Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Laia skrev (10 timer siden):

Det var jo denne mye omtalte innemøllen som skulle være hennes verktøy mot dette løpet. Og ja, hun skulle dele prosessen med følgerne. Med det så legges det opp til forventninger om regelmessige innlegg om økter på mølla; tilnærming, programmering, progresjon osv. Men nada er postet så langt (så langt jeg kan se)

Og når dette failer så er det fødselsdepresjonen som er årsaken. Da har den blusset opp igjen…

• Liker 3
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
irevin skrev (6 timer siden):

Og når dette failer så er det fødselsdepresjonen som er årsaken. Da har den blusset opp igjen…

...eller en eller annen skade som ingen kan se...🙄

• Nyttig 2
Skrevet
Beatbox skrev (3 minutter siden):

...eller en eller annen skade som ingen kan se...🙄

Tror hun skylder på 3 barn, full jobb, Hverdagsterk og at hun har måtte prioritere egen mental helse…

• Nyttig 3
Skrevet
Taddah skrev (6 timer siden):

Tror hun skylder på 3 barn, full jobb, Hverdagsterk og at hun har måtte prioritere egen mental helse…

Hvorfor må hun hele tiden poengtere fulltidsjobb? De fleste har jo det i dag. Får nesten til å høres ut som at HUN er unntaket med fulltidsjobb🙈

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
irevin skrev (51 minutter siden):

Hvorfor må hun hele tiden poengtere fulltidsjobb? De fleste har jo det i dag. Får nesten til å høres ut som at HUN er unntaket med fulltidsjobb🙈

Hennes måte å fremstå som så mye bedre enn alle andre....siden hun er 3-barns mor, har fulltidsjobb, er influencer, PT osv osv......

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Melder om svett økt på mølla. Neste bilde med ansikt :finnes ikke en eneste dråpe svette. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Sydenkupp skrev (3 minutter siden):

Melder om svett økt på mølla. Neste bilde med ansikt :finnes ikke en eneste dråpe svette. 

Hvordan har hun tenkt til å løpe 10 km når hun faktisk ikke trener på å løpe🤷‍♀️

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Den økta hun har gitt som fasit på go økt på mølla.. det er ikke noe å bli svett av for min del i alle fall. Jeg er utrent og har ræva kondis, men hadde jeg gjennomført det opplegget der ville jeg kanskje  litt varm, men svett og følt at jeg hadde fått inn en god økt, neppe. 
Som nevnt tidligere har jeg samme mølle og kjører et 25-30 min opplegg selv, så vet hva som må til for å bli svett for min del. Dette er oppvarming for meg og min dårlige form. 

Det er i alle fall ikke en økt som vil hjelpe henne mot målet om å løpe 10km i april. 

Endret av Lileep
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Lileep skrev (16 minutter siden):

Den økta hun har gitt som fasit på go økt på mølla.. det er ikke noe å bli svett av for min del i alle fall. Jeg er utrent og har ræva kondis, men hadde jeg gjennomført det opplegget der ville jeg kanskje  litt varm, men svett og følt at jeg hadde fått inn en god økt, neppe. 
Som nevnt tidligere har jeg samme mølle og kjører et 25-30 min opplegg selv, så vet hva som må til for å bli svett for min del. Dette er oppvarming for meg og min dårlige form. 

Det er i alle fall ikke en økt som vil hjelpe henne mot målet om å løpe 10km i april. 

Den økta var visst for de som ikke kunne/ville løpe. Hun løper visst. Yeah right. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Taddah skrev (1 minutt siden):

Den økta var visst for de som ikke kunne/ville løpe. Hun løper visst. Yeah right. 

Men den økta er ikke særlig krevende for de som ikke kan løpe.. det tør jeg faktisk å påstå siden min form er som den er, og hadde ikke blitt svett av det der 😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lileep skrev (13 minutter siden):

Men den økta er ikke særlig krevende for de som ikke kan løpe.. det tør jeg faktisk å påstå siden min form er som den er, og hadde ikke blitt svett av det der 😂

Den økta er ikke krevende for de som kan gå en gang. Jeg var på tredemølla i stad, og den «speeden» er «loffing», uansett kondis. Du skal ha rimelig dårlig kondisjon for om man skal bli både svette og sliten av den økta der….

