Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Ang denne utrolig sleipe måten hun får følgere til å klikke på linker: jeg så en annen influencer som også har betalende linker fra Fredrik og Lovisa, som gir 75 øre per klikk. 
Så når HD bruker både negativ omtale og «Finn svaret her» for å få folk til å trykke, kan hun potensielt tjene 1500kr per bilde hvis «kun» 2000 klikker seg inn.. her om dagen hadde hun 3 eller 4 rett etterhverandre, med ulike linker hver gang. Potensielt kan hun sitte med 6000kr i lomma ved å bruke en så lavmål måte å annonsere på. Helt utrolig at det går an å holde på sånn, håper hun mister muligheten etterhvert. 

  • Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lileep skrev (1 time siden):

Ang denne utrolig sleipe måten hun får følgere til å klikke på linker: jeg så en annen influencer som også har betalende linker fra Fredrik og Lovisa, som gir 75 øre per klikk. 
Så når HD bruker både negativ omtale og «Finn svaret her» for å få folk til å trykke, kan hun potensielt tjene 1500kr per bilde hvis «kun» 2000 klikker seg inn.. her om dagen hadde hun 3 eller 4 rett etterhverandre, med ulike linker hver gang. Potensielt kan hun sitte med 6000kr i lomma ved å bruke en så lavmål måte å annonsere på. Helt utrolig at det går an å holde på sånn, håper hun mister muligheten etterhvert. 

Jeg synes det er utrolig utkrøpent, kynisk og ikke minst respektløst ovenfor annonsøren. Annonsører burde hatt mulighet til å boikotte sånn adferd (men de har nok ingen kontroll på dette…)

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er utrolig utkrøpent, kynisk og ikke minst respektløst ovenfor annonsøren. Annonsører burde hatt mulighet til å boikotte sånn adferd (men de har nok ingen kontroll på dette…)

Annonsøren kan velge å ikke fortsette samarbeidet når avtalen går ut, så dette har de all mulighet til å påvirke hvis det er noe de ikke liker. Antar at de også kunne lagt føringer for hvilken type annonse de ønsket (eventuelt ikke ønsket) i utgangspunktet.
 

Jeg tenker at det rett og slett er en jævlig dum måte å reklamere på. Det gir kanskje HD kortsiktige inntekter pr klikk, men hvis det ikke fører til et faktisk mersalg for annonsøren, så hadde i alle fall samarbeidet endt temmelig fort dersom det var jeg som kjøpte markedsføringstjenester av henne.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (7 timer siden):

Annonsøren kan velge å ikke fortsette samarbeidet når avtalen går ut, så dette har de all mulighet til å påvirke hvis det er noe de ikke liker. Antar at de også kunne lagt føringer for hvilken type annonse de ønsket (eventuelt ikke ønsket) i utgangspunktet.
 

Jeg tenker at det rett og slett er en jævlig dum måte å reklamere på. Det gir kanskje HD kortsiktige inntekter pr klikk, men hvis det ikke fører til et faktisk mersalg for annonsøren, så hadde i alle fall samarbeidet endt temmelig fort dersom det var jeg som kjøpte markedsføringstjenester av henne.

Hvis jeg var annonsør hadde jeg også gått til slike tiltak. 
Det hun gjør vitner om en influencer som tydeligvis ikke klarer å generere nok klikk på ‘normal’ måte, og tyr til desperate og nedrige metoder for å få mynt i kassen (på bekostning av annonsørens omdømme).

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at dette kun er annonselink generert via en tilbyder av disse, og derfor ikke nødvendigvis en reell annonsør? Ganske sikker på at Fredrik & Louisa for eksempel ikke er inne som annonsør her, men at en eller annen platform tilbyr annonselinker til "hvermansen". Eller er jeg helt på jordet? 

Uansett skjønner jeg ikke hvorfor hun "reklamerer" på denne måten (eller, selvfølgelig er det for å generere klikk og tilhørende kroner), for på lang sikt vil det trolig svekke troverdighet og omdømme? Sensasjonsoverskrifter og click-bait...

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (4 minutter siden):

Mistenker at dette kun er annonselink generert via en tilbyder av disse, og derfor ikke nødvendigvis en reell annonsør? Ganske sikker på at Fredrik & Louisa for eksempel ikke er inne som annonsør her, men at en eller annen platform tilbyr annonselinker til "hvermansen". Eller er jeg helt på jordet? 

Uansett skjønner jeg ikke hvorfor hun "reklamerer" på denne måten (eller, selvfølgelig er det for å generere klikk og tilhørende kroner), for på lang sikt vil det trolig svekke troverdighet og omdømme? Sensasjonsoverskrifter og click-bait...

Hun må jo få inn en del på det også, siden hun gjør det hele tiden liksom 🤯 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roadrunner skrev (2 timer siden):

Mistenker at dette kun er annonselink generert via en tilbyder av disse, og derfor ikke nødvendigvis en reell annonsør? Ganske sikker på at Fredrik & Louisa for eksempel ikke er inne som annonsør her, men at en eller annen platform tilbyr annonselinker til "hvermansen". Eller er jeg helt på jordet? 

Uansett skjønner jeg ikke hvorfor hun "reklamerer" på denne måten (eller, selvfølgelig er det for å generere klikk og tilhørende kroner), for på lang sikt vil det trolig svekke troverdighet og omdømme? Sensasjonsoverskrifter og click-bait...

Jeg skjønner heller ikke helt hvordan det henger sammen. Hun merker med «annonse» og da går tankene mine til at det må være en «annonsør» med i bildet. Men som du sier, hvem som egentlig er aktøren som betaler  Helene for dette er også for meg veldig ullent. Det er vanskelig å navigere i denne jungelen som influencer-businessen er….

Endret av Laia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (3 timer siden):

Mistenker at dette kun er annonselink generert via en tilbyder av disse, og derfor ikke nødvendigvis en reell annonsør? Ganske sikker på at Fredrik & Louisa for eksempel ikke er inne som annonsør her, men at en eller annen platform tilbyr annonselinker til "hvermansen". Eller er jeg helt på jordet? 

Uansett skjønner jeg ikke hvorfor hun "reklamerer" på denne måten (eller, selvfølgelig er det for å generere klikk og tilhørende kroner), for på lang sikt vil det trolig svekke troverdighet og omdømme? Sensasjonsoverskrifter og click-bait...

Det stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonselinkene er ikke et samarbeid hun har med noen. Annonselinker kan hvem som helst legge ut, så lenge man har litt følgere på insta og er aktiv der. Man kan lage seg en profil på en av disse plattformene (husker ikke navnet akkurat nå 😅), så får man beskjed etter et par dager om man er godkjent eller ikke. Da får man tilgang til massevis av bedrifter man kan linke til, som Helene gjør. Så disse har nok ikke noen som helst oversikt over hvordan de som legger ut annonselinker gjør det, eller hva de skriver.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armarillo skrev (1 time siden):

Annonselinkene er ikke et samarbeid hun har med noen. Annonselinker kan hvem som helst legge ut, så lenge man har litt følgere på insta og er aktiv der. Man kan lage seg en profil på en av disse plattformene (husker ikke navnet akkurat nå 😅), så får man beskjed etter et par dager om man er godkjent eller ikke. Da får man tilgang til massevis av bedrifter man kan linke til, som Helene gjør. Så disse har nok ikke noen som helst oversikt over hvordan de som legger ut annonselinker gjør det, eller hva de skriver.

Jeg forstår. Men herregud, for et jalla opplegg. Men slår det ikke de influenserne som driver med dette at denne måten å operere på i verste fall er skadelig for omdømmet både  til de som blir misbrukt i annonselink-schemen og dem selv? Og at det dermed ikke akkurat tilrettelegger for fremtidig samarbeid (ekte samarbeid) med de bedriftene som linkes til? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er det lov å si at livet er så fælt og jævlig, en negativ spiral jeg aldri kommer meg ut av. Men kjøp gjerne treningsopplegget mitt, hvor jeg skal hjelpe deg å finne veien." 

