irevin Skrevet 23 timer siden #21401 Del Skrevet 23 timer siden Klart nye sko må til for å komme seg ut på tur må vite🙈🙈Samme sier hun om når hun kjøper nytt treningstøy: «må ha nytt treningstøy for å få motivasjon til å trene». Hvis motivasjonen ligger i klær for å trene…..Hun har jo sagt rett ut på IG at hun hater å trene. Skikkelig motivator, hun HD 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 22 timer siden #21402 Del Skrevet 22 timer siden Blir ikke sommerkropp av to økter. Neivel, men var det ikke Helene som for noen år tilbake sto i bresjen for kroppspositivitet og at sommer(bikini)kropp = sommer + kropp(bikini) uansett form eller størrelse? Har hun endret syn på dette må, eller var det bare nok en motsigelse? Og den pushingen av alskens piller er en uting. Hvem trenger egentlig kosttilskudd om man har et normalt sunt kosthold, med mindre man har fått påvist at kroppen har for lite av en eller flere substanser… Når det gjelder «craving» på brød, og anbefaling om å spise spinat i stedet: hjelpes 🤦♀️ Jeg forstår ikke denne karbohydratangsten. Det er en hån mot millioner av mennesker i krig, nød osv. Ofte er mel, ris deres eneste matkilde for overlevelse. For disse har ikke en gang det privilegiet å kunne velge å vrake i matvarer. Er hun så virkelig så distansert fra virkeligheten som hun fremstiller seg som? 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallobaloo Skrevet 22 timer siden #21403 Del Skrevet 22 timer siden irevin skrev (37 minutter siden): Klart nye sko må til for å komme seg ut på tur må vite🙈🙈Samme sier hun om når hun kjøper nytt treningstøy: «må ha nytt treningstøy for å få motivasjon til å trene». Hvis motivasjonen ligger i klær for å trene…..Hun har jo sagt rett ut på IG at hun hater å trene. Skikkelig motivator, hun HD Akkurat den der kan jeg faktisk skjønne. Eneste motivasjon ligger ikke i nye ting, men nytt utstyr hjelper alltid litt ekstra på motivasjonen. Jeg føler hvert fall jeg gleder meg litt ekstra til neste økt om jeg har noe nytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fnug Skrevet 22 timer siden #21404 Del Skrevet 22 timer siden irevin skrev (1 time siden): Klart nye sko må til for å komme seg ut på tur må vite🙈🙈Samme sier hun om når hun kjøper nytt treningstøy: «må ha nytt treningstøy for å få motivasjon til å trene». Hvis motivasjonen ligger i klær for å trene…..Hun har jo sagt rett ut på IG at hun hater å trene. Skikkelig motivator, hun HD men hun trenger vel ikke motivasjon? Hun som er så opptatt av at hun ikke trenger motivasjon for hun er jo så dedikert må vite… 🫣 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 20 timer siden #21405 Del Skrevet 20 timer siden Fnug skrev (1 time siden): men hun trenger vel ikke motivasjon? Hun som er så opptatt av at hun ikke trenger motivasjon for hun er jo så dedikert må vite… 🫣 Stemmer ! Går ikke på motivasjon men DEDIKASJON….🙈🤣 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 15 timer siden #21406 Del Skrevet 15 timer siden Hallobaloo skrev (7 timer siden): Akkurat den der kan jeg faktisk skjønne. Eneste motivasjon ligger ikke i nye ting, men nytt utstyr hjelper alltid litt ekstra på motivasjonen. Jeg føler hvert fall jeg gleder meg litt ekstra til neste økt om jeg har noe nytt Men saken er at hun pusher enorme mengder reklame, og pakker det inn i denne negative greia si. I tillegg messer hun jo stadig om at motivasjon er ikke det som får deg opp å i gang, å det burde ikke kjøpepress eller utstyrspress heller. Du trenger ikke alt dette tullet hun reklamerer for. Å Drage er både kynisk og dobbeltmoralsk i sine sosiale medier, i tillegg til fryktelig lite ydmyk og lite selvinnsikt. Men for all del, kjøp mer, bruk mer penger, og se resultater og sommerkroppen komme på rekke å rad. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 13 timer siden #21407 Del Skrevet 13 timer siden Hallobaloo skrev (9 timer siden): Akkurat den der kan jeg faktisk skjønne. Eneste motivasjon ligger ikke i nye ting, men nytt utstyr hjelper alltid litt ekstra på motivasjonen. Jeg føler hvert fall jeg gleder meg litt ekstra til neste økt om jeg har noe nytt Hele greia er falsk fordi det var kun reklame og spons fra et merke hun samarbeider med. Så hun bruker situasjonen for å pushe reklame. Skal jo ikke lenger tilbake en 1 mnd da hun pusha ut et annet nytt skopar, også det treningssko. Mao, hadde hun ikke hatt samarbeid med dette merket, så hadde hun heller ikke kjøpt seg sko for å ha noe godt å gå med, få motivasjon osv. Da hadde hun brukt et av de 100 andre hun har klikka seg hjem tidligere. Er kun reklame, ingenting annet. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 12 timer siden #21408 Del Skrevet 12 timer siden Lileep skrev (51 minutter siden): Hele greia er falsk fordi det var kun reklame og spons fra et merke hun samarbeider med. Så hun bruker situasjonen for å pushe reklame. Skal jo ikke lenger tilbake en 1 mnd da hun pusha ut et annet nytt skopar, også det treningssko. Mao, hadde hun ikke hatt samarbeid med dette merket, så hadde hun heller ikke kjøpt seg sko for å ha noe godt å gå med, få motivasjon osv. Da hadde hun brukt et av de 100 andre hun har klikka seg hjem tidligere. Er kun reklame, ingenting annet. Tviler på den dama der sliter ut treningssko. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 12 timer siden #21409 Del Skrevet 12 timer siden Laia skrev (10 timer siden): Når det gjelder «craving» på brød, og anbefaling om å spise spinat i stedet: hjelpes 🤦♀️ Jeg forstår ikke denne karbohydratangsten. Det er en hån mot millioner av mennesker i krig, nød osv. Ofte er mel, ris deres eneste matkilde for overlevelse. For disse har ikke en gang det privilegiet å kunne velge å vrake i matvarer. Er hun så virkelig så distansert fra virkeligheten som hun fremstiller seg som? Altså, la oss være ærlige. Alle vi som lever i vanlig vestlig overflod lever liv som fremstår som provoserende behagelige for alle mennesker som opplever nød i verden. Du gjør det, jeg gjør det, og alle de andre som er i denne tråden gjør det. Dette er absolutt ikke noe som Helene er alene om, og det er ABSOLUTT ikke det at hun bestemmer seg for å spise lavkarbo som liksom er dråpen som får begeret til å renne over. Dessuten er det helt bakvendt, siden ris til dels er en global vare som spises over hele verden, så blir ris billigere og MER tilgjengelig av at folk spiser lavkarbo, ikke omvendt. Man kunne kanskje problematisert det å spise høyt på næringskjeden og bærekraften i det, men samtidig er vi et land med en natur som er bedre egnet til å ha beitedyr og fiskeoppdrett enn å dyrke ris og bønner så det er ikke egentlig en veldig treffsikker kritikk det heller. Dette tror jeg uansett er noe av den mest far fetched jeg noensinne har lest i denne tråden 🙂 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 8 timer siden #21410 Del Skrevet 8 timer siden Pinnsvine skrev (2 timer siden): Altså, la oss være ærlige. Alle vi som lever i vanlig vestlig overflod lever liv som fremstår som provoserende behagelige for alle mennesker som opplever nød i verden. Du gjør det, jeg gjør det, og alle de andre som er i denne tråden gjør det. Dette er absolutt ikke noe som Helene er alene om, og det er ABSOLUTT ikke det at hun bestemmer seg for å spise lavkarbo som liksom er dråpen som får begeret til å renne over. Dessuten er det helt bakvendt, siden ris til dels er en global vare som spises over hele verden, så blir ris billigere og MER tilgjengelig av at folk spiser lavkarbo, ikke omvendt. Man kunne kanskje problematisert det å spise høyt på næringskjeden og bærekraften i det, men samtidig er vi et land med en natur som er bedre egnet til å ha beitedyr og fiskeoppdrett enn å dyrke ris og bønner så det er ikke egentlig en veldig treffsikker kritikk det heller. Dette tror jeg uansett er noe av den mest far fetched jeg noensinne har lest i denne tråden 🙂 Poenget mitt er at vi privilegerte i vesten har muligheten til å velge bort matvarer, og til og med påstå at disse (her: karbohydrater, brød) kan være skadelige, usunne, uheldige (osv). Andre er totalt avhengige av akkurat denne matvaren (eks. nå i Gaza, der utsultede, fordrevne og bombarderte mennesker er i desperasjon etter å få tak i mel). Har aldri påstått at Helenes er alene om dette, men jeg synes den posten hennes om råd om å spise spinat dersom du craver en brødskive gir en ekkel bismak med dette som bakteppe, og ikke minst med tanke på signalet hun gir ut som PT og kostholdsveileder. Helt greit at vi er uenige, men dette er min mening. Jeg vet så inderlig godt at jeg er privilegert. Derfor ville jeg aldri, om jeg var influencer eller ikke, lagt ut en post med et sånt råd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 8 timer siden #21411 Del Skrevet 8 timer siden Pinnsvine skrev (3 timer siden): Altså, la oss være ærlige. Alle vi som lever i vanlig vestlig overflod lever liv som fremstår som provoserende behagelige for alle mennesker som opplever nød i verden. Du gjør det, jeg gjør det, og alle de andre som er i denne tråden gjør det. Dette er absolutt ikke noe som Helene er alene om, og det er ABSOLUTT ikke det at hun bestemmer seg for å spise lavkarbo som liksom er dråpen som får begeret til å renne over. Dessuten er det helt bakvendt, siden ris til dels er en global vare som spises over hele verden, så blir ris billigere og MER tilgjengelig av at folk spiser lavkarbo, ikke omvendt. Man kunne kanskje problematisert det