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg stusset også over den økten der, med forutsetning om at jeg tolker disse tallene som km/t så er det jo en rolig spasertur. Men det er jo et godt startpunkt om man er i dårlig form, så kan man bruke oppsettet til å skru opp intensiteten etter hvert som formen blir bedre.

det er jo stadig flere som aldri går noen steder, de kjører bil eller kjører elsparkesykkel, så da er jo en sånn økt fint for å få inn det som jeg ville kalt vanlig hverdagsaktivitet. 

Skal hun løpe 10k i april begynner hun jo å få alvorlig dårlig tid. Men du får mye gratis hvis du går ned i vekt frem mot løpet siden kroppsvekten har så mye å si på løpeformen. 

• Liker 3
Skrevet

Herregud, er det kødd? 6 er jo gangfart med mindre du har veldig mye stigning 🫢

• Nyttig 4
Skrevet (endret)
Pinnsvine skrev (3 timer siden):

Jeg stusset også over den økten der, med forutsetning om at jeg tolker disse tallene som km/t så er det jo en rolig spasertur. Men det er jo et godt startpunkt om man er i dårlig form, så kan man bruke oppsettet til å skru opp intensiteten etter hvert som formen blir bedre.

det er jo stadig flere som aldri går noen steder, de kjører bil eller kjører elsparkesykkel, så da er jo en sånn økt fint for å få inn det som jeg ville kalt vanlig hverdagsaktivitet. 

Skal hun løpe 10k i april begynner hun jo å få alvorlig dårlig tid. Men du får mye gratis hvis du går ned i vekt frem mot løpet siden kroppsvekten har så mye å si på løpeformen. 

Jeg har samme mølle som henne, og nivå 3 er subbefart.. det er så treigt at det går ikke an å gå i rytme eller noe. For en som er totalt utrent og null kondis, vil det fortsatt være treigt. Kanskje for de som trener seg opp etter store skader kan gå på så lav fart. Må opp på 4-4,5 for å gå som normalt og med 5 -5,5 vil sånne som meg ( dårlig trent og form og korte steg) kjenne at tempoet nærme seg nivået over vanlig gangfart. Det vil være hastigheten utrent og kondisløse personer kan få en effektiv økt. Og skal man kjøre intervall bør man opp i 6-6,5 i et minutt osv.. hun legger lista altfor lavt, selv for utrent personer. 

Det er nok en god og variert økt i grunn, men tempoet blir feil. Fin økt for å få inn skritt, men ikke noe å bli svett av og få progresjon med. Trener hun dette selv for å bli klar til løp i april?.. ja da skjønner jeg ikke hvordan hun kan klare målet om å løpe 10km 

Endret av Lileep
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Lizard skrev (31 minutter siden):

For en utrent sjel med korte steg, er nivå 6 på nippet til rask gange 🫣 for meg er normal gangfart oppimot 5,5.. over det og det blir mer rask gange. Nivå 3,5 er rusletur, nivå 4-4,5 er rolig gange 

• Liker 2
Skrevet
Lizard skrev (46 minutter siden):

Hun er i ræva form. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Lileep skrev (45 minutter siden):

Jeg har samme mølle som henne, og nivå 3 er subbefart.. det er så treigt at det går ikke an å gå i rytme eller noe.

Men er det km/t? 🤔

Skrevet
Pinnsvine skrev (3 minutter siden):

Men er det km/t? 🤔

Ja det skal være 3 km/t 

• Liker 1
Skrevet

Dette var ikke en økt for de som skal trene seg på å klare 10km løping nei. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
MiniMjau skrev (1 time siden):

Dette var ikke en økt for de som skal trene seg på å klare 10km løping nei. 

Hun sa vel at hun kunne gå, men at hun ville presse seg litt. Farten trenger jo ikke være stor, viktigste er å gjennomføre. Men 10 km er langt for en utrent person som henne. Også kommer det jo an på løypa også. Er den kupert feks., osv. Mistenker at mølleøkta hun la ut er med utgangspunkt i sitt eget nivå…

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...