Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

HD sier hun igjen sliter med å få i seg nok mat og ordentlig mat. Er vel her hele kjernen til hennes problematikk ligger…

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Måsies
Sandie skrev (4 timer siden):

Med det er et faktum at ingenting av helg, ferie, osv er som før man fikk barn. Jeg som 2-barnsmor tolker ikke hennes innlegg som klaging, mer som en erkjennelse av at det er en stor omveltning og at det ofte er hardt. Ta f.eks. Instagramkontoen «Foreldrefella». Der er det klaging over en lav sko, men det er noe vi foreldre kan kjenne oss igjen i og le av. 

Og så kommer det an på hvilket barn man har og hvor krevende det barnet er. Ett barn kan være vel så krevende som to dersom det er mye nattevåk, ekstra behov osv. Jeg ville nok reagert som deg om jeg ikke hadde erfaringen som forelder. Selv holder jeg meg til å «klage» kun til andre som har barn da jeg vet det er lettere for de å sette seg inn i problemstillingen. 

Selv om hun «klager» kan hun være en god og omsorgsfull mamma og ha et ønske om flere barn. Det er også helt normalt å være usikker på om man skal gå for barn nr.to eller ikke.

Et vennepar av meg som hadde et 15 mnd gammel barn fra før, fortalte at de gråt av fortvilelse da de fant ut at de ventet tvillinger. Det er ikke ensbetydende med at barna var uønsket. Det er bare en enorm overveldende følelse. Den synes jeg HD også må få lov å kjenne på uten å bli forhåndsdømt. 

Helt enig! Folk har skrevet side opp og side ned om hvor vanskelig det kommer til å bli med tvillinger fordi det er dyrt, fordi man må ha dobbelt med alt, vanskeligere svangerskap osv osv og når Helene gjentar akkurat de samme tingene så er det plutselig "hvordan våger du å snakke sånn om dine ufødte barn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (3 timer siden):

HD sier hun igjen sliter med å få i seg nok mat og ordentlig mat. Er vel her hele kjernen til hennes problematikk ligger…

Gjør hun? Fy søren det er ikke greit når hun er gravid. Jeg regner med at hun ikke har anoreksi, så kanskje på tide å få hjelp da til å sette opp en matplan hun kan følge. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (5 timer siden):

Gjør hun? Fy søren det er ikke greit når hun er gravid. Jeg regner med at hun ikke har anoreksi, så kanskje på tide å få hjelp da til å sette opp en matplan hun kan følge. 

Hun som skryter av at hun hjelper andre burde først og fremst hjelpe seg selv.. tenk at noen kjøper det opplegget😳

  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (7 timer siden):

Hun som skryter av at hun hjelper andre burde først og fremst hjelpe seg selv.. tenk at noen kjøper det opplegget😳

Helt enig. Jeg har oppfattet henne som om at «nå har jeg løst problemet med mat osv». Kanskje hun burde melde seg på sitt eget opplegg og følge det

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener hun med at de som har tatt slankeoperasjon ikke vil få i seg mer 1000-1200 kalorier per dag.. det er jo helt feil, og viser jo at hun ikke forstår. Kan jo fint få i seg altfor mye kalorier selv etter slankeoperasjon, er jo hva man spiser som avgjør, ikke nødvendigvis mengden. Noe er jo veldig kaloritett og vil gi høyt antall kalorier i få biter.. 

Endret av Lileep
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (16 minutter siden):

Hva mener hun med at de som har tatt slankeoperasjon ikke vil få i seg mer 1000-1200 kalorier per dag.. det er jo helt feil, og viser jo at hun ikke forstår. Kan jo fint få i seg altfor mye kalorier selv etter slankeoperasjon, er jo hva man spiser som avgjør, ikke nødvendigvis mengden. Noe er jo veldig kaloritett og vil gi høyt antall kalorier i få biter.. 

Hun mener det nok på generelt grunnlag, og det stemmer jo for så vidt hvis man spiser vanlig mat slik hun fronter. Det er sjeldent plass til noe særlig mer, og derfor bør de slankeopererte kanskje ikke ta akkurat den reelen hennes så bokstavelig. Folk kan selvfølgelig tvinge i seg mer, men de fleste vil ikke få det til uten store ubehageligheter før det er gått ganske lang tid. Det var jo et kort svar på et kort spørsmål, og jeg ser ikke nytteverdien for henne eller de som lurer å utdype hva hun mener bare for å være helt 100% presis i teori. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (14 timer siden):

Hun som skryter av at hun hjelper andre burde først og fremst hjelpe seg selv.. tenk at noen kjøper det opplegget😳

Den blinde leder den døve.... Helt bak mål. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (1 minutt siden):

Den blinde leder den døve.... Helt bak mål. 

Spesielt å ha en «rant» (eller hva det heter🙈) nå gående om kosthold når hun selv ikke har de plass. Hun fronter jo eget program som at hun har «løsningen» på kotmsthold osv. Begriper derfor ikke behovet hennes for å si at hun nå sliter med kropp og mat !??!!! Alle vet jo at hun sliter, men etter å ha lansert eget program, så hadde jeg vært HD hadde jeg holdt kjeft om det. Asså, hun skal hjelpe andre, men fikser ikke eget opplegg selv hun fronter OG tar betalt for!

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, *blueberry* said:

Hun mener det nok på generelt grunnlag, og det stemmer jo for så vidt hvis man spiser vanlig mat slik hun fronter. Det er sjeldent plass til noe særlig mer, og derfor bør de slankeopererte kanskje ikke ta akkurat den reelen hennes så bokstavelig. Folk kan selvfølgelig tvinge i seg mer, men de fleste vil ikke få det til uten store ubehageligheter før det er gått ganske lang tid. Det var jo et kort svar på et kort spørsmål, og jeg ser ikke nytteverdien for henne eller de som lurer å utdype hva hun mener bare for å være helt 100% presis i teori. 

Et sunt og variert kosthold med fokus på protein og sunne matvarer går ganske fort opp i kalorier, selv i små mengder. Jeg spiser ikke mye per måltid, men må allikevel passe på mengden av ting for å ikke få altfor mye kalorier inn fordi matvarene jeg velger er kaloritett. Så jeg syns fortsatt det er en helt på tryne ting å si, for det stemmer ikke. Eller, det stemmer hvis man kun lever på isbergsalat og knekkebrød, eller de første ukene man drikker næringsdrikker pga operasjone..  

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (32 minutter siden):

Spesielt å ha en «rant» (eller hva det heter🙈) nå gående om kosthold når hun selv ikke har de plass. Hun fronter jo eget program som at hun har «løsningen» på kotmsthold osv. Begriper derfor ikke behovet hennes for å si at hun nå sliter med kropp og mat !??!!! Alle vet jo at hun sliter, men etter å ha lansert eget program, så hadde jeg vært HD hadde jeg holdt kjeft om det. Asså, hun skal hjelpe andre, men fikser ikke eget opplegg selv hun fronter OG tar betalt for!

Troverdighet har aldri vært Drages sterkeste side. Men det blir bare dummere og dummere med tiden, særlig med dette programmet som skal hjelpe andre kvinner. Tror jeg hadde valgt en veileder med orden på eget liv om jeg skulle ha investert i noe sånn. Ikke hun som sitter dag ut å dag inn å klager på alt, å viser til stadighet at hun ikke mestrer eget liv. Men det er kanskje bare meg som forventer mer av en coach/pt/veileder. 

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg. 
 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fenomen skrev (5 timer siden):

Er hun utdannet kostholdsveileder? 

Det lurte jeg også på. Husker hun utdannet seg til PT rundt ca 2015. Kan ikke huske at hun hadde tatt utdanning som kostholdsveileder.

Jeg tenker også at det hun lærte da, er nok litt utdatert. Det har skjedd mye på trening og ernærings fronten. Jeg synes hun har dårlig teknikk og dårlig på å formidle treningsglede.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sassya said:

Det lurte jeg også på. Husker hun utdannet seg til PT rundt ca 2015. Kan ikke huske at hun hadde tatt utdanning som kostholdsveileder.

Jeg tenker også at det hun lærte da, er nok litt utdatert. Det har skjedd mye på trening og ernærings fronten. Jeg synes hun har dårlig teknikk og dårlig på å formidle treningsglede.

Hun kaller seg selv kostholdsveileder, men det er som du sier. Det er nesten ti år siden. Jeg kan ikke forstå at det er så mange som har meldt seg på det opplegget hennes. Hun som er så ustabil med trening (i alle fall har vært) og kosthold selv. 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sassya skrev (10 minutter siden):

Det lurte jeg også på. Husker hun utdannet seg til PT rundt ca 2015. Kan ikke huske at hun hadde tatt utdanning som kostholdsveileder.

Jeg tenker også at det hun lærte da, er nok litt utdatert. Det har skjedd mye på trening og ernærings fronten. Jeg synes hun har dårlig teknikk og dårlig på å formidle treningsglede.

