Gå til innhold

Helene Drage


Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lileep skrev (5 minutter siden):

Det er jeg fullstendig klar over, for jeg tar den kampen hver bidige dag selv. Men det er ikke til å unngå at man må gjøre en vanvittig innsats selv, når man er uheldig å være en av de som sliter på den måten. Det må legges en plan, det må føres kalorier, det må spises til faste tider. Når man vet at medikamentet ikke vil være tilgjengelig i all tid, da burde man bruke den tiden man har på sprøyta til å lage seg nye rutiner, for noe endring vil det nok være i tankesett og hjernen hvis man holder rutiner lenge nok. Og man vet det blir en kamp resten av livet, det er ikke til å unngå. Per idag er ikke helsevesenet villig til å hjelpe oss som har dette problemet over tid, de fjerner den eneste muligheten (gitt at den har livsvarig effekt for å holde vekta, noe vi ikke vet enda) og gjør det ufattelig vanskelig. 

Ok, jeg var ikke klar over at du kjempet med dette selv!

Var noen i tråden (ikke nødvendigvis deg) som snakket overvektige veldig ned, at det skal være så "lett" å skifte livsstil, ville bare kommentere det. Men ikke fatsplaine for en som tar kampen hver dag, hehe!

Langt dyrere, men hva om folk som fikk slankemedisiner også fikk langvarig oppfølging av fastlegen, eller på et langvarig kurs, om trening, mat, vaner, psyke osv.? Bare en tanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Sarah93 said:

Ok, jeg var ikke klar over at du kjempet med dette selv!

Var noen i tråden (ikke nødvendigvis deg) som snakket overvektige veldig ned, at det skal være så "lett" å skifte livsstil, ville bare kommentere det. Men ikke fatsplaine for en som tar kampen hver dag, hehe!

Langt dyrere, men hva om folk som fikk slankemedisiner også fikk langvarig oppfølging av fastlegen, eller på et langvarig kurs, om trening, mat, vaner, psyke osv.? Bare en tanke. 

Du kunne jo ikke vite det. Jeg har nevnt det før i denne tråden, er veldig åpen om hva jeg har vært gjennom, men er lenge siden så ikke rart du ikke visste det.
 

Selv om jeg kjemper kampen hver dag, og selv har gått på sprøyta med veldig god effekt, så mener jeg fortsatt at man selv må gjøre en stor innsats hvis det skal holde resten av livet. Muligens jeg har blitt oppfatta som at det er en enkel løsning, bare å endre osv.. men det er jo dessverre sannheten. Eneste som fungerer er endring. Men at det er enkelt, nei det er det overhode ikke og det har jeg ikke ment heller. Så hvis det har blitt oppfatta sånn så beklager jeg veldig. 
 

Jeg står fortsatt på mitt at man må gjøre en jobb selv, og av det jeg har hørt fra flere andre og lest flere steder, så bruker veldig mange sprøyta som en hvilepute. Så helsevesenet burde sette igang større opplegg rundt vektnedgang med sprøyte, slik de gjør med operasjon. Følg opp, gjennomfør kurs, sett krav. Gjør det mulig for alle å opparbeide seg gode vaner og rutiner. Overvekt skaper jo mye plager og kostnader for staten. Hvorfor de aldri satser på å hjelpe den gruppa mer kommer jeg aldri til å forstå  
 

 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (2 timer siden):

Du kunne jo ikke vite det. Jeg har nevnt det før i denne tråden, er veldig åpen om hva jeg har vært gjennom, men er lenge siden så ikke rart du ikke visste det.
 

Selv om jeg kjemper kampen hver dag, og selv har gått på sprøyta med veldig god effekt, så mener jeg fortsatt at man selv må gjøre en stor innsats hvis det skal holde resten av livet. Muligens jeg har blitt oppfatta som at det er en enkel løsning, bare å endre osv.. men det er jo dessverre sannheten. Eneste som fungerer er endring. Men at det er enkelt, nei det er det overhode ikke og det har jeg ikke ment heller. Så hvis det har blitt oppfatta sånn så beklager jeg veldig. 
 

Jeg står fortsatt på mitt at man må gjøre en jobb selv, og av det jeg har hørt fra flere andre og lest flere steder, så bruker veldig mange sprøyta som en hvilepute. Så helsevesenet burde sette igang større opplegg rundt vektnedgang med sprøyte, slik de gjør med operasjon. Følg opp, gjennomfør kurs, sett krav. Gjør det mulig for alle å opparbeide seg gode vaner og rutiner. Overvekt skaper jo mye plager og kostnader for staten. Hvorfor de aldri satser på å hjelpe den gruppa mer kommer jeg aldri til å forstå  
 

 

Denne type medisin er jo ment for å hjelpe omlegging av kost. Den reduserer lyst på mat, du legger om å spiser jevn men lite. Går ned og så skal man gradvis trappe ned mens man er på vedlikehold. Det er jo meninga man skal gå på dette over lang tid, ikke en kræsj diett hvor man går fort ned å ikke har matlyst å så slutter på medisin etter fire måneder å spretter opp i vekt igjen. Hadde HD innrømmet bruk å så fronta dette og hvor håpløst det er at det ikke gies langvarig støtte til de som faktisk starter som sykelig overvektige. Da kunne hun gjort noe positivt altså!  Men har ikke hun starta lavkarbo? for da går hun ikke på sprøytene om hun spiser så feit mat får jeg håpe for hennes del!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, arnoyb said:

Denne type medisin er jo ment for å hjelpe omlegging av kost. Den reduserer lyst på mat, du legger om å spiser jevn men lite. Går ned og så skal man gradvis trappe ned mens man er på vedlikehold. Det er jo meninga man skal gå på dette over lang tid, ikke en kræsj diett hvor man går fort ned å ikke har matlyst å så slutter på medisin etter fire måneder å spretter opp i vekt igjen. Hadde HD innrømmet bruk å så fronta dette og hvor håpløst det er at det ikke gies langvarig støtte til de som faktisk starter som sykelig overvektige. Da kunne hun gjort noe positivt altså!  Men har ikke hun starta lavkarbo? for da går hun ikke på sprøytene om hun spiser så feit mat får jeg håpe for hennes del!

Staten fjerner jo nå nesten alle muligheter til å gå på den over lang tid ved fjene blåresepten på Saxenda og ozempic. Å måtte ut med 3000 i mnd er ikke mulig for alle, og vil ekskludere veldig mange. Trist utvikling. 
 

Helt enig at hvis HD går på denne, og opplever samme håpløsheten som veldig mange nå gjør mtp endringene, så kunne hun satt fokus på noe riktig for en gang skyld og kanskje fått brukt den lille stemmen sin slik hun så inderlig vil. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Sarah93 said:

Ok, jeg var ikke klar over at du kjempet med dette selv!

Var noen i tråden (ikke nødvendigvis deg) som snakket overvektige veldig ned, at det skal være så "lett" å skifte livsstil, ville bare kommentere det. Men ikke fatsplaine for en som tar kampen hver dag, hehe!

Langt dyrere, men hva om folk som fikk slankemedisiner også fikk langvarig oppfølging av fastlegen, eller på et langvarig kurs, om trening, mat, vaner, psyke osv.? Bare en tanke. 

Problemet er at mange har forsøkt "langvarig oppfølging" uten at det har særlig effekt det heller. Det finnes jo flere rehabiliterings-institusjoner for overvektige, slik som Evjeklinikken, men de har svært liten effekt over tid. Foreløpig er det ingenting som viser i nærheten av like god effekt som operasjon eller medikamenter. 

1 hour ago, Lileep said:

Staten fjerner jo nå nesten alle muligheter til å gå på den over lang tid ved fjene blåresepten på Saxenda og ozempic. Å måtte ut med 3000 i mnd er ikke mulig for alle, og vil ekskludere veldig mange. Trist utvikling. 

 

Det oppleves nok som en trist utvikling akkurat nå, men husk at disse medikamentene til denne bruken er VELDIG nytt. Jeg er ganske sikker på at Norge kommer til å få gode ordninger for slike medikamenter etterhvert, men først må produksjon/tilbud opp og flere dokumenterte resultater på plass. Det er frustrerende for de som står midt oppe i det nå, men "medisinsk revolusjon" tar lang tid å implementere, og med tid og stunder går det seg helt sikkert til. Det tar lang tid for produsentene å få opp produksjonskapasitet, og det er også mye byråkrati som skal gjennomgås i Norge fordi Norge har strenge regler for hvilke medikamenter man tillater og hvilken pris man tillater på markedet. Men det går seg til! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (På 2.6.2024 den 21.23):

Nei, det er egentlig veldig kort effekt fordi kroppen blir vant til det. De fleste raser ned i vekt de første mnd, for så miste helt effekten. Derfor tror jeg aldri HD gikk på den, evt hadde veldig dårlig effekt. 

Det er derfor man øker dosen når man kjenner effekten avtar. Går på Wegovy selv å man begynner på lav dose å når kroppen venner seg til den dosen øker man. Å man må selvfølgelig passe på hva man spiser å legge seg til ett Sunt kosthold om det skal vare når/om man slutter.
 

Hun kan også gå på den for å holde vekten. Om hun er som meg som har fucka opp kroppen med all verdens slankekurer oppigjennom årene så må hun kanskje ta den for å holde på vekten i noen år før hun prøver å slutte for å se hvordan det går. 
 

Jeg har gått på den i to år å gått ned 35 kg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste innlegg vs sjokoladekuren…..🙈

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (16 minutter siden):

Siste innlegg vs sjokoladekuren…..🙈

Akkurat dette jeg skulle ta opp her nå. Hvor dumt går det an å få det? Her har hun en utfordring gående med å spise en sjokolade hver dag, og samtidig slenge seg på KG's rant om usunn snacks som trigger henne sånn at hun enkelte dager ikke kan gå i butikken? Hva er det hun ønsker å formidle? 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (29 minutter siden):

Akkurat dette jeg skulle ta opp her nå. Hvor dumt går det an å få det? Her har hun en utfordring gående med å spise en sjokolade hver dag, og samtidig slenge seg på KG's rant om usunn snacks som trigger henne sånn at hun enkelte dager ikke kan gå i butikken? Hva er det hun ønsker å formidle? 

Det hun tydeligvis ønsker å formidle er at all oppmerksomhet er gull verdt, og det som ble sagt igår gjelder kun når det passer..🙄

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, panzerpølsa said:

Akkurat dette jeg skulle ta opp her nå. Hvor dumt går det an å få det? Her har hun en utfordring gående med å spise en sjokolade hver dag, og samtidig slenge seg på KG's rant om usunn snacks som trigger henne sånn at hun enkelte dager ikke kan gå i butikken? Hva er det hun ønsker å formidle? 

Hvis det ikke skal mer til enn å se en rimelig sjokolade ved kassa før hun bryter sammen, hvordan i allverden kan hun da være klar for den sjokoladekuren?  Det er så tydelig at hun lager problemer der hun virkelig fremstår som offer, og lager seiere ( typ jeg er sterk nok, funnet en måte å takle det på osv osv) når det passer seg. Hvor mye er faktisk sant av det hun fronter om dagen? Jeg tror ikke det er ett fnugg av sannhet lenger. 

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun slenger seg på andre som så ofte. Utrolig lei av disse bedreviterne og veldig glad for at vi har full frihet til å velge hva vi kjøper. Jada, for mye usunt er ikke bra, men alternativt så er restriksjoner på valgfrihet og individuelt ansvar verre. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spørsmålsrunden siden hun hadde fått så mange nye følgere i det siste…ble ett spørsmål bare? Det stilte hun selv kanskje? Hun er artig å følge, for hun er jo en parodi blitt. Det er egentlig litt synd, for hadde hun spilt kortene sine riktig fra start, så kunne hun ha blitt en bra influencer👍

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (4 minutter siden):

Den spørsmålsrunden siden hun hadde fått så mange nye følgere i det siste…ble ett spørsmål bare? Det stilte hun selv kanskje? Hun er artig å følge, for hun er jo en parodi blitt. Det er egentlig litt synd, for hadde hun spilt kortene sine riktig fra start, så kunne hun ha blitt en bra influencer👍

Dette er sant. Hvis hun hadde vært mer ærlig og oppriktig i forhold til bl.a vektproblematikken hun sliter med, så kunne hun vært en fantastisk stemme for alle de som sliter med det samme. Her har hun mye relaterbar levd erfaring, og virker til å ha prøvd det mest av fixes og quick-fixes. Hun vet hvordan det føles å lykkes og mislykkes, og hun vet hvor systemet svikter. Jeg tror hun kunne nådd ut til mange, men det fordrer jo at hun faktisk er ærlig, og f.eks ikke benekter effekten av slankeoperasjon eller slankesprøyter (hvis hun bruker det), og fremstiller vekttap som at «its all me» når det innimellom er helt åpenbart at dette er jug. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (15 timer siden):

Hvis det ikke skal mer til enn å se en rimelig sjokolade ved kassa før hun bryter sammen, hvordan i allverden kan hun da være klar for den sjokoladekuren?  Det er så tydelig at hun lager problemer der hun virkelig fremstår som offer, og lager seiere ( typ jeg er sterk nok, funnet en måte å takle det på osv osv) når det passer seg. Hvor mye er faktisk sant av det hun fronter om dagen? Jeg tror ikke det er ett fnugg av sannhet lenger. 

Som vanlig er det mye motsetninger ute å går fra denne kanten.  Og ikke minst det å henge seg på trender fra andre influencere?

Har heller ikke sett noen oppdateringer fra sjokoladeprosjektet de siste dagene? 

Hvor mange lanserte prosjekter og påståelige ideer, som har rent ut i sanden og aldri hørt noe mer om etter, har vi sett fra Helene gjennom årene?

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (På 5.6.2024 den 16.22):

Siste innlegg vs sjokoladekuren…..🙈

Sjokoladekuren varte vel fire dager, siden har vi ikke sett noe til den 🤷

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walterwhite skrev (48 minutter siden):

Sjokoladekuren varte vel fire dager, siden har vi ikke sett noe til den 🤷

Ble hun trigget av «kuren» skulle hun avslutte den. Kanskje det har skjedd? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

irevin skrev (På 6.6.2024 den 20.32):

Ble hun trigget av «kuren» skulle hun avslutte den. Kanskje det har skjedd? 

Isåfall så tenker jeg det er naturlig å dele det? Når hu lagde så mye sirkus ut av det til å begynne med. Burde jo bare gjort det uten å lage clickbait og oppmerksomhet 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Walterwhite said:

Isåfall så tenker jeg det er naturlig å dele det? Når hu lagde så mye sirkus ut av det til å begynne med. Burde jo bare gjort det uten å lage clickbait og oppmerksomhet 

Hører nok ikke mer om den kuren, for det var kanskje ikke så lett å gjennomføre som hun trodde. Følgerene hadde kanskje rett atter en gang og det blir for stor kamel å svelge 🫣

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at hun skal vise fram "en dag med treningsappen" og skriver en mye høyere vekt i appen enn hun faktisk trener med på noen av videoene 😅

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste reel. Skjønte ikke den jeg🙈Lite innhold om dagen, og mye repeat 🤣🤣

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...