Durancell Skrevet 14. oktober #22381 Skrevet 14. oktober «Når jeg føler meg litt trist og nedpå så tar jeg meg en løpetur» Er det noe jeg misforstår her eller? Det er jo bullshit. Den dama der løper ingen steder. 13 9
arnoyb Skrevet 15. oktober #22382 Skrevet 15. oktober Durancell skrev (15 timer siden): «Når jeg føler meg litt trist og nedpå så tar jeg meg en løpetur» Er det noe jeg misforstår her eller? Det er jo bullshit. Den dama der løper ingen steder. Når hun kommer med sånt bør man jo spør om oppdatering på den løpe greia hennes! 8 1
Fenomen Skrevet 15. oktober #22383 Skrevet 15. oktober Durancell skrev (15 timer siden): «Når jeg føler meg litt trist og nedpå så tar jeg meg en løpetur» Er det noe jeg misforstår her eller? Det er jo bullshit. Den dama der løper ingen steder. Nei, det gjør hun absolutt ikke! Og det så man godt på reelen også. 6 1
hubbabubba00 Skrevet 15. oktober #22384 Skrevet 15. oktober Ser hun ikke tålte at en i kommentarfeltet klarer mammalivet bra og sier det. Hun spør og fikk et svar hun ikke ville ha. Da er det rett i forsvar. 4 2
Durancell Skrevet 15. oktober #22385 Skrevet 15. oktober hubbabubba00 skrev (7 minutter siden): Ser hun ikke tålte at en i kommentarfeltet klarer mammalivet bra og sier det. Hun spør og fikk et svar hun ikke ville ha. Da er det rett i forsvar. Hun er helt håpløs. Tåler absolutt ingenting. Alle skal ha det like dritt som henne. Hun burde ikke hatt barn. Punktum. 5 5
panzerpølsa Skrevet 15. oktober #22386 Skrevet 15. oktober hubbabubba00 skrev (12 minutter siden): Ser hun ikke tålte at en i kommentarfeltet klarer mammalivet bra og sier det. Hun spør og fikk et svar hun ikke ville ha. Da er det rett i forsvar. Selvfølgelig går hun i forsvar, hun har jo tross alt vært på sosiale medier i såpass mange år at hun kan og vet best. Men å stille spørsmål rundt sin egen fremtoning gjør hun ikke. For der er det endel grums. Og kommnetaren om Mammalivet var på ingen måte ufin eller kjip, det står Drage for i den tråden. Men bra hun er fornøyd med å leve etter bare minimum på alle punkt, inkludert sin egen fremtoning. 5 1
Pinnsvine Skrevet 16. oktober #22387 Skrevet 16. oktober Helt enig i at det er en helt unødvendig eskalering (for dette er ren trolling fra hun som kommer med kommentaren), men gud hjelpe meg så irriterende det er når folk kommer på internett og bare HEI 😁 DETTE HAR ALDRI VÆRT ET PROBLEM FOR MEG 😁 HAR DU PRØVD DET? 😁 Og hun som kom med opprinnelig kommentar gjør jo alt for å eskalere underveis. Klassisk dametrolling der du IKKE er slem, du kommer bare med konstruktive RÅD og TIPS om at ting du gjør er dårlig og feil og ting hun gjør er fint og bra. Det topper seg med at hun legger inn "dette er ikke en konkurranse" men det var likevel ekstremt viktig for henne å gå inn i kommentarfeltet til en fremmed person på internett for å fortelle henne at du gjør livet rett og slett litt bedre. 1 2
RandiO Skrevet 16. oktober #22388 Skrevet 16. oktober Hun spør jo hvordan mammalivet behandler oss? Da må hun tåle å høre at noen nailer det også. Hun er ikke en dårlig mamma selv om andre har det bedre. 5 6
irevin Skrevet 16. oktober #22389 Skrevet 16. oktober RandiO skrev (2 minutter siden): Hun spør jo hvordan mammalivet behandler oss? Da må hun tåle å høre at noen nailer det også. Hun er ikke en dårlig mamma selv om andre har det bedre. Enig. Jeg måtte inn å lese kommentarene selv nå. HD fremstår som som furten tenåring. Hun spurte hvordan mammalivet behandler oss, da må hun tåle ulike svar uten å ta det i værste mening. For noen er det bra, andre er det dårlig. 5 1
Maskopi Skrevet 16. oktober #22390 Skrevet 16. oktober En mer umoden mor i tredveårene tror jeg du skal lete lenge etter. Hun skal få det tøft når ungene blir eldre og skal følges opp på aktiviteter. 7 9
Durancell Skrevet 16. oktober #22391 Skrevet 16. oktober Maskopi skrev (26 minutter siden): En mer umoden mor i tredveårene tror jeg du skal lete lenge etter. Hun skal få det tøft når ungene blir eldre og skal følges opp på aktiviteter. Hun kommer nok bare til å sitte i sofaen med hårføneren sin mens mannen kjører ungene rundt. 1 16
Durancell Skrevet 16. oktober #22392 Skrevet 16. oktober irevin skrev (33 minutter siden): Enig. Jeg måtte inn å lese kommentarene selv nå. HD fremstår som som furten tenåring. Hun spurte hvordan mammalivet behandler oss, da må hun tåle ulike svar uten å ta det i værste mening. For noen er det bra, andre er det dårlig. Det beste må være at HD har svart pysjbukse, så den ser ikke ut som pysjbukse engang😆 Hun er så ræva på reels. 7
Durancell Skrevet 16. oktober #22393 Skrevet 16. oktober (endret) Pinnsvine skrev (1 time siden): Helt enig i at det er en helt unødvendig eskalering (for dette er ren trolling fra hun som kommer med kommentaren), men gud hjelpe meg så irriterende det er når folk kommer på internett og bare HEI 😁 DETTE HAR ALDRI VÆRT ET PROBLEM FOR MEG 😁 HAR DU PRØVD DET? 😁 Og hun som kom med opprinnelig kommentar gjør jo alt for å eskalere underveis. Klassisk dametrolling der du IKKE er slem, du kommer bare med konstruktive RÅD og TIPS om at ting du gjør er dårlig og feil og ting hun gjør er fint og bra. Det topper seg med at hun legger inn "dette er ikke en konkurranse" men det var likevel ekstremt viktig for henne å gå inn i kommentarfeltet til en fremmed person på internett for å fortelle henne at du gjør livet rett og slett litt bedre. Hvorfor er det trolling? Kanskje det er ei som er drittlei av den konstante klaginga til HD? Ikke alle takler mammarollen så dårlig som HD( heldigvis) og hun har ikke akkurat så dårlig tid at hun ikke rekker å ordne seg litt før hun leverer i bhg. Endret 16. oktober av Durancell 2 6
Pinnsvine Skrevet 16. oktober #22394 Skrevet 16. oktober (endret) Durancell skrev (39 minutter siden): Hvorfor er det trolling? Kanskje det er ei som er drittlei av den konstante klaginga til HD? Ikke alle takler mammarollen så dårlig som HD( heldigvis) og hun har ikke akkurat så dårlig tid at hun ikke rekker å ordne seg litt før hun leverer i bhg. Jeg er egentlig enig med hun som kommenterer, helt frem til hun begynner å mase om hvor ydmykende det er å være ustelt kvinne i det offentlige rom. Det HAR en positiv effekt for psyken å gjøre en minimumsinnsats, komme seg i dusjen, fikse håret og ta på seg "ordentlige" klær. Dette er også sånn depresjonshåndtering 101. Det er likevel ikke sånn at vi jager alvorlige syke inn på badet med en mascara og rettetang likevel, man må jo se det litt an, og det er ingen som føler seg bedre av å bli shamet av andre på internett. For som det står helt klart i første innlegg, hun skriver ikke bare at hun selv prioriterte annerledes (helt greit) men også at det ville vært PINLIG dersom hun hadde fått problemer med bilen og hun fortsatt var i pysj med håret til alle kanter. Da har man ikke bare sagt noe om seg selv og sine preferanser, men også gjort en overordnet vurdering av hvor passende det er å gå ustelt ut av døren hjemmefra. Jeg mistenker at det først og fremst er dette Helene reagerer på. Siden du spør om det med trolling. Menn som troller : Går inn i kommentarfeltet ditt og sier at du ser stygg ut og burde dusje før du henter i barnehagen og at de dessuten aldri ville ligget med deg (og kanskje også vil de drepe deg, de har ikke helt bestemt seg enda) Kvinner som troller: Sender deg PMer om at du er "problematisk". Går inn i kommentarfeltet ditt med "nyttige tips". Hvis du sier at noe har vært utfordrende for deg, gi beskjed om at du aldri har hatt det problemet, og at det faktisk er dårlig å ha det problemet. Gjør det akkurat så hyggelig og alle stikk akkurat så diskrete at folk ikke umiddelbart lukter lunten, og vent til motparten blir sint før du deretter blir skikkelig sjokkert over hvorfor vedkommende er så aggressiv, du prøvde jo bare å hjelpe. Som sagt, helt dust av Helene å bite på agnet, men samtidig har jeg sympati for at når du får den samme "hjelpsomme" personen i kommentarfeltet for 100de gang så har man ikke tålmodighet lenger. Dette er internettversjonen av folk som setter seg ned i sofaen hjemme hos deg og sier "det er så fint at du synes det er greit å ta imot besøk selv om huset er kaotisk, det tør ikke jeg", går gjennom huset ditt og kommenterer på ting de ser som de mener du burde fikse eller som kommenterer at de selv ikke ville taklet tanken på å gå utendørs uten sminke og fikse håret, men synes det er modig at du klarer det. Mens dere sitter sammen på café. Det er ikke ulovlig, det er ikke et menneskerettighetsbrudd, men det er kjip oppførsel lell. (En del damer tror at ingen avslører den kjipe oppførselen deres når de oppfører seg sånn. Men det er da absolutt ikke tilfelle, hehe) Endret 16. oktober av Pinnsvine 3 2
Lileep Skrevet 16. oktober #22395 Skrevet 16. oktober Pinnsvine skrev (46 minutter siden): Som sagt, helt dust av Helene å bite på agnet, men samtidig har jeg sympati for at når du får den samme "hjelpsomme" personen i kommentarfeltet for 100de gang så har man ikke tålmodighet lenger. Her er egentlig problemet med kommentarfeltet.. HD tar agnet og driter seg loddrett ut og fremstår som en umoden person. Hun bør lære seg å ikke gå til angrep på personer som trigger henne, uansett hvor mye det frister. For alt i alt så er det HD man legger merke til i kommentarfeltet, og ikke på en positiv måte. 6 6
Beatbox Skrevet 16. oktober #22396 Skrevet 16. oktober Lileep skrev (1 time siden): Her er egentlig problemet med kommentarfeltet.. HD tar agnet og driter seg loddrett ut og fremstår som en umoden person. Hun bør lære seg å ikke gå til angrep på personer som trigger henne, uansett hvor mye det frister. For alt i alt så er det HD man legger merke til i kommentarfeltet, og ikke på en positiv måte. Hun har vært sånn fra dag 1 i SoMe-verden! Stiller spørsmål og idet folk kommer med svar som ikke passer henne, da er helvete løs...hver eneste gang🙄 5 1
Beatbox Skrevet 16. oktober #22398 Skrevet 16. oktober Durancell skrev (11 minutter siden): Da var kommentarene fjernet ja. ...surprise..surprise...NOT🙄 4 4
hubbabubba00 Skrevet 16. oktober #22399 Skrevet 16. oktober Spent på hvordan hun responderer på kommentaren til en dame som sier at hun likte ikke småbarnslivet men valgte å fokusere på det positive. Får vel gjennomgå hun og. Med mindre hun er her inne å leser først og modererer seg 🤪 1 5
Lileep Skrevet 16. oktober #22400 Skrevet 16. oktober En rant om hvordan folk kommenterer på postene hennes. Jeg forstår ikke hvorfor hun reagerer sånn på at folk poster at de har en annen opplevelse enn henne.. hun stiller jo følgerne et spørsmål.. men samtidig vil hun ikke ha svar? Som eksempel så bruker hun "det er vanskelig å få til trening" og svar kan være " jeg syns ikke det er vanskelig, det handler om prioritering (står promotering men antar det skal være prioritering). Dette syns hun blir helt feil.. men det er jo ikke feil, det er sånn ting fungerer. Man må prioritere hva man ønsker å gjør. Ønsker man å få til trening så må det prioriteres framfor å lese bok med hårføner på. Det er ikke tid til begge deler, da må man velge. Sånn fungerer livet. Men våger man å skrive at "jeg prioriter trening fordi det gir meg bedre mental helse og jeg føler meg bedre" så er det så nedlatende mot HD fordi hun får det ikke til??? Jeg forstår det ikke? 4 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå