Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

panzerpølsa skrev (3 timer siden):

Hun som ikke eksponerer barn, har jo lagt ut leggerutiner osv i dag på story, som for min del, er eksponering. Men igjen, Drage må være litt kort. I tillegg til reklame for en humbug-pille som skal hjelpe å regulere blodsukker etter inntak av karbohydrater... Sukk. 

Er det mulig!  Men hun mener jo at hun bare legger ut generell informasjon som gjelder alle barn, og da er det jo greit! 🤯

Jeg sendte henne for noen uker siden info ang disse slankesprøytene at de driver undersøkelser om hvordan de funker mot bulimi og overspising og at det er veldig gode resultater. Da var svaret at det var fullstendig uinteressant for henne da hun ammet og hun klarte helt fint selv å gå ned i vekt når hun ønsket det.  Jeg nevnte ikke vektnedgang, bare det at de blir brukt som et hjelpemiddel sammen med terapi for å jobbe seg gjennom spiseproblemer.  Men da er det sikkert bedre med ei pille 🤪 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

arnoyb skrev (17 minutter siden):

Er det mulig!  Men hun mener jo at hun bare legger ut generell informasjon som gjelder alle barn, og da er det jo greit! 🤯

Jeg sendte henne for noen uker siden info ang disse slankesprøytene at de driver undersøkelser om hvordan de funker mot bulimi og overspising og at det er veldig gode resultater. Da var svaret at det var fullstendig uinteressant for henne da hun ammet og hun klarte helt fint selv å gå ned i vekt når hun ønsket det.  Jeg nevnte ikke vektnedgang, bare det at de blir brukt som et hjelpemiddel sammen med terapi for å jobbe seg gjennom spiseproblemer.  Men da er det sikkert bedre med ei pille 🤪 

Da kan man jo bare tolke det som at hun ønsker å være overvektig på 20'ende året. Men denne magiske pillen fra Helsekosten gjør nok susen, helt sikkert. 

Endret av panzerpølsa
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (3 timer siden):

Hun er virkelig god på å gå ned i vekt🙄

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (1 minutt siden):

Hun er virkelig god på å gå ned i vekt🙄

Absolutt!  Å hvorfor forsøke å bli kvitt et spiseproblem når det er ei god hvilepute når ting er tungt! Det er vanskeligere å ta tak i problemene bakom vekta enn å drive på med jojo slanking!

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er uhørt drøyt å sende info om svært dyre medisiner med mange bivirkninger!?! Dette er en person som beveger seg mye og har gått ned mye ved hjelp av operasjon og trolig medisiner. Så å fat-shame hører ingen steds hjemme. Hun burde faktisk være fornøyd der hun er nå- men vi vet jo at hun vil bli tynn. Så hun vet nok veldig godt at det er en mulighet med medisiner. I hennes situasjon med leid bolig og 3 små barn ville jeg ikke fått en så høy ekstra-utgift. Å gå ut med at hun bruker medisiner vil uansett ødelegge hele online-konseptet hennes. 

Endret av cerruti
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det er uhørt drøyt å sende info om svært dyre medisiner med mange bivirkninger!?! Dette er en person som beveger seg mye og har gått ned mye ved hjelp av operasjon og trolig medisiner. Så å fat-shame hører ingen steds hjemme. Hun burde faktisk være fornøyd der hun er nå- men vi vet jo at hun vil bli tynn. Så hun vet nok veldig godt at det er en mulighet med medisiner. I hennes situasjon med leid bolig og 3 små barn ville jeg ikke fått en så høy ekstra-utgift. Å gå ut med at hun bruker medisiner vil uansett ødelegge hele online-konseptet hennes. 

Poenget var vel mer at disse sprøytene kan brukes til mer enn å gå ned i vekt. De kan også være med å bekjempe overspising pga hvordan de virker på hjernen og kroppen. Alt må ikke handle om vekttap. Det var nok bare godt ment..  

Hvis det hadde vært aktuelt for henne å bruke de for å få hjelp til overspising, ikke vektnedgang, kunne det kosta henne ca 640kr i mnd med penn med styrke 2,4. Hun kunne nok klart seg på laveste dose pga det ikke skal være direkte for vekttap, men lære seg et nytt spisemønster og bekjente overspising. Det er et supert verktøy for veldig mange. 

Endret av Lileep
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cerruti skrev (4 minutter siden):

Jeg sendte info om undersøkelser gjort i forbindelse med de spiseproblemer hun har lagt ut at hun sliter med. Dette er for å kurrere spiseproblemer, det er ikke det samme som å gå ned i vekt! Hvem som har fat shamea henne er jeg spent på!  Som tre barns mor vil jeg tro det ville være ekstra viktig mtp å gi videre disse problemene med mat samt spare penger i sine binge perioder! Jeg har aldri nevnt vekt, men mental helse! Hun burde absolutt ikke være fornøyd så lenge hun har en aktiv spiseforstyrrelse!  

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (2 minutter siden):

Poenget var vel mer at disse sprøytene kan bruekes til mer enn å gå ned i vekt. De kan også være med å bekjempe overspising pga hvordan de virker på hjernen og kroppen. Alt må ikke handle om vekttap. Det var nok bare godt ment.. 

Vekt ble ikke nevnt! Det ble lagt med en forskning. Hadde absolutt ikke med vekt og gjøre, jeg sliter med mye av det samme som Helene men kvalifiserer ikke for medisinene pr dags dato. Men det er så mye forskning rundt dette. Bare det å høre noen si at et halv døgn etter første sprøyte så var det ingen mer matstøy i hodet. Helt crazy for meg å tenke et liv uten! Jo flere som presser på for å få frem i dagslyset hva disse medisinene kan gjøre for folk som er syke, jo mer sannsynlig er det at det vil bli tilgjengelig som behandling! 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (Akkurat nå):

Vekt ble ikke nevnt! Det ble lagt med en forskning. Hadde absolutt ikke med vekt og gjøre, jeg sliter med mye av det samme som Helene men kvalifiserer ikke for medisinene pr dags dato. Men det er så mye forskning rundt dette. Bare det å høre noen si at et halv døgn etter første sprøyte så var det ingen mer matstøy i hodet. Helt crazy for meg å tenke et liv uten! Jo flere som presser på for å få frem i dagslyset hva disse medisinene kan gjøre for folk som er syke, jo mer sannsynlig er det at det vil bli tilgjengelig som behandling! 

Jeg bruker dette selv, og det har en utrolig godt effekt på det du sier her. Det er så mange som tror det kun går på vekttap, men det stemmer absolutt ikke! Som mange andre må jeg bekjempe årsaken til overvekten, før jeg kan klare å holde meg på en mer normal vekt når den tid kommer. Kostnaden er heller ikke avskrekkende fordi man trenger ikke høyeste dose! Men det kreves mye arbeid, så absolutt ikke en enkel løsning. Men et supert hjelpemiddel. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker dette selv, og det har en utrolig godt effekt på det du sier her. Det er så mange som tror det kun går på vekttap, men det stemmer absolutt ikke! Som mange andre må jeg bekjempe årsaken til overvekten, før jeg kan klare å holde meg på en mer normal vekt når den tid kommer. Kostnaden er heller ikke avskrekkende fordi man trenger ikke høyeste dose! Men det kreves mye arbeid, så absolutt ikke en enkel løsning. Men et supert hjelpemiddel. 

👏 Så bra! Heier virkelig på deg!!

Jeg gjorde det feil, jeg gikk til psykolog og kom meg litt ned i vekt og holder sykdommen i sjakk, men da kvalifiserer jeg ikke til medisin jeg må opp i vekt igjen da... Om jeg kunne fått medisin samtidig som jeg jobber meg gjennom ting så hadde det nok gjort ting enklere, føler nå jeg bare venter på å skli utpå å dermed kvalifisere til hjelp  🤪

Avsporing, beklager. Men jeg unner altså virkelig Helene og komme seg ut av sine problemer selv om jeg absolutt ikke støtter utlevering av barn som hun driver med.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (14 timer siden):

Hun som ikke eksponerer barn, har jo lagt ut leggerutiner osv i dag på story, som for min del, er eksponering. Men igjen, Drage må være litt kort. I tillegg til reklame for en humbug-pille som skal hjelpe å regulere blodsukker etter inntak av karbohydrater... Sukk. 

Det er nærmest en influensergreie å innbille seg at «eksponering av barn» kun innebærer å poste innlegg av fjeset deres. Bilder og videoer hvor ansiktet er er gjemt er visst helt greit, samme med å dele rutiner, random hendeler, sykdom, utfordringer osv. Helt sykt. De er ikke dumme at de oppriktig tror at de skåner ungene, eller? Det er bare at penger > barna?

Det mammahjertet mange av dem påberoper seg å ha burde føles som en konstant tung stein med den konstante eksponeringen av ungene for å få maks avkastning på firmaet.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (11 timer siden):

At det var? Det er jo nettopp det hun ikke klarer, og det er derfor hun har prøvd alle triksene i boken + slankeoperasjon og slankesprøyter, og fortsatt er overvektig. Dette er noe som er åpenbart for enhver, og dessuten grundig dokumentert i hennes egne kanaler. Hvis hun hadde hatt kontroll på vekt og spising så hadde hun ikke brukt hele sitt voksne liv på å kjempe mot vekten. Hvorfor kan hun ikke bare være ærlig!? Det formelig renner skit ut av gapet på henne hver gang hun åpner det. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (14 minutter siden):

og fortsatt er overvektig.

Noe som er forventet og vellykket etter å ha hatt en såpass høy vekt som nå er redusert mye. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde egentlig ikke tenkt å hive meg på debatten om de sprøytene men føler jeg må likevel . Jeg har brukt de selv og ble kvitt 35-40 kilo , betalte ikke en krone da jeg fikk de på blå resept (før det ble trukket tilbake ) Sitter her med ødelagt mage og tarm og angrer bittert på hele sprøytekjøret for nå tåler jeg snart ikke å spise noe som helst . Nei jeg kan ikke bevise at de er årsaken men kan heller ikke se noen annen årsak til alle disse mage/tarm plagene . Jeg hadde ikke anbefalt noen å bruke de iallfall . 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (44 minutter siden):

Noe som er forventet og vellykket etter å ha hatt en såpass høy vekt som nå er redusert mye. 

Vellykket? Hun er fortsatt altfor stor.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JojoMoyes skrev (4 minutter siden):

Hadde egentlig ikke tenkt å hive meg på debatten om de sprøytene men føler jeg må likevel . Jeg har brukt de selv og ble kvitt 35-40 kilo , betalte ikke en krone da jeg fikk de på blå resept (før det ble trukket tilbake ) Sitter her med ødelagt mage og tarm og angrer bittert på hele sprøytekjøret for nå tåler jeg snart ikke å spise noe som helst . Nei jeg kan ikke bevise at de er årsaken men kan heller ikke se noen annen årsak til alle disse mage/tarm plagene . Jeg hadde ikke anbefalt noen å bruke de iallfall . 

Det kan sikkert være at det er årsaken til dine plager. Men når du har brukt det til vektnedgang kan det også være overvekt og livstil som er årsaken. Det er mye studier på dette å det er foreløpig ikke noe som tyder på at du har større risk for dette enn om du ikke hadde brukt dem. Samme med slankeoperasjoner. Noen får bivirkninger, mange får et nytt og bedre liv. Å ta en avgjørelse basert på en erfaring kommer ikke jeg til å gjøre om jeg står i situasjonen at bruk av dem kan være aktuelt for meg 🤷🏼‍♀️ 

Okey jeg skal gi meg med avsporinga, beklager 🙈

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
hvaduikkeser skrev (18 minutter siden):

For deg?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (37 minutter siden):

Hva legger du i altfor stor? Utseende? Passer hun ikke inn i malen din? Hun har garantert fått en mye bedre helse, og det er det viktigste! Å gå ned de kiloene hun sannsynligvis har gått ned, vil gi store positive endringer for hjertet blant annet. Det er store helsefordeler med å gå ned "kun" 10% av vekta si. Å si at hun er altfor stor blir bare teit, fordi det er ingen mal på hva som er riktig!  Man må ikke være en gitt vekt heller for å ha en god helse.. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (10 minutter siden):

Hva legger du i altfor stor? Utseende? Passer hun ikke inn i malen din? Hun har garantert fått en mye bedre helse, og det er det viktigste! Å gå ned de kiloene hun sannsynligvis har gått ned, vil gi store positive endringer for hjertet blant annet. Det er store helsefordeler med å gå ned "kun" 10% av vekta si. Å si at hun er altfor stor blir bare teit, fordi det er ingen mal på hva som er riktig!  Man må ikke være en gitt vekt heller for å ha en god helse.. 

Tenker at når det er under ett år siden hun fikk tvillinger, så er det urelevant å snakke om hennes operasjon var vellykket. Men det hun viser av valg hun gjør i hverdagen så er ikke jeg overbevist om at hun er på en plass hun selv vil være fornøyd med ut fra hva hun tidligere har delt. Hennes holdning til kropp og mat virker krampaktig...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (2 minutter siden):

Tenker at når det er under ett år siden hun fikk tvillinger, så er det urelevant å snakke om hennes operasjon var vellykket. Men det hun viser av valg hun gjør i hverdagen så er ikke jeg overbevist om at hun er på en plass hun selv vil være fornøyd med ut fra hva hun tidligere har delt. Hennes holdning til kropp og mat virker krampaktig...

Er ikke noe tvil om at hun selv ikke er fornøyd, det skinner jo igjennom hele tiden på SoMe. 

Men at andre setter henne i kategorien "fortsatt altfor stor" blir feil, for det er personens egen mening. Helsefordelen har hun oppnådd ved å gå ned en del i vekt, og hun trenger virkelig ikke oppfylle en gitt mal en bruker her inne lager for å være vellykket i sin reise for bedre helse 🤪 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...