Durancell Skrevet 15. november 2025 #22581 Skrevet 15. november 2025 Lileep skrev (1 minutt siden): Får vel slakt fordi jeg kommenterer utseende her nå, men da hun var på minste etter operasjonen ( før første ble født) hadde hun mye mindre heng og mage enn hun har nå ( om hun hadde plager da vet jo ikke jeg, men det er ikke poenget). Så at hun i det heletatt er innom tanken om å søke operasjon nå, er ganske rart da det ikke er løshud som gir henne evt heng per i dag. Såvidt jeg vet så fjerne de ikke heng forårsaket av overvekt, men fjerner heng som kommer av vektnedgang etter overvekt, og der er ikke HD i dag utifra bildene hun poster, men for flere år siden var hun nok en god kandidat ( før første ble født). Hun virker ganske blind over hvor stor hun faktisk er. 2 8
panzerpølsa Skrevet 15. november 2025 #22582 Skrevet 15. november 2025 Lileep skrev (1 minutt siden): Får vel slakt fordi jeg kommenterer utseende her nå, men da hun var på minste etter operasjonen ( før første ble født) hadde hun mye mindre heng og mage enn hun har nå ( om hun hadde plager da vet jo ikke jeg, men det er ikke poenget). Så at hun i det heletatt er innom tanken om å søke operasjon nå, er ganske rart da det ikke er løshud som gir henne evt heng per i dag. Såvidt jeg vet så fjerne de ikke heng forårsaket av overvekt, men fjerner heng som kommer av vektnedgang etter overvekt, og der er ikke HD i dag utifra bildene hun poster, men for flere år siden var hun nok en god kandidat ( før første ble født). Det forklarer i alle fall hvorfor det er så depressivt og svart for tiden, vekta går opp og hun har fått avslag på hudfjerning. Hun er fortsatt i kategorien sykelig overvektig, så det er en lang vei til å kunne få dekt noe som omhandler hudfjerning. Og det er på ingen måte løs hud det er mest av it i fra deg jeg ser av magen hennes. Det er mye fett som utgjør største delen av henget. Det finnes ingen snarveier, å i alle fall ikke hudfjerning eller plastisk kirurgi. Overvekt og problematisk forhold til mat må hun ta tak i før det er noe å tenke på. Og jobben med psyken sin, og rollen som mor er det hun burde fokusere på i stedet for å skape nok en problemstilling i livet. 4 10
Vegglampe Skrevet 15. november 2025 #22583 Skrevet 15. november 2025 Noe av de fastsatte kravene for å få bukplastikk er bmi under 27 ved vanlig vektnedgang og bmi under 30 for de som er slankeopererte. Pluss minimum 5cm heng. Jeg betviler ikke henget og utfordringer. Men den kjipe beskjeden er at vektnedgang kan bedre problemene drastisk. Lavere bmi, bedre resultat vil det også bli. Mindre risiko for komplikasjoner. 3 2
irevin Skrevet 15. november 2025 #22584 Skrevet 15. november 2025 Men har hun så mye heng nå etter løshud da? Det er vel en grunn for at bukplastikk skal ha en gitt bmi? En ting er jo at de som trener styrke kan ha høyere bmi, men HD er vel ikke «der»? Hun trener jo ikke så mye styrke og fremstår ikke veltrent slik hun er pr nå. Hun er overvektig og sliter med spiseforstyrrelser. Tror hun bør få det under kontroll før bukplastikk 9
Durancell Skrevet 15. november 2025 #22585 Skrevet 15. november 2025 irevin skrev (8 minutter siden): Men har hun så mye heng nå etter løshud da? Det er vel en grunn for at bukplastikk skal ha en gitt bmi? En ting er jo at de som trener styrke kan ha høyere bmi, men HD er vel ikke «der»? Hun trener jo ikke så mye styrke og fremstår ikke veltrent slik hun er pr nå. Hun er overvektig og sliter med spiseforstyrrelser. Tror hun bør få det under kontroll før bukplastikk Ser ikke ut som hun har heng etter løshud i hele tatt. Den pølsa har hun hatt i alle år. 4 3
irevin Skrevet 15. november 2025 #22586 Skrevet 15. november 2025 Jeg syns oppriktig synd på henne. Det er vondt å streve så mye med mat og vekt som hun gjør. Hun er jo stor, det blir liksom å lyve å si noe annet. Hun er nok klar over det selv, men kanskje hun prøver «fornekte» det på er vis siden hun er slankeoperert og sier enda hun har effekt av operasjonen. Håper DPS kan hjelpe henne med dette, men er nok redd at hun har en lang vei å gå 6
Fnug Skrevet 15. november 2025 #22587 Skrevet 15. november 2025 Ett innlegg HD la ut selv på inst@n sin i 2020 - så skal nok ikke se bort fra at det samme gjelder nå også, at hun ser den minste versjonen fortsatt når hun ser i speilet.. 🤷🏼♀️
cerruti Skrevet 16. november 2025 #22588 Skrevet 16. november 2025 Jeg synes heller ikke det ser ut som hun har så mye hud på magen at det bør dekkes av det offentlige. Jeg synes skattepenger og annen inntekt til velferdsstaten Norge bør gå til veldig mye annet enn å sponse Drage med flere operasjoner!! 5
RandiO Skrevet 16. november 2025 #22589 Skrevet 16. november 2025 Tenk så slitsomt det må være å hele tiden strebe etter å bli tynn. Det virker som om hun ikke klarer å ha fokus på noe annet. 5 4
Kalkula Skrevet 16. november 2025 #22591 Skrevet 16. november 2025 Så mange år hun har holdt på, enda ikke søkt riktig hjelp. Synes bare det er trist. Å slette seg fra SOME er nok god hjelp for henne. Fokusere på livet i stedet. 4
Beatbox Skrevet 16. november 2025 #22592 Skrevet 16. november 2025 Miranda16 skrev (5 minutter siden): Løs hud, hvor? Magen..
Beatbox Skrevet 16. november 2025 #22593 Skrevet 16. november 2025 Kalkula skrev (2 minutter siden): Så mange år hun har holdt på, enda ikke søkt riktig hjelp. Synes bare det er trist. Å slette seg fra SOME er nok god hjelp for henne. Fokusere på livet i stedet. Men så avhengig som hun har gjort seg selv av andres bekreftelser via klikk og likes...hvem skal bekrefte henne da? For det er tydelig at det klarer hun ikke selv.. 2 4
Kalkula Skrevet 16. november 2025 #22594 Skrevet 16. november 2025 Beatbox skrev (1 minutt siden): Men så avhengig som hun har gjort seg selv av andres bekreftelser via klikk og likes...hvem skal bekrefte henne da? For det er tydelig at det klarer hun ikke selv.. Er jo det hun må jobbe med, få orden på sitt liv. Med tid og hjelp så vil det bli bedre 😊
Beatbox Skrevet 16. november 2025 #22595 Skrevet 16. november 2025 Kalkula skrev (4 minutter siden): Er jo det hun må jobbe med, få orden på sitt liv. Med tid og hjelp så vil det bli bedre 😊 Hun må få orden på psyken sin, finne årsaken til de tilbakevendende depresjonene og lære å like det hun ser i speilet. For det er det hun ber andre om å gjøre! Men med all tydelighet klarer hun ikke det selv.. 5
Kalkula Skrevet 16. november 2025 #22596 Skrevet 16. november 2025 Beatbox skrev (1 minutt siden): Hun må få orden på psyken sin, finne årsaken til de tilbakevendende depresjonene og lære å like det hun ser i speilet. For det er det hun ber andre om å gjøre! Men med all tydelighet klarer hun ikke det selv.. Et søk på google avslører nok om Helene, håper hennes mann klarer å få henne tilbake i livet. Ut av SOME. 3
irevin Skrevet 16. november 2025 #22597 Skrevet 16. november 2025 Er ikke typ bukplastikk for de som er kall det nærmest normalvektige etter feks stor vektnedgang eller svangerskap som har medført «heng»? Vet en kollega av meg som er lang og slank fikk løshud etter svangerskap som for henne medførte et lite heng. Derimot var ikke henget stort nok til å bli dekket av det offentlige, hun måtte selv gjøre det privat enda hun var innenfor normal BMI og vel så det. Nå har ikke jeg sett henget til HD, men utifra det hun poster av det jeg har sett henne i undertøy, så kan det se ut som om hun er et stykke unna å få en slik operasjon på offentlighetens regning i hvertfall. Vet ikke om det private også regner ut fra BMI, men vil tro de også operer ut i fra noen gitte kriterier. 3 2
Axa Skrevet 16. november 2025 #22598 Skrevet 16. november 2025 irevin skrev (12 timer siden): Jeg syns oppriktig synd på henne. Det er vondt å streve så mye med mat og vekt som hun gjør. Hun er jo stor, det blir liksom å lyve å si noe annet. Hun er nok klar over det selv, men kanskje hun prøver «fornekte» det på er vis siden hun er slankeoperert og sier enda hun har effekt av operasjonen. Håper DPS kan hjelpe henne med dette, men er nok redd at hun har en lang vei å gå Hun trener mye? Så burde kanskje ikke vært så overvektig? 1 1
Beatbox Skrevet 16. november 2025 #22599 Skrevet 16. november 2025 ..gråter ofte i bilen fordi hun er så sliten og deprimert....Og nå...nytt konsept!! Skjønner hun ikke hvor useriøs hun fremstår?? Ulv ulv..🙄 1 9
cerruti Skrevet 16. november 2025 #22600 Skrevet 16. november 2025 Axa skrev (1 time siden): Hun trener mye? Så burde kanskje ikke vært så overvektig? Hun er ikke så stor. Det er dessuten en god og forventet nedgang etter operasjonen. Jeg tror det beste hun kunne gjort er å prøve å flytte fokus fra kropp kropp kropp til å få familielivet til å fungere. Stoppe å drømme om å løpe løp eller bli den og den vekta. Hun kan umulig være sååå plaget av hud og dessuten er vel en lang periode hvor hun ikke kan løfte osv det siste hun burde prioritere med to babyer og en 4 åring. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå