Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Halloi skrev (12 minutter siden):

Oi.. Stakkars dame! Hva sier/skriver hun direkte? Jeg følger henne ikke på snapchat og har ikke instagram🙈

"(...) klumpen i magen og tanken om at de kanskje hadde hatt det bedre uten meg." 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du fortsatt er her inne Mats, så be kona di om å logge av. For godt. Det er virkelig ikke nødvendig å dele alt hele tiden. Hun bør seriøst få seg venner. Barn burde hun aldri skaffet seg.

• Liker 2
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Lileep skrev (34 minutter siden):

"(...) klumpen i magen og tanken om at de kanskje hadde hatt det bedre uten meg." 

Huff. Det må være en forferdelig tung tanke. Det positive med å tørre å si det høyt er at man da blir realitetsorientert og dermed kan forstå at man er psyk og trenger hjelp. Kanskje noen synes det er godt å se at andre føler det sånn, og at man ikke er alene om det. Men selvfølgelig enig i at det er en privatsak.

Og så kan man jo spekulere i om det er selvmord eller skilsmisse hun mener, men uansett... Som coach burde hun absolutt utført selv de rådene hun gir. Tanker er "bare" tanker. Men er de alvorlige må man oppsøke hjelp!

Endret av Halloi
  • Hjerte 1
Skrevet
Lileep skrev (55 minutter siden):

Syns faktisk det er passe drøyt å skrive om selvmordstanker på kanalen! Hun bør logge av ASAP! Ikke alt bør eller skal deles med alle.. hun har det tydeligvis ufattelig vanskelig nå, og burde legge vekk alt av some.. 

Ja, det er faktisk det drøyeste til nå og hun har delt mye rart! Nå er det på tide og logge av og få ordentlig hjelp. Dette går jo ikke an. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Og for all del, jeg synes absolutt man skal snakke om og være åpen om selvmordstanker. Men ikke på en slik profil på denne måten. Da må hun snakke med psykolog/lege/familie eller venner. Dette er som å se på et tog i full fart uten bremser. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Fenomen skrev (1 minutt siden):

Ja, det er faktisk det drøyeste til nå og hun har delt mye rart! Nå er det på tide og logge av og få ordentlig hjelp. Dette går jo ikke an. 

Sånn som hun nå holder på, er grunnen til at mennesker ikke blir tatt seriøst nær det kommer til psykisk helse. Hun er sånn som roper og skriker høyt om mental helse, og depresjoner, mens hun reklamerer for sminke og klær.  Hun pisser på de som har det så tøft at de ikke greier å leve. Hun ødelegger for alle de som desperat prøver å bli hørt æ få hjelp. Jeg blir altså så provosert og sint, at jeg koker over. Med ett sånn "synd på meg bilde med hånda i ansiktet for 1000 gang" , kutt ut Drage, logg av og skjerp deg, det her er langt over grensa selv for deg. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Durancell skrev (42 minutter siden):

Hvis du fortsatt er her inne Mats, så be kona di om å logge av. For godt. Det er virkelig ikke nødvendig å dele alt hele tiden. Hun bør seriøst få seg venner. Barn burde hun aldri skaffet seg.

Viss du fortsatt er her inne Mats; ikke formidle noe fra denne brukeren er du grei. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
panzerpølsa skrev (28 minutter siden):

Sånn som hun nå holder på, er grunnen til at mennesker ikke blir tatt seriøst nær det kommer til psykisk helse. Hun er sånn som roper og skriker høyt om mental helse, og depresjoner, mens hun reklamerer for sminke og klær.  Hun pisser på de som har det så tøft at de ikke greier å leve. Hun ødelegger for alle de som desperat prøver å bli hørt æ få hjelp. Jeg blir altså så provosert og sint, at jeg koker over. Med ett sånn "synd på meg bilde med hånda i ansiktet for 1000 gang" , kutt ut Drage, logg av og skjerp deg, det her er langt over grensa selv for deg. 

ULV ULV. Det er jo kort tid siden hun etter en time på DPS sa at hun var på rett vei…Kanskje en innleggelse på psykiatrisk hadde vært det beste for henne nå. 

Tillegg; om depresjonen virkelig er så alvorlig så antar jeg at helsepersonell tar tak i dette. Det finnes jo folk som blir lagt inn pga depresjon og fødselsdepresjon. Derimot så undrer man jo om det virkelig er så «alvorlig» når det produseres reels., reklameinnlegg., oppturen på trening senest i går osv. Helt sykt at de nærmeste som jeg antar følger henne ikke ber henne logge av. 

Endret av irevin
Tillegg
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
irevin skrev (12 minutter siden):

ULV ULV. Det er jo kort tid siden hun etter en time på DPS sa at hun var på rett vei…Kanskje en innleggelse på psykiatrisk hadde vært det beste for henne nå. 

Tillegg; om depresjonen virkelig er så alvorlig så antar jeg at helsepersonell tar tak i dette. Det finnes jo folk som blir lagt inn pga depresjon og fødselsdepresjon. Derimot så undrer man jo om det virkelig er så «alvorlig» når det produseres reels., reklameinnlegg., oppturen på trening senest i går osv. Helt sykt at de nærmeste som jeg antar følger henne ikke ber henne logge av. 

Er det på snap hun er aktiv?

Skrevet
Axa skrev (3 minutter siden):

Er det på snap hun er aktiv?

Snap og IG...

Skrevet
panzerpølsa skrev (42 minutter siden):

👏👏👏

Skrevet
panzerpølsa skrev (37 minutter siden):

Enig i at dette veldig private og sårbare temaet ikke har noe på en bedriftskonto å gjøre (eller sosiale medier for den saks skyld) , men syns ikke at hun "pisser på de som har det så tøft at de ikke greier å leve" bare fordi hun velger å gjøre jobben sin selv om hun har det tøft. Hadde du tenkt dette om en person som velger å stå opp og dra på jobb selv om de er åpne om at de har det skikkelig tøft? At de viser manglende respekt for andre som sliter psykisk kun fordi de selv klarer å ta seg sammen nok til å arbeide? Det er jo den type stigmatisering som gjør det vanskelig å leve med usynlig sykdom - at utenforstående bare antar at du har det bedre enn du sier fordi du ikke raser sammen som et korthus foran de.

Virker ihvertfall som at HD ikke er den eneste som blander privatperson og offentlig person.. Skal man bruke det argumentet i sin favør må man også slutte å dømme privatpersonen for det den offentlige personen gjør. Regner med at vi alle er enig i at en bedrift ikke kan ha psykiske problemer og ikke avsporer diskusjonen av den grunn. Også håper jeg virkelig ingen har tenkt å spekulere i om hun egentlig sliter psykisk eller om det kun er et spill for galleriet for å generere inntekter for akkurat det hadde tatt denne tråden til et nytt bunnivå.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Fizzypo skrev (5 minutter siden):

Snipp

Virker ihvertfall som at HD ikke er den eneste som blander privatperson og offentlig person.. Skal man bruke det argumentet i sin favør må man også slutte å dømme privatpersonen for det den offentlige personen gjør. Regner med at vi alle er enig i at en bedrift ikke kan ha psykiske problemer og ikke avsporer diskusjonen av den grunn. Også håper jeg virkelig ingen har tenkt å spekulere i om hun egentlig sliter psykisk eller om det kun er et spill for galleriet for å generere inntekter for akkurat det hadde tatt denne tråden til et nytt bunnivå.

Det er jo ikke tvil om at HD sliter psykisk, men nå har virker det som at hun trenger mer hjelp enn hva DPS kan tilby. Å gå rundt med tanken om at barna har det bedre uten henne tyder jo på at hun er veldig veldig langt nede og burde overhode ikke drive på med some.. håper virkelig hun får den hjelpen hun trenger før hun evt tar et valg. Er ikke første gang hun deler disse tankene. En dag blir det kanskje ikke lenger tanker men handling..

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Fizzypo skrev (7 minutter siden):

Enig i at dette veldig private og sårbare temaet ikke har noe på en bedriftskonto å gjøre (eller sosiale medier for den saks skyld) , men syns ikke at hun "pisser på de som har det så tøft at de ikke greier å leve" bare fordi hun velger å gjøre jobben sin selv om hun har det tøft. Hadde du tenkt dette om en person som velger å stå opp og dra på jobb selv om de er åpne om at de har det skikkelig tøft? At de viser manglende respekt for andre som sliter psykisk kun fordi de selv klarer å ta seg sammen nok til å arbeide? Det er jo den type stigmatisering som gjør det vanskelig å leve med usynlig sykdom - at utenforstående bare antar at du har det bedre enn du sier fordi du ikke raser sammen som et korthus foran de.

Gjøre jobben sin? Å sitte dag ut og dag inn å utlevert seg selv innimellom reklamer for ett opplegg hun tar betalt for, som skal hjelpe mennesker til ett bedre liv? Mens hun selv er motivert og suicidal annenhver dag? Nei, vet du hva, det syns jec faktisk ikke er innafor. Ingen hadde kunne holde på sånn i en seriøs jobb. Se for deg barnehagen til barnet ditt, eller tannlegen din skulle legge ut noe sånt på sin bedriftskonto? Helt uaktuelt. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
panzerpølsa skrev (22 minutter siden):

Gjøre jobben sin? Å sitte dag ut og dag inn å utlevert seg selv innimellom reklamer for ett opplegg hun tar betalt for, som skal hjelpe mennesker til ett bedre liv? Mens hun selv er motivert og suicidal annenhver dag? Nei, vet du hva, det syns jec faktisk ikke er innafor. Ingen hadde kunne holde på sånn i en seriøs jobb. Se for deg barnehagen til barnet ditt, eller tannlegen din skulle legge ut noe sånt på sin bedriftskonto? Helt uaktuelt. 

Men det er jo jobben hennes, uansett hva du måtte synes om den og hvordan hun utfører den. Er det inntektsgivende så er det jobb. Dette her brukes som et argument hver gang noen er uenig i at en bestemt ting blir gjenstand for kritikk - så lenge det legges ut på en bedriftskonto så er det innafor å kommentere, sant? Jeg leser ditt innlegg som at hun ikke fremstår troverdig nok i måten hun fremstiller seg som psyk siden hun har overskudd til å legge ut reklamelenker innimellom veldig utleverende detaljer om egen helse. Og det reflekterer i dine øyne dårlig på de som virkelig sliter for da blir ikke de trodd. Jeg er uenig i det. Skjønner at det er vanskelig å være like empatisk overfor en influencer som sliter da deres jobb krever ekstremt mye mindre enn en "vanlig" jobb der inntekter må genereres ved å stå opp tidlig, klistre på seg et smil og bidra mens influencere bare kan slenge ut annonser fra sofaen. Det betyr ikke at hun sliter mindre enn noen andre når hun legger ut ting som dette, bare at hennes jobb (uansett hvor elendig og uærlig den utføres) er lettere å utføre selv om livet er kjempevanskelig. 

Lileep skrev (34 minutter siden):

Det er jo ikke tvil om at HD sliter psykisk, men nå har virker det som at hun trenger mer hjelp enn hva DPS kan tilby. Å gå rundt med tanken om at barna har det bedre uten henne tyder jo på at hun er veldig veldig langt nede og burde overhode ikke drive på med some.. håper virkelig hun får den hjelpen hun trenger før hun evt tar et valg. Er ikke første gang hun deler disse tankene. En dag blir det kanskje ikke lenger tanker men handling..

Jeg vil ikke spekulere i om den hjelpen hun får er god nok. Har man vært behandler, pårørende eller selv deprimert så vet man at slike invasive og tunge tanker kan komme og gå uten at det nødvendigvis betyr at man er på full fart mot stupet. Forskjellen er vel at de aller fleste deler dette med helsepersonell eller noen i sin innerste krets og ikke på en offentlig konto med titusener av folk. Ellers enig i det andre du skriver. 

• Nyttig 3
Skrevet

Helt enig med @Fizzypo

Det er ganske fascinerende når folk mener det er "respektløst" mot folk å være psykisk syk på en måte som de selv ikke synes er passende, basert på egne fordommer. På den ene siden er det veldig viktig å rakke ned på alle symptomer på depresjon (tiltaksløshet blir "latskap", kritisere henne for å være ustelt, å ha tanker om å dø eller bli borte er "dramatisk" osv) og på den andre siden så når hun faktisk prøver å "ta seg sammen" og late som ting er litt bedre enn det det er, eller rett og slett har bedre timer eller dager ja da er man falsk og lyver.

Det er helt rart å se psykopolitiet her inne som sitter på fasiten av hvordan man både skal føle og leve som psykisk syk. Hva som er realiteten i psykisk uhelse vet bare den som har det. 

• Nyttig 5
Skrevet
Pinnsvine skrev (19 minutter siden):

Helt enig med @Fizzypo

Det er ganske fascinerende når folk mener det er "respektløst" mot folk å være psykisk syk på en måte som de selv ikke synes er passende, basert på egne fordommer. På den ene siden er det veldig viktig å rakke ned på alle symptomer på depresjon (tiltaksløshet blir "latskap", kritisere henne for å være ustelt, å ha tanker om å dø eller bli borte er "dramatisk" osv) og på den andre siden så når hun faktisk prøver å "ta seg sammen" og late som ting er litt bedre enn det det er, eller rett og slett har bedre timer eller dager ja da er man falsk og lyver.

Det er helt rart å se psykopolitiet her inne som sitter på fasiten av hvordan man både skal føle og leve som psykisk syk. Hva som er realiteten i psykisk uhelse vet bare den som har det. 

Ikke basert på fordommer...basert på egne erfaringer...

• Liker 2
Skrevet
Beatbox skrev (1 minutt siden):

Ikke basert på fordommer...basert på egne erfaringer...

Så hvis egne erfaringer = fasit hva er da fordommer? Kan vi alle bare opphøyne våre egne erfaringer som fakta når det passer seg? Er din erfaring med en bestemt sykdom bokeksemplet på hvordan andre skal te seg og føle? Din kommentar understreker bare poenget i det @Pinnsvine skriver. Tror flere hadde hatt godt av reflektere over det de skriver i ro og mak uten å knytte det opp til én bestemt influencer som de ikke har sansen for. Jeg tenker at holdninger som det der er mer skadelig enn det angivelig dårlige rykte "ekte" psykisk syke får av at andre med samme diagnose viser et annet funksjonsnivå enn dem selv. 

• Nyttig 5
Skrevet
Pinnsvine skrev (22 minutter siden):

Helt enig med @Fizzypo

Enig. Noen synes det er rart å være deprimert og fremstå motivert og suicidal annenhver dag - men det er jo faktisk ofte sånn det er. 
   Det var et alarmerende og uklokt «har det bedre uten meg»-innlegg, og enig i at hun trenger hjelp med dette. Men det er ikke bare å «få hjelp» heller - det er faktisk kjempevanskelig. Vi vet ingenting om hva hun har opplevd i livet og hvorfor det er som det er. Kanskje hun ikke sliter fordi hun er lat, men fordi hun er, tja, syk. Som ikke er en karakterbrist i seg selv. 
    Familien ville ikke hatt det bedre uten henne, men det ville kanskje de argeste kritikerne på Kvinneguiden- men da kan de følge sitt eget råd og logge ut og fokusere på noe annet. :)  

• Nyttig 4
Skrevet
Fizzypo skrev (1 time siden):

Spørsmålet er om dette egentlig er jobben hennes. Hun har jo full stilling i et firma som hun har fødselspermisjon fra. 
Ja, kanskje kan treningsappen hennes defineres som jobb/sidejobb. Siden jeg antar det medfører forpliktelser med oppfølging av betalende kunder etc. Men det andre hun holder på med på SoMe, har hun vel tidligere sagt er kun en hobby, og ikke noe hun baserer sin inntekt på? Kanskje hadde det vært lurt av henne å ta en pause fra akkurat denne delen nå (da tenker jeg på å bruke energi på å lage reels, annonselenker o.l.). Mulig hun har noen avtaler som er forpliktende her også.

Å ivareta egen psykiske helse og sin familie må jo være første pri, om hun går med disse mørke tankene.

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...