Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Tripptrapp1 skrev (13 minutter siden):

Nå ble jeg nyskjerrig, men ikke nok til å klikke meg inn på insta. Hva er greia her?

Hun får vel betalt per klikk og skal få folk inn på linken.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fenomen skrev (7 minutter siden):

Hun får vel betalt per klikk og skal få folk inn på linken.. 

Det forstår jeg selvfølgelig. Men hvis greia rett å slett er å lure folk inn på en link til en nettbutikk istedenfor å faktisk gi de grunn til å ha lyst til å kjøpe produktet, så er det lavmål. Selv om det fører til klikk, så fører det neppe til særlig salg, noe jeg håper at samarbeidspartneren også måler oppnåelse på.

Men det kan jo hende at bedriften ikke har sett seg nytten av å gi HD gratis vareprøver slik at hun kan anbefale sikkert verdens beste krem. Da står hun igjen med å måtte lage billige click-baits à la «du vil ikke tro hvordan dette huset ser ut innvendig!». Flaut er det uansett.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tripptrapp1 said:

Det forstår jeg selvfølgelig. Men hvis greia rett å slett er å lure folk inn på en link til en nettbutikk istedenfor å faktisk gi de grunn til å ha lyst til å kjøpe produktet, så er det lavmål. Selv om det fører til klikk, så fører det neppe til særlig salg, noe jeg håper at samarbeidspartneren også måler oppnåelse på.

Men det kan jo hende at bedriften ikke har sett seg nytten av å gi HD gratis vareprøver slik at hun kan anbefale sikkert verdens beste krem. Da står hun igjen med å måtte lage billige click-baits à la «du vil ikke tro hvordan dette huset ser ut innvendig!». Flaut er det uansett.

Her er det ikke noe samarbeid, det er en link hun tjener på for hvert klikk, en slik kan hvem som helst opprette. Hun får nok enten poeng eller penger per klikk hun får. Derfor er det virkelig lavmål å stille spørsmål til følgerene slik, hvor de faktisk må trykke på linken for å se hva det gjelder.. 

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Måsies

Sånne ting som dette er en viktig grunn til at folk som er ansvarlige for spons/annonsørsamarbeid stort sett ikke gir folk penger per klikk lenger 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (9 timer siden):

Det forstår jeg selvfølgelig. Men hvis greia rett å slett er å lure folk inn på en link til en nettbutikk istedenfor å faktisk gi de grunn til å ha lyst til å kjøpe produktet, så er det lavmål. Selv om det fører til klikk, så fører det neppe til særlig salg, noe jeg håper at samarbeidspartneren også måler oppnåelse på.

Men det kan jo hende at bedriften ikke har sett seg nytten av å gi HD gratis vareprøver slik at hun kan anbefale sikkert verdens beste krem. Da står hun igjen med å måtte lage billige click-baits à la «du vil ikke tro hvordan dette huset ser ut innvendig!». Flaut er det uansett.

Ja, helt enig i at det er helt idiotisk. Hele poenget må jo være å få folk til å få lyst til å kjøpe den, ikke klikke av nysgjerrighet for å se prisen. 

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke et øyeblikk på at hun er «nysgjerrig» på hva vi ville betalt for en body lotion. Dette var en ny vri 🤦‍♀️ Forstår hun ikke selv hvor lite troverdig dette høres ut? 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laia skrev (7 minutter siden):

Tror ikke et øyeblikk på at hun er «nysgjerrig» på hva vi ville betalt for en body lotion. Dette var en ny vri 🤦‍♀️ Forstår hun ikke selv hvor lite troverdig dette høres ut? 

Tidenes lavmål i desperasjon på å tjene penger.. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktfatet skrev (1 time siden):

Alle disse like reelsene om problemer hun lager🙄 

Hadde det nå vært noe hun selv hadde laget, men dette er reels hun har sett på TikTok, å gjort om til sitt eget. Så nå er vi tilbake til start, med alle disse "problemene" i reels, og klaging på story. Iblandet eksponering av barn, og selvsagt reklame for alt mulig. Den positive og blide Drage var som antatt ett reklamestunt for opplegget sitt, og nok en bekreftelse på hbor lite troverdig Drage er på alle punkt. Der er hun så forutsigbar som du får det. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste reel slo ikke helt an som forventet for HD. Og som vanlig tåler hun ikke at ikke alle er enig med henne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktfatet skrev (8 minutter siden):

Siste reel slo ikke helt an som forventet for HD. Og som vanlig tåler hun ikke at ikke alle er enig med henne. 

Akkurat her synes jeg faktisk kommentarene var noen kverulanter. Det hun skisserer er jo reelt, og det gjenspeiler seg (som hun også sier) i bl.a. arbeidsstatistikken. 

At reelen er kopiert og oppbrukt er én ting, samt Helene må lære seg å ignorere kverulanter for hun kommer ikke godt ut av å svare dem. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (2 minutter siden):

Akkurat her synes jeg faktisk kommentarene var noen kverulanter. Det hun skisserer er jo reelt, og det gjenspeiler seg (som hun også sier) i bl.a. arbeidsstatistikken. 

At reelen er kopiert og oppbrukt er én ting, samt Helene må lære seg å ignorere kverulanter for hun kommer ikke godt ut av å svare dem. 

De kverulerer fordi det ikke er så veldig reelt. Eller, det er reelt for «karrierekvinner» som HD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fruktfatet skrev (2 minutter siden):

De kverulerer fordi det ikke er så veldig reelt. Eller, det er reelt for «karrierekvinner» som HD. 

Hvorfor mener du at det ikke er så veldig reelt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest ironiske med den reel'en er at det er mannen hennes som tar det tredje skiftet i deres husholdning. Hun har dokumentert gjentatte ganger oppgjennom årene at mannen vasker, støvsuger, lager mat, tar seg av datteren osv i langt større grad enn Helene gjør. 

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i aller høyeste grad reelt for veldig mange, men som nevnt over her er det i høyeste grad mannen som tar det tredje skiftet hos dem, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fenomen skrev (1 minutt siden):

Det er i aller høyeste grad reelt for veldig mange, men som nevnt over her er det i høyeste grad mannen som tar det tredje skiftet hos dem, ja. 

Det kan jeg være enig i. Men tenker den reelen er basert på et samfunnsperspektiv og ikke Helene sitt privatliv (mtp at «alle» kopier den ideen om dagen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (4 minutter siden):

Det kan jeg være enig i. Men tenker den reelen er basert på et samfunnsperspektiv og ikke Helene sitt privatliv (mtp at «alle» kopier den ideen om dagen). 

Ja, men hun bruker jo seg selv som eksempel, selv om arbeidsfordelingen i deres hjem er helt motsatt enn slik hun fremstiller det i denne reelen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Fotballfluen said:

Det mest ironiske med den reel'en er at det er mannen hennes som tar det tredje skiftet i deres husholdning. Hun har dokumentert gjentatte ganger oppgjennom årene at mannen vasker, støvsuger, lager mat, tar seg av datteren osv i langt større grad enn Helene gjør. 

 

32 minutter siden, Fenomen said:

Det er i aller høyeste grad reelt for veldig mange, men som nevnt over her er det i høyeste grad mannen som tar det tredje skiftet hos dem, ja. 

Dette er jo bare spekulasjoner. At HD har skrevet at mannen tar en del husarbeid betyr faktisk ikke at han totalt tar mer enn henne. Nå høres dere bare ut som disse kvinnene som hyller mannen som har grillet middag mens kvinnen som har laget tilbehør, salat, dekket bord og tatt oppvask hører ikke en dritt. Dere har fått noen hint om at mannen hennes gjør X og Y og hopper derfor rett til konklusjonen om at hun bare later seg mens han gjør alt annet. 

Dere vet jo ikke en gang hva det tredje skiftet er. Hint: Det er IKKE vasking, lage mat, støvsuging og å ta seg av barn. HD har sjelden dokumentert noe som har med det tredje skiftet å gjøre. Hvorfor kaste ut begreper dere ikke en gang forstår? 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (12 minutter siden):

 

Dette er jo bare spekulasjoner. At HD har skrevet at mannen tar en del husarbeid betyr faktisk ikke at han totalt tar mer enn henne. Nå høres dere bare ut som disse kvinnene som hyller mannen som har grillet middag mens kvinnen som har laget tilbehør, salat, dekket bord og tatt oppvask hører ikke en dritt. Dere har fått noen hint om at mannen hennes gjør X og Y og hopper derfor rett til konklusjonen om at hun bare later seg mens han gjør alt annet. 

Dere vet jo ikke en gang hva det tredje skiftet er. Hint: Det er IKKE vasking, lage mat, støvsuging og å ta seg av barn. HD har sjelden dokumentert noe som har med det tredje skiftet å gjøre. Hvorfor kaste ut begreper dere ikke en gang forstår? 

Hun har selv sagt at mannen hennes gjør det meste i huset mens hun slapper av på sofaen med hårføneren på... Det tredje skiftet betyr planlegging, men de fleste forstår det som skiftet hjemme med hus og hjem. Jeg tviler på at hun selv har googlet det og snakker om planleggingen av logistikken av hus og familie.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...