arnoyb Skrevet 9. desember 2025 #22721 Skrevet 9. desember 2025 Fenomen skrev (8 minutter siden): Det går maks 3-4 dager før en av de små blir syke og det er på’n igjen med klaging. Og ja, jeg synes det er spesielt å begynne bhgtilvenning midt i desember om hun har ferie og mannen har permisjon, som faktisk er for å være med barna. Skjønner ikke hvorfor hun må dele det. Blir sikkert sletta som spekulasjon, men det kan jo ha med mors helse? Vet ikke når de skal tilbake i jobb, men ønsker de lang tilvenning? 6
Fenomen Skrevet 9. desember 2025 #22722 Skrevet 9. desember 2025 arnoyb skrev (19 minutter siden): Blir sikkert sletta som spekulasjon, men det kan jo ha med mors helse? Vet ikke når de skal tilbake i jobb, men ønsker de lang tilvenning? Ja, sikkert. Men de kunne jo ha vært sammen med faren, som får betalt av staten for å være sammen med dem, også kunne hun ha holdt på med sitt. Tror dessverre det blir mye bhg fremover, også etter denne såkalte fødselsdepresjonen. 3 1
Miranda16 Skrevet 9. desember 2025 #22723 Skrevet 9. desember 2025 Er det ikke et kriterie for foreldrepermisjon at barn ikke er i barnehage?
Fenomen Skrevet 9. desember 2025 #22724 Skrevet 9. desember 2025 Miranda16 skrev (7 minutter siden): Er det ikke et kriterie for foreldrepermisjon at barn ikke er i barnehage? Nei, dessverre. Med mindre det er endret nylig. Vet om flere fedre som har holdt på med sine ting under perm og hatt barnet i bhg. 5
Sol Rampelyset Skrevet 9. desember 2025 #22725 Skrevet 9. desember 2025 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin.
RandiO Skrevet 9. desember 2025 #22726 Skrevet 9. desember 2025 Fenomen skrev (2 timer siden): Ja, sikkert. Men de kunne jo ha vært sammen med faren, som får betalt av staten for å være sammen med dem, også kunne hun ha holdt på med sitt. Tror dessverre det blir mye bhg fremover, også etter denne såkalte fødselsdepresjonen. Faren har sikkert behov for litt avlastning også etter dette året. 2 8
Sugar&Spice Skrevet 9. desember 2025 #22727 Skrevet 9. desember 2025 Miranda16 skrev (2 timer siden): Er det ikke et kriterie for foreldrepermisjon at barn ikke er i barnehage? Neida! Far har gjerne perm samtidig som det er innføring… om innføring går bra kan altså barna ha fulle dager i bhg samtidig som far er hjemme i permisjon (alene…). Jeg har sittet og drukket mange kaffekopper på en terrasse som ble bygget i en pappaperm 3
Fenomen Skrevet 9. desember 2025 #22728 Skrevet 9. desember 2025 RandiO skrev (3 timer siden): Faren har sikkert behov for litt avlastning også etter dette året. Ja, helt sikkert. Jeg bare synes det er rart å sende barn på knapt et år i bhg når man ikke må. 4 2
MiniMjau Skrevet 9. desember 2025 #22729 Skrevet 9. desember 2025 Fenomen skrev (35 minutter siden): Ja, helt sikkert. Jeg bare synes det er rart å sende barn på knapt et år i bhg når man ikke må. Hadde tenkt at det var naturlig å ta tilvenning og oppstart etter jul. Istedet for noen dager ibhg, så lang juleferie, og ny oppstart. 4 1
Fenomen Skrevet 10. desember 2025 #22730 Skrevet 10. desember 2025 Det som for øvrig er enda rarere er at hun deler mentale verktøy, samtidig med hvor langt nede hun er. Henger ikke på greip. 2 6
skeiv-ostepop Skrevet 10. desember 2025 #22731 Skrevet 10. desember 2025 Fenomen skrev (8 minutter siden): Det som for øvrig er enda rarere er at hun deler mentale verktøy, samtidig med hvor langt nede hun er. Henger ikke på greip. For oss som har selvinnsikt eller ikke har skylapper er dette lett å se. Men jeg ser og noen som har mye uro og leter desperat etter svaret på alt, og frihet. Men det ironiske er at i denne jakten er hun mer låst og mer fortapt og låst enn hun hadde trengt å være. 2 1
Melkebart1 Skrevet 10. desember 2025 #22732 Skrevet 10. desember 2025 Fenomen skrev (15 timer siden): Ja, sikkert. Men de kunne jo ha vært sammen med faren, som får betalt av staten for å være sammen med dem, også kunne hun ha holdt på med sitt. Tror dessverre det blir mye bhg fremover, også etter denne såkalte fødselsdepresjonen. «Såkalte fødselsdepresjonen» Mener du at hun ikke har det? Så vidt jeg vet, så har hun gått i behandling for dette. Man kan si mye om influensere ja, men å spekulere i om diagnoser er reelle eller ikke, det syns jeg alle kan holde seg for gode til. Fødselsdepresjon er en alvorlig diagnose for den som har det og familien rundt, så her tenker jeg det er lurt å tenke litt hva man faktisk sier, før man trykker publiser. 2 2 2
Della Skrevet 10. desember 2025 #22733 Skrevet 10. desember 2025 MiniMjau skrev (8 timer siden): Hadde tenkt at det var naturlig å ta tilvenning og oppstart etter jul. Istedet for noen dager ibhg, så lang juleferie, og ny oppstart. Jeg jobber i bhg bransjen og for alle bhger i Norge er det slik at for å få økonomisk tilskudd for nye barn som begynner i bhgen må de starte i desember faktisk (beg de i januar får man ikke tilskudd for disse barna). Alle bhger har noe som heter telletidspunkt 15. desember som danner grunnlag for tilskudd. Med det sagt så vil jeg si det er fint med en lang tilvenning for 1 åringer, noe man kan få til når man er i permisjon, min datter gjør akkurat det samme nå i desember. 2 1
Fenomen Skrevet 10. desember 2025 #22734 Skrevet 10. desember 2025 Melkebart1 skrev (2 timer siden): «Såkalte fødselsdepresjonen» Mener du at hun ikke har det? Så vidt jeg vet, så har hun gått i behandling for dette. Man kan si mye om influensere ja, men å spekulere i om diagnoser er reelle eller ikke, det syns jeg alle kan holde seg for gode til. Fødselsdepresjon er en alvorlig diagnose for den som har det og familien rundt, så her tenker jeg det er lurt å tenke litt hva man faktisk sier, før man trykker publiser. Jada, hun har nok fødselsdepresjon. Men hun har vært deprimert i 12 år før det også, så det er nok bare en knagg å henge det på. Hun virker kronisk tung til sinns. 9
Melkebart1 Skrevet 10. desember 2025 #22735 Skrevet 10. desember 2025 Fenomen skrev (1 minutt siden): Jada, hun har nok fødselsdepresjon. Men hun har vært deprimert i 12 år før det også, så det er nok bare en knagg å henge det på. Hun virker kronisk tung til sinns. Og det må hun jo få være uten at vi skal sette spørsmålstegn ved det. Noen er kronisk deprimerte og uføre pga det, noen har også behandlingsresistent depresjon, så ja, kanskje hun faktisk er kronisk tung til sinns. Men det blir ikke bedre av at enkelte betviler at det er sant! 3
Pinnsvine Skrevet 10. desember 2025 #22736 Skrevet 10. desember 2025 Melkebart1 skrev (22 minutter siden): Og det må hun jo få være uten at vi skal sette spørsmålstegn ved det. Noen er kronisk deprimerte og uføre pga det, noen har også behandlingsresistent depresjon, så ja, kanskje hun faktisk er kronisk tung til sinns. Men det blir ikke bedre av at enkelte betviler at det er sant! Poenget er at folk her inne blir sinte av det. Tanken på at noen har et tøft liv som ikke kan "fikses" blir for mye for folk å håndtere rent intellektuelt, og da er det bedre å skrive masse stygt om den det gjelder, hele tiden, og hva hen kunne gjort annerledes, for å bli kurert. Hvis hun faktisk aldri blir bra er det jo synd på henne og man må bruke empati, men hvis man tenker at dette er selvpåført lidelse fordi man er en dårlig person som burde ditt og datt og er lat og har dårlig selvkontroll og hva nå enn man kan klistre på henne, så slipper man det. 2 4
arnoyb Skrevet 10. desember 2025 #22737 Skrevet 10. desember 2025 Pinnsvine skrev (Akkurat nå): Poenget er at folk her inne blir sinte av det. Tanken på at noen har et tøft liv som ikke kan "fikses" blir for mye for folk å håndtere rent intellektuelt, og da er det bedre å skrive masse stygt om den det gjelder, hele tiden, og hva hen kunne gjort annerledes, for å bli kurert. Hvis hun faktisk aldri blir bra er det jo synd på henne og man må bruke empati, men hvis man tenker at dette er selvpåført lidelse fordi man er en dårlig person som burde ditt og datt og er lat og har dårlig selvkontroll og hva nå enn man kan klistre på henne, så slipper man det. Ærlig talt. Helene har et enormt eksponeringsbehov å om man tror at man kan eksponere seg selv uten tilbakemeldinger så er man naiv. Opplever også at responsen hun får faktisk bare er i samme tone som den hun bruker. Hun er frekk når man setter spørsmålstegn ved eksponering av barn. Hun henger ut følgere og blokkerer om det ikke er bare positive tilbakemeldinger eller kommentarer på puppene hennes. Hun har til og med vært frekk mot følgere på bilder der hun vifter med puppa og har barn i samme bilde. Hun nebba til ei som var kritisk til dette og hjerta creepen som satt hjerte øyer. Hva hjerta han egentlig, puppa eller ungen? Hun legger ut at nå er hun på nippet til å dra fra familien eller ta livet av seg, for fire dager etter å juble for dedikasjon å resultater på trening. Bør alle bare la være å kommentere eller sette hjerte emojier på alt? 5 12
Pinnsvine Skrevet 10. desember 2025 #22738 Skrevet 10. desember 2025 Jada, jeg vet at flere synes det er greit å være slemme med folk om de bare gjør tilstrekkelig mye provoserende først, jeg er bare uenig i det. Det blir ikke noe mindre slemt å mobbe en person som er psykisk syk, noe hun er åpen om, av den grunn. Psykisk syke sliter ut folk. De sliter ut venner, de sliter ut bekjente, de sliter ut kollegene sine. At en del av dem snur seg mot internett for å få en eller annen menneskelig kontakt og utløp, det skjønner jeg faktisk. Og så kan enkelte mene at så lenge du deler av livet ditt, da er det liksom umulig for andre å styre seg og skrive stygge ting om deg, men det er fortsatt offerklandring. Og når du får nebbete kjerringer i kommentarfeltet ditt som følger deg for tiende året på rad, da kan jeg skjønne at det smeller tilbake innimellom. Jeg forstår heller ikke at det er så mange damer som blir sint av helt normale damepupper, men greit nok, det er ikke noen god grunn til å være kjip det heller. 3 3
arnoyb Skrevet 10. desember 2025 #22739 Skrevet 10. desember 2025 Pinnsvine skrev (8 minutter siden): Jada, jeg vet at flere synes det er greit å være slemme med folk om de bare gjør tilstrekkelig mye provoserende først, jeg er bare uenig i det. Det blir ikke noe mindre slemt å mobbe en person som er psykisk syk, noe hun er åpen om, av den grunn. Psykisk syke sliter ut folk. De sliter ut venner, de sliter ut bekjente, de sliter ut kollegene sine. At en del av dem snur seg mot internett for å få en eller annen menneskelig kontakt og utløp, det skjønner jeg faktisk. Og så kan enkelte mene at så lenge du deler av livet ditt, da er det liksom umulig for andre å styre seg og skrive stygge ting om deg, men det er fortsatt offerklandring. Og når du får nebbete kjerringer i kommentarfeltet ditt som følger deg for tiende året på rad, da kan jeg skjønne at det smeller tilbake innimellom. Jeg forstår heller ikke at det er så mange damer som blir sint av helt normale damepupper, men greit nok, det er ikke noen god grunn til å være kjip det heller. Jaja, jeg vet at noen synes eksponering av barn er greit, men jeg er bare uenig i det. Du bør virkelig google mobbing. Jeg vet mye om psykisk sykdom. Å jeg kan ikke skjønne at man skal legge ut til fremmede om dette for så å ikke forvente tilbakemeldinger utover "dakkars". Det er virkelig ikke offerklandring eller nebbing bare for at man er kritisk eller uenig med Helene. At du skal mene alt er å være sint. Det å mene at det er upassende å blande en pupp på tur ut av toppen med seksuelt innhold å barn, er ikke å være sint! Jeg benekter ikke at enkelte tilfeller er over streken, men det må være lov å si fra når noe er ugreit eller man har ei generell oppfatning av noe som legges ut på nett. 3 1
MiniMjau Skrevet 10. desember 2025 #22740 Skrevet 10. desember 2025 Enig med det kloke "FruJohansen" la ut i går på instagram. En influenser kan ikke styre hva slags respons et innlegg får. Det eneste en influenser kan styre er hva følgerne får tilgang til og kan reagere på. Som FruJohansen sier: Du kan styre hva følgerne skal ha en mening om, ved å selv begrense hva du legger ut. Så om HD legger ut pupper, unger, psyke, trening, mangel på trening, så vil følgerne ha en mening om det. 5 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå