialogen var under IG innlegget. Endret 13. april 2020 av Carma
Infinity Skrevet 13. april 2020 #2614 Skrevet 13. april 2020 Akkurat nå, Carma skrev: Like bra svar som når jeg etterspurte sure/kranglete svar fra HD på IG. Det var min feil at jeg ikke kunne se hvordan den faktiske dialogen var under IG innlegget. 😁😁😉👍 Ja, det er ganske utrolig hva enkelte klarer å tolke seg fram til.
Birdo Skrevet 13. april 2020 #2615 Skrevet 13. april 2020 28 minutter siden, Pollen skrev: Det mangler en kvittering som de visstnok hadde gjemt litt for godt, så den fant de ikke igjen🙄 Men det er lagt ved to eksempler på kontoutskrift hvor man tydelig ser saldo, konto saldoen gikk ut av og konto saldoen gikk inn til. 1
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2020 #2616 Skrevet 13. april 2020 52 minutter siden, FlikkFlakk skrev: Jeg kjenner godt til reglene, jeg jobber innen dyrehelse. Hun sa at hun hadde forsikring, men at den ikke dekket den operasjonen. Jeg har enda tilgode å oppleve at en forsikring ikke dekker en korsbåndskade, det er en veldig vanlig skade og vi operere for det flere ganger i uken, så det er ikke sant det hun sa om at hun hadde forsikring. Jeg mener at når man har ansvar for et dyr så har du enten forsikring eller såpass god buffer på konto at du klarer å betalte en regning på +-30000kr, selv har jeg både forsikring og buffer. Det har da ikke noe å si om hun kjøper seg en maskara senere i måneden. Jammen noe å henge seg opp i bare for å lete etter feil hos HD.
SansaS Skrevet 13. april 2020 #2617 Skrevet 13. april 2020 (endret) Poenget er vel at om man har råd til 1000 på mascaraer så har man nok mulighet til å nedbetale denne operasjonen eller i det minste deler av den også. Hvis man har en så sårbar økonomi at man ikke kan dekke en slik nødutgift så har man ikke økonomi til det forbruket der heller. Og det stopper jo heller ikke med maskaraene, det er øyeskygge, selvbruning en gang i uka osv. jeg personlig ville heller tatt avbetaling, lån i banken eller fra arbeidsgiver, solgt dataen eller egentlig det meste for å besørge dette selv hvis jeg ikke hadde hatt pengene på konto. Hvis det ikke lar seg gjøre og man skal lite på andre, så er det utrolig freidig å poste disse kjøpene så kort tid etter. Det er merkelig at hun ikke har lært av dette og begynt å tenke mer på sparing. Endret 13. april 2020 av SansaS 23
*Stjerne*støv* Skrevet 13. april 2020 #2618 Skrevet 13. april 2020 jeg orker inne å drive å sitere alle så skriver dette i Plenum. 1. Dere driver å blander inn andre bloggere inn i argumentasjonen hele tiden, for det første dette er tråden om Helene Drage. Hva andre gjør er urelevant for hennes sak. Vis skjønn! Greit å referere for å underbygge et poeng. Men selve argumentasjonen kan ikke være «men har du sett bildene til SE, CBE ,LO osv, de gjør også det, så det så!» «De får ikke kritikk» Nei, deres kritikk er i deres tråd si. og dere som mener andre bloggere ikke for like mye kommentarer på kropp som Helene her på kg. Come on! Det er likt over hele linja når influencere velger å spille på kropp/sex. kommentarer som: kom å ta meg blikk, ser ut som en puledukke, Tyrkia rumpa, holder inn magen , kjøpe pupper osv ringer ingen bjelle ? (Kunne ha fortsatt i det uendelige, men dette var en tråd om HD ) Nei, Helene får kun kritikk pga kroppen sin for hun er større enn idealt. Når det vises til at hun selv har uttalt at hun fikk mer kritikk for å vise kroppen jo mer normalvektig hun nærmet seg, ble det glatt oversett her i tråden.. Hvor vanskelig er det å forstå at når noen i str xxl, xl , l, m , s viser kropp uten naturlig sammenheng så skaper det kroppspress?! samme hvor mye du veier, kritikken er at du står i tanga og viser rumpa på Instagram #awesome Helene kan legge ut akkurat det hun ønsker det har hun alt rett til å gjøre. Men med den inn forståelsen at da har vi rett å kritisere (les å være kritiske) til innholdet hun publiserer. Dette gjelder ALLE influencere. jeg sitter med en oppfatning at flere glemmer de er reklameplakater og tjener penger på oss følgere. 11
Gjest Heartgirl Skrevet 13. april 2020 #2619 Skrevet 13. april 2020 3 minutter siden, SansaS skrev: Poenget er vel at om man har råd til 1000 på mascaraer så har man nok mulighet til å nedbetale denne operasjonen eller i det minste deler av den også. Hvis man har en så sårbar økonomi at man ikke kan dekke en slik nødutgift så har man ikke økonomi til det forbruket der heller. Og det stopper jo heller ikke med maskaraene, det er øyeskygge, selvbruning en gang i uka osv. jeg personlig ville heller tatt avbetaling, lån i banken eller fra arbeidsgiver, solgt dataen eller egentlig det meste for å besørge dette selv hvis jeg ikke hadde hatt pengene på konto. Hvis det ikke lar seg gjøre og man skal lite på andre, så er det utrolig freidig å poste disse kjøpene så kort tid etter. Det er merkelig at hun ikke har lært av dette og begynt å tenke mer på sparing. Det blir bare synsing og spekulasjoner. Det finnes noe som heter dyrekonto som fungerer som en slags avbetaling gjennom banken, men man må ha fast jobb og inntekt for å få en slik konto.
SansaS Skrevet 13. april 2020 #2620 Skrevet 13. april 2020 1 minutt siden, Heartgirl skrev: Det blir bare synsing og spekulasjoner. Det finnes noe som heter dyrekonto som fungerer som en slags avbetaling gjennom banken, men man må ha fast jobb og inntekt for å få en slik konto. Hva er synsing? Det spiller ikke noen rolle Hva slags finansiering man kan ha, det jeg nevnte var kun noen eksempel. Poenget er at enten har man dårlig økonomi at man ikke har mulighet til å få 30.000 i lån på noe slags vis (som er ganske lite i den forstand) - eller så har man råd. Hvis det er det første så er det åpenbart at hun ikke har anledning å handle slik hun gjør. 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå