Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Melkebart1 skrev (2 timer siden):

Kan du dokumentere at det var hennes? Kanskje det var mannen sine? 
Dere som er kritiske til alt denne dame gjør eller ikke gjør, lager jo et narrativ! Hun sier selv at hun ikke har gått på sprøyter for å gå ned, dere har ingen bevis for at det er løgn. 
Hvis du ser siste reelen hun la ut, vs fra i fjor sommer ish, så er det en enorm forskjell på kroppen hennes. Så at hun har gått med 20 kilo med bra mat og trening, det tror jeg på. 

Hvorfor ble det bildet «tatt av luften umiddelbart» og erstattet med identisk bilde uten den sprøyta? Tror ikke det er så lett som hun beskriver, desverre

• Liker 5
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En slankeoperasjon tas vel nettopp fordi den skal vare…. Noen går opp ja, men i utgangspunktet er det noe som skal vedvare. 

• Nyttig 4
Skrevet

Hun jobber tydeligvis ikke fullt om dagen og burde hatt mer enn nok tid til å trene til løpet. Og det rådet hun gir andre om å gå med barnevogn i motbakke, burde hun tatt selv faktisk. Eller, generelt gå tur med vogn…

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Jaddah123 skrev (1 time siden):

Hun jobber tydeligvis ikke fullt om dagen og burde hatt mer enn nok tid til å trene til løpet. Og det rådet hun gir andre om å gå med barnevogn i motbakke, burde hun tatt selv faktisk. Eller, generelt gå tur med vogn…

De spørsmålene (de fleste) kommer fra henne selv. Det er slik hun får flettet inn hverdagssterk🙈De rådene hun gir er forøvrig bra da👍Gjøre det enkelt, selv om hennes egen erfaring er det stikk motsatte. H

Endret av irevin
  • Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Melkebart1 skrev (5 timer siden):

Ser du? Uansett hva hun sier, så kan hun ikke vinne. 

Det er nok tungt at det virker som hun kommer til å fullføre Drammens-løpet, selv om formen sikkert kunne vært bedre, når folk her inne har sittet og gledet seg til å kose seg med at hun ikke stilte opp. Så da må man dikte opp nye problemer. 

Beatbox skrev (7 timer siden):

Joda, hun kan selvfølgelig vinne! Prisen for å vinne den kampen er å være dønn ærlig i terapi og bearbeide hvorfor hun har et problematisk forhold til mat!

Og så da? Det er jo ikke sånn at dersom man går i terapi og finner ut at man overspiser fordi man har problemer med å håndtere sterke følelser at følelsene blir borte, eller impulsen for å gjøre dette forsvinner.

Dersom problematisk forhold til mat var noe man bare kunne "fikse" ved å vedkjenne seg enkle årsakssammenhenger ville ingen hatt spiseforstyrrelser. Eneste premien ved å få en slik innsikt er at man fortsatt er nødt til å gjøre jobben hver eneste dag. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Pinnsvine skrev (37 minutter siden):

Det er nok tungt at det virker som hun kommer til å fullføre Drammens-løpet, selv om formen sikkert kunne vært bedre, når folk her inne har sittet og gledet seg til å kose seg med at hun ikke stilte opp. Så da må man dikte opp nye problemer. 

Og så da? Det er jo ikke sånn at dersom man går i terapi og finner ut at man overspiser fordi man har problemer med å håndtere sterke følelser at følelsene blir borte, eller impulsen for å gjøre dette forsvinner.

Dersom problematisk forhold til mat var noe man bare kunne "fikse" ved å vedkjenne seg enkle årsakssammenhenger ville ingen hatt spiseforstyrrelser. Eneste premien ved å få en slik innsikt er at man fortsatt er nødt til å gjøre jobben hver eneste dag. 

"Premien" du får er verktøy for hvordan du skal håndtere situasjonene og hvordan du kan takle hodestøy når det kommer. Hvordan man kan identifisere situasjoner på langt hold. 

Avslutter man behandlinga før man bør så er det jo naturlig å tenke at tilbakefall vil skje. 

