Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
cerruti skrev (20 minutter siden):

Hun gikk ned masse for 15?-ish år siden av seg selv. Det er riktig. Men i ettertid gikk hun opp alt igjen og har dessuten uttalt at vektnedgangen skjedde på en svært usunn måte. Etterpå har hun innrømmet overspisingslidelse og vært gjennom slankeoperasjon og medisiner. Etter vektnedgang etter operasjon startet hun å reklamere for bla FUS, noe hypnoterapi og annet jeg ikke husker navnet på. Nå selger hun sitt eget opplegg. Og da under narrativet om hvor langt hun har kommet - underforstått ved å følge sitt eget opplegg. Akkurat det blir litt vanskelig å kjøpe for faste følgere… 

Screenshot_20251005_200913_Google.jpg

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pinnsvine skrev (22 timer siden):

Er det ikke Helene på alle disse bildene? At noen mener det er løgn at man har vært lettere tidligere og senere har gått opp i vekt etter å ha vært gravid med tvillinger og deretter fått en fødselsdepresjon i trynet senere får stå for deres regning, men hun har nå gått ned i vekt, flere ganger, og i likhet med 95% av befolkningen som prøver å slanke seg så sliter hun med å holde vekten av.

Det er heller ikke sant det  som noen har påstått flere steder i tråden at hun ikke har klart å gå ned i vekt uten medisin / operasjon. Det gjorde hun, og det ble dokumentert med flere presseoppslag på det tidspunktet. 

Dette er dessuten også en helt annen kritikk enn det jeg viste til, jeg er også enig i at det er uheldig hvordan en del innenfor trening / kosthold markedsføres. Men det er ikke det som er kjernen i det som skrives her inne og som er det jeg reagerte på, det er nedlatende personkarakteristikker og latterliggjøring av utseendet til folk. 

Hun holdt jo på som dette før tvillingsvangerskap også. Hun fremstiller seg selv som mye slankere enn hun faktisk er, og det er er en ren scam når man tjener penger på å coache andre i vektnedgang. Og fødselsdepresjon er jo bare en knagg å henge det på - hun har vært deprimert og klaget i SoMe i årevis. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet

Hun er jo en offentlig person som tjener penger både på eget selskap, annonser og samarbeid, og hun velger å utlevere både seg og barna og har gjort det i en årevis. Hvis man ikke tåler kommentarer på det så bør man finne på noe annet å livnære seg på. Jeg skjønner ikke hvorfor det er verre å kritisere HD enn Sophie Elise f. eks. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Fenomen skrev (1 time siden):

Hun holdt jo på som dette før tvillingsvangerskap også. Hun fremstiller seg selv som mye slankere enn hun faktisk er, og det er er en ren scam når man tjener penger på å coache andre i vektnedgang. Og fødselsdepresjon er jo bare en knagg å henge det på - hun har vært deprimert og klaget i SoMe i årevis. 

Det er nok både fødselsdepresjon og den vanlige depresjonen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Alle folk som får (litt) oppmerksomhet tiltrekker seg negative kommentarer, det gjør ikke de som kommer med dem til noe mindre kjipe av den grunn. Jeg skulle bare ønske at folk her inne var mer ærlige mot seg selv. Det går an å la folk finnes og til og med få oppmerksomhet, uten at man trenger å skrive stygge kommentarer om dem av den grunn. Alle som skriver de kjipe og slemme tingene er mennesker med fri vilje som tar et valg hver eneste dag om å oppsøke flatene hennes og lete med lupe etter ting å problematisere eller latterliggjøre.

Det er ironisk at 80% av tråden handler om å kritisere Helene for å ha manglende selvinnsikt, men selv har man all verdens med påskudd og unnskyldninger om hvorfor det er viktig og riktig, ja nærmest en moralsk plikt, å hakke på en liten influenser fra Fredrikstad som hadde sin storhetstid oppmerksomhetsmessig for 8-10 år siden. 

Og hva gjelder forskjellen mellom Sophie Elise og Helene Drage så er jo noen av forskjellene at den ene personen har en enorm plattform, millioninntekter osv., selv om hun også har blitt mindre innflytelsesrik etter hvert. Mens den andre personen er en småbarnsmor som bor i Østfold med mann og tre unger og har en helt vanlig dagjobb, med bagatellmessige næringsinntekter og en instagramkonto

Durancell skrev (2 timer siden):

Det er nok både fødselsdepresjon og den vanlige depresjonen. 

Folk her inne forstår ikke konseptet "kroniske tilstander", det er bare å gi opp. Hun hadde blitt frisk hvis hun bare gikk en trilletur med barnevogn og spiste mer spinat! 

Endret av Pinnsvine
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Pinnsvine skrev (12 timer siden):

Alle folk som får (litt) oppmerksomhet tiltrekker seg negative kommentarer, det gjør ikke de som kommer med dem til noe mindre kjipe av den grunn. Jeg skulle bare ønske at folk her inne var mer ærlige mot seg selv. Det går an å la folk finnes og til og med få oppmerksomhet, uten at man trenger å skrive stygge kommentarer om dem av den grunn. Alle som skriver de kjipe og slemme tingene er mennesker med fri vilje som tar et valg hver eneste dag om å oppsøke flatene hennes og lete med lupe etter ting å problematisere eller latterliggjøre.

Det er ironisk at 80% av tråden handler om å kritisere Helene for å ha manglende selvinnsikt, men selv har man all verdens med påskudd og unnskyldninger om hvorfor det er viktig og riktig, ja nærmest en moralsk plikt, å hakke på en liten influenser fra Fredrikstad som hadde sin storhetstid oppmerksomhetsmessig for 8-10 år siden. 

Og hva gjelder forskjellen mellom Sophie Elise og Helene Drage så er jo noen av forskjellene at den ene personen har en enorm plattform, millioninntekter osv., selv om hun også har blitt mindre innflytelsesrik etter hvert. Mens den andre personen er en småbarnsmor som bor i Østfold med mann og tre unger og har en helt vanlig dagjobb, med bagatellmessige næringsinntekter og en instagramkonto

Folk her inne forstår ikke konseptet "kroniske tilstander", det er bare å gi opp. Hun hadde blitt frisk hvis hun bare gikk en trilletur med barnevogn og spiste mer spinat! 

Virker som det går rett over hodet på deg det som skrives.

Selv om Drage ikke har like mange følgere som de andre store, betyr det ikke at moral og ansvar ikke bør gjelde henne.  At noen skriver stygge kommentarer kommer man nok ikke utenom for hverken Drage eller SE, men det vil ikke si at det er det "alle" i tråden her mener.   Drage utleverer barna i stor stil å tenker seg ikke om to gang for å henge ut følgere om de kritiserer dette. Hun legger ut om alle sine problemer, konstant, da må man forvente tilbakemeldinger. Om man legger ut 90% negativt, barn preger feeden og man ønsker fremstå som treningsglad men sier man ikke egentlig liker å trene samtidig som man går inn for å tjene penger på det, gjett hva som kommer til å prege tilbakemeldingene?!  Det er liten sjans for at det er positive, treningsglade tilbakemeldinger uten referanse til barna.  Hun klager på manglende tid til trening, hun klager på depresjon. Når folk skriver at en tur ut å trille hadde kanskje vært lurt, så er det da ikke så innmari stygt å skrive. Det er en tilbakemelding direkte på det hun legger ut.   At hun har en tilbakevendende depresjon er det nok ingen som tviler på, det er en gjenganger her at det skrives at kontinuerlig behandling hos DPS hadde vært smart. Men hun virker å ha gått seg fast i det negative og mørke og det viser seg også i tilbakemeldingene hun får.

• Liker 2
  • Nyttig 15
Skrevet
arnoyb skrev (4 timer siden):

Selv om Drage ikke har like mange følgere som de andre store, betyr det ikke at moral og ansvar ikke bør gjelde henne.  At noen skriver stygge kommentarer kommer man nok ikke utenom for hverken Drage eller SE, men det vil ikke si at det er det "alle" i tråden her mener.   Drage utleverer barna i stor stil å tenker seg ikke om to gang for å henge ut følgere om de kritiserer dette. Hun legger ut om alle sine problemer, konstant, da må man forvente tilbakemeldinger. Om man legger ut 90% negativt, barn preger feeden og man ønsker fremstå som treningsglad men sier man ikke egentlig liker å trene samtidig som man går inn for å tjene penger på det, gjett hva som kommer til å prege tilbakemeldingene?!  Det er liten sjans for at det er positive, treningsglade tilbakemeldinger uten referanse til barna.  Hun klager på manglende tid til trening, hun klager på depresjon. Når folk skriver at en tur ut å trille hadde kanskje vært lurt, så er det da ikke så innmari stygt å skrive. Det er en tilbakemelding direkte på det hun legger ut.   At hun har en tilbakevendende depresjon er det nok ingen som tviler på, det er en gjenganger her at det skrives at kontinuerlig behandling hos DPS hadde vært smart. Men hun virker å ha gått seg fast i det negative og mørke og det viser seg også i tilbakemeldingene hun får.

Perfekt eksempel i dagens story. Først litt deling av hva hun og barna driver med, før en rant om hvor rett hun har på å være negativ. Hun fremstår som en trassig tenåring med sitater som "du kan jo prøve å være positiv du, om du hadde hatt det sånn som jeg"  "å tenke positivt er bullshit" "jeg vil dele både det positive og det negative" (bare glemt alt det positive tydeligvis) og styrer på med pekefinger og stakars meg. 

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Hun har gode og dårlige dager, sier hun. Når er de gode? De har hun svært sjelden delt i alle fall. Jeg kan huske én gang. Og negativ ”om dagen”? 13 år nærmere bestemt.. 

• Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Fenomen skrev (1 minutt siden):

Hun har gode og dårlige dager, sier hun. Når er de gode? De har hun svært sjelden delt i alle fall. Jeg kan huske én gang. Og negativ ”om dagen”? 13 år nærmere bestemt.. 

Null selvinnsikt på den frøkna der. Hvorfor i hele tatt dele alt dette negative🤷‍♀️ Hva skal det være godt for egentlig? 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Har ikke fulgt med på henne på evigheter, ble jo nesten deprimert av henne selv, men det høres ut som hun fremdeles ikke orker noen ting. Er barna like lite ute som det hundene var?  Og ligger hun på sofaen med hårføneren på? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner ikke at mannen orker. Hun har ingenting positivt å melde noen sinne så ikke kom her å si at hun velger å dele «begge deler». Alt handler om fødselsdepresjonen, som jeg tipper egentlig kun handler om at hun gikk opp i vekt under graviditeten og ikke klarer å gå ned igjen. 

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet
RandiO skrev (29 minutter siden):

Skjønner ikke at mannen orker. Hun har ingenting positivt å melde noen sinne så ikke kom her å si at hun velger å dele «begge deler». Alt handler om fødselsdepresjonen, som jeg tipper egentlig kun handler om at hun gikk opp i vekt under graviditeten og ikke klarer å gå ned igjen. 

Den handler nok også om at hun har fått enda flere barn hun egentlig ikke vil ha.

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet
loffen skrev (3 timer siden):

Har ikke fulgt med på henne på evigheter, ble jo nesten deprimert av henne selv, men det høres ut som hun fremdeles ikke orker noen ting. Er barna like lite ute som det hundene var?  Og ligger hun på sofaen med hårføneren på? 

Ja, jeg tror aldri jeg har sett henne poste fra trilletur, lekeplass eller skogen. De er hjemme, eller hun er på trening. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
arnoyb skrev (10 timer siden):

Selv om Drage ikke har like mange følgere som de andre store, betyr det ikke at moral og ansvar ikke bør gjelde henne.  At noen skriver stygge kommentarer kommer man nok ikke utenom for hverken Drage eller SE, men det vil ikke si at det er det "alle" i tråden her mener.   

(...)

Hun legger ut om alle sine problemer, konstant, da må man forvente tilbakemeldinger. Om man legger ut 90% negativt, barn preger feeden og man ønsker fremstå som treningsglad men sier man ikke egentlig liker å trene samtidig som man går inn for å tjene penger på det, gjett hva som kommer til å prege tilbakemeldingene?! 

Det er ikke det at jeg ikke skjønner hva dere sier, jeg bare tror ikke på det. 

Hva slags MORALSK forpliktelse har Helene til å være positiv midt i en fødseldepresjon for følgere som har fulgt henne for å irritere seg over henne i over ti år? Er utsagn om det at det er synd i mannen hennes, spekulasjoner i hvor mange barn hun ville ha (eller burde ha) og spekulasjon om at hun lyver om fødseldepresjoner (alt fra de siste innleggene i tråden) en slags form for korreks som bare er på sin plass for å straffe henne for eksponering av barn eller at hun har mislykkede slankekurer bak seg?

Og til det andre, da er vi tilbake til det første innlegget. Folk klarer ikke å forholde seg til kroniske tilstander. Hjernen bare smelter ned når ting ikke går over eller blir bedre. Og i stedet for å slutte å følge så velger man heller å bli sinte på henne og kommer med sånne "du burde prøve yoga"-råd eller skriver slemme ting om henne og personligheten hennes. Fordi den eneste grunnen til at man ikke får ting til eller har et liv som av ulike grunner ikke er så bra må være at man er en Dårlig Person som har fortjent det selv. I alle fall litt.

Endret av Pinnsvine
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Pinnsvine skrev (23 minutter siden):

Hva slags MORALSK forpliktelse har Helene til å være positiv midt i en fødseldepresjon for følgere som har fulgt henne for å irritere seg over henne i over ti år? Er utsagn om det at det er synd i mannen hennes, spekulasjoner i hvor mange barn hun ville ha (eller burde ha) og spekulasjon om at hun lyver om fødseldepresjoner (alt fra de siste innleggene i tråden) en slags form for korreks som bare er på sin plass for å straffe henne for eksponering av barn eller at hun har mislykkede slankekurer bak seg?

Og til det andre, da er vi tilbake til det første innlegget. Folk klarer ikke å forholde seg til kroniske tilstander. Hjernen bare smelter ned når ting ikke går over eller blir bedre. Og i stedet for å slutte å følge så velger man heller å bli sinte på henne og kommer med sånne "du burde prøve yoga"-råd eller skriver slemme ting om henne og personligheten hennes. Fordi den eneste grunnen til at man ikke får ting til eller har et liv som av ulike grunner ikke er så bra må være at man er en Dårlig Person som har fortjent det selv. I alle fall litt.

Hun har selv sagt at hun fikk et barn for mye og at hun på ingen måte ønsket seg 3 barn. 

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Pinnsvine skrev (8 timer siden):

Du vet at dette er ett diskusjonsforum hvor folk diskuterer alt fra hva de har til midsag, til hva influenserne legger ut på sosiale medier? Du må gjerne rette pekefingeren, og være en moralsk vokter, men du oppsøker ett forum og en tråd som i hovedsak dreier seg om hva HD legger ut frivillig på sin åpne konto. 

Endret av panzerpølsa
  • Liker 2
  • Nyttig 11
Skrevet
panzerpølsa skrev (21 minutter siden):

Du vet at derre er ett diskusjonsforum hvor folk diskuterer alt fra hva de har til midsag, til hva influenserne legger ut på sosiale medier? Du må gjerne rette pekefingeren, og være en moralsk vokter, men du oppsøker ett forum og en tråd som i hovedsak dreier seg om hva HD legger ut frivillig på sin åpne konto. 

👏👏👏

• Liker 1
Skrevet
Pinnsvine skrev (13 timer siden):

Hvem har påstått at hun har en moralsk plikt til å være positiv? Les på nytt du.

Jeg har i snart 30 år forholdt meg til lignende kronisk lidelse som HD, så jeg har litt peiling. Men når man ikke ønsker verken konstruktive eller stygge tilbakemelding på sitt liv så må man faktisk bare slutte å dele. Det er dessverre slik some funker. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Går fint an å trille tur i regnet HD. Regner med vogna har regntrekk og du regnklær. Men bra at du endelig kommer deg ut, du som elsker å være aktiv…

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Durancell skrev (22 minutter siden):

Går fint an å trille tur i regnet HD. Regner med vogna har regntrekk og du regnklær. Men bra at du endelig kommer deg ut, du som elsker å være aktiv…

Hun omtalte vel tvillingene som gremlingene - og alle vet jo hva som skjer med gremlinsene om de eksponeres for sterkt lys og vann 😅

Endret av Fnug
La til ord 😅
  • Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...