Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

De har så mye ting og det er vanskelig å holde orden! Hvorfor bruke masse penger på mer julepynt nå? Jobben hennes har jo varslet en runde med kraftig nedbemanning, da ville iallefall jeg knepet på forbruket. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jammen godt det nærmer seg barnehagestart for tvillingene. Kommer nok like mange klage-reels og stakkars meg-bilder. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Summeer skrev (10 timer siden):

De har så mye ting og det er vanskelig å holde orden! Hvorfor bruke masse penger på mer julepynt nå? Jobben hennes har jo varslet en runde med kraftig nedbemanning, da ville iallefall jeg knepet på forbruket. 

Ja, det er tullete. Men jeg tenker hun har sikkert fått en ide elller innfall. Hun forbinder fin matchende julepynt med rolige, fredelige koselige julefeiringer fra barndommen, og tenker at om også hun har fin matchende julepynt....så får de en kaos-fri jul. 

men woops, kaosfri-jul har ikke noe med matchende julepynt å gjøre. 

Tipper det nok blir nok et stressmoment for henne og en slags kunstig forventning hun lager for seg selv. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
MiniMjau skrev (2 timer siden):

Ja, det er tullete. Men jeg tenker hun har sikkert fått en ide elller innfall. Hun forbinder fin matchende julepynt med rolige, fredelige koselige julefeiringer fra barndommen, og tenker at om også hun har fin matchende julepynt....så får de en kaos-fri jul. 

men woops, kaosfri-jul har ikke noe med matchende julepynt å gjøre. 

Tipper det nok blir nok et stressmoment for henne og en slags kunstig forventning hun lager for seg selv. 

Blir det samme som at hun tror nye treningsklær skal få henne til å faktisk trene.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

...og hver gang livet er veeeldig tungt, da skal det shoppes!! Om det er klær, ting, juledekor eller whatever...shopping gjør livet bedre i 30 minutter...🙄....og repeat....

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Beatbox skrev (23 minutter siden):

...og hver gang livet er veeeldig tungt, da skal det shoppes!! Om det er klær, ting, juledekor eller whatever...shopping gjør livet bedre i 30 minutter...🙄....og repeat....

Kommer nok annonselenker i forbindelse med dette innfallet om å shoppe mer julepynt. Eller vent…..linkene er allerede på plass 😄(inkludert også ‘tenke koffert’ med på kjøpet).

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Another day, å en dag er jo ikke fullkommen før man har klaga litt på ungene sine. At ingen tar affære der, er ubegripelig. 

Endret av panzerpølsa
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Bare vent til ungene blir så gamle at dei får besøk av andre barn, barnebursdager, dugnad på skole, aktiviteter, ja lista er lang 😅

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Rosasko skrev (40 minutter siden):

Bare vent til ungene blir så gamle at dei får besøk av andre barn, barnebursdager, dugnad på skole, aktiviteter, ja lista er lang 😅

Da kommer hun til å være i andre etasje mens mannen tar seg av 15 barn i barnebursdag. 

• Nyttig 13
Skrevet
Laia skrev (2 timer siden):

Kommer nok annonselenker i forbindelse med dette innfallet om å shoppe mer julepynt. Eller vent…..linkene er allerede på plass 😄(inkludert også ‘tenke koffert’ med på kjøpet).

Er du synsk??🤔😅😅😅

• Nyttig 3
Skrevet (endret)

"Jeg tror jeg er en enda bedre mamma når barna er større".. vel HD, om du syns det er vanskelig å være mamma nå, så blir det enda mer utfordrende desto eldre barna blir. En bekymring byttes ut med en annen, nye aktiverer skal følges opp, de vil kreve mer og mer av deg. Da kan du ikke bare overlate alle barna til gubben og gjemme deg på badet lenger. 

Du kan tro mye HD. Men sannheten er at ingenting vil bli bedre hverken nå eller i årene fremover hvis ikke du endrer tankesettet ditt, ender forventninger og prioriteringene dine. Først når du en dag innser hva du faktisk må endre på, da kan livet begynne å bli bedre for deg også.. mest sannsynlig. 

Endret av Lileep
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Lileep skrev (10 minutter siden):

"Jeg tror jeg er en enda bedre mamma når barna er større".. vel HD, om du syns det er vanskelig å være mamma nå, så blir det enda mer utfordrende desto eldre barna blir. En bekymring byttes ut med en annen, nye aktiverer skal følges opp, de vil kreve mer og mer av deg. Da kan du ikke bare overlate alle barna til gubben og gjemme deg på badet lenger. 

Du kan tro mye HD. Men sannheten er at ingenting vil bli bedre hverken nå eller i årene fremover hvis ikke du endrer tankesettet ditt, ender forventninger og prioriteringene dine. Først når du en dag innser hva du faktisk må endre på, da kan livet begynne å bli bedre for deg også.. mest sannsynlig. 

Enig ! Ungene krever mer jo eldre de blir. Vet ikke hva hun ser for seg jeg, men tro du meg, noe vil alltids byttes ut med noe annet. Jeg har barn på 13 og 16. DET er travelt det…Mye mer enn spedbarnsperioden i hvertfall..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
irevin skrev (23 minutter siden):

Enig ! Ungene krever mer jo eldre de blir. Vet ikke hva hun ser for seg jeg, men tro du meg, noe vil alltids byttes ut med noe annet. Jeg har barn på 13 og 16. DET er travelt det…Mye mer enn spedbarnsperioden i hvertfall..