å spise høyt på næringskjeden og bærekraften i det, men samtidig er vi et land med en natur som er bedre egnet til å ha beitedyr og fiskeoppdrett enn å dyrke ris og bønner så det er ikke egentlig en veldig treffsikker kritikk det heller. Dette tror jeg uansett er noe av den mest far fetched jeg noensinne har lest i denne tråden 🙂 Enig med deg! Skal man tenke på alle de som dessverre lever under utrolige dårlige kår, så kan vi ikke spise noe som helst, eller gjøre noe som helst. Verden er urettferdig, sånn vil det alltid være. Men å be HD tenke på alle de som er underernært , og pga det spise brød i stedet for spinat, vil det hjelpe alle de som dør av sult? Nei det vil det ikke! Så det er ingen poeng overhode å gi HD eller andre dårlig samvittighet for å kutte ned på karbohydrater.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 8 timer siden #21412 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Laia skrev (7 minutter siden): Poenget mitt er at vi privilegerte i vesten har muligheten til å velge bort matvarer, og til og med påstå at disse (her: karbohydrater, brød) kan være skadelige, usunne, uheldige (osv). Andre er totalt avhengige av akkurat denne matvaren (eks. nå i Gaza, der utsultede, fordrevne og bombarderte mennesker er i desperasjon etter å få tak i mel). Har aldri påstått at Helenes er alene om dette, men jeg synes den posten hennes om råd om å spise spinat dersom du craver en brødskive gir en ekkel bismak med dette som bakteppe, og ikke minst med tanke på signalet hun gir ut som PT og kostholdsveileder. Helt greit at vi er uenige, men dette er min mening. Jeg vet så inderlig godt at jeg er privilegert. Derfor ville jeg aldri, om jeg var influencer eller ikke, lagt ut en post med et sånt råd. Så siden de som bor i Gaza nå sulter, så kan ikke HD kutte ut brød i sitt kosthold? Er det dette du mener? For det er det jeg klarer å få ut av det du skriver. Så jeg, som lever på kaloriunderskudd for å prøve å få normal vekt, kan ikke gjøre det fordi jeg er heldig og bor i et land med mye mat tilgjengelig. Jeg kan ikke gå i underskudd fordi maten er tilgjengelig her, og i krigsherja land sulter de. Så det er et hån mot krigeofre i andre land, at jeg må passe på mengden mat og karbohydrater. Hva er logikken i det du skriver? Ja det er en fæl situasjon, men skal jeg stoppe mitt liv pga det som skjer? Endret 8 timer siden av Lileep 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 8 timer siden #21413 Del Skrevet 8 timer siden Lileep skrev (8 minutter siden): Så siden de som bor i Gaza nå sulter, så kan ikke HD kutte ut brød i sitt kosthold? Er det dette du mener? For det er det jeg klarer å få ut av det du skriver. Så jeg, som lever på kaloriunderskudd for å prøve å få normal vekt, kan ikke gjøre det fordi jeg er heldig og bor i et land med mye mat tilgjengelig. Jeg kan ikke gå i underskudd fordi maten er tilgjengelig her, og i krigsherja land sulter de. Så det er et hån mot krigeofre i andre land, at jeg må passe på mengden mat og karbohydrater. Hva er logikken i det du skriver? Ja det er en fæl situasjon, men skal jeg stoppe mitt liv pga det som skjer? Nei, har aldri påstått noe av det du sier. Jeg synes den posten hennes gir et inntrykk av at det er farlig og usunt å spise en brødskive, noe jeg synes er et svært dårlig råd/signal å gi. Beklager om jeg ikke får frem poenget mitt godt nok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 8 timer siden #21414 Del Skrevet 8 timer siden Laia skrev (3 minutter siden): Nei, har aldri påstått noe av det du sier. Jeg synes den posten hennes gir et inntrykk av at det er farlig og usunt å spise en brødskive, noe jeg synes er et svært dårlig råd/signal å gi. Beklager om jeg ikke får frem poenget mitt godt nok. Hvis det er det du skal frem til, hvorfor trekker du inn sult og situasjonen i Gaza og andre krigsherja land? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 8 timer siden #21415 Del Skrevet 8 timer siden Lileep skrev (11 minutter siden): Hvis det er det du skal frem til, hvorfor trekker du inn sult og situasjonen i Gaza og andre krigsherja land? Fordi jeg personlig synes det er litt usmakelig å formidle ut en fraråding å spise KH, som mange er avhengige av for ren overlevelse. Har ingen problemer /prinsipper mot at noen velger lavkarbo eller andre typer kosthold, selvsagt benytter vi oss av den friheten vi har til å spise det vi ønsker i et land av overflod. Det er denne formidlingen hennes uten kontekst jeg reagerer på. Jeg tror ikke jeg klarer å forklare det noe bedre. Som sagt; det var min personlige refleksjon som et resultat av at jeg fikk en umiddelbar dårlig smak i munnen av denne spesifikke posten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå