Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lileep skrev (2 minutter siden):

Er hun selv så sier det, at magen har poppet og er så stor i forhold til forrige gang. Og på bildet hun la ut så fremstiller hun seg selv med en mage som gir inntrykk av et mye lenger stykke ut i svangerskapet. Derfor vil jeg tro at det kan bli et tungt svangerskap om hun faktisk er så stor allerede nå, for med tvillinger vil den magen bli vesentlig større og tyngre for kroppen hennes. Må ikke tolke alt så negativt, stor i denne sammenhengen betyr ikke det du sikkert tolket det til.. 

helt normalt å bli større med tvillinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, *blueberry* said:

helt normalt å bli større med tvillinger. 

Ja jeg vet det, men hun er kun i uke 16, og poenget mitt var bare at jeg føler med henne som har vondt og plager allerede nå, og den magen skal bli veldig mye større og tyngre sannsynligvis. Derfor er hun rå som klarer å opprettholde trening og rutiner og håper hun klarer det videre for å kanskje hjelpe bekkenet. Det var absolutt ikke noe negativt i forhold til utseende eller noe, men det tolkes vel slik automatisk her uansett.. 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (Akkurat nå):

Ja jeg vet det, men hun er kun i uke 16, og poenget mitt var bare at jeg føler med henne som har vondt og plager allerede nå, og den magen skal bli veldig mye større og tyngre sannsynligvis. Derfor er hun rå som klarer å opprettholde trening og rutiner og håper hun klarer det videre for å kanskje hjelpe bekkenet. Det var absolutt ikke noe negativt i forhold til utseende eller noe, men det tolkes vel slik automatisk her uansett.. 

det er jo spesielt å kommentere på størrelsen på en gravidmage. Det er normalt at magen popper tidligere med nr 2, og enda mer når det er flere enn en der inne. Men, jeg er enig i at hun er flink som har opprettholdt treningen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *blueberry* said:

det er jo spesielt å kommentere på størrelsen på en gravidmage. Det er normalt at magen popper tidligere med nr 2, og enda mer når det er flere enn en der inne. Men, jeg er enig i at hun er flink som har opprettholdt treningen. 

Jeg gjengir bare hva hun selv sier i utgangspunktet..  og for å få frem hva jeg mener måtte jeg tydeligvis forklare, og det går ikke uten å nevne størrelsen.. men tar det til meg.. skal ikke kommentere størrelsen mer, selv om det overhode ikke var negativt ment! 

Endret av Lileep
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Drage, det er ingen som sier at du ikke er glad for graviditeten. Men at du har en kronisk negativ undertone i alt som omhandler barnet du har, og de som kommer, det er nok mer reellt å si. 

  • Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir genuint så oppgitt av hvordan hun fremstiller det å ha barn, og at de nå får to til istedenfor ett barn. Det er faktisk et valg man tar, og sjansen for tvillinger eller enda flere er faktisk der når man blir gravid. Den konsekvente negative undertonen når hun legger ut stories hvor hun leker med barnet og oppfører seg nesten passiv-aggressivt fordi datteren hennes gjør ting barn gjør (roter, repeterer ting, "maser" etc.) er helt latterlig. Forstår hun ikke hvorfor folk setter et spørsmålstegn rundt greia med å få barn nr. 2 (3 i dette tilfellet), når hun fremstiller det som helt ufattelig slitsomt med barn? Jeg har ikke barn, men forstår at det kan være slitsomt og frustrerende til tider, men igjen… Det er i de aller fleste tilfeller et valg man selv har tatt. 

Endret av nutmeg0
Omskrevet
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, nutmeg0 said:

Jeg blir genuint så oppgitt av hvordan hun fremstiller det å ha barn, og at de nå får to til istedenfor ett barn. Det er faktisk et valg man tar, og sjansen for tvillinger eller enda flere er faktisk der når man blir gravid. Den konsekvente negative undertonen når hun legger ut stories hvor hun leker med barnet og oppfører seg nesten passiv-aggressivt fordi datteren hennes gjør ting barn gjør (roter, repeterer ting, "maser" etc.) er helt latterlig. Forstår hun ikke hvorfor folk setter et spørsmålstegn rundt greia med å få barn nr. 2 (3 i dette tilfellet), når hun fremstiller det som helt ufattelig slitsomt med barn? Jeg har ikke barn, men forstår at det kan være slitsomt og frustrerende til tider, men igjen… Det er i de aller fleste tilfeller et valg man selv har tatt. 

Selv om det å få barn er et valg er det veldig normalt å bli stresset og tildels fortvilet når man får vite at det er 2 og ikke én. Jeg syns hun tar det veldig bra jeg, enn så lenge, og så er det fullt forståelig at man må lufte bekymringer innimellom. Det er jo veldig mye mer krevende å få tvillinger, og medfører også mer komplikasjoner i svangerskapet. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, issoras said:

Selv om det å få barn er et valg er det veldig normalt å bli stresset og tildels fortvilet når man får vite at det er 2 og ikke én. Jeg syns hun tar det veldig bra jeg, enn så lenge, og så er det fullt forståelig at man må lufte bekymringer innimellom. Det er jo veldig mye mer krevende å få tvillinger, og medfører også mer komplikasjoner i svangerskapet. 

Ja, men hun er til tider vel negativ til det å ha barn allerede og det har hun vært stort sett hele veien. Har forståelse for at det er mer krevende, men når hun har slitt med at hun er sliten av ett barn er det spesielt at de velger å få flere. Spesielt også med tanke på at hun nærmest spurte følgerne om de burde få flere barn. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, nutmeg0 said:

Ja, men hun er til tider vel negativ til det å ha barn allerede og det har hun vært stort sett hele veien. Har forståelse for at det er mer krevende, men når hun har slitt med at hun er sliten av ett barn er det spesielt at de velger å få flere. Spesielt også med tanke på at hun nærmest spurte følgerne om de burde få flere barn. 

Jeg syns ikke hun er mer negativ enn andre, og syns heller ikke hun virker mer sliten av ett barn enn de fleste andre blir. 🤷‍♀️🤷‍♀️

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (48 minutter siden):

Jeg syns ikke hun er mer negativ enn andre, og syns heller ikke hun virker mer sliten av ett barn enn de fleste andre blir. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Helt uenig. Kjenner ingen som fremstår så negativ til sine egne barn. Ingen. 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, panzerpølsa said:

Helt uenig. Kjenner ingen som fremstår så negativ til sine egne barn. Ingen. 

Jeg oppfatter henne overhodet ikke som negativ til egne barn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, issoras said:

Jeg syns ikke hun er mer negativ enn andre, og syns heller ikke hun virker mer sliten av ett barn enn de fleste andre blir. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Har du fulgt henne lenge? Hvis ja, så er det litt rart om du ikke har fått med deg den negative røde tråden. Det som har vært spesielt ille er hvordan hun legger skylden på barnet for absolutt alt. Alt som omhandler barn har en negativ undertone, og i perioder har det vært helt ekstremt. Får bare håpe at tvillingene ikke gjennomgår det samme, at hun skjerper seg både mtp deling av info og negativ vinkling. 

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lileep said:

Har du fulgt henne lenge? Hvis ja, så er det litt rart om du ikke har fått med deg den negative røde tråden. Det som har vært spesielt ille er hvordan hun legger skylden på barnet for absolutt alt. Alt som omhandler barn har en negativ undertone, og i perioder har det vært helt ekstremt. Får bare håpe at tvillingene ikke gjennomgår det samme, at hun skjerper seg både mtp deling av info og negativ vinkling. 

Ja det har jeg. Jeg bare oppfatter henne ikke likt som dere som tolker alt hun kommer med i verste mening. 

Jeg har også barn og kjenner meg jo igjen i det meste hun uttrykker. Forskjellen er bare at jeg ikke stadig legger det ut på SoMe. Og DET kan jeg være kritisk til ved henne altså, men selve følelsene hun uttrykker er jo helt normale og ingenting kontroversielt ved det. Og så bruker hun en del sarkasme og mørk humor, og så tolker enkelte folk det i helt ekstrem retning. Skjønner ikke hvorfor dere gidder å følge henne når hun bare gir dere negative vibber? 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for krenkende innlegg. 
 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nutmeg0 skrev (21 timer siden):

Jeg blir genuint så oppgitt av hvordan hun fremstiller det å ha barn, og at de nå får to til istedenfor ett barn. Det er faktisk et valg man tar, og sjansen for tvillinger eller enda flere er faktisk der når man blir gravid. Den konsekvente negative undertonen når hun legger ut stories hvor hun leker med barnet og oppfører seg nesten passiv-aggressivt fordi datteren hennes gjør ting barn gjør (roter, repeterer ting, "maser" etc.) er helt latterlig. Forstår hun ikke hvorfor folk setter et spørsmålstegn rundt greia med å få barn nr. 2 (3 i dette tilfellet), når hun fremstiller det som helt ufattelig slitsomt med barn? Jeg har ikke barn, men forstår at det kan være slitsomt og frustrerende til tider, men igjen… Det er i de aller fleste tilfeller et valg man selv har tatt. 

