Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (4 timer siden):

La oss ikke glemme at Helene er en influenser og hun tjener penger på markedsføringen sin og innholdet sitt. Det stiller faktisk noen krav.

Jeg driter i om hun bruker sprøyter. Men dersom hun først viser et bilde med slankesprøyte på, får spørsmål, og så fjerner bildet og legger ut et nytt uten noe mer kommentar så forstår de fleste at det er noe fishy på gang. Det betyr IKKE at hun bruker disse sprøytene, men noe skjedde og hun er ikke åpen om det.

Hadde for eks et malingsfirma skrytt kostbart produkt A i skyene og anbefalt det til alle, men med et uhell legger ut bilde av at de bruker billig produkt B, og så sletter og legger ut på nytt så hadde de fleste reagert og stemplet det som ugler i mosen. Det normale man forventer i en slik sammenheng er at den ansvarlige forklarer seg. "Ja vi tester produkt B for å sammenligne kvalitet og vurdere om dette egner seg for kundene våres". Eller "nei det er ikke min sprøyte og jeg la den ut med et uhell". Men ingenting. Det er faktisk ikke godt nok.

Og det er ikke naboen Trude som her deler små øyeblikk av livet sitt til nære og kjente. Det er en influenser som faktisk selger kosthold og treningsopplegg.

Og dette med kunnskapen er et godt poeng. Et viktig poeng. For dette går igjen hos MANGE influensere - inkludert Helene. Det er forskjell på å ha selvopplevd erfaring - og det å ha kunnskap om emnet og/eller formidlingsevne. Det er åpenbart at Helene har slitt med mye rart - men det går under erfaring. Det er ikke automatisk KUNNSKAP som kan brukes for å hjelpe andre.

Om du var depresiv med økt selvmordsrisiko - ville du ha gått til en psykiater som kom ut fra akuttavdeling for noen dager siden? Eller tatt i mot råd om oppdragelse fra en forelder som har unger som mobber og utagerer? Jeg hadde ikke. De har absolutt erfaring. Men er det nok?

Men du mener da at de fornøyde kundene ikke eksisterer? De som har sendt inn vurdering, og som Helene viser frem?  
For det er jo en av de tingene hun beskyldes for å juge om, i tillegg til sprøytene. Skjønner at det virker suspekt å bare late som ingenting, i stedet for å gi en forklaring ang sprøytene , men det gjør det ikke mer sant at hun har jugd seg ned i vekt. 
Vi kan tro hva vi vil, både du og jeg, og vi kan mene mye om dama. Men, hver gang dette kommer opp og ingen kan dokumentere noe av dette som løgn, så blir det så useriøst. Gi meg bevis, så kan det hende jeg endrer mening ✌🏼 inntil det skjer, så får dere bare holde på 😉

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg savner fra henne (og en del andre influensere) det er at ikke alt må ende i reklame for et eller annet når de poster noe på story. Da føles det uekte. Når de liksom "åpner seg opp" om noe og plutselig kommer det "Men det er derfor hverdagssterk #reklame er så bra for meg..... 😴

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
hubbabubba00 skrev (50 minutter siden):

Det jeg savner fra henne (og en del andre influensere) det er at ikke alt må ende i reklame for et eller annet når de poster noe på story. Da føles det uekte. Når de liksom "åpner seg opp" om noe og plutselig kommer det "Men det er derfor hverdagssterk #reklame er så bra for meg..... 😴

Hverdagsterk😉 Nå har hun sett lyset igjen. Fra null trening til trening 2 ganger på en dag. Lyser fra øynene hennes når hun forteller at hun har gått ned i vekt. Om et par uker er alt dritt igjen. 

• Nyttig 7
Skrevet
hubbabubba00 skrev (1 time siden):

Jeg er også sååå lei av det..! Det føles null ekte ut, bare konstruert. Og i mitt hode burde da hele den historien vært merka med "reklame", i og med den bunner ut i en reklame. Syns det blir feil å bare merke det siste bildet i storyen.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
silverdoe skrev (23 timer siden):

Jeg er også sååå lei av det..! Det føles null ekte ut, bare konstruert. Og i mitt hode burde da hele den historien vært merka med "reklame", i og med den bunner ut i en reklame. Syns det blir feil å bare merke det siste bildet i storyen.

Enig. Det gjelder jo ikke bare henne, men veldig mange andre influencere. Men jeg lurer på hvordan hun vet at hun har gått ned 20 kg. Hun som sier hun aaaaaaldri veier seg, siden tallet på vekta ikke er viktig for henne 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
irevin skrev (35 minutter siden):

Enig. Det gjelder jo ikke bare henne, men veldig mange andre influencere. Men jeg lurer på hvordan hun vet at hun har gått ned 20 kg. Hun som sier hun aaaaaaldri veier seg, siden tallet på vekta ikke er viktig for henne 

Hun har nok bare kopiert Aurora og slengt  ut et tall. Hun som ikke bryr seg om vekt…… 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Jaddah123 skrev (10 timer siden):

Hun har nok bare kopiert Aurora og slengt  ut et tall. Hun som ikke bryr seg om vekt…… 

Hun tar Auroras posering på bilder også, lener seg fremover. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
panzerpølsa skrev (2 timer siden):

Hun tar Auroras posering på bilder også, lener seg fremover. 

Hun kopierer alt. 

• Nyttig 4
Skrevet

En observasjon er at hun har sluttet å gjøre det som irriterte meg mest, nemlig å ha store rituelle Begynnelser på mandager e.l. hvor hun skulle komme igang med voldsomme opplegg. Skaper stor fallhøyde og kan også trigge overspisingslidelser o.l. når det sprekker. I stedet har hun skrudd ned ambisjonsnivået og sørget for at hun gjør noe hver dag. Og markedsfører det til andre. Og får resultater. Bra

(jeg mener selvsagt - hvordan våger hun, og dessuten har hun aldri snakket om vekt før bortsett fra hele tiden og dessuten hermer hun etter en annen som slanker seg)

• Nyttig 6
Skrevet
Pinnsvine skrev (3 timer siden):

En observasjon er at hun har sluttet å gjøre det som irriterte meg mest, nemlig å ha store rituelle Begynnelser på mandager e.l. hvor hun skulle komme igang med voldsomme opplegg. Skaper stor fallhøyde og kan også trigge overspisingslidelser o.l. når det sprekker. I stedet har hun skrudd ned ambisjonsnivået og sørget for at hun gjør noe hver dag. Og markedsfører det til andre. Og får resultater. Bra

(jeg mener selvsagt - hvordan våger hun, og dessuten har hun aldri snakket om vekt før bortsett fra hele tiden og dessuten hermer hun etter en annen som slanker seg)

Veldig enig! Likte spesielt godt at hun fremhevet at i innlegget med løping oppgir hun ikke fart, fordi hun oppmuntrer alle til å tilpasse sitt eget nivå. Det syns jeg er veldig fint at hun gjør, fordi alle er jo individuelle med forskjellige utgangspunkt. 👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ref det siste hun legger ut hvor hun av alle er kritisk til vektfokus. Vel, det er få jeg synes har mer vektfokus enn henne selv!?! Vi ser nå endelig en glad person fordi hun har gått ned i vekt. Hun måtte heller ikke dele at hun har gått ned de 20 kg eller vise alle disse før og etter bildene hun stadig viser. Trengte hun å kommentere at hun endelig har midje? Eller for noen uker siden opplyse om at hun ikke orket/glemte å spise? Nei, større et vektfokus og et budskap om at vekta må ned for å bli glad er det hun selv som forfekter. 

Endret av cerruti
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Ehhhh …. bare jeg som synes at dette fremdeles er HD sin identitet å som fremdeles lever som det er det eneste som betyr noe IMG_8578.thumb.jpeg.baed207dd765e1e8110f1289737e9e9d.jpeg🥴

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Fredrikstad71mod skrev (20 minutter siden):

Ehhhh …. bare jeg som synes at dette fremdeles er HD sin identitet å som fremdeles lever som det er det eneste som betyr noe IMG_8578.thumb.jpeg.baed207dd765e1e8110f1289737e9e9d.jpeg🥴

Dette innlegget hennes ble for dumt. Hun er den første til å poengtere synlige kragebein, at midjen endelig er synlig, og at hun har gått ned i vekt. Om og om igjen messer hun om dette de periodene hun har greid å gå ned litt. Så den der må hun lenger ut på landet med. Men dobbeltmoral og halvsannheter er kanskje det hun ønsker å formidle. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Fredrikstad71mod skrev (53 minutter siden):

Bare løgn som vanlig. Selvfølgelig er vekt og det å bli tynn det viktigste for henne.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Siste innlegg er jo bare merkelig. Er det noen som har sin identitet knyttet til vekt så er det jo HD.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
cerruti skrev (6 timer siden):

Ref det siste hun legger ut hvor hun av alle er kritisk til vektfokus. Vel, det er få jeg synes har mer vektfokus enn henne selv!?! Vi ser nå endelig en glad person fordi hun har gått ned i vekt. Hun måtte heller ikke dele at hun har gått ned de 20 kg eller vise alle disse før og etter bildene hun stadig viser. Trengte hun å kommentere at hun endelig har midje? Eller for noen uker siden opplyse om at hun ikke orket/glemte å spise? Nei, større et vektfokus og et budskap om at vekta må ned for å bli glad er det hun selv som forfekter. 

Når folk på KG har skrevet opp og ned og i mente om hvor tjukk hun er, og at dette er det allmenne budskapet i samfunnet, er det kanskje ikke så rart at hun har hatt en oppfatning av at vekta må ned for å få det bra. Og nå er den nede. Så da er ikke problemet at hun er feit lenger. Da må det være - hmm 🤔 - mye fokus på vekt. Som om ikke hele denne tråden har hatt enormt fokus på vekta hennes.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Sarah93 skrev (52 minutter siden):

Når folk på KG har skrevet opp og ned og i mente om hvor tjukk hun er, og at dette er det allmenne budskapet i samfunnet, er det kanskje ikke så rart at hun har hatt en oppfatning av at vekta må ned for å få det bra. Og nå er den nede. Så da er ikke problemet at hun er feit lenger. Da må det være - hmm 🤔 - mye fokus på vekt. Som om ikke hele denne tråden har hatt enormt fokus på vekta hennes.

Her misser du hele poenget,  i tillegg til å generalisere alle som skriver i tråden til å ha samme mening… 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...