Hun utdannet seg til PT og kostholdsveileder i 2014..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lileep skrev (14 timer siden):

Et sunt og variert kosthold med fokus på protein og sunne matvarer går ganske fort opp i kalorier, selv i små mengder. Jeg spiser ikke mye per måltid, men må allikevel passe på mengden av ting for å ikke få altfor mye kalorier inn fordi matvarene jeg velger er kaloritett. Så jeg syns fortsatt det er en helt på tryne ting å si, for det stemmer ikke. Eller, det stemmer hvis man kun lever på isbergsalat og knekkebrød, eller de første ukene man drikker næringsdrikker pga operasjone..  

Sånn på generelt grunnlag er det en enkel ting å si som ikke er upresis. Det vil selvfølgelig være ulike egenerfaringer, men jeg oppfattet dette som et generelt svar og i kontekst er det passende. Du får i deg mye volum for 1400 kcal, og innenfor det første året etter slankeoperasjon så vil de fleste ligge en lang periode under dette. Ellers hadde det ikke vært mulig å rase ned den gjennomsnittlige prosentandelen forskning viser. 

Helene bruker her et mer generelt svar, mens du går etter egenerfaring. Jeg mener førstnevnte er mest riktig i den konteksten det ble spurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, *blueberry* said:

Sånn på generelt grunnlag er det en enkel ting å si som ikke er upresis. Det vil selvfølgelig være ulike egenerfaringer, men jeg oppfattet dette som et generelt svar og i kontekst er det passende. Du får i deg mye volum for 1400 kcal, og innenfor det første året etter slankeoperasjon så vil de fleste ligge en lang periode under dette. Ellers hadde det ikke vært mulig å rase ned den gjennomsnittlige prosentandelen forskning viser. 

Helene bruker her et mer generelt svar, mens du går etter egenerfaring. Jeg mener førstnevnte er mest riktig i den konteksten det ble spurt. 

Blir uansett helt feil å si, alene. For hvor mye man får i seg er helt avhengig av hva man velger å spise. Når hun bruker tittelen kostholdsveileder så ofte, og det også er i sammenheng med reklame for programmet sitt, så bør hun virkelig få med at man ikke automatisk spiser så lite kalorier uansett hva man dytter inn,  pga operasjonen. Hun er jo også et eksempel på hva feil mat kan gjøre kort tid ette operasjonen, da hun begynte å gå opp ganske fort pga feil valg av mat (hennes egne ord). Så jo, jeg syns hun bør få med litt mer fakta, fordi hun reklamerer og bruker tittel kostholdsveileder.  

Endret av Lileep
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (16 minutter siden):

Blir uansett helt feil å si, alene. For hvor mye man får i seg er helt avhengig av hva man velger å spise. Når hun bruker tittelen kostholdsveileder så ofte, og det også er i sammenheng med reklame for programmet sitt, så bør hun virkelig få med at man ikke automatisk spiser så lite kalorier uansett hva man dytter inn,  pga operasjonen. Hun er jo også et eksempel på hva feil mat kan gjøre kort tid ette operasjonen, da hun begynte å gå opp ganske fort pga feil valg av mat (hennes egne ord). Så jo, jeg syns hun bør få med litt mer fakta, fordi hun reklamerer og bruker tittel kostholdsveileder.  

Kostholdsveileder er ingen beskyttet tittel, det kan hvem som helst kalle seg. Vi tolker utsagnet hennes ulikt, jeg opplever ikke henne ikke som bastant denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, *blueberry* said:

Kostholdsveileder er ingen beskyttet tittel, det kan hvem som helst kalle seg. Vi tolker utsagnet hennes ulikt, jeg opplever ikke henne ikke som bastant denne gangen. 

Er egentlig ikke noe å tolke, jeg reagerer på uvitenheten hun viser.. hun har gjort det før også, gir inntrykk av at hun ikke forstår mengdekontroll i forhold til kalorier.. ved flere anledninger gir hun inntrykk av å ikke forstå at ulik type mat gir ulikt antall kalorier selv med samme mengde.  Og det er ikke sikkert følgerne er så inni dette med mengde og kalorier de heller, og dermed stoler blindt på det hun sier med at en som er operert ikke får i seg mer enn 1000-1200 kalorier helt automatisk.. 

 

Mest sannsynlig kan hun dette ut og inn, men hun viser en usikkerhet og lite forståelse for mengde vs kalorier, og det er uheldig når hun skal hjelpe andre å endre vaner ift kosthold 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...