Behandling av overspising kan også foregå med terapi sammen med GLP-1 sprøyter. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
arnoyb skrev (2 timer siden):

"Premien" du får er verktøy for hvordan du skal håndtere situasjonene og hvordan du kan takle hodestøy når det kommer. Hvordan man kan identifisere situasjoner på langt hold. 

Avslutter man behandlinga før man bør så er det jo naturlig å tenke at tilbakefall vil skje. 

Behandling av overspising kan også foregå med terapi sammen med GLP-1 sprøyter. 

Ja jeg sier ikke at både en verktøykasse og et språk for å håndtere utfordringene vil hjelpe, så ikke misforstå, det er bare ikke den revolusjonerende permanente løsningen som enkelte fremstiller det som. Og det er fortsatt en jobb som må gjøres hver dag og der du alltid har muligheten til å miste kontrollen igjen. Og det er vanskelig i tøffe perioder i livet. At hun ( om man skal tro hennes egne reels ) har gått bort fra en "alt eller ingenting" tilnærming og forsøker å holde kontinuitet i stedet for skippertak, er mye gjort. Jeg håper den gode fremgangen fortsetter :) 

• Liker 1
Skrevet
irevin skrev (8 timer siden):

Hvorfor ble det bildet «tatt av luften umiddelbart» og erstattet med identisk bilde uten den sprøyta? Tror ikke det er så lett som hun beskriver, desverre

Nei nå er ikke jeg Helene da, så kanskje du kan sende henne en melding og spørre? 

Jeg så det ikke og har derfor ingen mening om det. Dere antar at det var hennes. Så spør da! Så får vi svar på det en gang for alle👌🏼

• Liker 1
Skrevet
Melkebart1 skrev (33 minutter siden):

Nei nå er ikke jeg Helene da, så kanskje du kan sende henne en melding og spørre? 

Jeg så det ikke og har derfor ingen mening om det. Dere antar at det var hennes. Så spør da! Så får vi svar på det en gang for alle👌🏼

Hun har blitt spurt eksplisitt om hun bruker slankemedisin flere ganger på Instagram, og har svart nei alle gangene. Men det er også et bevis på at hun bruker slankemedisin, fordi «alle» vet at hun lyver om ting, som den gangen hun hadde søl i vesken sin og folk analyserte det til å være Pepsi Max 👍

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Pinnsvine skrev (1 time siden):

Hun har blitt spurt eksplisitt om hun bruker slankemedisin flere ganger på Instagram, og har svart nei alle gangene. Men det er også et bevis på at hun bruker slankemedisin, fordi «alle» vet at hun lyver om ting, som den gangen hun hadde søl i vesken sin og folk analyserte det til å være Pepsi Max 👍

Ikke sant! Er så latterlig at ingenting er rett, alt er løgn.. 😂 også ser vi henne, tja, ett minutt om dagen ish? 
Husk at hun heller ikke triller tur da, siden vi ikke ser det. Men ser vi det, så er det eksponering av barn! 

🫠 

• Nyttig 2
Skrevet
Melkebart1 skrev (6 timer siden):

Ikke sant! Er så latterlig at ingenting er rett, alt er løgn.. 😂 også ser vi henne, tja, ett minutt om dagen ish? 
Husk at hun heller ikke triller tur da, siden vi ikke ser det. Men ser vi det, så er det eksponering av barn! 

🫠

Dette er altså valg hun har tatt når hun påtar seg en offentlig rolle for å tjene penger til livets opphold.

Hun kan ikke sutre over at folk studerer alt hun gjør; når hun deler alt hun gjør.

På lik linje som at en nordsjøarbeider ikke kan klage over å være mye hjemmefra i lange perioder. Eller en lege på akuttmottaket som klager over mye press på jobb.

Så er det noe tankevekkende da når flere er mistroisk og tviler på mye av det hun legger ut. Kanskje det er på tide å stoppe opp litt og tenke over hvorfor?

Hun står fritt til å dele det hun selv ønsker, på den måten som passer henne best. Og på tross av dette klarer hun gjentatte ganger å fremstå som lite troverdig og noen som sier en ting og gjør noe annet.

Spesielt det siste der sitter ofte litt dårlig når det er det man selger.

• Liker 2
  • Nyttig 13
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (13 minutter siden):

Dette er altså valg hun har tatt når hun påtar seg en offentlig rolle for å tjene penger til livets opphold.

Hun kan ikke sutre over at folk studerer alt hun gjør; når hun deler alt hun gjør.

På lik linje som at en nordsjøarbeider ikke kan klage over å være mye hjemmefra i lange perioder. Eller en lege på akuttmottaket som klager over mye press på jobb.

Så er det noe tankevekkende da når flere er mistroisk og tviler på mye av det hun legger ut. Kanskje det er på tide å stoppe opp litt og tenke over hvorfor?

Hun står fritt til å dele det hun selv ønsker, på den måten som passer henne best. Og på tross av dette klarer hun gjentatte ganger å fremstå som lite troverdig og noen som sier en ting og gjør noe annet.

Spesielt det siste der sitter ofte litt dårlig når det er det man selger.

Jeg har aldri sagt at hun sutrer når folk studerer alt hun gjør, men hun deler da ikke alt hun gjør? Det er løgn. Og det er det jeg mener folk må slutte med her inne. De lager seg en oppfatning av at hun deler alt, og da veit vi liksom alt! Hun gjør ikke det. Jeg følger henne og ser veldig lite av hverdagen hennes. 
Jobb, trening, litt snakk til kamera om hverdagssterk. Hvis dere klarer å vite alt dama foretar seg på så lite infor, ja da er dere jammen gode. 
Jeg ser henne feks aldri på butikken, at hun lager og spiser middag. Jeg ser henne aldri vaske hus. Så da mener dere at det aldri skjer? Seriøst??😆😅 

Greit at det er noe å plukke på alle, også deg og meg, og man skal være kritisk til mye på nett, men i mine øyne gjør hun også mye bra! Jeg ser feks at hun har gått mye ned i vekt siden i sommer. Om det er med sprøyter eller ikke, det er et fett for meg, men til det motsatte er bevist, så tror jeg på dama jeg. 

• Liker 2
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (11 minutter siden):

Det er jo åpenbart hva som er "hvorfor" og det er at folk har skrevet her inne i 10 år at hun ikke er til å stole på og lyver om alt mulig, og at hun ikke er til å stole på, og så brukes det igjen som et bevis på at hun ikke er til å stole på for om hun hadde vært det så ville jo ikke alle disse menneskene skrevet så mye om henne. 

Skrevet
Melkebart1 skrev (3 minutter siden):

Greit at det er noe å plukke på alle, også deg og meg, og man skal være kritisk til mye på nett, men i mine øyne gjør hun også mye bra! Jeg ser feks at hun har gått mye ned i vekt siden i sommer. Om det er med sprøyter eller ikke, det er et fett for meg, men til det motsatte er bevist, så tror jeg på dama jeg. 

Dette er den tingen som jeg reagerer mest på her inne. Folk er helt vaksinert fra å kunne bare si "å. Dette var bra". Det er liksom aldri bra, fordi skjer det noe positivt er det enten ikke sant at det har skjedd, det er en eller annen "løgn" bak det, som at hun har brukt slankemedisin i skjul, eller så burde den positive tingen ha skjedd for veldig lenge siden så da er det også bare en grunn til å kritisere henne. :D

Skrevet
Melkebart1 skrev (8 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at hun sutrer når folk studerer alt hun gjør, men hun deler da ikke alt hun gjør? Det er løgn. Og det er det jeg mener folk må slutte med her inne. De lager seg en oppfatning av at hun deler alt, og da veit vi liksom alt! Hun gjør ikke det. Jeg følger henne og ser veldig lite av hverdagen hennes. 
Jobb, trening, litt snakk til kamera om hverdagssterk. Hvis dere klarer å vite alt dama foretar seg på så lite infor, ja da er dere jammen gode. 
Jeg ser henne feks aldri på butikken, at hun lager og spiser middag. Jeg ser henne aldri vaske hus. Så da mener dere at det aldri skjer? Seriøst??😆😅 

Hva ellers gjør hun som er så bra da? 

• Nyttig 6
Skrevet
Pinnsvine skrev (13 minutter siden):

Dette er den tingen som jeg reagerer mest på her inne. Folk er helt vaksinert fra å kunne bare si "å. Dette var bra". Det er liksom aldri bra, fordi skjer det noe positivt er det enten ikke sant at det har skjedd, det er en eller annen "løgn" bak det, som at hun har brukt slankemedisin i skjul, eller så burde den positive tingen ha skjedd for veldig lenge siden så da er det også bare en grunn til å kritisere henne. :D

Det er kjempeflott for henne at hun har klart å endre livsstil og fått til vektnedgang som er positivt for helsa hennes, både mentalt og fysisk. Det jeg reagerer på, og alltid gjort er hvordan hun blir verdensmester i alt hun lykkes i, om det er vektnedgang, trening eller mestring av 100% jobb som småbarnsmamma.. hun fremstår som en som har løsningen på alt innenfor dette, og dytter alt inn i programmet hun selger. Problemet er at hun ikke en eneste gang på over 15 år har klart å holde den nye livsstilen i mer enn noen få mnd før hun er tilbake i gamle vaner og livet er dritt.  Den dagen hun klarer å endre livsstil og holde seg stabil både fysisk og psykisk i 5-6 år sammenhengene, da kan hun begynne å coache andre i det samme. 

Hun er også veldig god til å si en ting og gjøre noe helt annet, fremstille noe som noe helt annet enn hva det er.. og det er det mye av denne tråden ofte handler om. Hadde ikke hun holdt på slik i over 15 år, hadde det heller ikke vært en så lang tråd om henne. Hun endrer seg aldri, og dermed forsvinner ikke diskusjonen om henne heller uansett hvor mye enkelte prøver å snu synet folk har på henne. Hun har laget dette imaget selv og da må hun også godta konsekvensene. 

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Pinnsvine skrev (28 minutter siden):

Nemlig!! 
Jeg tenker også at dama kan gjøre mye annerledes, men å beskylde henne for løgn, finne opp ting å sladre om, at hun aldri gjør EN ting «riktig» det syns jeg er å dra det for langt. Vi ser så lite av den dama, at det finnes ingen grunnlag for all synsing her inne. 
Tror jeg hadde blitt psykisk syk av å lese inne her, om jeg hadde en tråd som omhandlet alt jeg gjorde galt.. 

Skrevet
Melkebart1 skrev (34 minutter siden):

Hvor mye av hverdagen hun faktisk deler er åpenbart umulig for andre å vite. Men med jobb, pendling, flere barn og en bedrift som skal driftes er det for meg åpenbart at det hun deler er en stor del av hverdagen. Husk at å skape innholdet som deles og krever sitt.

Og jeg har aldri sagt at hun aldri gjør noe bra. Og det er ingen skam å måtte ha hjelp til å gå ned i vekt.

Problemet dukker opp når hun skal selge trening og livsstilsendring og ikke er åpen om hvordan hun selv gjør det.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (3 minutter siden):

Hvor mye av hverdagen hun faktisk deler er åpenbart umulig for andre å vite. Men med jobb, pendling, flere barn og en bedrift som skal driftes er det for meg åpenbart at det hun deler er en stor del av hverdagen. Husk at å skape innholdet som deles og krever sitt.

Og jeg har aldri sagt at hun aldri gjør noe bra. Og det er ingen skam å måtte ha hjelp til å gå ned i vekt.

Problemet dukker opp når hun skal selge trening og livsstilsendring og ikke er åpen om hvordan hun selv gjør det.

Åja, for det er veldig mye annet enn det folk er misfornøyd med her inne. 
Ja jeg skjønner det, men når er hun ikke åpen om hvordan hun gjør det selv? Fordi hun ikke viser sprøytene dere påstår hun tar? At hun ikke viser maten hun spiser? At tilbakemeldingene hun får i appen, eller i spørsmålsboksen, er skrevet av henne selv? Fordi ingen tror at hun har fornøyde kunder? 

Det er SÅ mye man ikke kan dokumentere eller vite! 
Hun er jo åpen om sliter med overspisingslidelse, at hun er slankeoperert, at hun har slitt psykisk and so on. Men hun innehar åpenbart kunnskapen som skal til for at andre kan klare det. 
Tror du det finnes en psykiater som aldri har slitt selv? Tror du det finnes en lege som er syk selv, men som kan hjelpe andre likevel? Tror du det finnes barnehagelærere som er god på unger, men som sliter med oppdragelsen til sitt eget barn? Tror du det finnes coacher som sliter med spiseforstyrrelser selv, men som kan hjelpe andre? Selvsagt! Vi er bare mennesker, men ingen er vel 100% hele tiden? 

Skrevet
Melkebart1 skrev (1 time siden):

Åja, for det er veldig mye annet enn det folk er misfornøyd med her inne. 
Ja jeg skjønner det, men når er hun ikke åpen om hvordan hun gjør det selv? Fordi hun ikke viser sprøytene dere påstår hun tar? At hun ikke viser maten hun spiser? At tilbakemeldingene hun får i appen, eller i spørsmålsboksen, er skrevet av henne selv? Fordi ingen tror at hun har fornøyde kunder? 

Det er SÅ mye man ikke kan dokumentere eller vite! 
Hun er jo åpen om sliter med overspisingslidelse, at hun er slankeoperert, at hun har slitt psykisk and so on. Men hun innehar åpenbart kunnskapen som skal til for at andre kan klare det. 
Tror du det finnes en psykiater som aldri har slitt selv? Tror du det finnes en lege som er syk selv, men som kan hjelpe andre likevel? Tror du det finnes barnehagelærere som er god på unger, men som sliter med oppdragelsen til sitt eget barn? Tror du det finnes coacher som sliter med spiseforstyrrelser selv, men som kan hjelpe andre? Selvsagt! Vi er bare mennesker, men ingen er vel 100% hele tiden? 

La oss ikke glemme at Helene er en influenser og hun tjener penger på markedsføringen sin og innholdet sitt. Det stiller faktisk noen krav.

Jeg driter i om hun bruker sprøyter. Men dersom hun først viser et bilde med slankesprøyte på, får spørsmål, og så fjerner bildet og legger ut et nytt uten noe mer kommentar så forstår de fleste at det er noe fishy på gang. Det betyr IKKE at hun bruker disse sprøytene, men noe skjedde og hun er ikke åpen om det.

Hadde for eks et malingsfirma skrytt kostbart produkt A i skyene og anbefalt det til alle, men med et uhell legger ut bilde av at de bruker billig produkt B, og så sletter og legger ut på nytt så hadde de fleste reagert og stemplet det som ugler i mosen. Det normale man forventer i en slik sammenheng er at den ansvarlige forklarer seg. "Ja vi tester produkt B for å sammenligne kvalitet og vurdere om dette egner seg for kundene våres". Eller "nei det er ikke min sprøyte og jeg la den ut med et uhell". Men ingenting. Det er faktisk ikke godt nok.

Og det er ikke naboen Trude som her deler små øyeblikk av livet sitt til nære og kjente. Det er en influenser som faktisk selger kosthold og treningsopplegg.

Og dette med kunnskapen er et godt poeng. Et viktig poeng. For dette går igjen hos MANGE influensere - inkludert Helene. Det er forskjell på å ha selvopplevd erfaring - og det å ha kunnskap om emnet og/eller formidlingsevne. Det er åpenbart at Helene har slitt med mye rart - men det går under erfaring. Det er ikke automatisk KUNNSKAP som kan brukes for å hjelpe andre.

Om du var depresiv med økt selvmordsrisiko - ville du ha gått til en psykiater som kom ut fra akuttavdeling for noen dager siden? Eller tatt i mot råd om oppdragelse fra en forelder som har unger som mobber og utagerer? Jeg hadde ikke. De har absolutt erfaring. Men er det nok?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...