Enig, barn på samme alder som deg og det blir ikke mindre å gjøre for å si det sånn. Og bekymringer blir det aldri slutt på, de vil alltid være der uansett hvor gamle barna er 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Lileep skrev (49 minutter siden):

Enig, barn på samme alder som deg og det blir ikke mindre å gjøre for å si det sånn. Og bekymringer blir det aldri slutt på, de vil alltid være der uansett hvor gamle barna er 

Fælt å si det, men jeg føler virkelig at jeg er i se mest hektiske årene nå jeg…

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er ikke helt enig i at det blir tyngre når de blir eldre. Tror det er litt etter hva det er som man mener gjør det tungt. Men ingen tvil om at det blir travlere når de blir eldre!

HD må nok endre tankegangen uansett. Har man barn så har man et ansvar og seg selv må komme lengre bak i køa, det liker hun tydeligvis ikke!

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
arnoyb skrev (52 minutter siden):

Jeg er ikke helt enig i at det blir tyngre når de blir eldre. Tror det er litt etter hva det er som man mener gjør det tungt. Men ingen tvil om at det blir travlere når de blir eldre!

HD må nok endre tankegangen uansett. Har man barn så har man et ansvar og seg selv må komme lengre bak i køa, det liker hun tydeligvis ikke!

Enig - det blir travlere! 

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
arnoyb skrev (1 time siden):

Vet ikke hvem du referere til, men jeg skrev at det blir mer utfordrende.. å være forelder har for meg aldri vært tungt, har aldri noen gang sett på det som å være tungt heldigvis, men det er min opplevelse. Selvfølgelig kan andre ha en helt annen opplevelse, vi er jo ulike. Men at det blir mer utfordrende for noen desto eldre barna blir er ingen hemmelighet.. jo eldre de blir, desto mer skjer i hverdagen. Så ordet travelt er nok veldig beskrivende for veldig mange ja.. hehe. Den ene skal på den aktiviteten, den andre på den osv osv. Helgene fylles med avtaler pga aktiviteter barna er med på har arrangement. Bekymringene man hadde som små, blir bytta ut med nye bekymringer som oppstår.. de forsvinner  aldri uansett alder.. selv når de flytter ut er det bekymringer 😅 

edit: endra litt fordi alt tydelig ble misforstått og tatt som personangrep 

Endret av Lileep
  • Liker 2
Skrevet
Lileep skrev (10 minutter siden):

Vet ikke hvem du referere til, men jeg skrev at det blir mer utfordrende.. å være forelder har for meg aldri vært tungt, har aldri noen gang sett på det som å være tungt heldigvis. Men at det blir mer utfordrende desto eldre barna blir er ingen hemlighet.. jo eldre de blir, desto mer skjer i hverdagen. Så ordet travelt er nok veldig beskrivende ja.. hehe. Den ene skal på den aktiviteten, den andre på den osv osv. Helgene fylles med avtaler pga aktiviteter barna er med på har arrangement. Bekymringene man hadde som små, blir bytta ut med nye bekymringer som oppstår.. de forsvinner  aldri uansett alder.. selv når de flytter ut er det bekymringer 😅 

Jeg skreiv til alle her. Kall det tungt, kall det utfordrende. Jeg synes det å ha barn blir lettere for hvert år. Det at noe er tungt eller utfordrende mente jeg ikke som noe negativt selv om du vrir det til det.  Det tyngste/mest utfordrende var for meg da de var helt nyfødte. Du kan ikke skrive din sannhet som "det er slik det er, ingen hemmelighet".  At flere opplever det som tyngre eller mer utfordrende at mye skjer enn det å ha et spebarn er greit, men vi er mange som opplever det motsatt. Dette er bare kverulering fra deg å en god fot inn til bruker debatt.  Som jeg prøvde å få frem så kan det være at HD vil oppleve det som mindre utfordrende når de blir større og at det tyngste var å ha små barn. Selv om jeg tviler på at det blir slik uten at hun jobber med seg selv og faktisk finner glede i å bruke tid sammen med familien.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
arnoyb skrev (7 minutter siden):

Jeg skreiv til alle her. Kall det tungt, kall det utfordrende. Jeg synes det å ha barn blir lettere for hvert år. Det at noe er tungt eller utfordrende mente jeg ikke som noe negativt selv om du vrir det til det.  Det tyngste/mest utfordrende var for meg da de var helt nyfødte. Du kan ikke skrive din sannhet som "det er slik det er, ingen hemmelighet".  At flere opplever det som tyngre eller mer utfordrende at mye skjer enn det å ha et spebarn er greit, men vi er mange som opplever det motsatt. Dette er bare kverulering fra deg å en god fot inn til bruker debatt.  Som jeg prøvde å få frem så kan det være at HD vil oppleve det som mindre utfordrende når de blir større og at det tyngste var å ha små barn. Selv om jeg tviler på at det blir slik uten at hun jobber med seg selv og faktisk finner glede i å bruke tid sammen med familien.

Okay, det er helt tydelig at du har lest mitt innlegg med en helt annen tone enn det det var ment som. Jeg var absolutt ikke uenig med deg, men tydelig at du går inn for en diskusjon med meg. Det gidder jeg ikke, for det var absolutt ikke meningen. 

Endret av Lileep
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Hun får ingen større frihet og tid til egentid når barna blir større, fordi regner med det er det hun mener. Hun skal pendler Fredrikstad-Oslo, lage mat, holde huset i orden og hanske barnas frihet når de blir sosiale vesener utenom familien. Dessuten løper hun inn og gjemmer seg når eldsteman begynner å diskutere med henne. Hun lever i en illusjon. Det blir heller ikke lettere.

Endret av Miranda16
  • Liker 2
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...