Helt åpenbart så er det et ganske stort sjokk for de fleste å vite at man får to barn i stedet for et, i hvert fall når man har et fra før av og var i tvil om man skulle få en til. Jeg var aldri i tvil om barn nummer to, men hadde fått panikk om det var tvillinger. Virkelig. Spesielt om jeg var i HD sin situasjon med for liten plass hjemme, bil og trang økonomi. Det må da være greit. Dét kan vi ikke ta henne på. Vi har et vennepar som seriøst er verdens chilleste, og selv de fikk litt hetta da da fikk tvillinger som nummer to. Ja, hun klager mye og fremstiller det å ha barn veldig negativt, men akkurat å ha tanker og bekymringer med tvillinger på vei er veldig naturlig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (2 timer siden):

Helt åpenbart så er det et ganske stort sjokk for de fleste å vite at man får to barn i stedet for et, i hvert fall når man har et fra før av og var i tvil om man skulle få en til. Jeg var aldri i tvil om barn nummer to, men hadde fått panikk om det var tvillinger. Virkelig. Spesielt om jeg var i HD sin situasjon med for liten plass hjemme, bil og trang økonomi. Det må da være greit. Dét kan vi ikke ta henne på. Vi har et vennepar som seriøst er verdens chilleste, og selv de fikk litt hetta da da fikk tvillinger som nummer to. Ja, hun klager mye og fremstiller det å ha barn veldig negativt, men akkurat å ha tanker og bekymringer med tvillinger på vei er veldig naturlig.

Tenker jeg også. Jeg var heller aldri i tvil med nr 2, men om det hadde vært tvillinger, så hadde jeg nok antakelig fått panikk. Det fordrer jo større bil, større plass, antakelig større utfordringer med barnepass, fler kostnader osv. Tror det handler om for de fleste at her må man kanskje forberede seg på en større endring om det var en. Når det gjelder økonomi feks.; så blir nok planlegging av innkjøp viktig, lage seg gode rutiner osv. HD blir nok sponset en del, men om man har trang økonomi så hadde nok jeg innsett at voksing, omfattende stelling av bryn (tenker da litt mer enn voks/napping/farge), det voldsomme innkjøpet av klær måtte vike til fordel for en følelse av bedre økonomi. Men, antar de finner gode løsninger. De er jo ikke de første som har fått tvillinger og for de fleste er det vel et sjokk å få den beskjeden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lampefeber

De fleste får vel et «sjokk» når de får vite at de får tvillinger. Det skjer mange endringer i ens liv da - både økonomisk og ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (4 timer siden):

Helt åpenbart så er det et ganske stort sjokk for de fleste å vite at man får to barn i stedet for et, i hvert fall når man har et fra før av og var i tvil om man skulle få en til. Jeg var aldri i tvil om barn nummer to, men hadde fått panikk om det var tvillinger. Virkelig. Spesielt om jeg var i HD sin situasjon med for liten plass hjemme, bil og trang økonomi. Det må da være greit. Dét kan vi ikke ta henne på. Vi har et vennepar som seriøst er verdens chilleste, og selv de fikk litt hetta da da fikk tvillinger som nummer to. Ja, hun klager mye og fremstiller det å ha barn veldig negativt, men akkurat å ha tanker og bekymringer med tvillinger på vei er veldig naturlig.

Jeg tror de aller fleste har stor forståelse for at tvillinger er utfordrende. Men jeg tror ikke det hadde vært så mange reaksjoner på hennes negative undertone hadde det ikke vært for hvor negativ hun har vært/er til det barnet hun har, i tillegg til alt maset om egentid og klaging/negative hldlp på alt rundt familieliv. Det er helt ekstremt hvordan hun greier å fremstille alt som dreier seg om familien som ork, og fremheve at ting ikke er som før barn. (helg, ferie, stranda osv) 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (16 timer siden):

Jeg tror de aller fleste har stor forståelse for at tvillinger er utfordrende. Men jeg tror ikke det hadde vært så mange reaksjoner på hennes negative undertone hadde det ikke vært for hvor negativ hun har vært/er til det barnet hun har, i tillegg til alt maset om egentid og klaging/negative hldlp på alt rundt familieliv. Det er helt ekstremt hvordan hun greier å fremstille alt som dreier seg om familien som ork, og fremheve at ting ikke er som før barn. (helg, ferie, stranda osv) 

Med det er et faktum at ingenting av helg, ferie, osv er som før man fikk barn. Jeg som 2-barnsmor tolker ikke hennes innlegg som klaging, mer som en erkjennelse av at det er en stor omveltning og at det ofte er hardt. Ta f.eks. Instagramkontoen «Foreldrefella». Der er det klaging over en lav sko, men det er noe vi foreldre kan kjenne oss igjen i og le av. 

Og så kommer det an på hvilket barn man har og hvor krevende det barnet er. Ett barn kan være vel så krevende som to dersom det er mye nattevåk, ekstra behov osv. Jeg ville nok reagert som deg om jeg ikke hadde erfaringen som forelder. Selv holder jeg meg til å «klage» kun til andre som har barn da jeg vet det er lettere for de å sette seg inn i problemstillingen. 

Selv om hun «klager» kan hun være en god og omsorgsfull mamma og ha et ønske om flere barn. Det er også helt normalt å være usikker på om man skal gå for barn nr.to eller ikke.

Et vennepar av meg som hadde et 15 mnd gammel barn fra før, fortalte at de gråt av fortvilelse da de fant ut at de ventet tvillinger. Det er ikke ensbetydende med at barna var uønsket. Det er bare en enorm overveldende følelse. Den synes jeg HD også må få lov å kjenne på uten å bli forhåndsdømt. 

Endret av Sandie
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...