Hvis hun selv ikke forstår at all denne klaginga og negativiteten hun spyr ut av seg hver eneste dag, vil påvirke det hun skal selge, er meg helt ufattelig. 

 

 

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, panzerpølsa said:

"Er det lov å si at livet er så fælt og jævlig, en negativ spiral jeg aldri kommer meg ut av. Men kjøp gjerne treningsopplegget mitt, hvor jeg skal hjelpe deg å finne veien." 

Hvis hun selv ikke forstår at all denne klaginga og negativiteten hun spyr ut av seg hver eneste dag, vil påvirke det hun skal selge, er meg helt ufattelig. 

 

 

Jeg håper ingen bruker sine hardt opptjente penger på det mennesket der!

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fenomen skrev (1 time siden):

Og hun er bare halvveis, så mer klaging skal det definitivt bli.. 

den der halv-pervo greien dere har her inne med å fotfølge en gravid dame på nett og glede seg til noen får mer plager så dere kan kritisere henne for det er 

JÆVELIG

WEIRD

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pinnsvine said:

den der halv-pervo greien dere har her inne med å fotfølge en gravid dame på nett og glede seg til noen får mer plager så dere kan kritisere henne for det er 

JÆVELIG

WEIRD

Nå er det jo Helene som velger å (over)dele hele livet sitt på SoMe og tjene penger på det.. så det er jo mer weird å henge seg opp i hva kritikerne har å komme med.. 

Jeg lurer på hva Helene forsøker å tjene på ved å utlevere barnets barnehage, egen dårlige form og sykemelding? Jeg blir iallefall ikke inspirert/påvirket...

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnsvine skrev (2 timer siden):

den der halv-pervo greien dere har her inne med å fotfølge en gravid dame på nett og glede seg til noen får mer plager så dere kan kritisere henne for det er 

JÆVELIG

WEIRD

Jeg gleder meg ikke til hun får mer plager? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er dere som sitter og fyrer hverandre opp og kommer løpende tilbake for å dele at hun har vært negativ om et eller annet som om det skulle vært et sært kink. Og det ser helt utrolig rart ut utenfra. 

Og skulle det være noe hun sliter med, da er det bare å trøste seg med at det vil bli mye verre!! Og da kommer hun til å klage da!! Svangerskap er så hardt! 

Den der selvpåførte offerrollen av å bli så demotivert og nedtrykt av å gå inn og aktivt følge med på alt hun gjør hele tiden er helt absurd! Ta et minimum av ansvar for egen velvære da hvis det er så fælt.  Det er absolutt ingen som tvinger dere til å følge henne på some, hun er ikke i offentlig søkelys, dere bare klarer ikke la være

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnsvine skrev (1 time siden):

Det er dere som sitter og fyrer hverandre opp og kommer løpende tilbake for å dele at hun har vært negativ om et eller annet som om det skulle vært et sært kink. Og det ser helt utrolig rart ut utenfra. 

Og skulle det være noe hun sliter med, da er det bare å trøste seg med at det vil bli mye verre!! Og da kommer hun til å klage da!! Svangerskap er så hardt! 

Den der selvpåførte offerrollen av å bli så demotivert og nedtrykt av å gå inn og aktivt følge med på alt hun gjør hele tiden er helt absurd! Ta et minimum av ansvar for egen velvære da hvis det er så fælt.  Det er absolutt ingen som tvinger dere til å følge henne på some, hun er ikke i offentlig søkelys, dere bare klarer ikke la være

Det gjør jo ikke du heller, sånn som du holder på nå? Drage er en bedrift, og hun opptrer fryktelig uprofesjonelt og problematisk på sine kanaler. Det kunne hun fint ha unngått, ved å ikke publiserer alle disse "rantene" og enorme fokuset på alt negativitet. Hun hadde en unormal og falsk periode med positive greit tett før lansering av sitt program, så tilbake til samme gørra. Det er litt spesielt spør du meg,.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenker hun at det er inspirerende å legge ut bilde av at hun ligger og at hodet vil så mye mer enn kroppen HVER dag? Det er greit å vise de dårlige dagene og, altså, alt må ikke være inspirerende. Men det er bare det!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...